Callisto83 Skrevet mandag kl 00:06 #4301 Del Skrevet mandag kl 00:06 HSV50 skrev (3 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/forskere-roser-ingebrigtsen-barna-viktig/82885628 Som jeg har sagt tidligere - jeg håper dette gjør det lettere for andre å stå fram og gi beskjed om fysisk og psykisk familievold. Bare ikke forvent at man får den oppfølgingen som en profilert sportsfamilie får. Vær forberedt på at saken blir henlagt, og at man ikke har et støtte apparat rundt seg i tiden etterpå. Det er vel der kritikken av denne saken ligger for ganske mange, inkludert meg. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet mandag kl 06:25 #4302 Del Skrevet mandag kl 06:25 (endret) Callisto83 skrev (På 29.3.2025 den 21.04): Fra NRK i dag: "Politiet henla over 80 mishandlingssaker mens de etterforsket Gjert Ingebrigsten" Nå gjelder vel dette saker som ofte er henlagt på bevisets stilling, det blir som å sammenligne epler med pærer. Klart du kan være bitter for det, men det omgjør jo ikke alvorligheten i det Gjert har gjort bare fordi andre ikke får sin sak opp. Jeg må minne om at det også i denne saken er henlagt flere saker mot eldre søsken pga. foreldelse, akkurat som ellers i de sakene NRK drar over en kam her. Dette er jo blitt den nye kjeppen folk slår Gjerts ofre med siden de fleste etter hvert har skjønt at man ikke kan skylde på barna for farens væremåte, og det er ikke særlig flatterende at man hele tiden ser etter ting for å skyve fokus vekk fra Gjerts handlinger. Endret mandag kl 07:31 av 1600 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet mandag kl 07:08 #4303 Del Skrevet mandag kl 07:08 Gode betraktninger https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2025/03/30/innsyn-i-et-lukket-hjem/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1u4DZNdUfrNGAQGDNjo2ze56ofh3BWQwQ8fwMn-NfkwC-58MoiEonFjkw_aem_86EG0ES8Nah3fMNQ-nlu6A 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet mandag kl 07:20 #4304 Del Skrevet mandag kl 07:20 At noen forhåndsdømmes er ikke greit, men blir han funnet skyldig, bør han få den straff han fortjener. Det som jeg ikke liker, er at H og F ville at retten skulle gå for åpne dører. En slik sak hører ingen sted hjemme i media...dette har tatt helt av. Burde gått for lukkede dører, uten en eneste journalist til stede. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet mandag kl 07:22 #4305 Del Skrevet mandag kl 07:22 Mollebolle skrev (Akkurat nå): At noen forhåndsdømmes er ikke greit, men blir han funnet skyldig, bør han få den straff han fortjener. Det som jeg ikke liker, er at H og F ville at retten skulle gå for åpne dører. En slik sak hører ingen sted hjemme i media...dette har tatt helt av. Burde gått for lukkede dører, uten en eneste journalist til stede. Jeg skjønner godt, basert på alt jeg har lest av kommentarfelt og annet før saken kom opp, hvorfor de ønsker at saken skal gå for åpne dører. Og jeg skjønner godt hvorfor Gjert ønsket at den skulle gå for lukkede ... 32 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuwanda2 Skrevet mandag kl 07:28 #4306 Del Skrevet mandag kl 07:28 Mollebolle skrev (4 minutter siden): Det som jeg ikke liker, er at H og F ville at retten skulle gå for åpne dører. En slik sak hører ingen sted hjemme i media...dette har tatt helt av. Burde gått for lukkede dører, uten en eneste journalist til stede. Om saken hadde gått for lukkede dører hadde det også hatt innvirkning på hvor mye H og F hadde fått være til stede i rettssalen. Lukkede dører handler ikke bare om pressen - men om alle. Om du f.eks. vitner i en sak, kan du følge saken etter at du har avgitt ditt vitnemål, om saken går for åpne dører. Er den lukket, er du bare der når du vitner. Så for H og F som har fått sine saker henlagt - kan jeg godt forstå det. Og merk - siden deres saker ikke er en del av denne rettsakten, har de ikke hatt innvirk på om den går for åpen eller lukket rett. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet mandag kl 07:33 #4307 Del Skrevet mandag kl 07:33 Mollebolle skrev (12 minutter siden): At noen forhåndsdømmes er ikke greit, men blir han funnet skyldig, bør han få den straff han fortjener. Det som jeg ikke liker, er at H og F ville at retten skulle gå for åpne dører. En slik sak hører ingen sted hjemme i media...dette har tatt helt av. Burde gått for lukkede dører, uten en eneste journalist til stede. Det er en grunn til at Gjert ville hatt den for lukkede dører, og det er at han er redd for at hans rabiate fanskare i diverse nettfora skal se hvor utrolig dårlig han har behandlet barna sine. Det er også derfor ofrene vil ha åpen rett. Gjert har allerede vist dårlige holdninger når han or offet og akket seg når datteren forklarte om vold. 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet mandag kl 07:38 #4308 Del Skrevet mandag kl 07:38 Krokedilletårene kommer frem. Han klager over at barna hans holder julefester som de selv holdt hjemme hos Gjert og Tone før, som om han eier disse. Det er noe psykisk feil med Gjert. Han virker som han tror han er ufeilbarlig. 22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet mandag kl 07:40 #4309 Del Skrevet mandag kl 07:40 Man kan jo undre seg over hvilken rolle H spiller i kulissene her også… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet mandag kl 07:45 #4310 Del Skrevet mandag kl 07:45 Krimskrans skrev (3 minutter siden): Man kan jo undre seg over hvilken rolle H spiller i kulissene her også… Han er nok der for å støtte søsknene sine som alle andre i denne situasjonen ville vært. Politiet har jo henlagt saken hans fordi den var foreldet, ikke fordi de ikke tror på han. 15 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet mandag kl 07:46 #4311 Del Skrevet mandag kl 07:46 Ja, det som er feil er de som vokser opp i dag ikke forstår hvor mye traumer har å si for hvordan man utvikler seg i livet. Før var fattig og farløs noe man skulle hjelpe, noe man er obs på i dag og ikke like mye før i tiden. Ja han har fått med seg noe hjemmefra og det er å ikke lært å utvikle og forstå egne følelser. Dette forstår han nok ikke helt selv heller. Hadde de bare kunnet ha lukkede dører, andre mennesker elsker å se personlig drama. Det er dommere som dømmer her, men virker som kommentarfeltet har dømt han allerede. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet mandag kl 07:54 #4312 Del Skrevet mandag kl 07:54 Humas skrev (1 minutt siden): Ja, det som er feil er de som vokser opp i dag ikke forstår hvor mye traumer har å si for hvordan man utvikler seg i livet. Før var fattig og farløs noe man skulle hjelpe, noe man er obs på i dag og ikke like mye før i tiden. Ja han har fått med seg noe hjemmefra og det er å ikke lært å utvikle og forstå egne følelser. Dette forstår han nok ikke helt selv heller. Hadde de bare kunnet ha lukkede dører, andre mennesker elsker å se personlig drama. Det er dommere som dømmer her, men virker som kommentarfeltet har dømt han allerede. Så ulikt kan vi lese kommentarfelt; jeg leste helt motsatt; at han allerede var frikjent og at det stort sett var nedsettende karakteristikker av brødrene. Jeg forstår så godt at J og søsteren ønsket åpen rett. Det er domstolene som skal dømme, ikke kommentarfeltene, vi som følger med kan si hva vi tror og mener ut fra det som kommer frem. Og det er Gjert selv som ønsket å åpne dørene inn til hjemmet deres og lage serien. Det opplever han baksiden av nå, folk føler de kjenner dem og har meninger rundt hva som har skjedd. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet mandag kl 07:54 #4313 Del Skrevet mandag kl 07:54 Humas skrev (7 minutter siden): Ja, det som er feil er de som vokser opp i dag ikke forstår hvor mye traumer har å si for hvordan man utvikler seg i livet. Før var fattig og farløs noe man skulle hjelpe, noe man er obs på i dag og ikke like mye før i tiden. Ja han har fått med seg noe hjemmefra og det er å ikke lært å utvikle og forstå egne følelser. Dette forstår han nok ikke helt selv heller. Hadde de bare kunnet ha lukkede dører, andre mennesker elsker å se personlig drama. Det er dommere som dømmer her, men virker som kommentarfeltet har dømt han allerede. Kommentarfeltene var fulle av folk som synes vold er helt ok, og at man 'skal da kunne daske barna sine litt'. At virkeligheten kommer for en dag og folk innser at Gjert ikke er så perfekt som han skal ha det til, er da ikke rart. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowe Skrevet mandag kl 07:59 #4314 Del Skrevet mandag kl 07:59 Jeg forstår bare ikke hvorfor 5 av barna skulle løyet om noe sånt noe! Det er greit at 1 bror ikke kjenner seg igjen. Men at 5 barn liksom skulle rottet seg sammen og sagt «Nå skal vi lage et helvete for pappa» uten at det er sant tror jeg ikke noe på. Jeg tror Gjert hadde tjent veldig på å være litt ydmyk. Det han sier om at barna ble mer og mer bortskjemte etterhvert som de fikk ting tror jeg ikke vekker sympati. Tvert imot! 27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mlk301 Skrevet mandag kl 08:04 #4315 Del Skrevet mandag kl 08:04 Meowe skrev (1 minutt siden): Jeg forstår bare ikke hvorfor 5 av barna skulle løyet om noe sånt noe! Det er greit at 1 bror ikke kjenner seg igjen. Men at 5 barn liksom skulle rottet seg sammen og sagt «Nå skal vi lage et helvete for pappa» uten at det er sant tror jeg ikke noe på. Jeg tror Gjert hadde tjent veldig på å være litt ydmyk. Det han sier om at barna ble mer og mer bortskjemte etterhvert som de fikk ting tror jeg ikke vekker sympati. Tvert imot! Det er vel det bildet Gjert prøver å male nå. Han forteller at barna var utakknemlige og bortskjemte, han har gitt dem alt og barna ville ha mer, så han skal vel ha det til at alt dette er hevn for at de ikke har fått det akkurat som de ville. Jeg ser det som spill for galleriet, for som du sier er det ganske usannsynlig at fem barn går sammen og finner på løgner om faren sin og tar han med til retten. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet mandag kl 08:06 #4316 Del Skrevet mandag kl 08:06 Mollebolle skrev (44 minutter siden): At noen forhåndsdømmes er ikke greit, men blir han funnet skyldig, bør han få den straff han fortjener. Det som jeg ikke liker, er at H og F ville at retten skulle gå for åpne dører. En slik sak hører ingen sted hjemme i media...dette har tatt helt av. Burde gått for lukkede dører, uten en eneste journalist til stede. Husk at det er retten som bestemmer om det skal være åpent eller lukket rett. Retten skal alltid være åpen så lenge det ikke er særskilte grunner til st den bør lukkes. Så de involverte sitt synspunkt har liten/ingen betydning. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet mandag kl 08:24 #4317 Del Skrevet mandag kl 08:24 (endret) 1) Hovedregel er åpen rett, og det er ikke bare å be om lukket fordi man «synes det er bedre» 2) Jeg har lest i media om forklaringen hans så langt, og merker at nå må jeg skjerme meg. Det han kommer med er så klassisk. Han har trøbbel med følelser selv, viser kjærlighet med materielle ting, kaller barna bortskjemte og utakknemlige når de ikke danser etter pipa hans slik han har forutbestemt, og omskriver til «konsekvens». Han kan kalle det konsekvens i stedet for straff så mye han vil, vold er ulovlig mot barn uansett. Om det er fysisk, psykisk eller latent. 3) Man kan være utsatt for omsorgssvikt og vold selv om man har hatt alt det materielle på plass. Det er en gammel misforståelse at barn med pene klær, nok mat og alt utstyr i orden ikke kan være utsatt for omsorgssvikt. Vær snille med hverandre. Det er mange her med traumer i bagasjen. Det blir en tøff uke for mange, uansett hva Gjert er strafferettslig skyldig i og ikke. Vis hverandre respekt, tenk dere om før dere skriver, og så håper jeg at jeg greier å holde meg unna både media og denne tråden de neste dagene, og anbefaler egentlig alle med bagasje å vurdere det samme. Det trigger noe inni helvete det her, selv om man tenker man har kontroll på det. Endret mandag kl 08:34 av Ninaen Skrivefeil 16 20 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet mandag kl 08:27 #4318 Del Skrevet mandag kl 08:27 Jeg forstår ikke denne trangen til å skylde på ungene for at de er utakknemlige. Det er jo Gjert og Tone som har oppdratt dem. Man skylder jo direkte på seg selv for å ha oppdratt barn som man selv kritiserer væremåten på, selv de som var godt under 18 på den tiden. Det er jo selvmål deluxe. Tror han virkelig retten vil tro på noe av dette, eller føle at det skal bringe sympati? 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet mandag kl 08:33 #4319 Del Skrevet mandag kl 08:33 Ninaen skrev (7 minutter siden): 1) Hovedregel er åpen rett, og det er ikke bare å be om lukket fordi man «synes det er bedre» 2) Jeg har lest i media om forklaringen hans så langt, og merker at nå må jeg skjerme meg. Det han kommer med er så klassisk. Han har trøbbel med følelser selv, viser kjærlighet med materielle ting, kaller barna bortskjemte og utakknemlige når de ikke danser etter pipa hans slik han har forutbestemt, og omskriver til «konsekvens». Han kan kalle det konsekvens i stedet for straff så mye han vil, vold er ulovlig mot barn uansett. Om det er fysisk, psykisk eller latent. 3) Man kan være utelatt for omsorgssvikt og vold selv om man har hatt alt det materielle på plass. Det er en gammel misforståelse at barn med pene klær, nok mat og alt utstyr i orden ikke kan være utsatt for omsorgssvikt. Vær snille med hverandre. Det er mange her med traumer i bagasjen. Det blir en tøff uke for mange, uansett hva Gjert er strafferettslig skyldig i og ikke. Vis hverandre respekt, tenk dere om før dere skriver, og så håper jeg at jeg greier å holde meg unna både media og denne tråden de neste dagene, og anbefaler egentlig alle med bagasje å vurdere det samme. Det trigger noe inni helvete det her, selv om man tenker man har kontroll på det. 🙏❤️ Må bare skrive under det her, det er så klassisk og gjenkjennelig. Jeg må holde meg unna så godt jeg kan disse dagene kjenner jeg. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet mandag kl 08:34 #4320 Del Skrevet mandag kl 08:34 (endret) 1600 skrev (7 minutter siden): Jeg forstår ikke denne trangen til å skylde på ungene for at de er utakknemlige. Det er jo Gjert og Tone som har oppdratt dem. Man skylder jo direkte på seg selv for å ha oppdratt barn som man selv kritiserer væremåten på, selv de som var godt under 18 på den tiden. Det er jo selvmål deluxe. Tror han virkelig retten vil tro på noe av dette, eller føle at det skal bringe sympati? Sånne folk skjønner ikke den logikken. Og fansen vil få sympati og få bekreftet «bortskjemte og utakknemlige drittunger»-inntrykket sitt. Som jo har vært en gjenganger i kommentarfeltene. Takk for mange gode kommentarer. NÅ tar jeg pause. 🙈 Endret mandag kl 08:35 av Ninaen 5 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå