Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

EllaSays skrev (2 timer siden):

For liveoppdatering er NRK absolutt mest detaljrik. Men det lureste er å lese flere, for de deler litt ulikt, skal man ha et riktigst mulig bilde av det som skjer og blir sagt. 

lurker skrev (55 minutter siden):

Stavanger Aftenblad gjengir klart mest. De har tilbud nå, prøv 1 måned for 1 krone. Ingen binding.

Takk for tips begge to! :) 

Huff, kjenner jeg blir mer og mer irritert. Han graver seg et større og større hull, og han gjør det iallfall helt klart for barna at han aldri kan tilgis. Helt blottet for selvinnsikt og empati virker det som.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er så fascinerende med dette. 

Sitat

– Jeg har ingen annen kommentar til det enn at jeg ikke har noen form for erindring av at jeg har slått Jakob eller noen andre, sier Gjert Ingebrigtsen.

Han husker altså ingen voldsepisoder fra Jakob var liten. 

Sitat

Det eneste jeg kan si, er at det aldri har skjedd, sier Gjert.

Samtidig slår han kategorisk fast at enkelte ting ikke har skjedd ...

Sitater fra NRK. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"– Du har hørt at Jakob forklarte i retten at det var veldig mye regler uten at det var konkrete regler. At det ikke var noe fast å forholde seg til, som man aldri visste hva som gjaldt, men at det var strengt. Hva kommenterer du til det, fortsatte Kvernenes å spørre.

– Det er jo mye i tråd med det jeg nettopp sa. At det var ingen voldsomme regler. Men mer at man avtalte fra dag til dag, uke til uke, case by case."

Det høres ut som en veldig slitsom måte å oppdra 7 barn på, å avtale regler fra dag til dag, uke til uke, case by case.

Ikke rart han er utslitt, stakkaren.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker egentlig dette blir en enkel sak for bistandsadvokatene, da han motsier seg så grundig allerede på dag 2 med forklaring. 
1. Sier i dag at han aldri har slått noen - i går innrømmet han å ha slått datteren i fingeren. 
2. Sier han aldri har snakket nedlatende til barna sine - det finnes en hel serie hvor vi får se hvordan han snakker til barna sine. Han sa selv at serien gjenspeiler virkeligheten. 

Sikkert mer jeg ikke kommer på, men det kommer nok på rullende bånd nå. Forresten ganske sterkt å melde at han aldri har slått noen verken som voksen eller barn. Hvilket barn har ikke slått noen før? 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest imponert over at han hele tiden forsøker å gjøre ungene til medansvarlig for at han har kjeftet og smelt. Det var tonen i familien og alle var med på det liksom. What. Og jeg er spent på om aktoratet har lest den boka til Tone… Han tar virkelig null ansvar, og egentlig er det ungene som har kjeftet mest på ham  Og hvorfor insisterer han på at han ikke er interessert i idrett, men kun har trent dem fordi de maste og presset han? Hvordan henger det sammen med at han nå er trener for Narve og Svela, på tross av at det gjør ting vanskelig for de ungene han insisterer på at han er så glad i???

På torsdag skal så vidt jeg har forstått det Kristoffer vitne. 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sminkebord skrev (3 minutter siden):

Tenker egentlig dette blir en enkel sak for bistandsadvokatene, da han motsier seg så grundig allerede på dag 2 med forklaring. 
1. Sier i dag at han aldri har slått noen - i går innrømmet han å ha slått datteren i fingeren. 
2. Sier han aldri har snakket nedlatende til barna sine - det finnes en hel serie hvor vi får se hvordan han snakker til barna sine. Han sa selv at serien gjenspeiler virkeligheten. 

Sikkert mer jeg ikke kommer på, men det kommer nok på rullende bånd nå. Forresten ganske sterkt å melde at han aldri har slått noen verken som voksen eller barn. Hvilket barn har ikke slått noen før? 

Ja, her skal nok Mette Yvonne Larsen "leke" seg greit. 

Interessant med utdraget fra boken til Tone over her og. Taktikken hans (deres) er jo tydeligvis å tegne et bilde av en selvoppofrende far som har stått på pinne for de kravstore sønnene sine. Han er litt mildere mot datteren, noe som forsåvidt også ser "bra" ut for han. Og i tillegg kategorisk nekte for alt utover at han er nordlending og ikke har innestemme. 

Er veldig spent på om Tone kommer til å vitne, hva tror dere? Må innrømme at jeg tror nei. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra NRK 

Sitat

Gjert Ingebrigtsen forklarer at Henrik Ingebrigtsen skal ha uttrykt misnøye med at trenerne han hadde ikke delte hans ambisjoner og mål.

– Henrik gir klart uttrykk for at han ikke er fornøyd, og ber meg hjelpe til, sier han.

Er det noen som vet hvor gammel Henrik var da Gjert begynte å trene han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler også på at Tone kommer til å vitne. Lurer veldig på hva hun egentlig tenker om denne saken. Klarer ikke å forstå annet enn at hun er hjernevasket og redd mannen sin. Hvordan ellers kan hun svikte barna så totalt? Ser for meg det er alt for vanskelig for Tone å vitne i denne saken, og hun hadde nok bare gjort det verre for seg selv både mtp mannen og barna.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sminkebord skrev (20 minutter siden):

Ja, også kan man jo legge til at han sier at han har blitt fattig fordi ungene ikke vil ha han lengre, men om man ser på skattelistene sitter de jo begge på rundt 8 millioner hver, både Tone og Gjert.

Fyren er tydeligvis lystløgner, og en særs dårlig en i så måte. 

Mette Yvonne Larsen kommer jo til å kunne dra Gjerts forklaringer fra hverandre med hendene bak rygge og bind for øynene, og senere i år skal hun nok gjøre det samme med Marius Borg Høiby. Det blir et godt år for Mette.

Endret av 1600
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (2 minutter siden):

Ja, også kan man jo legge til at han sier at han har blitt fattig fordi ungene ikke vil ha han lengre, men om man ser på skattelistene sitter de jo begge på rundt 8 millioner hver, både Tone og Gjert.

Fyren er tydeligvis lystløgner, og en særs dårlig en i så måte. 

Mette Yvonne Larsen kommer jo til å kunne dra Gjerts forklaringer fra hverandre med hendene bak rygge og bind for øynene, og senere i år skal hun nok gjøre det samme med Marius Borg Høiby. Det blir et godt år for Mette.

Sant, blir for dumt! Nesten merkelig at en lystløgner er så dårlig på å lyve, skulle tro han hadde litt trening? Gleder meg til å se Mette i aksjon i både denne og den andre saken!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sminkebord skrev (20 minutter siden):

Tviler også på at Tone kommer til å vitne. Lurer veldig på hva hun egentlig tenker om denne saken. Klarer ikke å forstå annet enn at hun er hjernevasket og redd mannen sin. Hvordan ellers kan hun svikte barna så totalt? Ser for meg det er alt for vanskelig for Tone å vitne i denne saken, og hun hadde nok bare gjort det verre for seg selv både mtp mannen og barna.

Hun kan jo ikke vitne. Hun har viteansvar og kan bli straffet om hun sier noe som ikke er sant. Gjert er tiltalt og har ikke vitneansvar og kan si hva han vil. Ergo tipper jeg at hun ikke kommer til å vitne. Hun ville jo garantert blitt spurt om de tingene som ungene har fortalt og der hun har skrevet i boken sin. Det ville jo neppe ja talt til Gjerts fordel. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sminkebord skrev (26 minutter siden):

Tone var 15-16 år og et barn selv da hun traff voksne Gjert på 21 år. Han har nok fullstendig taket på henne. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare hørt på VGs oppsummering (krimpodden) og der ble det nevnt noe om utakknemlighet fra barna, at Gjert aldri fikk høre takk for gaver, fikk en gave fra barna osv. 

Er det ikke foreldrene som skal lære barna dette? Å si si takk og gi gaver til familiemedlemmer?

Da vi bare hadde et barn, var det selvsagt at hun var med på gaven fra meg, eller jeg kjøpte gave og skrev til pappa fra …

Etterhvert ville hun gi noe hun hadde lagd eller vært med å kjøpe selv. Slik har det vært med alle 4. 

Er ikke dette normalt? Må si at jeg selv har irritert meg over manglende takk for gaver fra barn i storfamilien, så kanskje ikke?

Poenget mitt er at det er foreldrene som oppdrar barna, man kan ikke forvente at de oppdrar seg selv…

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (1 time siden):

"– Du har hørt at Jakob forklarte i retten at det var veldig mye regler uten at det var konkrete regler. At det ikke var noe fast å forholde seg til, som man aldri visste hva som gjaldt, men at det var strengt. Hva kommenterer du til det, fortsatte Kvernenes å spørre.

– Det er jo mye i tråd med det jeg nettopp sa. At det var ingen voldsomme regler. Men mer at man avtalte fra dag til dag, uke til uke, case by case."

Det høres ut som en veldig slitsom måte å oppdra 7 barn på, å avtale regler fra dag til dag, uke til uke, case by case.

Ikke rart han er utslitt, stakkaren.

Ja, da jeg leste dette begynte jeg virkelig å tvile på han. Slikt ville skapt kaos i en "normal" familie. Men med 7 barn, skole, lekser og intens trening, så virker dette totalt usannsynlig og trekker virkelig troverdigheten hans i tvil. Her prøver han nok for hardt på å få fremstilt en annen virkelighet enn den han er tiltalt for.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 minutt siden):

Noen her som har knipset seg selv på kinnet for å kjenne hvordan det føles? 

Ja, og det er ikke godt. Når det er sagt er jeg i tvil om en slik voldsepisode fortjener ukesvis med belysning i retten (ja jeg vet at det er mer men det var mye på dette nivået),

Merket meg også at det ble trukket frem at Gjert var sur på julaften et år. Joda, det er ikke bra å være sur på julaften men hvem har ikke vært der en gang?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zenhouse skrev (1 time siden):

Et lite utdrag fra boka til Tone I. Står litt i kontrast til utspørringen idag der han mener de kun har hatt  diskusjoner av en art som finnes i alle familier, han husker konkret ett tilfelle av frustrasjon ovenfor datteren.
image.thumb.png.47b9a83f47004720525a4941c5617253.png

Hun skriver også i boka si at hennes grenser går ved å slå, det er ikke akseptabelt - det vil hun ikke tolerere. Det kan være noe av årsaken til at GI så kraftig benekter at han har slått… (Har dessverre ikke boka her, men andre kan kanskje finne sitatet?)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 time siden):

Jeg leser noen av oppdateringene på NRK, men blir bare irritert. Her sitter en far og gjør seg selv til offer mens han demoniserer barna. Det er nesten ikke til å tro. 

Enig. Ganske ekstremt. I tillegg kverulerer han på spørsmålene som blir stilt og gjør seg vanskelig. Nesten ubehagelig å lese. Kan forstå at de barna ikke alltid har hatt det så lett. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (2 minutter siden):

Enig. Ganske ekstremt. I tillegg kverulerer han på spørsmålene som blir stilt og gjør seg vanskelig. Nesten ubehagelig å lese. Kan forstå at de barna ikke alltid har hatt det så lett. 

Mhm. Greit at det er viktig med klare spørsmål i en sånn situasjon, men "skal jeg ha skreket i tre år?" (fritt sitert). Dude.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

Et lite utdrag fra boka til Tone I. Står litt i kontrast til utspørringen idag der han mener de kun har hatt  diskusjoner av en art som finnes i alle familier, han husker konkret ett tilfelle av frustrasjon ovenfor datteren.
image.thumb.png.47b9a83f47004720525a4941c5617253.png

Veldig interessant. I retten prøver han fremstille seg selv som en som er blitt sjefet rundt av utakknemlige barn. Kanskje aktor bør lese noen av avsnittene for retten?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...