Djækklåsst Skrevet 27. mars #3981 Del Skrevet 27. mars (endret) Bibbi_ skrev (6 minutter siden): Jeg forsvarer absolutt ikke Gjert eller vold i hjemmet eller noe. Men, hvis pappa Gjert er og har vært så forferdelig, hvorfor har omtrent samtlige barn bygd hus omtrent inntil huset til Gjert? Når Liva og Henrik bygde bodde de til og med i kjelleren til Gjert... Måtte da vært 100 andre leiligheter i bo i mens man bygde, å ikke bo hos en som har mishandlet og tydeligvis fortsatt mishandlet datteren som fremdeles bodde hjemme. Kanskje bl.a. nettopp fordi de to yngste barna bodde hjemme? Synes ikke dette er det minste merkelig. Episoden som forårsaket bruddet skjedde jo mens løperbrødrene var på treningsleir. Det som skjedde hadde neppe skjedd om noen av dem hadde bodd i huset. Endret 27. mars av Djækklåsst 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet 27. mars #3982 Del Skrevet 27. mars (endret) Når man ser hvordan Gjert i følge datteren sin har brutt lovnader til mor om å slutte å være voldelig pga. en av brødrenes varige men (Christoffer), så stiller jeg meg særs skeptisk til hvorfor det minste barnet fortsatt er i det huset. Hvor er barnevernet? Verken mor eller far virker kapable til å håndtere fars enorme temperament. Endret 27. mars av 1600 14 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 27. mars #3983 Del Skrevet 27. mars (endret) Bibbi_ skrev (14 minutter siden): Jeg forsvarer absolutt ikke Gjert eller vold i hjemmet eller noe. Men, hvis pappa Gjert er og har vært så forferdelig, hvorfor har omtrent samtlige barn bygd hus omtrent inntil huset til Gjert? Når Liva og Henrik bygde bodde de til og med i kjelleren til Gjert... Måtte da vært 100 andre leiligheter i bo i mens man bygde, å ikke bo hos en som har mishandlet og tydeligvis fortsatt mishandlet datteren som fremdeles bodde hjemme. J har svart på det i retten. Når man har vært under veldig kontroll, så kan det være vanskelig å bryte tvert. På det tidspunktet var G fortsatt treneren hans. Men J sa at han kjørte en annen vei til leiligheten, for å slippe og kjøre forbi barndomshjemmet. Dessuten bor venner i området. Han sa også at kjæresten hans ikke turte å bo i kjellerleiligheten hos foreldrene hans lenger. Så det var derfor de flyttet ut. Endret 27. mars av Viki6 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 27. mars #3984 Del Skrevet 27. mars 1600 skrev (7 minutter siden): Når man ser hvordan Gjert i følge datteren sin har brutt lovnader til mor om å slutte å være voldelig pga. en av brødrenes varige men (Christoffer), så stiller jeg meg særs skeptisk til hvorfor det minste barnet fortsatt er i det huset. Hvor er barnevernet? Verken mor eller far virker kapable til å håndtere fars enorme temperament. datteren har jo bodd i fosterhjem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 27. mars #3985 Del Skrevet 27. mars Viki6 skrev (12 minutter siden): J har svart på det i retten. Når man har vært under veldig kontroll, så kan det være vanskelig å bryte tvert. På det tidspunktet var G fortsatt treneren hans. Men J sa at han kjørte en annen vei til leiligheten, for å slippe og kjøre forbi barndomshjemmet. Dessuten bor venner i området. Han sa også at kjæresten hans ikke turte å bo i kjellerleiligheten hos foreldrene hans lenger. Så det var derfor de flyttet ut. Så Elisabeth og Jacob har også bodd i kjellerleiligheten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 27. mars #3986 Del Skrevet 27. mars Bibbi_ skrev (1 time siden): Jeg forsvarer absolutt ikke Gjert eller vold i hjemmet eller noe. Men, hvis pappa Gjert er og har vært så forferdelig, hvorfor har omtrent samtlige barn bygd hus omtrent inntil huset til Gjert? Når Liva og Henrik bygde bodde de til og med i kjelleren til Gjert... Måtte da vært 100 andre leiligheter i bo i mens man bygde, å ikke bo hos en som har mishandlet og tydeligvis fortsatt mishandlet datteren som fremdeles bodde hjemme. Dette ble jo diskutert i går også, må vi ta enda en runde? Folk som blir utsatt for vold rømmer ikke nødvendigvis langt vekk fra voldsutøveren. Og nå er de ikke redde for han lenger, hvorfor flykte? Hadde ikke søsknene bodd så nærme hverandre er det ikke sikkert søsteren hadde fått den hjelpen og støtten hun trengte. Det er jo takket være at bror bare var to hus unna hun fikk oppsøkt trygghet så raskt etter den siste voldsepisoden. Det er fantastisk at disse brødrene har holdt seg så samlet når småsøsken fortsatt bor hjemme. ❤️ 16 2 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 27. mars #3987 Del Skrevet 27. mars NoaideBiehtar skrev (11 minutter siden): Dette ble jo diskutert i går også, må vi ta enda en runde? Folk som blir utsatt for vold rømmer ikke nødvendigvis langt vekk fra voldsutøveren. Og nå er de ikke redde for han lenger, hvorfor flykte? Hadde ikke søsknene bodd så nærme hverandre er det ikke sikkert søsteren hadde fått den hjelpen og støtten hun trengte. Det er jo takket være at bror bare var to hus unna hun fikk oppsøkt trygghet så raskt etter den siste voldsepisoden. Det er fantastisk at disse brødrene har holdt seg så samlet når småsøsken fortsatt bor hjemme. ❤️ "Nothing someone says before the word 'but' really counts." 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 27. mars #3988 Del Skrevet 27. mars Hjerteskjærende: Den nåværende 18-åringen forteller i retten at hun bestemte seg for å slutte å satse på løpingen høsten 2021. Det ble starten på det hun beskriver som en «veldig vanskelig periode» i forholdet til faren, preget av ignorering. Én dag kom spørsmålet om løpingen opp mellom de to. – Han sa at vi ikke hadde noe med hverandre å gjøre nå som jeg var ferdig med friidrett, at han ikke så på meg som sin datter og at jeg ikke var verdig det, forteller søsteren, som spørres ut av statsadvokat Ellen Gimre. Og fortsetter: – Han sa at jeg ødela for familien og alt det familien og han sto for. Dette var noe jeg måtte holde hemmelig. Jeg skulle ikke si det til noen, fordi det var ødeleggende. Han sa det var flaut, en skam og at jeg hadde stått foran hele Norge og løyet og sagt at jeg ville bli god, forteller søsteren. Avgjørelsen om å slutte med løping skal ha kommet etter at søsteren i en periode hadde bodd på et hotell i Sandnes sentrum. Det fordi hun hadde koronavirus. Denne perioden skal hun ha lurt på hvordan hun skulle formidle til Gjert at hun ønsket å gi seg. – Henrik sa at hvis jeg ville slutte, så var det bare å slutte, men det føltes ikke så lett. Jeg visste at det ikke ville bli tatt godt imot, forklarer hun. Perioden etterpå skal ha blitt svært vanskelig og faren skal ha ignorert ungjenta kontinuerlig. – Han sa han skulle stå i veien for alt jeg prøvde å oppnå i livet og at han skulle sørge for at den eneste jobben jeg skulle ha var i kassa på Kiwi. https://www.nettavisen.no/sport/jakobs-soster-18-hevder-gjert-ingebrigtsen-ville-odelegge-matte-holde-det-hemmelig/s/5-95-2356793 6 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 27. mars #3989 Del Skrevet 27. mars Bibbi_ skrev (1 time siden): Så Elisabeth og Jacob har også bodd i kjellerleiligheten? En kort stund, før hun ikke ville bo der mer, i følge det Jacob sa i retten. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 27. mars #3990 Del Skrevet 27. mars Søsteren ville anmelde i januar men ble «presset» av brødrene til å ikke gjøre dette, sannsynlig for å beskytte Gjert som de mener er syk. Hun forstod dette men følte det forferdelig urettferdig og hun følte på et veldig sinne. Denne jenta er en ekte heltinne som tilslutt gikk og anmeldt alene! Og må si at brødrene falt litt i mine øyne nå… De utleverte ikke Gjert før DE ble presset fra alle kanter. Det var ikke søsteren som betydde noe til syvende og sist, men det ubehaget de måtte stå i med presse og Narve og alle skriveriene og beskyldningene de fikk mot seg. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 27. mars #3991 Del Skrevet 27. mars lurker skrev (43 minutter siden): Hjerteskjærende: Den nåværende 18-åringen forteller i retten at hun bestemte seg for å slutte å satse på løpingen høsten 2021. Det ble starten på det hun beskriver som en «veldig vanskelig periode» i forholdet til faren, preget av ignorering. Én dag kom spørsmålet om løpingen opp mellom de to. – Han sa at vi ikke hadde noe med hverandre å gjøre nå som jeg var ferdig med friidrett, at han ikke så på meg som sin datter og at jeg ikke var verdig det, forteller søsteren, som spørres ut av statsadvokat Ellen Gimre. Og fortsetter: – Han sa at jeg ødela for familien og alt det familien og han sto for. Dette var noe jeg måtte holde hemmelig. Jeg skulle ikke si det til noen, fordi det var ødeleggende. Han sa det var flaut, en skam og at jeg hadde stått foran hele Norge og løyet og sagt at jeg ville bli god, forteller søsteren. Avgjørelsen om å slutte med løping skal ha kommet etter at søsteren i en periode hadde bodd på et hotell i Sandnes sentrum. Det fordi hun hadde koronavirus. Denne perioden skal hun ha lurt på hvordan hun skulle formidle til Gjert at hun ønsket å gi seg. – Henrik sa at hvis jeg ville slutte, så var det bare å slutte, men det føltes ikke så lett. Jeg visste at det ikke ville bli tatt godt imot, forklarer hun. Perioden etterpå skal ha blitt svært vanskelig og faren skal ha ignorert ungjenta kontinuerlig. – Han sa han skulle stå i veien for alt jeg prøvde å oppnå i livet og at han skulle sørge for at den eneste jobben jeg skulle ha var i kassa på Kiwi. https://www.nettavisen.no/sport/jakobs-soster-18-hevder-gjert-ingebrigtsen-ville-odelegge-matte-holde-det-hemmelig/s/5-95-2356793 Ja dette var helt klart det aller vondeste. Å bli avvist og trakassert av sin egen far fordi man vil slutte med løping. Har ikke ord, stakkars jente. Når han satt i serien og sa at barna måtte ville det selv (løpesatsingen), så var det altså ren løgn. Dette har tydeligvis vært et prestisjeprosjekt for å hevde seg selv. Tiltalte må ha store psykiske problemer. 7 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 27. mars #3992 Del Skrevet 27. mars Sveits35 skrev (2 minutter siden): Søsteren ville anmelde i januar men ble «presset» av brødrene til å ikke gjøre dette, sannsynlig for å beskytte Gjert som de mener er syk. Hun forstod dette men følte det forferdelig urettferdig og hun følte på et veldig sinne. Denne jenta er en ekte heltinne som tilslutt gikk og anmeldt alene! Og må si at brødrene falt litt i mine øyne nå… De utleverte ikke Gjert før DE ble presset fra alle kanter. Det var ikke søsteren som betydde noe til syvende og sist, men det ubehaget de måtte stå i med presse og Narve og alle skriveriene og beskyldningene de fikk mot seg. Hvor leser du dette? De ulike mediene rapporterer i så varierende mengde, vanskelig å få med seg alt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 27. mars #3993 Del Skrevet 27. mars Sveits35 skrev (8 minutter siden): Søsteren ville anmelde i januar men ble «presset» av brødrene til å ikke gjøre dette, sannsynlig for å beskytte Gjert som de mener er syk. Hun forstod dette men følte det forferdelig urettferdig og hun følte på et veldig sinne. Denne jenta er en ekte heltinne som tilslutt gikk og anmeldt alene! Og må si at brødrene falt litt i mine øyne nå… De utleverte ikke Gjert før DE ble presset fra alle kanter. Det var ikke søsteren som betydde noe til syvende og sist, men det ubehaget de måtte stå i med presse og Narve og alle skriveriene og beskyldningene de fikk mot seg. Nå er det vel da ikke en konkurranse i å være et mest mulig verdig offer, men om det er sant at Gjert gjorde det de påstår eller ikke, som diskuteres i retten. Også er det en ekte kostnad med å anmelde. Både med tanke på offentlig oppmerksomhet, retraumatisering og at det antageligvis for alltid ødelegger relasjonen mellom familiemedlemmene uansett hva utfallet blir av saken. I starten virket de jo åpen for å ha en relasjon med faren som ikke var knyttet til løping. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 27. mars #3994 Del Skrevet 27. mars (endret) Sitat – Jeg tenkte at det aldri var et alternativ å flytte hjem igjen. Helt fra starten av har jeg alltid kjempa for at jeg ikke skal tilbake, sier datteren. Hun forteller at hun oppretthold kontakten med moren i en periode etter episoden med håndkle. Etter hvert brøt hun også med moren. Sitat fra NRK. Er spent på om hun (mor) kommer til å vitne. Jeg kjenner at kunnskapen min dynamikken i "usunne relasjoner" (for å være diplomatisk og ikke synse noe om hva hun har opplevd) den forsvinner litt ut vinduet, for om hun kommer dit og vitner til hans "fordel", eller ikke vitner i det hele tatt (som jo basically er å vitne til hans fordel), det.. ja. Det vil jeg slite med å forstå, kunnskap til tross. Men det er vel uansett ganske klart allerede at hun er fullstendig underlagt han. (Edit: og der synset jeg likevel..) Endret 27. mars av refill 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 27. mars #3995 Del Skrevet 27. mars lurker skrev (12 minutter siden): Hvor leser du dette? De ulike mediene rapporterer i så varierende mengde, vanskelig å få med seg alt. Jeg følger sandnesposten og Aftenbladet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 27. mars #3996 Del Skrevet 27. mars Det datteren sier om at det er ekstra vanskelig fordi det er gode minner også kjenner jeg igjen fra mine barn. De sier at de sliter veldig med denne dualiteten, og at det særlig for en av dem gjør at hen stadig håper at ting skal bli bra igjen. At hen skal få oppreisning og unnskyldning. Det gjør det ekstra vondt at en omsorgsperson har sviktet så totalt. Og så blir de optimistiske når ting er bra. Helt til det smeller igjen. 5 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mlk301 Skrevet 27. mars #3997 Del Skrevet 27. mars Sveits35 skrev (13 minutter siden): Søsteren ville anmelde i januar men ble «presset» av brødrene til å ikke gjøre dette, sannsynlig for å beskytte Gjert som de mener er syk. Hun forstod dette men følte det forferdelig urettferdig og hun følte på et veldig sinne. Denne jenta er en ekte heltinne som tilslutt gikk og anmeldt alene! Og må si at brødrene falt litt i mine øyne nå… De utleverte ikke Gjert før DE ble presset fra alle kanter. Det var ikke søsteren som betydde noe til syvende og sist, men det ubehaget de måtte stå i med presse og Narve og alle skriveriene og beskyldningene de fikk mot seg. Fra VG: Etter denne episoden brøt flere av søsknene med Gjert Ingebrigtsen. – Siden dag en da dette skjedde har jeg hatt lyst til å anmelde, fortalte datteren, men hevdet at andre av søsknene ikke ønsket det på tidspunktet. https://www.vg.no/sport/i/0V7o9G/gjert-ingebrigtsen-da-datteren-ville-slutte-saa-ikke-paa-meg-som-sin-datter-lenger Det står ikke hvem det er, det kan være én eller tre. Det står heller ikke presset, men at andre ikke ønsket det. Hun kan ha ytret at hun ønsket det, også kan en eller flere ha sagt at de ikke mente det var en god idé pga. 1) De mente kanskje det var tynt basert på den hendelsen, så det ville bli mye oppmerksomhet rundt alle uten at noe kom ut av det, og 2) De var ikke klare for å stå frem med sine historier. Vi vet ikke hvem som "presset" eller sa de ikke ville være med å anmelde. Ikke fra det jeg har lest. Da vil jeg heller ikke la meg farge av en situasjon blant ofre som ikke kan ha vært enkel å navigere seg i. Del gjerne en kilde hvor det står mer detaljert at hun har blitt presset av de tre brødrene, men jeg skal likevel holde meg for god til å mene noe om når noen skulle ha stått opp mot overgriperen sin når vi vet at det er noe som ikke hadde skjedd i stillhet. 8 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 27. mars #3998 Del Skrevet 27. mars Mlk301 skrev (3 minutter siden): Fra VG: Etter denne episoden brøt flere av søsknene med Gjert Ingebrigtsen. – Siden dag en da dette skjedde har jeg hatt lyst til å anmelde, fortalte datteren, men hevdet at andre av søsknene ikke ønsket det på tidspunktet. https://www.vg.no/sport/i/0V7o9G/gjert-ingebrigtsen-da-datteren-ville-slutte-saa-ikke-paa-meg-som-sin-datter-lenger Det står ikke hvem det er, det kan være én eller tre. Det står heller ikke presset, men at andre ikke ønsket det. Hun kan ha ytret at hun ønsket det, også kan en eller flere ha sagt at de ikke mente det var en god idé pga. 1) De mente kanskje det var tynt basert på den hendelsen, så det ville bli mye oppmerksomhet rundt alle uten at noe kom ut av det, og 2) De var ikke klare for å stå frem med sine historier. Vi vet ikke hvem som "presset" eller sa de ikke ville være med å anmelde. Ikke fra det jeg har lest. Da vil jeg heller ikke la meg farge av en situasjon blant ofre som ikke kan ha vært enkel å navigere seg i. Del gjerne en kilde hvor det står mer detaljert at hun har blitt presset av de tre brødrene, men jeg skal likevel holde meg for god til å mene noe om når noen skulle ha stått opp mot overgriperen sin når vi vet at det er noe som ikke hadde skjedd i stillhet. Jeg brukte ordet «presset». Helt mitt eget valg. Så lenge hun opplevde at de andre ikke ville hun skulle anmelde, så følte hun at det ikke burde gjøres. Derav ordet «press». Mulig feil ordvalg, men hun burde blitt kjørt til den politistasjonen i januar av brødrene, de burde ikke ha nølt. Men det var visst viktigere hensyn å ta enn bare å støtte sin søster på 15 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 27. mars #3999 Del Skrevet 27. mars Jeg lurer på i hvilken grad representanten fra produksjonsselskapet klarer å vitne sannferdig om det, eller om det blir farget av at hun og produksjonsselskapet ikke tar selvkritikk og/eller ikke vil miste ansikt. Det er åpenbart at de må ha sett og hørt ting mange ting/situasjoner en normal person burde stusse over. Det er jo lett for at man går i forsvarsposisjon og bevisst eller ubevisst prøver å få det til å høres ut som man ikke gjorde noe feil. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 27. mars #4000 Del Skrevet 27. mars Sveits35 skrev (3 minutter siden): Jeg brukte ordet «presset». Helt mitt eget valg. Så lenge hun opplevde at de andre ikke ville hun skulle anmelde, så følte hun at det ikke burde gjøres. Derav ordet «press». Mulig feil ordvalg, men hun burde blitt kjørt til den politistasjonen i januar av brødrene, de burde ikke ha nølt. Men det var visst viktigere hensyn å ta enn bare å støtte sin søster på 15 år. Ja, klart hun burde anmeldt da når hun ønsket det. Men jeg tenker det blir feil av oss å spekulere i de andres motiver. Du må huske at på denne tiden hadde ingen av søsknene snakket med hverandre om hva de hadde opplevd. Alle har sin prosess, og det kom nok veldig brått på at det plutselig nå skulle offentliggjøres i form av en anmeldelse. Jeg tenker motivet lett kan være å prøve å beskytte både søsteren sin og seg selv og hverandre. Og foreldrene, hvor enn rart det er for oss andre. Og det er et motiv jeg tenker at vi andre som ikke var i situasjonen ikke burde dømme dem for. 14 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå