Ninaen Skrevet 26. mars #3941 Del Skrevet 26. mars Ser nå at flere medier har stengt kommentarfeltene på Facebook. Det var f… meg på høy tid! 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 26. mars #3942 Del Skrevet 26. mars NiceOrNothing skrev (22 minutter siden): Enig . De som bagatelliserer dette «regimet « , må enten leve i en disfunksjonell familie , evnt være fra en dysfunksjonell familie selv . Det er to typer forsvarere her. De som ikke ser problemet fordi de er sånn selv og de som ikke ser problemet fordi de ble behandlet sånn selv og ser ikke noen grunn til at andre skal være heldigere 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 26. mars #3943 Del Skrevet 26. mars Pinnsvine skrev (3 minutter siden): Det er to typer forsvarere her. De som ikke ser problemet fordi de er sånn selv og de som ikke ser problemet fordi de ble behandlet sånn selv og ser ikke noen grunn til at andre skal være heldigere 🎯🎯🎯 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 26. mars #3944 Del Skrevet 26. mars Må si Jakob imponerer meg. Jeg hørte han i Ida Fladen sin podcast for noen år siden og han framsto barnslig og ikke så veldig oppegående. Nå virker han stødig og velartikulert, og det til tross for en så presset situasjon. 11 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 26. mars #3945 Del Skrevet 26. mars Sol79 skrev (Akkurat nå): Må si Jakob imponerer meg. Jeg hørte han i Ida Fladen sin podcast for noen år siden og han framsto barnslig og ikke så veldig oppegående. Nå virker han stødig og velartikulert, og det til tross for en så presset situasjon. Mitt inntrykk er at særlig Elisabeth er bra for ham. Hun er tydelig og stødig, selv om hun er såpass ung. Hun har satt krav til ham også. Synes særlig man merker endring på J i intervjusituasjoner etter løp o.l. Han framstår så mye roligere, mer moden og reflektert. 8 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet 26. mars #3946 Del Skrevet 26. mars Medietrening 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 26. mars #3947 Del Skrevet 26. mars (endret) lurker skrev (6 timer siden): Vi ser veldig ulikt på dette. Jeg ser ikke en forelder som "bare" har vært for streng. Jeg ser en forelder som på grunn av sine egne mentale utfordringer og redsler har prøvd å ha stålkontroll på både ektefelle og barn, og ikke latt barna ha noe frihet til å selv vokse opp og utforske hva de vil bruke tiden og livet sitt på. I tillegg har de levd med den psykiske terroren det er å ha en forelder som, slike det fremstår, er totalstyrt av egne negative følelser, og som dermed blir helt uforutsigbar. I tillegg har de hatt en mor som ikke har gått mellom, men latt han få styre på. Ut over det har det vært vold og kroppskrenkelser for flere av barna. Når det gjelder andre saker som ikke får oppmerksomhet, må vi huske at for personer som ikke er offentlige, er det en god ting at saken ikke får noe oppmerksomhet i pressen. Hørte på en podcast ang diskusjonen om åpen eller lukket rett. Det ble argumentert med at Gjert selv aktivt har oppsøkt media både ang serien og skrevet bøker etc . At han har tatt valget om å være offentlig ved ulike anledninger i flere år. Vi må huske at dette ikke bare gjelder Norge , men denne saken vekker internasjonal oppmerksomhet . Endret 26. mars av NiceOrNothing 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 26. mars #3948 Del Skrevet 26. mars Krimskrans skrev (18 minutter siden): Medietrening Og nok godt instruert av sin advokat. Gitt at mediene siterer korrekt, noe jeg antar de gjør, svarer han nesten konsekvent "jeg føler/opplever/tenker" osv. Veldig viktig så ikke fars forsvarer kan ta han på å komme med uriktige påstander. Jeg har ikke hørt han i podcaster el tidligere så vet ikke så mye om hvordan han er i intervjusituasjoner utenfor friidrettsbanen, men utfra hva som er gjengitt i media nå virker det som om han er svært godt forberedt og trygg. ----- Fint at flere her påpeker skadene og farene ved utrygg tilknytning som jo utvilsomt er tilstede her. Akkurat det er ikke noe som ikke trengs å diskuteres en gang tenker jeg. Bare noe så enkelt som å aldri vite hvilke regler som gjelder er utrolig forvirrende i seg selv, og når konsekvensene av å gjøre feil er utskjelling og kanskje til og med vold? Hjerteskjærende rett og slett. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 26. mars #3949 Del Skrevet 26. mars NiceOrNothing skrev (11 minutter siden): Hørte på en podcast ang diskusjonen om åpen eller lukket rett( som både tiltalte og ofrene ønsket ) . Det ble argumentert med at Gjert selv aktivt har oppsøkt media både ang serien og skrevet bøker etc . At han var den som har tatt valget om å være offentlig ved ulike anledninger i flere år. Vi må huske at dette ikke bare gjelder Norge , men denne saken vekker internasjonal oppmerksomhet . De må jo på et vis føle seg litt sviktet av sin mor , som ikke har stått opp for de 🥹 Det var nå bare Gjert som ønsket lukket rett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 26. mars #3950 Del Skrevet 26. mars For et grusomt kontrollregime de forteller om. Mine tanker går til alle barn og unge som vokser opp med slik kontroll, frihetsberøvelse fra egen livsutfoldelse og frykt❤️ 7 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 26. mars #3951 Del Skrevet 26. mars (endret) ~ Ada ~ skrev (33 minutter siden): For et grusomt kontrollregime de forteller om. Mine tanker går til alle barn og unge som vokser opp med slik kontroll, frihetsberøvelse fra egen livsutfoldelse og frykt❤️ Enig ❤️å måtte stå i sånt kan være tøft nok for hvem som helst . Men å stå i det foran hele verden ( og uten støttende foreldre ) er jo bare heroisk ❤️ ( og ekstremt hjerteskjærende ) 🥹 Endret 26. mars av NiceOrNothing 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 26. mars #3952 Del Skrevet 26. mars Vi er mange som har undret oss over hvordan mor Ingebrigtsen egentlig har taklet forholdene i hjemmet. Datteren ga et lite innblikk i dag: «18-åringen forklarer at hun opplevde en annen ro når faren ikke var i huset. - Veldig mye friere. Det føltes som en lettelse. Noen har vært veldig rundt deg hele tiden og kontrollert og fulgt med på det du gjør - og så kan man leve i fred. Man kan endelig puste litt. Hun forklarer at hun for eksempel fikk tilbringe mer tid med venner, og at hun kanskje fikk være ute litt lenger når far ikke var hjemme. Jeg lagde avtaler med mamma. Vi gikk sammen for å holde ting skjult for ham. Det kunne gjelde «innetid», at jeg fikk lov til å være ute til klokken elleve, forklarer hun, og fortsetter: - Men hun var veldig stresset. Han ringte ofte, og jeg fikk telefoner fra henne om at jeg måtte komme hjem før elleve fordi han kom til å ringe snart - og at hun ikke turte å lyve for han, forklarer 18-åringen.» https://www.seher.no/kjendis/alene-med-mamma-fikk-jeg-endelig-puste/82882467 4 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg RachelGreen Skrevet 26. mars Populært innlegg #3953 Del Skrevet 26. mars Jan Petter Saltvedt har skrevet en kommentar i dag angående rettssaken. Av alle ting som er nevnt av Jakob i dagens utspørring, så er det dette Gjert reagerer åpenlyst på: "Tenker du at Gjerts treningsopplegg har bidratt til at du er der du er i dag?», spør forsvarer Heidi Reisvang. «Jeg føler det er litt miskommunisert. Det treningsopplegget er ikke tiltaltes. Det er et treningsopplegg som har vært utvikla i over lang, lang tid. I samarbeid mellom meg selv og mine to eldre søsken. Og på ingen måte noe han har lagd eller utvikla på egen hånd.» Det kommer for første gang siden mandag en lyd fra tiltalte Gjert Ingebrigtsen. Han gisper nærmest. Ser vantro ut. Oppgitt. Men besinner seg. Hans versjon av historien starter på mandag og varer i tre dager. Inkludert svaret på det han åpenbart oppfattet som en ren fornærmelse." steinansikt under beskrivelser av fysisk og psykisk vold og kontrollbehov der altså, men han skal ha seg frabedt at noen andre får deler av æren for treningsopplegget som er lagt ned. 21 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 26. mars #3954 Del Skrevet 26. mars LivEinar skrev (6 minutter siden): Vi er mange som har undret oss over hvordan mor Ingebrigtsen egentlig har taklet forholdene i hjemmet. Datteren ga et lite innblikk i dag: «18-åringen forklarer at hun opplevde en annen ro når faren ikke var i huset. - Veldig mye friere. Det føltes som en lettelse. Noen har vært veldig rundt deg hele tiden og kontrollert og fulgt med på det du gjør - og så kan man leve i fred. Man kan endelig puste litt. Hun forklarer at hun for eksempel fikk tilbringe mer tid med venner, og at hun kanskje fikk være ute litt lenger når far ikke var hjemme. Jeg lagde avtaler med mamma. Vi gikk sammen for å holde ting skjult for ham. Det kunne gjelde «innetid», at jeg fikk lov til å være ute til klokken elleve, forklarer hun, og fortsetter: - Men hun var veldig stresset. Han ringte ofte, og jeg fikk telefoner fra henne om at jeg måtte komme hjem før elleve fordi han kom til å ringe snart - og at hun ikke turte å lyve for han, forklarer 18-åringen.» https://www.seher.no/kjendis/alene-med-mamma-fikk-jeg-endelig-puste/82882467 Uh…nok ikke god stemning mellom mor og far etter dette vitnesbyrdet… 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 26. mars #3955 Del Skrevet 26. mars RachelGreen skrev (8 minutter siden): Jan Petter Saltvedt har skrevet en kommentar i dag angående rettssaken. Av alle ting som er nevnt av Jakob i dagens utspørring, så er det dette Gjert reagerer åpenlyst på: "Tenker du at Gjerts treningsopplegg har bidratt til at du er der du er i dag?», spør forsvarer Heidi Reisvang. «Jeg føler det er litt miskommunisert. Det treningsopplegget er ikke tiltaltes. Det er et treningsopplegg som har vært utvikla i over lang, lang tid. I samarbeid mellom meg selv og mine to eldre søsken. Og på ingen måte noe han har lagd eller utvikla på egen hånd.» Det kommer for første gang siden mandag en lyd fra tiltalte Gjert Ingebrigtsen. Han gisper nærmest. Ser vantro ut. Oppgitt. Men besinner seg. Hans versjon av historien starter på mandag og varer i tre dager. Inkludert svaret på det han åpenbart oppfattet som en ren fornærmelse." steinansikt under beskrivelser av fysisk og psykisk vold og kontrollbehov der altså, men han skal ha seg frabedt at noen andre får deler av æren for treningsopplegget som er lagt ned. Usmakelig . Å hva betyr det egentlig om han er skyld eller ikke skyld i deres suksess? Det betyr egentlig nada i en rettslig prosess . Det eneste de skal finne ut om han er skyldig i , er fysisk eller psykisk vold . 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 26. mars #3956 Del Skrevet 26. mars Andrea59 skrev (3 minutter siden): Uh…nok ikke god stemning mellom mor og far etter dette vitnesbyrdet… Akkurat det tenkte jeg og på. Nå blir det nok hjem å hudflette mor 🙈 . Men hun er voksen å kan selv velge om hun vil stå i dette. Det er ingen tvang . 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 26. mars #3957 Del Skrevet 26. mars Får frysninger av det Jakob og søsteren må stå i nå, etter alt de har opplevd. Burde fått en medalje begge to ♥️ Og de andre brødrene som ikke kan gjøre annet enn å sitte og se på og være til støtte, mens de ikke får sagt sin historie selv. Aner en bok i fremtiden. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 26. mars #3958 Del Skrevet 26. mars Krimskrans skrev (2 timer siden): Medietrening Medietrening helt klart. Men sannsynligvis også en helt annen ro og trygghet nå enn før. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 26. mars #3959 Del Skrevet 26. mars NiceOrNothing skrev (50 minutter siden): Akkurat det tenkte jeg og på. Nå blir det nok hjem å hudflette mor 🙈 . Men hun er voksen å kan selv velge om hun vil stå i dette. Det er ingen tvang . De bor vel ikke alene i det huset? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 26. mars #3960 Del Skrevet 26. mars iliah skrev (39 minutter siden): Får frysninger av det Jakob og søsteren må stå i nå, etter alt de har opplevd. Burde fått en medalje begge to ♥️ Og de andre brødrene som ikke kan gjøre annet enn å sitte og se på og være til støtte, mens de ikke får sagt sin historie selv. Aner en bok i fremtiden. Aner film og en dramaserie i flere sesonger. Folk vil stå i kø for å sponse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå