Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

«

Sier han traff fingeren

Tingrettsdommer Arild Dommersnes spør etter flere detaljer fra håndkle-episoden, og spør om han traff datteren med håndkleet. 

– Jeg har en bestemt oppfatning av, et inntrykk av, at jeg var borti fingeren hennes, svarer Gjert Ingebrigtsen på spørsmålet. 

– Med fart i håndkleet, som et slag med håndkleet, eller som at det ble lagt over fingeren? 

– Nei, som et slag, ja. 

Han sier at datteren holdt begge fingrene opp i luften og sa at «hun ikke ønsket å leve i dette fengselet».»

Fra tv2

Han har altså slått etter datteren og truffet. Men i følge han «bare i fingeren». 
Det spiller ingen rolle hvor du mener at du treffer, når du slår etter ditt eget barn. 

• Liker 8
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snurri skrev (10 minutter siden):

Nå sitter han søren meg der i retten og fremstiller seg selv som et stakkars utnyttet mobbeoffer som de slemme barna har ødelagt livet til… Han selv er helt uskyldsren. Helt utrolig og klassisk DARVO. 

Jepp. Og klager over at de nå er fattige og må selge eiendeler for å leve fordi 80% av inntektene deres er borte. Vel. De solgte frisørsalongene til Tone (som i 2020 gikk med 6,6. mill i overskudd7 i mars 2022. Det var, i følge et intervju i mars 2022 planlagt allere i slutten av 2019c men utsatt pga korona. Men Tone sier hun skal fortsette å jobbe som frisør. Gjert har jo også hele tiden hatt en jobb. Og de fikk 3-4 mill da de ble kjøpt ut av selskapet de hadde sammen med sønnene. Så hvordan kan de ha dårlig råd? 80% av inntektene forsvant? Det må jo bety at det var brødrene som genererte 80% av det de levde på. Ut over inntekter fra frisørkjeden til Tone (som hadde 100 mill i omsetning i 2020) og jobben til Gjert. Mannen vil ha sympati og fremstille sønnene som fæle unger som sender foreldrene på fattigkassa. Jeg spyr. 

• Liker 30
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (2 timer siden):

så fremstilles det et annet bilde når det gjøres på denne måten.

Det er vel omtrent definisjonen på en rettferdig rettergang? Tenker du at den tiltalte i en rettssak ikke skal få anledning til å fortelle sin opplevelse av saken?

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (47 minutter siden):

Er det noen som vet hvor mange dager Gjert skal sitte og forklare seg?

Har litt problemer med å følge saken nå når han sitter der og framstiller seg som offer.

Og ser at MANGE igjen nå kommenterer og støtter Gjert. 

Såvidt jeg husker er det satt av tre dager til dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (37 minutter siden):

Jepp. Og klager over at de nå er fattige og må selge eiendeler for å leve fordi 80% av inntektene deres er borte. Vel. De solgte frisørsalongene til Tone (som i 2020 gikk med 6,6. mill i overskudd7 i mars 2022. Det var, i følge et intervju i mars 2022 planlagt allere i slutten av 2019c men utsatt pga korona. Men Tone sier hun skal fortsette å jobbe som frisør. Gjert har jo også hele tiden hatt en jobb. Og de fikk 3-4 mill da de ble kjøpt ut av selskapet de hadde sammen med sønnene. Så hvordan kan de ha dårlig råd? 80% av inntektene forsvant? Det må jo bety at det var brødrene som genererte 80% av det de levde på. Ut over inntekter fra frisørkjeden til Tone (som hadde 100 mill i omsetning i 2020) og jobben til Gjert. Mannen vil ha sympati og fremstille sønnene som fæle unger som sender foreldrene på fattigkassa. Jeg spyr. 

Ja, de er vel begge i arbeidsfør alder. Så de må vel som alle andre der et arbeidsforhold blir avsluttet, finne seg en ny jobb?

Jeg fant skattetallene for dem for 2023.

31.12.23 hadde de begge drøyt 8 millioner i formue. Så tilsammen 16 millioner da for ekteparet.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurker skrev (3 minutter siden):

Ja, de er vel begge i arbeidsfør alder. Så de må vel som alle andre der et arbeidsforhold blir avsluttet, finne seg en ny jobb?

Jeg fant skattetallene for dem for 2023.

31.12.23 hadde de begge drøyt 8 millioner i formue. Så tilsammen 16 millioner da for ekteparet.

Så de har til smør på maten liksom. Det virker rimelig spesielt å fremstille det i retten som at de omtrent er på konkursens rand og må selge det de eier og har. 🙄

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (8 minutter siden):

Det er vel omtrent definisjonen på en rettferdig rettergang? Tenker du at den tiltalte i en rettssak ikke skal få anledning til å fortelle sin opplevelse av saken?

Selvfølgelig skal den tiltalte forklare seg! Jeg pleier ikke følge rettsaker, de få jeg har fulgt har bare "vært der" og fått spm.

Og jeg mener ingen er sånt sett skyldige før de er dømt! Så er bra han får forklart seg!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (24 minutter siden):

Finnes det noen oversikt over hvem som skal vitne når?

Nei, det har jeg dessverre ikke sett.

Men de jeg kan huske å ha sett oppgitt å skulle vitne, er disse:

Henrik og Kristoffer, samt deres koner

Fostermor for datter, samt noen fra barnevernet.

Gjerts mor

Sakkyndig på vold i nære relasjoner

Per Svela og Narve Gilje Nordås

Håvard Tjørhom (Friidrettssjef)

Morten Olsen (kommunikasjonsrådgiver i Norges Friidrettsforbund) 

Erlend Slokvik (sportssjef i friidrettsforbundet).

Linn Therese Amundsen og Silje Evensmo Jacobsen (fra produksjonsselskapet bak Team Ingebrigtsen)

Tror det kan være flere familiemedlemmer/omgangsvenner også.

Edit: Glemte Tone Ingebrigtsen, hun er også innkalt, men usikker på om hun møter.

Endret av lurker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra VG sin live dekning:

Sitat

Gjert Ingebrigtsen hevder at han ble dårlig behandlet av løperbrødrene.

- Jeg får fryktelig mye kjeft, spesielt av Jakob og til dels av Elisabeth som mener jeg ikke behandler Jakob godt nok. Det ender opp i krangling, der jeg føler meg truet, trakassert og stenger meg inne på et lite rom i leiligheten vi har i St. Mortiz.

-Guttene kjefter på meg for å være barnslig, sur. Jeg trekker meg unna. Som far behandler de meg ekstremt dårlig.

Hele Norge har sett han kjefte, smelle, bestemme og være "høy og mørk" i serien, intervjuer osv osv, men han er egentlig en liten stakkars mann som blir truet og hetset av barna så han må "søke dekning" på et rom. Den e' grei..... 

• Liker 29
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (3 minutter siden):

Hele Norge har sett han kjefte, smelle, bestemme og være "høy og mørk" i serien, intervjuer osv osv, men han er egentlig en liten stakkars mann som blir truet og hetset av barna så han må "søke dekning" på et rom. Den e' grei..... 

ikke bare søkte han dekning på et rom, men rommet var lite i tillegg. Og legg merke til at når de kjefter på ham, da er han far. Når han gjør noe mot ungene da er han trener….

• Liker 16
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (13 minutter siden):

Nei, det har jeg dessverre ikke sett.

Men de jeg kan huske å ha sett oppgitt å skulle vitne, er disse:

Henrik og Kristoffer, samt deres koner

Fostermor for datter, samt noen fra barnevernet.

Gjerts mor

Sakkyndig på vold i nære relasjoner

Per Svela og Narve Gilje Nordås

Håvard Tjørhom (Friidrettssjef)

Morten Olsen (kommunikasjonsrådgiver i Norges Friidrettsforbund) 

Erlend Slokvik (sportssjef i friidrettsforbundet).

Linn Therese Amundsen og Silje Evensmo Jacobsen (fra produksjonsselskapet bak Team Ingebrigtsen)

Tror det kan være flere familiemedlemmer/omgangsvenner også.

Edit: Glemte Tone Ingebrigtsen, hun er også innkalt, men usikker på om hun møter.

Aftenposten har laget en oversikt over noen som skal vitne, bare ikke når, kan tilføye noen😊I tillegg til artikler fra bla TV2. Jeg fant en artikkel fra TV2 som sier at de 4 sønnene som ikke er fornærmet skal vitne etter Gjert. Og at i uke 3 skal Liva og Elisabeth vitne. Vet ikke om det stemmer, men hvis det gjør vet man litt hva som venter. Dagbladet skriver at resten av søskenflokken (det vil vel si de 4 brødrene) skal forklare seg fra 3. til 9. april. Mor skal inn 28. april. Narve og Per skal inn 5. mai. 

Martin 

Filip + Astrid

Elisabeth (kona til Jakob)

Brødrenes lege

Søsken, venner og kollegaer av Gjert

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (27 minutter siden):

I serien var han vel ikke så ille. Han brummet jo litt men…, Husker til og med at han ikke ville trene datteren siden hun var jente. Men han ble jo overtalt da. Barna ertet han jo og kalte han nervøs og lo av han. Husker jeg syntes han var underholde selv om han nok gikk over streken et par ganger. Det er jo uten filmteamet alt det her skal ha skjedd. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joni123 skrev (8 minutter siden):

I serien var han vel ikke så ille. Han brummet jo litt men…, Husker til og med at han ikke ville trene datteren siden hun var jente. Men han ble jo overtalt da. Barna ertet han jo og kalte han nervøs og lo av han. Husker jeg syntes han var underholde selv om han nok gikk over streken et par ganger. Det er jo uten filmteamet alt det her skal ha skjedd. 

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg langt fra så alle episodene, men poenget var at han vel ikke akkurat fremstår som en mann som ikke tør å si i fra. Men jeg har aldri likt han så det vil jo farge synet mitt selvsagt. 

---

På siden, men gidder ikke lage nytt innlegg. Jeg tror selvsagt ikke at brødrene er noen sensitive, evig rause og milde menn heller. De er jo både et produkt av sine foreldre og farget av svært suksessfulle individualister (+ alt annet som spiller inn). Men jeg tror ikke de lyger om sin opplevelse av oppveksten, det gjør jeg ikke. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelGreen skrev (2 timer siden):

«

Sier han traff fingeren

Tingrettsdommer Arild Dommersnes spør etter flere detaljer fra håndkle-episoden, og spør om han traff datteren med håndkleet. 

– Jeg har en bestemt oppfatning av, et inntrykk av, at jeg var borti fingeren hennes, svarer Gjert Ingebrigtsen på spørsmålet. 

– Med fart i håndkleet, som et slag med håndkleet, eller som at det ble lagt over fingeren? 

– Nei, som et slag, ja. 

Han sier at datteren holdt begge fingrene opp i luften og sa at «hun ikke ønsket å leve i dette fengselet».»

Fra tv2

Han har altså slått etter datteren og truffet. Men i følge han «bare i fingeren». 
Det spiller ingen rolle hvor du mener at du treffer, når du slår etter ditt eget barn. 

Etter som jeg har lest tidligere erkjenner han å ha slått etter henne to ganger i denne episoden. At man reagerer impulsivt med ett slag kan på en måte være forståelig ved voldsom provokasjon. (Jeg sier ikke det er greit!)

Men to ganger - da er det mer sannsynlig at det er en vanligere hendelse enn det eneste unntaket i hele historien om at han ikke er fysisk mot barna…

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (På 28.3.2025 den 16.49):

Et problem i dagens vellferdsnorge det, for mange uføretrygdes av psykiske årsaker (sykliggjøres). Blir slik når statskassa er overfylt og det blir enklere å enklere å få diagnoser.
Barneoppdragelsen var hardere tidligere, er det fortsatt også i mange andre kulturer, uten at mennesker ble sykeliggjort av den grunn. Snarere tvert imot så kan de være vellfungerende og klare seg bra i samfunnet som voksne.
Ser man på løperbrødrene så har det endt greit for dem, jeg er ikke bekymret på deres vegne i alle fall, hvilken liv de vil ha det er opp til dem selv.
Altså skal man ikke sykeliggjøre og stille diagnoser og lage storm i et vannglass i denne saken, som er overoppblåst og tatt ut av enhver dimensjon gitt hvor stor og alvorlig saken er blåst opp til å bli, i en verden hvor veldig mye mer alvorlig forekommer så blir det ganske så umusikalsk.
Ganske harmløst det barna i denne familien har stått og står i, de har kommet greit fra det og dere må slutte å hause dette mer opp enn hva godt er. Få klarer å etablere seg så mye som det de har gjort så tidlig i livet, så det åpenbare er at foreldrene som de har kuttet kontakten med helt, de har ikke vært så ille...
At det er så fastlåst som det er, er ikke vanskelig når man ser hvor dramatiserende løpergutta er, de har et dramatisk og anstrengt forhold ikke bare til egne foreldre men også konkurrenter også. Ikke uten grunn Gjert får såpass mye støtte i forum rundt omkring på nettet som han får, og gutta blir fordømt, vi som ser det slik ser hvor problematisk personlighetene til Henrik og Jakob er (Fillip er unntaket av de tre, som har den minst problematiske personligheten).

Uansett, poenget er at de har kommet godt ut av alt, fordi foreldrene har stilt opp i den grad de har gjort. Som er mer dedikert enn de aller fleste foreldre. Så det kommer til å gå bra med barna, ingen grunn til å blåse dette mer opp nå...

Ja, fysisk barneoppdragelse var, og er i enkelte kulturer vanlig. Men her er det mer uvanlig, disse barna har vært alene i volden.     I andre kulturer kan barn snakke, føle seg forstått av andre som har det likt. 
Regler og vold i det hjemmet har vært ustabilt, om et barn/ungdom/voksen ikke vet om far er fly forbanna eller blid når han kommer inn dørene, så er de alltid på vakt og blir sensitive. Det er kjempeskummelt.
De har vært anderledes fra andre familier, de har måtte holde kjeft om hvordan de hadde det, måtte være på tv i beste sendetid, blottlagt og høre masse skryt om faren, når de sikkert bare tenkte ..ja ja, folk skulle bare ha visst hvordan han egentlig er.  
Klart de er bitre.
Ikke fått alenetid, nesten isolert innenfor familien og idretten. (Nærmest en sekt) de har Ikke fått være seg selv, eller fått bestemme over seg selv.Det er ikke vanlig. Man blir preget av sånn behandling.

Men å sykeliggjøre disse ungdommene,.. nei det synest jeg ikke. Nesten alle har vel sine små «traumer» fra oppveksten. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stay skrev (4 timer siden):

Ting var ikke noe problem før et par av svigerinnene kom inn i bildet og hjernevasket sine menn, og deres søster. For en bortskjemt ufyselig gjeng.

Hvordan ellers skal man forklare dette, og forsvare seg? Det høres selvmedlidende ut, men det er fortsatt fakta. Det er det som skal frem i retten.

Fortsatt 100% støtte til Gjert.

Se der ja, der kom det noen og skal legge skylden på kvinnen. Yoko Ono all over again.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske latterlig hvor mye ressursbruk som denne saken innebærer i forhold til alvorlighetsgrad. Slike saker tar som regel 2-3 dager (i følge advokat). Men siden det er kjendiser blåses det utrolig opp. Syns jeg leste at 80 andre liknende saker ble henlagt mens denne saken ble etterforsket.

Uansett om Gjert er skyldig, han fortjener ikke å bli demonisert. De fleste av tingene han angivelig har gjort er ikke av så grov vold at han fortjener det. Lurer også hvor korrekt Jakob husker fra da han var 8 år og skal ha blitt sparket i magen. Har noen andre sett det? For minnene fra barndommen endrer seg over tid.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (6 timer siden):

Han tegner ikke akkurat et positivt bilde av seg selv nå…… Der er som et eksempel rett fra skoleboken - fasade, fasade, fasade.  Kjøpe materielle ting for at andre skal synest at han er fantastisk, ikke fordi han er snill. Ingenting var gitt av godhet, men fordi barna skulle komme i takknemlighetsgjeld, og nå viser han at han bruker det mot de. Han har ikke skjemt bort de barna på noen måte, tvert i mot. Nå leker han bare offer i et problem som han har konstruert selv. 

Jeg må si at jeg også lurer på noe når jeg leser om disse matrielle tingene: plutselig har G og T fått mye penger, T sin jobb er hennes. Men G sin jobb er jo å være trener, hvor kommer hans inntekt reelt sett fra? Har han ikke fått lønn fra dem? Har det ikke rullet inn kroner på G sin konto når J har vunnet eller smilt på en reklameplakat for en eller annen sponsor? Eller har G jobbet helt gratis som trener og hatt en annen jobb ved siden av? Har han ikke fått noen kompensasjon fra sønnene for reisedøgn og evt tapt inntekt fra annet arbeid når han har vært i feks USA på treningsleir? Noen som vet?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avispapir skrev (15 minutter siden):

Jeg må si at jeg også lurer på noe når jeg leser om disse matrielle tingene: plutselig har G og T fått mye penger, T sin jobb er hennes. Men G sin jobb er jo å være trener, hvor kommer hans inntekt reelt sett fra? Har han ikke fått lønn fra dem? Har det ikke rullet inn kroner på G sin konto når J har vunnet eller smilt på en reklameplakat for en eller annen sponsor? Eller har G jobbet helt gratis som trener og hatt en annen jobb ved siden av? Har han ikke fått noen kompensasjon fra sønnene for reisedøgn og evt tapt inntekt fra annet arbeid når han har vært i feks USA på treningsleir? Noen som vet?

G har jobb ved siden av!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...