Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Er det vanlig i en rettsak at tiltalte får fortelle så fritt selv?

Han får jo da styre hele narrativet selv.

Synes det er rart. Greit at det kommer spm etterpå, men allikevel så fremstilles det et annet bilde når det gjøres på denne måten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angel75 skrev (1 minutt siden):

Er det vanlig i en rettsak at tiltalte får fortelle så fritt selv?

Han får jo da styre hele narrativet selv.

Synes det er rart. Greit at det kommer spm etterpå, men allikevel så fremstilles det et annet bilde når det gjøres på denne måten.

Ja, det er ikke uvanlig å gjøre det på denne måten, han får ikke noe spesialbehandling her.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting var ikke noe problem før et par av svigerinnene kom inn i bildet og hjernevasket sine menn, og deres søster. For en bortskjemt ufyselig gjeng.

Hvordan ellers skal man forklare dette, og forsvare seg? Det høres selvmedlidende ut, men det er fortsatt fakta. Det er det som skal frem i retten.

Fortsatt 100% støtte til Gjert.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er ikke uvanlig å gjøre det på denne måten, han får ikke noe spesialbehandling her.

Takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltalte har selvfølgelig anledning til å forklare seg helt fritt og gi sin versjon av sannheten. Noe annet ville jo vært fryktelig feil. Så er det opp til aktoratet å bevise at hans forklaring ikke stemmer med virkeligheten. Det er aldri den tiltalte som skal bevise sin uskyld, men aktoratet som skal bevise skyld. Det er viktig å ha i bakhodet.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvertimot skrev (På 29.3.2025 den 9.38):

En trener må vurderes opp mot de resultater utøverne oppnår, Gjert sine resultater er for å si det forsiktig ganske oppsiktsvekkende. Altså er treningsopplegget til Gjert ganske så enestående og det sier seg selv at det må være et eksempel til etterfølgelse.
Men klart, at måten han har vært overfor barna spesielt er feil, altså måten han har kjeftet og truet på, klart at pedagogisk er det ikke riktig hvordan Gjert har valgt å være. Man ser jo at resultater kan oppnås ved å være en helt annen personlighet enn hva Gjert er, altså ved ganske andre metoder enn han har hatt...
Ingen som synes kjeftingen hans er ok, eller at det er greit å true og oppføre seg slik Gjert har gjort. Det er åpenbart feil, ingen forsvarer akkurat det...

Det er ikke Gjert som trener som er i retten. Men Gjert som far.

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (1 minutt siden):

Hæh? Nå er det altså svigerinnene sin skyld dette her?! Det er faktisk den morsomste bortforklaringen til nå 🤣

Det er ikke en så uvanlig fortelling, er min erfaring.

Det skyldes nok at folk som i oppveksten ikke har det bra, sjelden sier fra til foreldrene sine. Og ofte forstår de ikke helt hva de har vært med på heller, før de møter en partner som er oppvokst på en annen og oftest bedre måte. Da begynner de å forstå den uretten de har opplevd.

Da blir det lettere for foreldrene å demonisere partneren, mer enn å granske egen adferd.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (17 minutter siden):

Det er ikke en så uvanlig fortelling, er min erfaring.

Det skyldes nok at folk som i oppveksten ikke har det bra, sjelden sier fra til foreldrene sine. Og ofte forstår de ikke helt hva de har vært med på heller, før de møter en partner som er oppvokst på en annen og oftest bedre måte. Da begynner de å forstå den uretten de har opplevd.

Da blir det lettere for foreldrene å demonisere partneren, mer enn å granske egen adferd.

Eller barna får barn selv og det går et lys opp for dem at de aldri vil kunne behandle sitt barn på samme måte. 

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (13 minutter siden):

Eller barna får barn selv og det går et lys opp for dem at de aldri vil kunne behandle sitt barn på samme måte. 

Ja, godt poeng. Mange med trøblete barndom får en reaksjon når de får et barn, spesielt av samme kjønn som seg selv.

Og også der vil nok ofte partneren kunne bli skyldt på.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay skrev (48 minutter siden):

Ting var ikke noe problem før et par av svigerinnene kom inn i bildet og hjernevasket sine menn, og deres søster. For en bortskjemt ufyselig gjeng.

Hvordan ellers skal man forklare dette, og forsvare seg? Det høres selvmedlidende ut, men det er fortsatt fakta. Det er det som skal frem i retten.

Fortsatt 100% støtte til Gjert.

Hvordan vet du at ting ikke var et problem før?

Og du vet at det er politiet som har anmeldt Gjert, ikke barna (eller svigerinnene)?

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er søkene som blir trodd av retten. 
Men det skjer kommer han til å anke, så en stund før punktum er satt. 

Jeg klarer ikke å forstå at moren velger bort relasjoner til sine barn her. For ved å ikke støtte dem, blir det skapt et sår som aldri helt vil gro..  

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter han og maler en historie om at barna er uvenner og ville kaste hverandre ut, men Henrik er da fortsatt trener for de andre.

Gjert sine skildringer henger ikke på greip. Han prøver å male seg selv som et offer, som man absolutt verken ser på 'dokumentaren' retten ble vist eller noen av meldingene.

Håper forsvarerne til Jakob og søsteren drar historien hans i filler.

Han presterer å si at han ikke bryr seg om idrett, ja så da er du voldelig og psykisk krenkende over noe du ikke bryr deg om, Gjert? For en mann, for en pappa.

🤮

Endret av 1600
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capri skrev (1 time siden):

Gjert har jo vanligvis hatt god regi på hva som skal ut i media, og slik Jakob hsr gitt uttrykk for, hatt kontroll med narrativet om seg selv og familieforhold.

Jeg forstår at søsknene ønsker å unngå at Gjert får manipulere og bruke medier som han pleier.

Skulle Gjert frikjennes og saken gått for lukket rett, kunne det blitt til at det ikke har skjedd mer enn én beviselig hendelse, og "for noe tøys å belaste rettsapparatet med en liten dask med håndkle".

Nå får de fortalt litt av historien sin, forhåpentlig gjør også andre søsken dette. De får også stoppet Gjerts indvaderende oppførsel mot Jakob og forsøk på å ødelegge for ham.

Jepp, dette ble jo forsøkt omtalt som en «fillesak» i fjor, før blant annet Kristoffer sto frem og fortalte hva han har blitt utsatt for. Ganske åpenbart at det ville fortsatt med lukket rett

https://www.nettavisen.no/sport/politiet-bekrefter-gjert-ingebrigtsen-siktet-for-kroppskrenkelse/s/5-95-1653898

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå innrømmer også Gjert at han traff datteren med håndkleet, men 'bare' på fingeren.

Nå har han altså innrømmet vold. Hva er neste forsvarstaktikk? 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay skrev (1 time siden):

Akkurat den kjøper jeg ikke. Etter og ha sett et par episoder av "Ingebrigsten - Born to Run" synes jeg det må være slitsomt å være så tett sammen med en sports diva. Ikke kan Jakob gå i trapper, ikke kan han bære noe, høygravide Elisabeth måtte gjøre det. I tillegg til å høre at hun har fått pølsefingre rundt middagsbordet fra Henrik. Jeg kan tenke meg dette er en gjeng med ENORME egoer. For å sitere Jakob i episode 2: "Hu e forelska i meg, og eg e forelska i meg".

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og lov for at Liva tok bilde av I, der man ser røde merker på kinnet. Dette bildet kan nok tidsfestes. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter han søren meg der i retten og fremstiller seg selv som et stakkars utnyttet mobbeoffer som de slemme barna har ødelagt livet til… Han selv er helt uskyldsren. Helt utrolig og klassisk DARVO. 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er helt svart/hvitt. Guttene er et produkt av sin far og det var nok vært mange stygge og heftige krangler. 3-4 mot 1. Jeg støtter også guttene uten å være helt blind. Derfor synes jeg også litt synd på Gjert. Stoler på rettssystemet vi har heldigvis. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor mange dager Gjert skal sitte og forklare seg?

Har litt problemer med å følge saken nå når han sitter der og framstiller seg som offer.

Og ser at MANGE igjen nå kommenterer og støtter Gjert. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...