Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Hulderen said:

Det forklarer jo mye. Mange har lurt på om det Gjert har gjort kan være alvorlig, så lenge Tone støtter ham og barna holder kontakten med henne. Nå viser det seg altså at de ikke gjør det.

Foran Se og Hør og annen presse så det ut til at Tone forsøkte å henvende seg til sønnen Henrik, hvorpå han tilsynelatende snudde ryggen til. Kort tid etterpå forlot Tone området.

Ville kanskje ikke lagt veldig mye i denne nyheten fra Se og hør. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Albbas said:

Foran Se og Hør og annen presse så det ut til at Tone forsøkte å henvende seg til sønnen Henrik, hvorpå han tilsynelatende snudde ryggen til. Kort tid etterpå forlot Tone området.

Enig, det blir som å koke suppe på spiker 😂

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Men hva med resten av nyheten da? At Tone ikke satt sammen med resten av familien ved hovedbordet under bryllupsmiddagen? Det var den nyheten jeg la vekt på.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Hulderen said:

Men hva med resten av nyheten da? At Tone ikke satt sammen med resten av familien ved hovedbordet under bryllupsmiddagen? Det var den nyheten jeg la vekt på.

Fikk pressen være tilstede under middagen? Mye mulig det stemmer, men da er det vel noen av gjestene som har tipset media?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke automatisk stolt på at alt Se og Hør skriver medfører riktighet, basert på deres grimme historie på dette feltet.

Men, i denne saken tyder jo mye på at de er inne på noe. Ser ikke for meg at det ikke ville kommet reaksjoner fra brødrene om dette med bordplassering ikke hadde stemt. Når man velger å ha et så stort selskap når man er midt i en konflikt så er det jo også veldig mange som får med seg disse hendelsene.

Om de grove ryktene om hva Gjert har gjort stemmer, så er det jo mye annet som skurrer. Vanskelig å se for seg at kone og mindreårige barn fortsatt bor sammen han om dette er riktig.

Jeg synes at med det vi vet så tegner det seg et bilde av at flere sterke og egenrådige personligheter ikke greier å dempe konfliktnivået eller komme den andre part i møte.

Uansett, i mine øyne en en oppsiktsvekkende måte å starte ekteskapet på. Skyhøy konfliktnivå mellom de nærmeste, samtidig blir det invitert masse gjester og alle blir oppdatert via mange kanaler på alt fra klær og sminke til bryllupsreise.

Det er jo ikke sånn at det er journalister som har forfulgt de fleste av disse opplysningene, det er jo brudeparet som selv deler alt dette.

Ubehagelig å være vitne til. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hulderen said:

Vi vet jo ikke hvem "resten av familien" er og hvordan de har organisert det. Er jo null grunnlag til å påstå at det er "ny isfront". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (9 timer siden):

Foreldrene til mannen og meg satt ikke på vårt bord da vi giftet oss, uten at det betyr at det er isfront for noen av oss.

Så det er godt mulig de har kjørt en annet oppsett enn klassisk når det kommer til bordplassering - trenger faktisk ikke være mer «spennende» enn det.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (På 25.9.2023 den 12.10):

Du vet de har eldre brødre som faren også begynte å trene

Bare den ene var eldre enn Henrik

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir matt av de kleine videoene foran speilet. Hvem har interesse av hvordan fru Jacob renser ansiktet på morgen? Noe så overfladisk. Bling bling og ingen er hjemme. 😌

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mediene snart lar Jakob slippe grafsing i private forhold han ikke selv tar initiativ til å snakke om. At foreldrene var kørka nok til å bidra til Team Ingebrigtsen ved å slippe et tv-team inn i privatlivet hans allerede da Jakob var veldig ung, betyr ikke at han trenger å tåle hva som helst av private «avsløringer» resten av livet.

At Gjert ikke respekterer sønnens privatliv nå heller er jo tydelig. Å poste kryptisk furteinnlegg på ig nesten umiddelbart etter sønnens vielse, synes jeg sier mye om Gjert. Han visste selvsagt at journalister fulgte med som hauker, så det var kalkulert. 

«Farshjertet».. herregud. Og nå konkurrerer han med sønnen sin via Narve.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (7 timer siden):

Blir matt av de kleine videoene foran speilet. Hvem har interesse av hvordan fru Jacob renser ansiktet på morgen? Noe så overfladisk. Bling bling og ingen er hjemme. 😌

Her er hun vel ikke verre enn alle andre influensere som står å diller og daller seg foran speilet med ørten tusen produkter som de vil at vi skal kjøpe?

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Kaizer skrev (4 timer siden):

Her er hun vel ikke verre enn alle andre influensere som står å diller og daller seg foran speilet med ørten tusen produkter som de vil at vi skal kjøpe?

Sant. Liker ikke noe av det. 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Kaizer skrev (7 timer siden):

Det gjør det ikke bedre ..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (17 minutter siden):

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/l3y8Wy/narve-gilje-nordaas-jeg-kunne-ikke-bryte-tvert-med-gjert

Narve Gilje Nordås åpner opp om hva som skjedde da han valgte å fortsette med Gjert som trener. Merker meg at han sier det var moralsk rett å fortsette under Gjert.

Det skinner veldig gjennom hva han mener om brødrene. 

Jeg synes ikke det. Det må gå an å skille mellom idrettsprestasjonene og menneskene bak. Jeg har ingen problemer med å anerkjenne deres prestasjoner i mesterskap og generelt sett. Jeg synes det er stort, objektivt sett. Så kan jeg mene hva jeg vil om dem ellers. Det prøver jeg å skille.

Det han beskriver forteller mye om dem. De stilte ultimatum og når han ikke gjorde som de ville gav de ham isfront. De fremstår som hevngjerrige og med et stort behov for å kontrollere og bestemme. Får de det ikke som de vil utmåler de straff. 

Gilje sier også at det i hans øyne var det «ingenting som tilsa at han skulle bryte med Gjert». Det samme standpunktet har også Tone tatt. Hun stod ved sin manns side under VM. Konsekvensen etter det som står i Se og Hør ble som med Narve. 

Uavhengig av hva Gjert har gjort er det jo ikke riktig å straffe folk som står rundt ham. Der er jo en form for utpressing som sier mye om dem. De vil åpenbart straffe faren ved å isolere ham og tvinge folk til å velge. Hvem gjør sånt? Også mot folk som ikke selv har gjort noe galt? Da er det ikke langt til å trekke konklusjonen om at det er brødrene som er urimelige. Både Narve og Tone står tett på og har gjort sitt valg. Det sier mye.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NordreSving skrev (4 timer siden):

Det skinner veldig gjennom hva han mener om brødrene. 

Jeg synes ikke det. Det må gå an å skille mellom idrettsprestasjonene og menneskene bak. Jeg har ingen problemer med å anerkjenne deres prestasjoner i mesterskap og generelt sett. Jeg synes det er stort, objektivt sett. Så kan jeg mene hva jeg vil om dem ellers. Det prøver jeg å skille.

Det han beskriver forteller mye om dem. De stilte ultimatum og når han ikke gjorde som de ville gav de ham isfront. De fremstår som hevngjerrige og med et stort behov for å kontrollere og bestemme. Får de det ikke som de vil utmåler de straff. 

Gilje sier også at det i hans øyne var det «ingenting som tilsa at han skulle bryte med Gjert». Det samme standpunktet har også Tone tatt. Hun stod ved sin manns side under VM. Konsekvensen etter det som står i Se og Hør ble som med Narve. 

Uavhengig av hva Gjert har gjort er det jo ikke riktig å straffe folk som står rundt ham. Der er jo en form for utpressing som sier mye om dem. De vil åpenbart straffe faren ved å isolere ham og tvinge folk til å velge. Hvem gjør sånt? Også mot folk som ikke selv har gjort noe galt? Da er det ikke langt til å trekke konklusjonen om at det er brødrene som er urimelige. Både Narve og Tone står tett på og har gjort sitt valg. Det sier mye.

Du glemte å sitere dette:

«Har du noe imot dem som personer?

– Nei, ikke i det hele tatt. Men slik ble konsekvensen av den beslutningen jeg tok, sier Nordås.»

Han skriver også at treningene med brødrene ikke fungerte så bra for ham, fordi det var tilpasset den flinkeste løperen. Det sier litt om Gjert som trener. Han klarte ikke å gi dem individuell trening. Mens nå når det bare er ham Gjert trener, så får han et opplegg som passer.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at denne fam må være et skrekk eksempel for de som ønsker å utlevere livet sitt (på TV). Man burde tenke seg utrolig godt om før man gjør det, ikke minst på vegne av de minste fam medlemmene. Jeg tror det i flere tilfeller får konsekvenser man ikke er i stand til å forstå på forhånd. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars familie, og tenker da på barna. Må være svært belastende å stå i for dem. Ingen vet hva som foregår innenfor husets vegger. Det er nødvendig og riktig å begrense/bryte kontakt med personer som ikke er bra for en. Syns det er urovekkende at så mange på diverse forum velger å gjøre guttene til syndebukker for valget de har tatt. De har nok sine grunner. Syns det er unødvendig av Gilje å gå ut i media for å tale Gjert sin sak i en familiekonflikt. Det at brødrene Ingebrigtsen angivelig fryser ut Gilje, handler nok ikke om ham som person heller selv om han sikkert opplever det som kjipt. Det er nok for å beskytte seg selv fra faren. 

Håper saken får fred i media i det minste.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisse123 skrev (11 minutter siden):

Stakkars familie, og tenker da på barna. Må være svært belastende å stå i for dem. Ingen vet hva som foregår innenfor husets vegger. Det er nødvendig og riktig å begrense/bryte kontakt med personer som ikke er bra for en. Syns det er urovekkende at så mange på diverse forum velger å gjøre guttene til syndebukker for valget de har tatt. De har nok sine grunner. Syns det er unødvendig av Gilje å gå ut i media for å tale Gjert sin sak i en familiekonflikt. Det at brødrene Ingebrigtsen angivelig fryser ut Gilje, handler nok ikke om ham som person heller selv om han sikkert opplever det som kjipt. Det er nok for å beskytte seg selv fra faren. 

Håper saken får fred i media i det minste.

Det er helt greit å bryte med personen selv, men å kreve at andre gjør det ved å be dem velge det er ikke greit. Det må være den enkeltes frie valg hvordan man forholder seg til noen, med strek under frie. 

Narve måtte velge og opplevde isfront. Det er en drøy bit mellom å beskytte seg selv og å sette opp en isfront mot et menneske (Narve) som ikke har gjort noe galt. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...