Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Her er det som blir sagt om moren når bistandsadvokaten spør ham ut:

IMG_2213.jpeg

• Liker 6
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurker skrev (10 minutter siden):

For de som har Podme eller Aftenposten: Kristoffer fortalte litt av sin historie i tre episoder i podkasten "Hva skjedde i familien Ingebrigtsen?"

Han forteller om mange forferdelige hendelser.

Blant annet at et av barna hadde søvnproblemet "nattskrekk", et problem hvor barn kan våkne og være helt i skrekk, hyle og være utrøstelige.

Rådet som gis ser jeg er "Under anfallet anbefales det å snakke rolig og trøste, men uten at man forsøker å vekke barnet."

Det Gjert derimot gjorde, i følge Kristoffer, var å ta barnet med i dusjen og spyle det (!)

Han beskriver også en gang da Henrik var 2-3 år, hvor Gjert trykket ham ned i gulvet ved å ha foten på hodet hans.

Selv opplevde han det jeg vil karakterisere som både fysisk og psykisk mishandling i hele oppveksten, blant annet å bli tatt kvelertak på. Han lever i dag med angst, noe som startet da faren ble treneren hans i friidrett. Han fikk da en slags astmadiagnose, da han fikk problemer med pusten. Men han har ingen astma-symptomer nå, for det var jo så klart angst, som han fortsatt lever med ❤️

Han er ikke like nådig mot moren som det Jakob var i dag. Han mener hun burde også burde vært tiltalt, ettersom hun aldri avverget det som skjedde mens hun var der. Blant annet var hun tilstede under kvelertaket, men sa bare noe ala "Ikke så hardt, Gjert".

Da det nevnte barnet ble spylt i dusjen, sa hun "Men du kan jo ikke spyle hen, Gjert."

Podkast her: https://www.aftenposten.no/podkast/i/qPJL2m/podkast-hva-skjedde-i-familien-ingebrigtsen

Altså, likevel så sitter godt voksne mennesker og forsvarer denne tullingen.

Ja, han er ikke dømt enda, men jeg forbeholder meg min rett til å kalle Gjert en forferdelig dårlig far, og et forferdelig dårlig menneske. Men behandler ikke barn sånn. 15-åringer drar ikke frivillig i fosterhjem hvis alt bare er løgn Gjert.

• Liker 23
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (1 minutt siden):

Her er det som blir sagt om moren når bistandsadvokaten spør ham ut:

IMG_2213.jpeg

Hvis Gjert blir dømt bør man jo vurdere hva man skal gjøre med det stakkars barnet som er igjen hos de to.

Jeg er ikke god på barnevernslovverk, men dette bør jo noen se på.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (15 minutter siden):

For de som har Podme eller Aftenposten: Kristoffer fortalte litt av sin historie i tre episoder i podkasten "Hva skjedde i familien Ingebrigtsen?"

Han forteller om mange forferdelige hendelser.

Blant annet at et av barna hadde søvnproblemet "nattskrekk", et problem hvor barn kan våkne og være helt i skrekk, hyle og være utrøstelige.

Rådet som gis ser jeg er "Under anfallet anbefales det å snakke rolig og trøste, men uten at man forsøker å vekke barnet."

Det Gjert derimot gjorde, i følge Kristoffer, var å ta barnet med i dusjen og spyle det (!)

Han beskriver også en gang da Henrik var 2-3 år, hvor Gjert trykket ham ned i gulvet ved å ha foten på hodet hans.

Selv opplevde han det jeg vil karakterisere som både fysisk og psykisk mishandling i hele oppveksten, blant annet å bli tatt kvelertak på. Han lever i dag med angst, noe som startet da faren ble treneren hans i friidrett. Han fikk da en slags astmadiagnose, da han fikk problemer med pusten. Men han har ingen astma-symptomer nå, for det var jo så klart angst, som han fortsatt lever med ❤️

Han er ikke like nådig mot moren som det Jakob var i dag. Han mener hun burde også burde vært tiltalt, ettersom hun aldri avverget det som skjedde mens hun var der. Blant annet var hun tilstede under kvelertaket, men sa bare noe ala "Ikke så hardt, Gjert".

Da det nevnte barnet ble spylt i dusjen, sa hun "Men du kan jo ikke spyle hen, Gjert."

Podkast her: https://www.aftenposten.no/podkast/i/qPJL2m/podkast-hva-skjedde-i-familien-ingebrigtsen

Dette er jo helt umenneskelige forhold. Enig i at moren også er skyldig; men i omsorgssvikt. Selv om hun trolig har blitt syk av dette selv.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekkapekka skrev (42 minutter siden):

Jeg får vondt av Jakob når jeg leser dette

«Som idrettsutøver får jeg ofte skryt for at jeg presterer under press og umenneskelige omgivelser. Det er fordi jeg har hatt god øving. Jeg har måttet gjøre det for å overleve som barn og som ungdom, sier han.

Jeg har i mange, mange år med god trening bare blitt ingenting. Bare en maskin som presterer når har jeg blitt bedt om det, og som ikke gjør noe utenom.»

Artikkel TV2

Skjønner ikke dem som enda forsvarer Gert. Husker han fra Lars Monsen episoden. For en ynkelig mann

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (2 minutter siden):

Hvis Gjert blir dømt bør man jo vurdere hva man skal gjøre med det stakkars barnet som er igjen hos de to.

Jeg er ikke god på barnevernslovverk, men dette bør jo noen se på.

Angående han Martin og hvorvidt han støtter far, som det har blitt skrevet litt om.

I går ble det sagt i retten at Kristoffer, Henrik, Filip, Martin og Jakob stod bak en melding som ble sendt til barnevernet etter den hendelsen med søster.

Så helt glansbilde tenker han nok ikke at faren er.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så sier Jakob om kronikken som Martin har skrevet at hans første tanke var at det ikke var Martin som har skrevet det. Og at han sier vel langt på vei at Martin er den som har blitt dårligst behandlet. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (2 minutter siden):

Dette er jo helt umenneskelige forhold. Enig i at moren også er skyldig; men i omsorgssvikt. Selv om hun trolig har blitt syk av dette selv.

Ja, kvinner som lever under slike forhold blir jo ofte presset inn i en rolle hvor de enten begynner å mishandle selv, eller bryter den avvergingsplikten vi tenker en mor (og selvsagt far) har om noe skjer med barnet hennes.

Jeg tenker skam over alt man ikke har gjort, blir en sterk driver til å bare prøve å opprettholde situasjonen og late som at alt er greit. Hun har det nok fælt.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (1 minutt siden):

Og så sier Jakob om kronikken som Martin har skrevet at hans første tanke var at det ikke var Martin som har skrevet det. Og at han sier vel langt på vei at Martin er den som har blitt dårligst behandlet. 

Ja, han nevnte vel i stad at han blant annet ble mobbet av faren fordi han var flink på skolen (!)

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får innmari vondt i hele meg av å lese hva som fortelles fra en sønn om en far i retten. Må være ekstremt krevende å sitte i vitneboksen for Jakob, men utrolig viktig at han klarer dette. 

Det andre jeg tenker på er moren i denne saken, hvor mye har hun måtte stå i? Det virker for meg helt utrolig at de fremdeles er gift, at ett barn fremdeles bor hjemme. jeg klarer bare ikke forstå..

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken far utsetter sine barn for sånn behandling? Og hvilken mor lar dette skje? Hele saken er bare grusom…..

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (På 6.8.2023 den 7.50):

Enig @Fabiola - helt unødvendig støy skapt av mediene, støy som stjeler opperksomhet og energi, som påvirker både utøvere og oss lesere/seere negativt ved å flytte fokus bort fra det som betyr noe: idretten - prestasjoner, samhold, glede 

Synes mediene hadde en stor rolle i hvordan VM i fotball for kvinner ble fremstilt også. Ja, prestasjonene var ikke gode nok. Og det skal en kunne si. Men det hjelper jo heller ikke for verken laget eller for stemningen blant seere at det spekuleres i og skrives overskrifter om ikke-sportslige ting.

Det hadde man nok sluppet om ikke egoet til Gjert  var så stort at han tvang en TV-serie på familien

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stort at disse søsknene har funnet mot og styrke nok til å få dette opp og fram i lyset. Det er så mange lignende skjebner, men de fleste lider i stillhet, livet ut. "Lojale" til det siste. Selv ikke etter foreldrenes død ytrer de noe. Magen knyter seg av å høre hvordan de har hatt det, og jeg håper de blir trodd og hørt av retten, slik at rettferdigheten seirer. For denne saken kan føre til at flere tør å bryte ut, og ta munnkurven av.

• Liker 12
  • Hjerte 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurker skrev (1 minutt siden):

Ja, han nevnte vel i stad at han blant annet ble mobbet av faren fordi han var flink på skolen (!)

Og det er vel ikke unaturlig at han nå får farens gunst. 

Kjenner en mor med to døtre. Hun klarer aldri å være venner med begge to samtidig, og setter dem opp mot hverandre. Jentene har bodd vekselsvis i fosterhjem, aldri samtidig. Og den som ikke er i fosterhjem er perlevenner med moren. Til de ryker uklar og moren søker til den andre datteren. Det er en evig kamp om morens gunst, og de blir stykke mot hverandre. Begge jentene har i perioder bodd hos meg, så jeg kjenner situasjonen godt. Og familien rundt skylder dette på de mindreårige ungene, snodig nok. Jeg tror mange sliter med å forstå hvor langt barn egentlig er villig til å strekke seg for å bli elsket av foreldrene sine. Og hvor langt inne det sitter å bryte med dem. 

Nå høres det ut som om jeg har veldig mange dysfunksjonelle barnemishandlere rundt meg, men alt er samlet i en, dysfunksjonell familie med to dysfunksjonelle voksne, som har og her hatt omsorg for mine og egne barn. 

• Liker 4
  • Hjerte 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt tilfeldig at familien kun har vært med hverandre. Begge foreldrene skjønte nok hva som kom til å skje dersom utenforstående fant ut hva som foregikk i hjemmet... bra at barnevernet er på banen nå, men skummelt at Gjert har snakket om å flytte til utlandet. Hvem skal passe på at det yngste barnet ikke gjennomgår samme terror hjemme?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå scrollet meg gjennom de siste detaljene fra rettsaken.

Føler meg som en ekkel kikker!

Ugh...

Får vi ikke servert litt for mange detaljer her som burde vært holdt innenfor om ikke husets fire vegger så i hvert fall rettsakens fire vegger?

Ikke kritikk av Jacob, men av de som publiserer og tillot det. Må VG bli Se å hor!?

Endret av slarvearve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
slarvearve skrev (5 minutter siden):

Ugh...

Får vi ikke servert litt for mange detaljer her som burde vært holdt innenfor om ikke husets fire vegger så i hvert fall rettsakens fire vegger?

Ikke kritikk av Jacob, men av de som publiserer og tillot det. Må VG bli Se å hor!?

Enten så må de rapportere hva som sies, eller så må de la være. Hvis de utelater det ubehagelige så er det jo strengt tatt ikke vits å rapportere. Slike saker er jo ubehagelige per definisjon. Hva konkret er det du mener burde vært innenfor husets fire vegger? Og mener du tinghusets vegger, eller at Jacob ikke burde fortalt om det i retten?

Leste litt fort der ja. Ser du mente rettssalen. 

Endret av HSV50
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaiana skrev (3 timer siden):

Ok, takk for opplysningen ang straffeloven. Poenget mitt er at la dem som skal avgjøre skyldsspørsmålet komme frem til en kjennelse. Ser det er en god del av de som deltar i denne tråden allerede har gjort jobben for dem og funnet han skyldig. Tviler sterkt på at noen av dem er kyndige til og uttale seg eller i det hele tatt har grunnlag og rett til og uttale seg om sakens gang. Det er nok ikke alle opplysninger i saken som media har innsyn i og tilgang til da flere enda ikke har fått forklart seg om sitt syn av saken. Intet grunnlag for og uttale meg, men det vil nok komme frem enkelte ting som de som engasjerer seg her inne umulig kan vite om. Igjen siterer jeg "uskyldig til det motsatte er bevist"  Det er fra grunnloven, og det må vi da vel akseptere ?

Han ER skyldig, han har jo gjort det han har gjort selv om han ikke innser selv at dette ikke er ok oppførsel hverken som far eller trener. Retten skal avgjøre om han skal dømmes eller ikke. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slarvearve skrev (9 minutter siden):

Ugh...

Ofrene vil at folk skal høre. Jeg synes dette er stort. De er utrolig modige spør du meg.  De vil at folk skal se dem, og høre hvordan de har hatt det, nettopp fordi "reality-showet" de var en del av, via sin far, ikke viste sannheten. 
Det media bør ta lærdom av er at såkalt "reality" er langt fra sannheten, og slutte å promotere, og være talerør for influencere og andre i den bransjen, spesielt de som utleverer barna sine! 

Endret av Doris Becker
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slarvearve skrev (3 timer siden):

Ugh...

Hvem tenker du egentlig at det hadde gagnet mest å holde dette innenfor husets og rettssakens fire vegger? Det er jo å holde slikt skjult for offentligheten som gjør at voldsoffer sliter med å snakke om - og bryte ut. Brødrene har ingenting å tape på at verden får se sannheten. Og som Jakob sa i dag, så var det dét at søsteren som ble utøvd vold mot som utløste det hele. Brødrene ønsker rettferdighet for henne, og å støtte henne i forbindelse med at politiet anmeldte faren da hun ble slått.

Endret av iliah
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...