Gamer Skrevet 7. oktober 2023 #381 Del Skrevet 7. oktober 2023 Navnet er skrevet feil! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 7. oktober 2023 #382 Del Skrevet 7. oktober 2023 NordreSving skrev (3 minutter siden): Det er helt greit å bryte med personen selv, men å kreve at andre gjør det ved å be dem velge det er ikke greit. Det må være den enkeltes frie valg hvordan man forholder seg til noen, med strek under frie. Narve måtte velge og opplevde isfront. Det er en drøy bit mellom å beskytte seg selv og å sette opp en isfront mot et menneske (Narve) som ikke har gjort noe galt. Jeg er jo forsåvidt enig i det du skriver her, men samtidig forstår jeg at brødrene prioriterer å verne seg selv selv om det går utover en treningskompis. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 7. oktober 2023 #383 Del Skrevet 7. oktober 2023 Dette er heller ikke hvilken som helst far, men en far som har brukt store deler av livet utenom egen jobb til å trene sønnene. All fritid har gått med til å trene, tilpasse og reise. Alt det han har bidratt med, og så er dette takken. Det finnes mange hakk frem til det å gå til det skritt å som sønnene, og da særlig Jakob nå har gjort. Uforsonligheten er total. Og dette uten at Gjert tilsynelatende har gjort noe som rettsvesenet ville straffet med fengsel. I stedet er det sønnene som påtar seg rollen som utmåler av straff, der målet ser ut til å være å få alle til å ta avstand, i tillegg til å bruke offentligheten til å stemple ham som en persona non grata. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 7. oktober 2023 #384 Del Skrevet 7. oktober 2023 Nisse123 skrev (6 minutter siden): Jeg er jo forsåvidt enig i det du skriver her, men samtidig forstår jeg at brødrene prioriterer å verne seg selv selv om det går utover en treningskompis. Men hvor mye skal det gå ut over en treningskompis (selv om Narve ikke betegner forholdet så sterkt)? Når de saboterer VM for ham, da har det vel gått litt langt? Eller å sette opp en isfront som forstyrrer forberedelser og påvirker mentalt. Det er langt unna det jeg vil betegne som rimelig behandling for å beskytte seg selv. Jeg blir så eitrende forbanna, for slik saken står nå så er det sønnenes behandling av faren som gjør at alle tenker at Gjert må ha gjort noe forferdelig. De færreste står tett på og kjenner sannheten, så dommen baserer seg utelukkende på sønnenes behandling. Gjert er totalt rettsløs i møtet med offentligheten nettopp fordi ingen vet hva som har skjedd men antar at det er noe grusomt siden sønnene har definert ham som uønsket. I tillegg presses alle rundt ham til å ta avstand, ved at de som ikke gjør det også får tilsvarende behandling. Gjert står i offentlig gapestokk uten verken rettskraftig dom eller at man får mulighet til å gjøre seg opp en mening. Sønnene har satt seg til doms og utmålt isolasjon som passende straff. Jeg er ikke blind for at Gjert har vært beinhard og at han fungerte mer som trener enn som en nær og varm far. Men de har også mye å takke ham for profesjonelt. Men innsatsen han har lagt ned i årevis ser ut til å ha vært null verdt når regnskapets time kom. Når da Narve og Tone fortsatt står på Gjert sin side så peker det heller ikke i en retning av at det Gjert har gjort fortjener den massive straffen som sønnene har utmålt. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 7. oktober 2023 #385 Del Skrevet 7. oktober 2023 Ja, han har uten tvil brukt mye tid på å trene guttene sine som barn. Men barna blir voksne og skal kunne ta selvstendige valg. De valgte bort sin far som trener, og det har de rett til. En god far forstår og respekterer dette, selv om det kanskje oppleves trist. Som voksen trenger de fleste en viss avstand til foreldre. Det er nok en del mennesker som tar avstand til sine foreldre uten at foreldrene har vært i politiets søkelys. De fleste som tar avstand til sine foreldre har gode grunner tenker jeg. 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 7. oktober 2023 #386 Del Skrevet 7. oktober 2023 Nisse123 skrev (1 time siden): Ja, han har uten tvil brukt mye tid på å trene guttene sine som barn. Men barna blir voksne og skal kunne ta selvstendige valg. De valgte bort sin far som trener, og det har de rett til. En god far forstår og respekterer dette, selv om det kanskje oppleves trist. Som voksen trenger de fleste en viss avstand til foreldre. Det er nok en del mennesker som tar avstand til sine foreldre uten at foreldrene har vært i politiets søkelys. De fleste som tar avstand til sine foreldre har gode grunner tenker jeg. Absolutt greit å velge bort ham som trener, som sagt fritt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 12. oktober 2023 #387 Del Skrevet 12. oktober 2023 Andrea59 skrev (På 25.9.2023 den 8.40): Jeg har slitt med å forstå hva som kan være ille nok til at det ble et så markant brudd - og som er såpass lite ille at moren til guttene blir ved mannens side - og at faren ikke kanselleres helt i treningsmiljøet… Men begynner å lure på om jeg ikke har en teori som kan oppfylle begge - forutsatt at både far og sønner er sta, barnslige og uforsonlige. Og den forutsetningen er jo ikke helt urimelig å tro på… 🤪 Usympatiske, både far og løpersønner! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mintbird Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter #388 Del Skrevet 12. oktober 2023 https://www.dagbladet.no/sport/gjert-far-ikke-akkreditering/80337446 Hatet fra gutta mot faren når nye høyder.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 12. oktober 2023 #389 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) Mintbird skrev (8 minutter siden): https://www.dagbladet.no/sport/gjert-far-ikke-akkreditering/80337446 Hatet fra gutta mot faren når nye høyder.. Hvorfor tror alle dette er guttenes feil? Tror dere virkelig alt dette skjer mens Gjert sitter der helt uskyldig og stakkarslig? Endret 12. oktober 2023 av Anonyym97 30 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. oktober 2023 #390 Del Skrevet 12. oktober 2023 Anonyym97 skrev (18 minutter siden): Hvorfor tror alle dette er guttenes feil? Tror dere virkelig alt dette skjer mens Gjert sitter der helt uskyldig og stakkarslig? Lurer jeg også på. Altså er forbund gjør ikke sånt uten grunn. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 12. oktober 2023 #391 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) NordreSving skrev (På 7.10.2023 den 19.34): Dette er heller ikke hvilken som helst far, men en far som har brukt store deler av livet utenom egen jobb til å trene sønnene. All fritid har gått med til å trene, tilpasse og reise. Alt det han har bidratt med, og så er dette takken. Det finnes mange hakk frem til det å gå til det skritt å som sønnene, og da særlig Jakob nå har gjort. Uforsonligheten er total. Og dette uten at Gjert tilsynelatende har gjort noe som rettsvesenet ville straffet med fengsel. I stedet er det sønnene som påtar seg rollen som utmåler av straff, der målet ser ut til å være å få alle til å ta avstand, i tillegg til å bruke offentligheten til å stemple ham som en persona non grata. Hvordan vet du at han ikke har gjort noe som ville ha blitt straffet av rettsvesenet? Det er ikke alltid man ønsker å anmelde når det gjelder familie. Det er jo en årsak til at de har brutt kontakten, og at friidrettsforbundet velger side og utestenger Gjert fra stevner. Hvis du ikke vet årsaken, og hva Gjert har gjort, bør du ikke si at brødrene har gått for langt. De som kjenner årsaken og familien, kan mene noe om dette, de som ikke kjenner årsaken, kan umulig mene noe om dette. Endret 12. oktober 2023 av anonym111111 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 12. oktober 2023 #392 Del Skrevet 12. oktober 2023 Mintbird skrev (59 minutter siden): https://www.dagbladet.no/sport/gjert-far-ikke-akkreditering/80337446 Hatet fra gutta mot faren når nye høyder.. Hvordan kan du ta side, hvis du ikke vet hva Gjert har gjort? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surreal Skrevet 12. oktober 2023 #393 Del Skrevet 12. oktober 2023 Enda en ny runde. Ser ut som de virkelig ikke vil at dette skal dabbe av eller at saken skal dø ut. Helt utrolig hvordan den familien klarer å holde liv i konflikten i offentligheten. Jeg er faktisk imponert, samtidig som jeg synes fryktelig synd på dem. Noen må snart forklare dem at det å nekte Gjert akkreditering i samtlige mesterskap fremover, kommer til å skape overskrift etter overskrift både i Norge og internasjonalt. For ikke å snakke om omdømme problematikken. Å klare å skape splid i treningsleiren ved å nekte Narve å sitte ved matbordet bare topper det. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Kaizer Skrevet 12. oktober 2023 #394 Del Skrevet 12. oktober 2023 Tipper grunnen til at Henrik og Jakob presser på for at Gjert ikke skal få akkreditering til OL er at de er «livredde» for at Narve Gilje Nordås skal slå Jakob i OL. Det hadde jo vært tidenes nedtur for dem. Derfor prøver de å ødelegge mest mulig for han. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 12. oktober 2023 #395 Del Skrevet 12. oktober 2023 Mrs Kaizer skrev (7 minutter siden): Tipper grunnen til at Henrik og Jakob presser på for at Gjert ikke skal få akkreditering til OL er at de er «livredde» for at Narve Gilje Nordås skal slå Jakob i OL. Det hadde jo vært tidenes nedtur for dem. Derfor prøver de å ødelegge mest mulig for han. No så dumt sier jeg da. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 12. oktober 2023 #396 Del Skrevet 12. oktober 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 12. oktober 2023 #397 Del Skrevet 12. oktober 2023 Surreal skrev (18 minutter siden): Enda en ny runde. Ser ut som de virkelig ikke vil at dette skal dabbe av eller at saken skal dø ut. Helt utrolig hvordan den familien klarer å holde liv i konflikten i offentligheten. Jeg er faktisk imponert, samtidig som jeg synes fryktelig synd på dem. Noen må snart forklare dem at det å nekte Gjert akkreditering i samtlige mesterskap fremover, kommer til å skape overskrift etter overskrift både i Norge og internasjonalt. For ikke å snakke om omdømme problematikken. Å klare å skape splid i treningsleiren ved å nekte Narve å sitte ved matbordet bare topper det. Det er pga det Gjert har gjort han ikke slipper inn på stevner. At familien ikke ønsker å anmelde eller gå ut offentlig med dette er deres sak. De nærmeste vet. Det er alltid en grunn til at barn bryter kontakt med foreldre. Det er også en grunn til at forbundet tar barnas side i denne saken. 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 12. oktober 2023 #398 Del Skrevet 12. oktober 2023 Mrs Kaizer skrev (11 minutter siden): Tipper grunnen til at Henrik og Jakob presser på for at Gjert ikke skal få akkreditering til OL er at de er «livredde» for at Narve Gilje Nordås skal slå Jakob i OL. Det hadde jo vært tidenes nedtur for dem. Derfor prøver de å ødelegge mest mulig for han. Det som har skjedd har ingenting med det sportslige å gjøre. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. oktober 2023 #399 Del Skrevet 12. oktober 2023 Mrs Kaizer skrev (1 time siden): Tipper grunnen til at Henrik og Jakob presser på for at Gjert ikke skal få akkreditering til OL er at de er «livredde» for at Narve Gilje Nordås skal slå Jakob i OL. Det hadde jo vært tidenes nedtur for dem. Derfor prøver de å ødelegge mest mulig for han. Dummeste jeg har hørt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. oktober 2023 #400 Del Skrevet 12. oktober 2023 anonym111111 skrev (50 minutter siden): Det er pga det Gjert har gjort han ikke slipper inn på stevner. At familien ikke ønsker å anmelde eller gå ut offentlig med dette er deres sak. De nærmeste vet. Det er alltid en grunn til at barn bryter kontakt med foreldre. Det er også en grunn til at forbundet tar barnas side i denne saken. 👏 riktig det du skriver 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå