Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Gjert flytter vel til Spania for å fostre nok en løper som kan slå den svikefulle Jakob om ganske få år. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sveits35 skrev (1 time siden):

Barnevernet som skulle hjelpe datteren da hun rømte fra hjemmet blir kalt foreldrevernet av henne. Så det er mange som ikke har skjønt dybden i alvoret her.

Det fikk jeg ikke med meg, men er overhodet ikke forundret, foreldrevernet står sterk i barnevernet ennå dessverre. Veldig bra at datteren påpekte dette, tror barnevernet skal vitne senere, blir interessant å se hva de sier. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (17 timer siden):

Lurer mest på det mennesket som driver og hjerter alt det du skriver.

Denslags bryr jeg meg ikke om, jeg liker heller ikke noe som helst hverken her eller noen andre steder, at folk gidder og bryr seg om slik får være opp til dem som gjør det... Selv har jeg alltid boikottet den idiotien, det er fordummende rett og slett og en fullstendig meningsløs funksjon.
På Facebook og andre steder er funksjonen mye benyttet, for min del er det et bevisst valg å ikke bidra til den toskeskapen. Ser noen også er svært opptatt av hvor mange likes de får på diverse, legger de ut noe som får lite likes så preger det dagen deres på en emosjonell måte (kan sågar ødelegge dagen for noen), også personer som maser om at jeg må inn å like noe de har lagt ut (jeg rister på hodet og har hardt for å forstå hvorfor de anser det som så viktig).
Noe mer meningsløst kan altså personer vanskelig foreta seg, jeg foretrekker at andre heller skriver sin mening og formulerer seg med ord heller enn med likes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (3 minutter siden):

Det kan godt være at det er skjev ressursbruk her. Det gjør ikke fysisk og psykisk vold mot barn mer greit. 

Og hvorfor har mediene sportsjournalister på denne saken?! Saltvedt hadde også en håpløs artikkel første rettsdag. Å kalle saken en fillesak, det er useriøst og unødvendig, uavhengig av om det har vært skjev ressursbruk.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huder skrev (13 timer siden):

Har hele tiden støttet barna her…men da jeg hørte guttene hadde filmcrue  Prime med seg ! Uff, det likte jeg dårlig! 

Det som dokumenteres er visst livet utenfor rettssalen (hverdagen), mens saken pågår. Ikke selve rettssaken. 

https://kampanje.com/medier/2025/03/ny-sesong-av-ingebrigtsen-serie--rettssaken-mot-gjert-omtales/

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (58 minutter siden):

Det kan godt være at det er skjev ressursbruk her. Det gjør ikke fysisk og psykisk vold mot barn mer greit. 

Jeg tenker det kan ha noe med dokumentaren å gjøre, at den ligger til grunn. At dette er nybrottsarbeid på et vis. Der det banes vei for kommende saker,  der foreldre via store mediehus velger å eksponere barn, over lengre tid, over år,  der sårbare øyeblikk utleveres på det groveste, noe som er en enorm mental belastning, samtidig som det kan skade selvfølelse og identitetsfølelse. At de ser dette er et område som vil vokse, og derfor trenger å adressere det slik de nå gjør.
Her har de også en sak de kan vinne, nettopp fordi det er dokumentert som det er. Det er statsadvokaten som fattet beslutning om tiltale, og det gjøres når de er  overbevist om den siktedes straffeskyld, og om at de  kan føre fullgode lovlige bevis for dette i retten til å oppnå en fellende dom.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (6 timer siden):

Gjert flytter vel til Spania for å fostre nok en løper som kan slå den svikefulle Jakob om ganske få år. 

Forhåpentligvis får han først en straff å sone… og et tapt omdømme. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (4 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg er enig i denne kronikken. Det som kommer frem i rettssaken er på ingen måte greit. Men det er så mange saker som er uendelig mye verre. Disse blir henlagt samtidig som det settes av ukesvis og en masse resurser til dette? Det er ganske åpenbart at dette ikke hadde vært en sak dersom dette hadde vært en vanlig familie. Datteren er jo allerede i en fosterfamilie og er nå myndig, så jeg sliter litt med å forstå hvorfor dette skal opp i rettsapparatet. 

Men det er bra om det kan gjøre at det blir mer bevissthet rundt psykisk vold. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (8 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg er enig i denne kronikken. Det som kommer frem i rettssaken er på ingen måte greit. Men det er så mange saker som er uendelig mye verre. Disse blir henlagt samtidig som det settes av ukesvis og en masse resurser til dette? Det er ganske åpenbart at dette ikke hadde vært en sak dersom dette hadde vært en vanlig familie. Datteren er jo allerede i en fosterfamilie og er nå myndig, så jeg sliter litt med å forstå hvorfor dette skal opp i rettsapparatet. 

Det er ikke åpenbart at dette ikke hadde blitt en sak ellers, jeg har både vitnet i flere gjennom jobb og hatt en akkurat lignende sak i nær familie. 
Og dette er en sportsjournalist som har skrevet som ikke har noen faglig kompetanse på dette. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (36 minutter siden):

Det er ikke åpenbart at dette ikke hadde blitt en sak ellers, jeg har både vitnet i flere gjennom jobb og hatt en akkurat lignende sak i nær familie. 
Og dette er en sportsjournalist som har skrevet som ikke har noen faglig kompetanse på dette. 

En sportsjournalist som viser til en annen avis, har nok mer data som bakgrunn for sine uttalelser enn din svogerforskning. Artikkelen sier at ut av 103 saker om vold i nære relasjoner som ble behandlet i distrikt vest, så ble nesten 90% henlagt! Så sannsynligheten for at denne saken hadde blitt henlagt om det hadde vært en vanlig familie, er stor. De hadde neppe satt 15 politifolk på denne saken om dette var en helt vanlig familie. 

Bra at du har vitnet i saker, slik at noen blir hørt. Men altfor få blir det. Når det ikke er nok ressurser, så håper jeg de prioriterer de mest alvorlige tilfellene. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (1 minutt siden):

En sportsjournalist som viser til en annen avis, har nok mer data som bakgrunn for sine uttalelser enn din svogerforskning. Artikkelen sier at ut av 103 saker om vold i nære relasjoner som ble behandlet i distrikt vest, så ble nesten 90% henlagt! Så sannsynligheten for at denne saken hadde blitt henlagt om det hadde vært en vanlig familie, er stor. De hadde neppe satt 15 politifolk på denne saken om dette var en helt vanlig familie. 

Bra at du har vitnet i saker, slik at noen blir hørt. Men altfor få blir det. Når det ikke er nok ressurser, så håper jeg de prioriterer de mest alvorlige tilfellene. 

Kanskje de mener denne saken er blant de mest alvorlige. Det er flere involverte og det har foregått over år.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LisbethBerg skrev (34 minutter siden):

Men vi vet ikke hvilke bevis de har hatt i andre saker. Her er det mange som har opplevd det, og som har vært nesten voksne og voksne barn mens yngre har blitt mishandlet. I tillegg til en rekke andre personer som har vært tett på, som kjærester, forbund, osv.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (42 minutter siden):

Jeg svarte på din påstand om at det er åpenbart at det i denne saken ikke ville vært tatt ut tiltale hvis det ikke hadde vært for at de er kjente, og det er jeg ikke enig i. 
At det finnes alvorligere saker er jeg ikke i tvil om, men hvordan har nrk kommet frem til disse tallene, hvem har vurdert alvorlighetsgraden i de andre sakene og hvilke bevis de har hatt? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Jeg svarte på din påstand om at det er åpenbart at det i denne saken ikke ville vært tatt ut tiltale hvis det ikke hadde vært for at de er kjente, og det er jeg ikke enig i. 
At det finnes alvorligere saker er jeg ikke i tvil om, men hvordan har nrk kommet frem til disse tallene, hvem har vurdert alvorlighetsgraden i de andre sakene og hvilke bevis de har hatt? 

En ganske stor andel var i alle fall blitt henlagt på bevisets stilling. Det er jo det som ofte er problemet, dessverre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LisbethBerg skrev (3 timer siden):

Nei det er slett ikke åpenbart. Det som er spesielt her er jo mengden bevis (stor familie med mange vitner , filmmateriale osv), og at sønnene ble presset til å gå ut med sannheten i media. 

En "vanlig sak" kan ende i retten den også hvis bevisene er der. Men ofte er det jo lite bevis og få vitner. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tvertimot Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine? Jeg ønsker oppriktig å forstå meningene dine.....!

Hva hadde du ment om saken dersom det fantes helt klare bevis der Gjert slo Jakob eller søsteren?

Du anerkjenner at Gjert har kjeftet, kontrollert og truet barna sine. Men du anerkjenner derimot ikke all forskning som beskriver dette som psykisk vold, og forskningen sommener at psykisk vold ofte er mer skadelig enn fysisk vold - stemmer det?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...