Kardemommete Skrevet 29. mars #4241 Del Skrevet 29. mars (endret) gansketeit skrev (1 time siden): Ja, hvem velger en mann fremfor sine barn? Jeg hadde klikket i vinkel om noen la hånd på mitt barn. Uansett hvem det var. Helt uforståelig at hun ikke har gjort noe med det. Hun syns det er helt greit at datter flytter i fosterhjem fordi hun ikke vil bo med far. Helt uforståelig for meg. Det er jo mødre som overser grove incest voldtekter mot felles barn over flere år fra menn, Så dette er ikke noe nytt. Dysfunksjonelle familier er dessverre veldig vanlig. Noe som er positivt i dette, er at det kommer litt fokus på det. Kanskje det gir noen det nødvendige dyttet til å komme seg ut av denne typen familieforhold. Endret 29. mars av Kardemommete 9 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 29. mars #4242 Del Skrevet 29. mars pep skrev (1 time siden): Men det spiller vel ingen rolle hvor god trener han har vært,eller hvor gode resultatene har vært. Det har jo absolutt ingen ting med denne saken å gjøre. Mener du han skal få strafferabatt pga gode resultater på løpebanen? Enig ! Det blir som at en rallykjører skal kunne bryte fartsgrensene i trafikken , pga han er «så flink « . Gerts forsvar som at han var deres trener og at han viser til tv serien , kommer til å falle helt i fisk . Det er akkurat som folk blir fartsblinde , så fort et menneske er kjent . Men INGEN er så spesiell , flink og fremgangsrik at han er opphøyet over lover og regler . 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 29. mars #4243 Del Skrevet 29. mars Kardemommete skrev (2 minutter siden): Det er jo kvinner som overser grove incest voldtekter over flere år fra menn, Så dette er ikke noe nytt. Dysfunksjonelle familier er dessverre veldig vanlig. Noe som er positivt i dette, er at det kommer litt fokus på det. Kanskje det gir noen det nødvendige dyttet til å komme seg ut av denne typen familieforhold. Det samme har jeg tenkt . At dette blir en åpen dør for folk som lever i tilsvarende forhold . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 29. mars #4244 Del Skrevet 29. mars tvertimot skrev (3 timer siden): Så vente på en rettslig avgjørelse, ikke forhåndsdømme noen... Jeg forhåndsdømmer ikke . Jeg har tillit til rettsvesenet . Med det sagt har jeg selvsagt gjort meg opp en mening om at det de barna opplevde IKKE er greit . 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. mars #4245 Del Skrevet 29. mars tvertimot skrev (4 timer siden): Tenker at Gjert ikke har tråkket på hodet slik historien er fremstilt, altså at det hele er fremstilt helt feil for å sette Gjert i dårlig lys. I saker hvor parter står steilt mot hverandre så blir historier gjerne helt feil og overdrevet fremstilt, altså at de ikke gjenspeiler virkeligheten. Sagt med andre ord, at dersom en voksen virkelig vil skade et lite barn så kan den voksne det. Annet enn et merke på kinnet til datteren så er det ikke snakk om fysiske skader i denne saken, så å fremstille Gjert som den verste som er har ingen poeng. Mannen har ofret mye for sine barn også, og skal og kan ikke sees som ondskapen selv. Og tenker at han har ofret det for barna sine og ikke for seg selv først og fremst... --- Når det er sagt, at Gjert bruker kjefring som metode, det er ingen grei metode og klart at jeg ser problematikken i det. Man skal ikke kjefte for å få ønsket adferd, det kan man få med ros og å snakke frem (motivere), og der har Gjert helt klart valgt feil. Men altså, fordi om han har brukt feil metoder så vil ikke jeg være en del av et hylekor som skal gjøre han til et monster uten like. Klart jeg også ser noe positivt med han og tror avgjort at han vil sine barn sitt beste, om ikke så hadde han ikke ofret så mye for dem som han har gjort. Åpenbart at familien er i dyp krise, men en straffesak i rettsvesenet er ikke veien ut av det, det vil være konfliktskapende og forverre frontene heller enn å bidra til noe positivt slik jeg ser det. Men ser jo at i en familie med sterke individualister så finnes ingen enkle veier til en snarlig løsning, men det skal Gjert og kona ha, de har oppdratt selvstendige barn som lykkes bra (så noe rett er blitt gjort selv om metodene åpenbart har vært litt feil). Det er ganske utrolig at du mener du vet mer om hva som skjedd enn barna hans , bare slutt , dette blir for dumt. 12 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet 29. mars #4246 Del Skrevet 29. mars Gjert minner meg om disse gamle østeuropeiske treningsbroiler-trenerne. Spesielt i turn. Hvor barna gikk gjennom et jernregime for å bli best mulig. I nyere tid har du også noen tennispappaer som har latt sine døtre gjennomgå det samme. F.eks. Jelena Dokic. Hadde de tre brødrene Ingebrigtsen tatt EM, VM og OL-gull uten sin treningspappa? Sannsynligvis ikke. Men de har jo samtidig ikke hatt noen far heller. Bare en psykopatisk trener. Husker jeg reagerte for mange år siden da Henrik ble europamester og kalte faren sin kun for Gjert. Noe som skurret der. 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 29. mars #4247 Del Skrevet 29. mars Snøløs skrev (1 time siden): Gjert minner meg om disse gamle østeuropeiske treningsbroiler-trenerne. Spesielt i turn. Hvor barna gikk gjennom et jernregime for å bli best mulig. I nyere tid har du også noen tennispappaer som har latt sine døtre gjennomgå det samme. F.eks. Jelena Dokic. Hadde de tre brødrene Ingebrigtsen tatt EM, VM og OL-gull uten sin treningspappa? Sannsynligvis ikke. Men de har jo samtidig ikke hatt noen far heller. Bare en psykopatisk trener. Husker jeg reagerte for mange år siden da Henrik ble europamester og kalte faren sin kun for Gjert. Noe som skurret der. De kaller han vel for Gjert gjennom hele serien såvidt jeg kan huske. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 29. mars #4248 Del Skrevet 29. mars Etter min mening, som en kritisk tilskuer til dette sørgelige familiedramaet, ligger det nok litt business konflikt bak kulissene også. Fra guttenes ståsted. NRK serien ble f.eks fjernet fra nettet to uker før første episode av "Ingebrigsten Born to run" ble vist på Prime. Det tror jeg ikke er tilfeldig. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 29. mars #4249 Del Skrevet 29. mars Callisto83 skrev (10 minutter siden): Etter min mening, som en kritisk tilskuer til dette sørgelige familiedramaet, ligger det nok litt business konflikt bak kulissene også. Fra guttenes ståsted. NRK serien ble f.eks fjernet fra nettet to uker før første episode av "Ingebrigsten Born to run" ble vist på Prime. Det tror jeg ikke er tilfeldig. Det er bare en ting some er sørgelig med dette, og det er Gjerts bruk av fysisk og psykisk vold mot sine egne barn. 24 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. mars #4250 Del Skrevet 29. mars (endret) Callisto83 skrev (16 minutter siden): Etter min mening, som en kritisk tilskuer til dette sørgelige familiedramaet, ligger det nok litt business konflikt bak kulissene også. Fra guttenes ståsted. NRK serien ble f.eks fjernet fra nettet to uker før første episode av "Ingebrigsten Born to run" ble vist på Prime. Det tror jeg ikke er tilfeldig. Det eneste sørgelige er at Gjert har brukt psykisk og fysisk vold, intet annet. Slutt å komme med andre ting , det er politiet som har tatt ut tiltale ! Endret 29. mars av Orly 18 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 29. mars #4251 Del Skrevet 29. mars NiceOrNothing skrev (5 timer siden): Du glemmer at dette ikke handler om hvordan Gjert trener .Han er anmeldt for vold i nære relasjoner . Om han jobber som trener, buss-sjåfør eller snekker er helt uvesentlig . Uansett yrkestittel er familie-vold straffbart . Kanskje tvertimot er Gjert. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 29. mars #4252 Del Skrevet 29. mars gansketeit skrev (2 timer siden): Ja, hvem velger en mann fremfor sine barn? Jeg hadde klikket i vinkel om noen la hånd på mitt barn. Uansett hvem det var. Helt uforståelig at hun ikke har gjort noe med det. Hun syns det er helt greit at datter flytter i fosterhjem fordi hun ikke vil bo med far. Helt uforståelig for meg. Ho har nok visst om mykje, men ho var nok på arbeid når noen av episodene skjedde. Så derfor var ho kanskje ikkje klar over omfanget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 29. mars #4253 Del Skrevet 29. mars Orly skrev (24 minutter siden): Det eneste sørgelige er at Gjert har brukt psykisk og fysisk vold, intet annet. Slutt å komme med andre ting , det er politiet som har tatt ut tiltale ! Hva i alle dager er dette for svar? Er det forbudt å påpeke at NRK serien ble fjernet rett før en ny serie kom til Prime? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 29. mars #4254 Del Skrevet 29. mars Lurer litt på hvordan Team Ingebrigtsen serien kom i stand? Var det NRK el produksjonsselskap som tok kontakt først, eller var det Gjert? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. mars #4255 Del Skrevet 29. mars gansketeit skrev (12 minutter siden): Lurer litt på hvordan Team Ingebrigtsen serien kom i stand? Var det NRK el produksjonsselskap som tok kontakt først, eller var det Gjert? Noen som vet? GhatGPT sier at det var NRK som kontaktet familien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 29. mars #4256 Del Skrevet 29. mars Pilleville skrev (44 minutter siden): Ho har nok visst om mykje, men ho var nok på arbeid når noen av episodene skjedde. Så derfor var ho kanskje ikkje klar over omfanget. Hun velger fremdeles mannen over barna. Hver dag. 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 29. mars #4257 Del Skrevet 29. mars gansketeit skrev (30 minutter siden): Lurer litt på hvordan Team Ingebrigtsen serien kom i stand? Var det NRK el produksjonsselskap som tok kontakt først, eller var det Gjert? Noen som vet? Jeg googlet, og basert på det jeg har lest, oppfatter jeg det som om frilans-regissør Silje Evensmo Jacobsen (født i Stavanger) og fotograf Nils Petter Devold Midtun (Rogaland/Sandnes) hadde ideen. Det beskrives i hvert fall at i 2011 gjorde de noen opptak og hadde en idé om å lage en kinodokumentar om den gang den ukjente familien. De fulgte familien tett fra 2011 til 2018, og prosjektet vokste til en TV-serie som første gang ble lansert 17. mars 2016. Det står også litt her (side 18 og 19) https://issuu.com/kortpaakinokino/docs/kortprogram2018_web og her https://no.m.wikipedia.org/wiki/Team_Ingebrigtsen Det er mulig at NRK deretter fikk ideen om at det i stedet for en film kunne bli en serie. Dette vet jeg ikke. Men det virker ikke som om initiativet kommer fra noen i ingebrigtsenfamilien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 29. mars #4258 Del Skrevet 29. mars gansketeit skrev (4 timer siden): Ja, hvem velger en mann fremfor sine barn? Jeg hadde klikket i vinkel om noen la hånd på mitt barn. Uansett hvem det var. Helt uforståelig at hun ikke har gjort noe med det. Hun syns det er helt greit at datter flytter i fosterhjem fordi hun ikke vil bo med far. Helt uforståelig for meg. Dette har jeg også store problemer med å forstå, uansett hvor undertrykt hun selv eventuelt måtte være. Å velge å miste kontakten med nesten alle barna for å kunne bli boende med mannen.. Tenk for barna å stå frem med slike opplevelser, og så er det ingen av foreldrene som møter dem på det og støtter de. Må være fryktelig tungt, spesielt for hun yngste som fortsatt er ungdom. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 29. mars #4259 Del Skrevet 29. mars Callisto83 skrev (1 time siden): Hva i alle dager er dette for svar? Er det forbudt å påpeke at NRK serien ble fjernet rett før en ny serie kom til Prime? Det var jo datteren som ønsket serien fjernet i utgangspunktet. NRK ville jo først ikke fjerne den. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 29. mars #4260 Del Skrevet 29. mars (endret) Callisto83 skrev (2 timer siden): Etter min mening, som en kritisk tilskuer til dette sørgelige familiedramaet, ligger det nok litt business konflikt bak kulissene også. Fra guttenes ståsted. NRK serien ble f.eks fjernet fra nettet to uker før første episode av "Ingebrigsten Born to run" ble vist på Prime. Det tror jeg ikke er tilfeldig. På hvilken måte ville det vært skadelig for Born to run-serien om den gamle Team Ingebrigtsen-serien hadde blitt liggende på NRK sine flater? Her en sak om avpubliseringen, ingen indikasjoner der på at brødrene har presset på for å fjerne serien for å promotere sin egen serie. Det handler nok mer om hva den, da serien gikk, mindreårige søsteren har fortalt. Det ville i det hele tatt vært merkelig om serien hadde blitt værende noe lenger enn den ble. https://www.nrk.no/rogaland/nrk-avpubliserer-_team-ingebrigtsen_-1.17031916 Endret 29. mars av Djækklåsst 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå