lurker Skrevet 26. mars #3921 Del Skrevet 26. mars Stay skrev (11 minutter siden): Neida. Det var bare et svar til en annen kommentar her. En tanke og et perspektiv. Vold er ikke greit, men hvor mange foreldre har ikke kjeftet på barna sine når de kommer med løgner, ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke følger regler? Foreldre bestemmer over barn, og det gjøres på x antall forskjellige måter. Jeg er selv redd for min datter når hun er ute, selv om det bare er i nabolaget.. redsel utgir seg ofte som sinne. Jeg mener at krangling og høylytte diskusjoner er ganske vanlige i en familie..... Jeg aksepterer ikke vold, men denne saken er litt tynn. Blir spennende å se utfall. Samtidig på nyhetene nå meldes det om saken fra Bergen, DET er alvorlig sak. Og det ønskes straff på bare litt over 2 år der.. noe urettferdig oppmerksomhet her p.g.a. status. Vi ser veldig ulikt på dette. Jeg ser ikke en forelder som "bare" har vært for streng. Jeg ser en forelder som på grunn av sine egne mentale utfordringer og redsler har prøvd å ha stålkontroll på både ektefelle og barn, og ikke latt barna ha noe frihet til å selv vokse opp og utforske hva de vil bruke tiden og livet sitt på. I tillegg har de levd med den psykiske terroren det er å ha en forelder som, slike det fremstår, er totalstyrt av egne negative følelser, og som dermed blir helt uforutsigbar. I tillegg har de hatt en mor som ikke har gått mellom, men latt han få styre på. Ut over det har det vært vold og kroppskrenkelser for flere av barna. Når det gjelder andre saker som ikke får oppmerksomhet, må vi huske at for personer som ikke er offentlige, er det en god ting at saken ikke får noe oppmerksomhet i pressen. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 26. mars #3922 Del Skrevet 26. mars Å lese det som datteren nå har sagt…..det handler ikke om oppdragelse, det er jo tortur. Det er helt forferdelig å gjøre noe sånt mot et barn, eller mot noen i det hele tatt. Fyren er en bølle totalt ut av kontroll. 22 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 26. mars #3923 Del Skrevet 26. mars Er det noen som har sett noe om det er meldt inn noen sakkyndige som vitner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 26. mars #3924 Del Skrevet 26. mars Stay skrev (28 minutter siden): Neida. Det var bare et svar til en annen kommentar her. En tanke og et perspektiv. Vold er ikke greit, men hvor mange foreldre har ikke kjeftet på barna sine når de kommer med løgner, ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke følger regler? Foreldre bestemmer over barn, og det gjøres på x antall forskjellige måter. Jeg er selv redd for min datter når hun er ute, selv om det bare er i nabolaget.. redsel utgir seg ofte som sinne. Jeg mener at krangling og høylytte diskusjoner er ganske vanlige i en familie..... Jeg aksepterer ikke vold, men denne saken er litt tynn. Blir spennende å se utfall. Samtidig på nyhetene nå meldes det om saken fra Bergen, DET er alvorlig sak. Og det ønskes straff på bare litt over 2 år der.. noe urettferdig oppmerksomhet her p.g.a. status. Vold er ikke greit, men… Men hva? Det eneste rette er å sette punktum etter det fjerde ordet. Det som beskrives i retten nå er ikke oppdragelse og nødvendige regler, det er fysisk og psykisk vold. Det fremstår som den psykiske volden er mest omfattende og langvarig, og at han tydde til vold når han ikke fikk nok reaksjon på sine verbale angrep. Å kalle barnet sitt for idiot for å bli syk, syns du det er innafor? Normal familiedynamikk? Da syns jeg i såfall synd på dine barn også. 17 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 26. mars #3925 Del Skrevet 26. mars Stay skrev (28 minutter siden): Neida. Det var bare et svar til en annen kommentar her. En tanke og et perspektiv. Vold er ikke greit, men hvor mange foreldre har ikke kjeftet på barna sine når de kommer med løgner, ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke følger regler? Foreldre bestemmer over barn, og det gjøres på x antall forskjellige måter. Jeg er selv redd for min datter når hun er ute, selv om det bare er i nabolaget.. redsel utgir seg ofte som sinne. Jeg mener at krangling og høylytte diskusjoner er ganske vanlige i en familie..... Jeg aksepterer ikke vold, men denne saken er litt tynn. Blir spennende å se utfall. Samtidig på nyhetene nå meldes det om saken fra Bergen, DET er alvorlig sak. Og det ønskes straff på bare litt over 2 år der.. noe urettferdig oppmerksomhet her p.g.a. status. Jeg får ikke linket til filmen, men oppfordrer deg til å søke på «I trygge hender» og se filmen så får du se hva dette handler om og hvor skadelig det er. Dette handler ikke om trygge og gode relasjoner i et hjem der det går fint å ha krangler og kjeft. Det er viktig å ha kunnskap om det man diskuterer tenker jeg, håper du ser filmen. 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 26. mars #3926 Del Skrevet 26. mars Jeg synes det er ganske illustrerende etter at forsvareren har gått gjennom forsøket på innvendinger hvor synlig det blir hva som har vært budskapet fra Team Gjert og hvor lite de har å spille på. Er som å lese inne i denne tråden her innimellom. Hvis det var så gale, hvorfor flyttet ikke Jacob langt vekk (som Filip gjorde?). Hvis de var redde, hvorfor kranglet de med ham? Hvis det var så gale, var de ikke takknemlige for all hjelpen de har fått? Hvis de ikke har bedre ting å komme med er det jammen meg tynn suppe. 10 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 26. mars #3927 Del Skrevet 26. mars Stay skrev (9 minutter siden): Neida. Det var bare et svar til en annen kommentar her. En tanke og et perspektiv. Vold er ikke greit, men hvor mange foreldre har ikke kjeftet på barna sine når de kommer med løgner, ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke følger regler? Foreldre bestemmer over barn, og det gjøres på x antall forskjellige måter. Jeg er selv redd for min datter når hun er ute, selv om det bare er i nabolaget.. redsel utgir seg ofte som sinne. Jeg mener at krangling og høylytte diskusjoner er ganske vanlige i en familie..... Jeg aksepterer ikke vold, men denne saken er litt tynn. Blir spennende å se utfall. Samtidig på nyhetene nå meldes det om saken fra Bergen, DET er alvorlig sak. Og det ønskes straff på bare litt over 2 år der.. noe urettferdig oppmerksomhet her p.g.a. status. Påstanden din om at det er tatt ut tiltale fordi påtalemyndighetene vektlegger status virker helt søkt. Det er ikke Jakob og I som har gått til sak. Skal man først spekulere her, som mange gjør, ser jeg for meg at for flere familiemedlemmer er det ikke er viktig å vinne slik at Gjert får fengselsstraff. Kanskje de ikke ønsker den type straff i det hele tatt, men ønsker å fortelle historien sin og bli sett. Og at Gjert blir sett. Derfor viktig at saken går for åpen rett. Hadde den ikke gjort det, kunne en evt frifinnelse eller ubetydelig straff fått en god del til å konkludere med at dette ikke er alvorlig, Det kommer vitner som ikke får prøvet sin sak pga foreldelse eller mangel på bevis, men i hvert fall får de fortalt og det er viktigst. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet 26. mars #3928 Del Skrevet 26. mars (endret) Stay skrev (1 time siden): Vold er ikke greit, men hvor mange foreldre har ikke kjeftet på barna sine når de kommer med løgner, ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke følger regler? Foreldre bestemmer over barn, og det gjøres på x antall forskjellige måter. Hjelpes. Håper barna dine har det bra. 'Hun løp inn i knyttneven min'-vibber. Endret 26. mars av 1600 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet 26. mars #3929 Del Skrevet 26. mars https://www.vg.no/sport/i/pPvdbV/gjert-ingebrigtsens-datter-i-retten-jeg-var-alltid-redd-for-aa-sjekke-telefonen Sitat Den første hendelsen skal ha funnet sted i 2018 eller 2019. Far og datter satt sammen i bilen på motorveien, på vei mot trening rundt et lokalt vann, da datteren kom på at hun hadde glemt pulsklokken sin. – Det ble ikke tatt godt imot. Det ble mye skriking og stygge ting ble sagt. – Hva da? – At jeg var evneløs, dum og ikke klarte å få til noen ting. At jeg ikke hadde kontroll på tingene mine. Det varte lenge, fortalte Jakob Asserson Ingebrigtsens lillesøster i rettssal 1 i Sandnes. – Jeg sa tydelig «hold kjeft» tilbake. For det stoppet ikke. Da jeg sa det, så fikk jeg hånd i fjeset. Han slo meg i fjeset. Dette er første gang hun opplevde vold fra faren sin, fortalte 18-åringen onsdag. – Det var med fart og det var hardt. – Det var vondt. Jeg kjente at jeg hadde blitt… Ordene ble hengende litt i lufta. – ... med kraft i ansiktet, fortsatte hun. Om dette er noens vanlige oppdragelse bør man sporenstreks ringe barnevernet. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 26. mars #3930 Del Skrevet 26. mars Stay skrev (1 time siden): Neida. Det var bare et svar til en annen kommentar her. En tanke og et perspektiv. Vold er ikke greit, men hvor mange foreldre har ikke kjeftet på barna sine når de kommer med løgner, ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke følger regler? Foreldre bestemmer over barn, og det gjøres på x antall forskjellige måter. Jeg er selv redd for min datter når hun er ute, selv om det bare er i nabolaget.. redsel utgir seg ofte som sinne. Jeg mener at krangling og høylytte diskusjoner er ganske vanlige i en familie..... Jeg aksepterer ikke vold, men denne saken er litt tynn. Blir spennende å se utfall. Samtidig på nyhetene nå meldes det om saken fra Bergen, DET er alvorlig sak. Og det ønskes straff på bare litt over 2 år der.. noe urettferdig oppmerksomhet her p.g.a. status. Nå bagatelliserer du, og dette er godt ment: Hvis du som forelder på noen som helst måte kjenner deg igjen i den tiltaltes atferd og tror at det er en normal og OK atferd, så søk hjelp! For det er ikke normal, sunn foreldreatferd. Jeg har selv en far med svært kort lunte som kunne bli forbanna over bagateller. Likevel passer han ikke inn i beskrivelsene som kommer frem på noen som helst måte. Jeg har overhodet ingen felles erfaringer med det Ingebrigtsenbarna beskriver, og bra er det, for det er faktisk ikke normalt. Derimot kjenner jeg at beskrivelsen passer svært godt til oppveksten en venninne av meg hadde. En oppvekst jeg først som voksen skjønner var preget av først og fremst psykisk vold. Det er ikke normalt. Det er ikke greit. Hvis du opplever at det er greit, be om hjelp og veiledning før du skader dine egne barn for alltid. 16 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 26. mars #3931 Del Skrevet 26. mars En av de mest skremmende opplevelsene mine barn har fortalt om er en gang de ble kjørt rundt av en rasende forelder, i over en time. Sint, kjeftende og uvøren kjøring med alt for høy fart. De var livredde for at bilen skulle krasje og at de skulle dø. Mishandling er så utrolig mye mer enn fysisk vold. 18 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 26. mars #3932 Del Skrevet 26. mars HSV50 skrev (17 minutter siden): En av de mest skremmende opplevelsene mine barn har fortalt om er en gang de ble kjørt rundt av en rasende forelder, i over en time. Sint, kjeftende og uvøren kjøring med alt for høy fart. De var livredde for at bilen skulle krasje og at de skulle dø. Mishandling er så utrolig mye mer enn fysisk vold. Ustabile voksne er skremmende. Voksne som mobber barn har jeg selv opplevd. Splitt og hersk teknikk blant annet, der noen favoriseres, og en blir hoggestabbe. Av frykt for å bli hoggestabben kan barna ta parti med den voksne. De veksler mellom omsorg og straff, gulrot og pisk. Dette er ødelagte mennesker, og de finnes i familier, på skoler og de jobber som trenere. De trekkes til yrker der de kan hundse andre. Det gjelder å se opp for røde flagg. Har man blitt utsatt for det er det lettere å gjenkjenne. 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 26. mars #3933 Del Skrevet 26. mars Doris Becker skrev (11 minutter siden): Ustabile voksne er skremmende. Voksne som mobber barn har jeg selv opplevd. Splitt og hersk teknikk blant annet, der noen favoriseres, og en blir hoggestabbe. Av frykt for å bli hoggestabben kan barna ta parti med den voksne. De veksler mellom omsorg og straff, gulrot og pisk. Dette er ødelagte mennesker, og de finnes i familier, på skoler og de jobber som trenere. De trekkes til yrker der de kan hundse andre. Det gjelder å se opp for røde flagg. Har man blitt utsatt for det er det lettere å gjenkjenne. Legg til helsevesenet også, med overvekt i psykiatri og rus. Som ansatte altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 26. mars #3934 Del Skrevet 26. mars Ninaen skrev (1 minutt siden): Legg til helsevesenet også, med overvekt i psykiatri og rus. Som ansatte altså. Ja, de søker den type yrker. NRK har en annen serie på samvittigheten. Jeg mot meg. Kjendis-psykologen etterforskes. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 26. mars #3935 Del Skrevet 26. mars Stay skrev (3 timer siden): Ja, tankevekkende at influenser Elisabeth selv deler den stakkars babyen fritt frem på snap for penger. De som er så misfornøyde med oppdragelsen til far og svigerfar bør kanskje se seg selv i speilet. Tenker nå IKKE på vold og mishandling selvfølgelig, men deling i sosiale medier, og en far (J) som er enormt mye fraværende p.g.a. trening og reising. Om løpingen ikke var hans egen motivasjon (han vet ikke), hvorfor ikke legge opp nå og ta vare på familien sin heller? Jeg håper du tuller nå når du trekker inn deling av barn sammen med vold ? Familien reiser mye med han forøvrig og vel dette er jobben hans 6 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avispapir Skrevet 26. mars #3936 Del Skrevet 26. mars Stay skrev (3 timer siden): Ja, tankevekkende at influenser Elisabeth selv deler den stakkars babyen fritt frem på snap for penger. De som er så misfornøyde med oppdragelsen til far og svigerfar bør kanskje se seg selv i speilet. Tenker nå IKKE på vold og mishandling selvfølgelig, men deling i sosiale medier, og en far (J) som er enormt mye fraværende p.g.a. trening og reising. Om løpingen ikke var hans egen motivasjon (han vet ikke), hvorfor ikke legge opp nå og ta vare på familien sin heller? Hvis han føler at løping er det eneste han kan og han ikke har utdanning, så vil det være skummelt å legge opp og gjøre noe annet. Han har hatt store deler av livet sitt i rampelyset hbor det har vært forventet at han er nummer 1 i det han gjør. Jeg skjønner det hvis han synes det er skummelt å skulle bli student, starte i en jobb og kanskje være helt midt på treet. Han er bokstavlig talt trent opp og drillet til å leve dette livet han har nå. Jeg tror han og kona kommer til å vokse mye både som individer og som foreldre de neste årene. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avispapir Skrevet 26. mars #3937 Del Skrevet 26. mars Pinnsvine skrev (2 timer siden): Jeg synes det er ganske illustrerende etter at forsvareren har gått gjennom forsøket på innvendinger hvor synlig det blir hva som har vært budskapet fra Team Gjert og hvor lite de har å spille på. Er som å lese inne i denne tråden her innimellom. Hvis det var så gale, hvorfor flyttet ikke Jacob langt vekk (som Filip gjorde?). Hvis de var redde, hvorfor kranglet de med ham? Hvis det var så gale, var de ikke takknemlige for all hjelpen de har fått? Hvis de ikke har bedre ting å komme med er det jammen meg tynn suppe. Og at de forsøker å plukke fra hverandre Jacob sin forklaring i rettsalen med at enkelte ting ikke er helt likt som i tidligere avhør. Han hadde vel sagt en annen varighet på da han ble slått gjentatte ganger i hodet, i avhør vs. rettssalen. Altså, han var en liten gutt på 7-8 år. Hvor mange barn er det egentlig som kan klokka da? 10 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 26. mars #3938 Del Skrevet 26. mars Anglofil skrev (7 timer siden): Som en som ble utsatt for grov vold av min eksmann; jeg bosatte meg nært ham i starten ikke bare av frykt, men også fordi det var enklere å vite hvor jeg hadde ham. Det var enklere å forholde seg til. Etterhvert gikk det over til stahet og sinne; hvorfor skal jeg flytte når det er han som har vært idiot? Og det kan jo være flere grunner som gjør at man bor så nærme. Det kan både handle om traumer og traumebånd, men også det å stå opp for seg selv og faktisk ikke la seg bli skremt bort. Tøffe disse brødrene og søsteren, all respekt til de som tør å stå opp og si far i mot. De må ha hatt det helt forjævlig. Edit: Skulle vært anonym, men jeg får stå for det jeg skriver. Broren til Jacob, Kristoffer er inne på noe av det samme som du skriver her - han er riktignok mye eldre enn Jacob, så bosatte seg også på et annet tidspunkt vell og merke: Sitat Store deler av familien Ingebrigtsen bor nær hverandre i et nabolag i Sandnes. Likevel har Kristoffer svært lite kontakt med foreldrene. Han og kona er enige om at det må være sånn. – Hvorfor har dere valgt å bo så tett på foreldrene dine? – Mange synes det er rart, men det var ikke full krig i 2016. Og vi ønsker å bo sentralt, et sted hvor det er skole 50 meter unna og lett å komme til Stavanger. Dessuten er det en stolthet hos alle. Ingen skal gi seg. Ikke foreldrene mine heller. https://www.aftenposten.no/norge/i/dR73Xj/intervju-med-kristoffer-ingebrigtsen-nye-voldsanklager-mot-pappa-gjert-ingebrigtsen 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 26. mars #3939 Del Skrevet 26. mars Hallepalle2 skrev (4 timer siden): Vold er ikke greit, men… Men hva? Det eneste rette er å sette punktum etter det fjerde ordet. Det som beskrives i retten nå er ikke oppdragelse og nødvendige regler, det er fysisk og psykisk vold. Det fremstår som den psykiske volden er mest omfattende og langvarig, og at han tydde til vold når han ikke fikk nok reaksjon på sine verbale angrep. Å kalle barnet sitt for idiot for å bli syk, syns du det er innafor? Normal familiedynamikk? Da syns jeg i såfall synd på dine barn også. Enig . De som bagatelliserer dette «regimet « , må enten leve i en disfunksjonell familie , evnt være fra en dysfunksjonell familie selv . 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 26. mars #3940 Del Skrevet 26. mars (endret) HSV50 skrev (4 timer siden): En av de mest skremmende opplevelsene mine barn har fortalt om er en gang de ble kjørt rundt av en rasende forelder, i over en time. Sint, kjeftende og uvøren kjøring med alt for høy fart. De var livredde for at bilen skulle krasje og at de skulle dø. Mishandling er så utrolig mye mer enn fysisk vold. Enig . Å hvis man leser forskning så ser man att senskadene etter psykisk vold, varer lenger og stikker dypere enn fysisk vold . Endret 26. mars av NiceOrNothing 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå