Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Dette skriver du i etterpåklokskapens navn. Fram til forholdet begynte å kjølne mellom partene, og spekulasjonene haglet, var dette TV showet visstnok et eksempel på en usedvanlig disiplinert og evnerik familie. Ellers ville NRK aldri publisert det.

Med tanke på at storebror varsler NRK om hvordan Gjert holdt på FØR INSPILLING, stemmer jo ikke dette.

Jeg forstår ikke denne nesegruse beundringen av Gjert, en mann hvis advokater nå sier 'det bare var vold, så det er foreldet!'. Da innrømmer de jo at han har vært voldelig mot barna sine.

Skal vi begynne der?

• Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Vet forresten noen hvorfor det deles bilder av Jakob, men ikke Gjert? De er jo begge offentlige i motsetning til søsteren. 

Jeg tipper han har bedt om å ikke bli fotografert, mens Jakob har sagt det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 minutt siden):

Vet forresten noen hvorfor det deles bilder av Jakob, men ikke Gjert? De er jo begge offentlige i motsetning til søsteren. 

Stod i VG; Jakob har gitt tillatelse, Gjert ikke. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (16 timer siden):

HVIS det er mishandling?? Det er 100%, helt åpenbart mishandling. Psykisk vold er også mishandling, fyi. Og jo, du forsvarer Gjert, som selv er skyld i at dette ikke ble løst internt da han selv nektet å komme barna sine i møte når de ba ham om det. Alt han står i nå kan han kun skylde på en person; seg selv. Men det innser han åpenbart ikke ref de narsissistiske og tankeløse postene han har lagt ut på instagram...

Forsvarer ikke Gjert, men alle har rett til og forklare seg samt rett til et forsvar. Hvordan kan du være så skråsikker på at det du tydeligvis har fått med deg i saken er 100% fakta ?  Godt gjort i tilfelle, for de fleste vet ikke. De må gjerne ha egne meninger, men vet de eller tror de at de vet hva som er fakta ?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (1 minutt siden):

Med tanke på at storebror varsler NRK om hvordan Gjert holdt på FØR INSPILLING, stemmer jo ikke dette.

Jeg forstår ikke denne nesegruse beundringen av Gjert, en mann hvis advokater nå sier 'det bare var vold, så det er foreldet!'. Da innrømmer de jo at han har vært voldelig mot barna sine.

Skal vi begynne der?

Hvorfor antar du at jeg "beundrer Gjert"? Jeg sier at i denne saken, vil alle bli tapere. Dette offentlige familiedramaet vil hjemsøke hele denne familien fremover. Barna som ikke er involvert, barna som ennå ikke har vokst opp, og brødrene selv - som kommer til å bli spurt om dette på pressekonferanser HELE tiden, når alt de selv vil snakke om kanskje er melkesyre i beina etter et løp...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (6 minutter siden):

Skal vi begynne der?

Helt enig med deg. Blir interessant å se hvordan nrk forklarer denne ignoreringen av et av barnas bekymring ifht serien. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemor_Meg skrev (6 minutter siden):

Det er ikke lov å ta bilder av en tiltalt i norske straffesaker.

lurker skrev (6 minutter siden):

Jeg tipper han har bedt om å ikke bli fotografert, mens Jakob har sagt det er greit?

Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Stod i VG; Jakob har gitt tillatelse, Gjert ikke. 

Takk for svar! Er jo ikke en viktig ting i denne saken, men jeg tenkt først at de ikke kom til å ta bilder av noen siden han ikke ble tatt bilde av i går heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaiana skrev (1 minutt siden):

Forsvarer ikke Gjert, men alle har rett til og forklare seg samt rett til et forsvar. Hvordan kan du være så skråsikker på at det du tydeligvis har fått med deg i saken er 100% fakta ?  Godt gjort i tilfelle, for de fleste vet ikke. De må gjerne ha egne meninger, men vet de eller tror de at de vet hva som er fakta ?

Det jeg tror folk reagerer på Gaiana, er at flere eldre mennesker 'curler' for Gjert, mens de hele tiden skriver møkk om ungene hans, selv om nesten alle ungene har anmeldt faren.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaiana skrev (17 minutter siden):

Du skriver at de var to år da Gjert var voldelige mot dem, Hvordan vet du dette ?  Du vet tydeligvis ting som pr nå er noe av det som skal tas stilling til i form av en rettsak. Det har ikke kommet så langt i retten enda at dette har blitt tatt stilling til og de involverte har uttalt seg. Du må være ganske unik som tydeligvis vet hva som har skjedd. Eller mer korrekt har en mening og tror du vet hva som har skjedd

Det har kommet fram i avhør og samtaler med vitner at volden startet da de var fra to år gamle. De eldste husker ting som ble gjort mot yngre søsken. Og når det gjelder tiltale om vold mot så små barn, synes jeg det er forkastelig at volden skal unnskyldes med at barna ble gode friidrettsutøvere. 

Som jeg skrev så betyr ikke en frifinnelse at de sannsynlige ofrene lyver, så å skrive nedsettende om dem i media, UAVHENGIG av utfall i saken, bør man holde seg for god for.

Forøvrig tror jeg sannsynligheten er størst for at Gjert blir dømt, selv om mye er foreldet. Saker mot barn burde ikke hatt foreldelsesfrist, da det er vanlig at mange ikke klarer å anmelde før de er godt voksne.

Endret av Tartufo
  • Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor antar du at jeg "beundrer Gjert"? Jeg sier at i denne saken, vil alle bli tapere. Dette offentlige familiedramaet vil hjemsøke hele denne familien fremover. Barna som ikke er involvert, barna som ennå ikke har vokst opp, og brødrene selv - som kommer til å bli spurt om dette på pressekonferanser HELE tiden, når alt de selv vil snakke om kanskje er melkesyre i beina etter et løp...

Hint: Man taper ikke som offer ved å få rettferdighet. Det er en slags rar måte å prøve å si at voldsofre skal holde tett på. Jenta er ikke en gang løper, så jeg lurer litt på hvorfor du mener hun skal holde tett så brødrene ikke får spørsmål etter løp.

Kom igjen da. Dette blir bare rart. Å si at man ikke forsvarer Gjert mens man står på barrikadene for at vold ikke skal belyses og straffes er ganske hyklersk.

Endret av 1600
  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (13 minutter siden):

Gjert har bedt om å ikke bli tatt bilde av. Jakob har tydeligvis akseptert å bli tatt bilde av. Man kan velge det selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaiana skrev (4 minutter siden):

En ting som i hvert fall er 100 % fakta, er at en 15 år gammel jente valgte å flytte fra sin familie og inn i et fosterhjem, og at hun selv har oppgitt at dette var fordi hun ikke hadde mulighet til å velge bort å dedikere hele livet sitt til å bli noe hun ikke ønsket å bli.

Bare det er nok i seg selv til at jeg som en privatperson allerede kan anse ham som i mine øyne å være skyldig i å være en dårlig far.

Og det er det vi diskuterer her, hva vi selv mener om saken og det som kommer frem. Vi er ikke retten, så vi kan når som helst bestemme oss for når vi mener det er bevist at han i våre øyne er en dårlig far.

Å være en dårlig far er ikke nødvendigvis kriminelt i seg selv, så derfor skal retten bestemme om det er straffbart eller ikke.

Men vi andre er ikke først og fremst ute etter om noe er straffbart eller ikke, vi diskuterer og lufter det vi ser og hører.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Helt enig med deg. Blir interessant å se hvordan nrk forklarer denne ignoreringen av et av barnas bekymring ifht serien. 

Det var vel produksjonsselskapet, så ikke sikkert de har videreformidlet det til NRK. Men er litt spent på hvordan den bekymringen ble behandlet. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 skrev (5 minutter siden):

Kom igjen da. Dette blir bare rart. Å si at man ikke forsvarer Gjert mens man står på barrikadene for at vold ikke skal belyses og straffes er ganske hyklersk.

Hvor har jeg sagt at vold ikke skal belyses og straffes? Det JEG reagerer på, er ressursbruken i akkurat denne saken, når så mange andre der ute i samfunnet aldri blir sett eller hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de spilt av et videoopptak fra 2019, og om noen mener at det Gjert gjør og sier der er innafor og normalt så mister jeg litt troen på menneskeheten. At Jakob ikke kan spille PlayStation når han hviler seg. «Jeg har all kunnskap, du har ingen kunnskap» «nå må du slutte å være så nedlatende. Jeg har laget deg sånn som du er. Jeg har sørger for at du har inntekt. Så kommer du med sånn poss. Hva slags bullshit er det». Sånn snakker ikke en far til sønnen sin. Sånn snakker ikke en trener til den han trener heller. 

• Liker 13
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (18 minutter siden):

selv om nesten alle ungene har anmeldt faren.

Hvor har du denne opplysningen fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HSV50 skrev (5 minutter siden):

Nå har de spilt av et videoopptak fra 2019, og om noen mener at det Gjert gjør og sier der er innafor og normalt så mister jeg litt troen på menneskeheten. At Jakob ikke kan spille PlayStation når han hviler seg. «Jeg har all kunnskap, du har ingen kunnskap» «nå må du slutte å være så nedlatende. Jeg har laget deg sånn som du er. Jeg har sørger for at du har inntekt. Så kommer du med sånn poss. Hva slags bullshit er det». Sånn snakker ikke en far til sønnen sin. Sånn snakker ikke en trener til den han trener heller. 

Kan ikke bli superstjerne uten kjeft vettu!

Bare se på Magnus Carlsen, Henrik Carlsen gjorde helt sikkert det samme! Bestefaren til Klæbo også. Og ikke minst han der veldig søte treneren til Warholm, som jeg aldri husker hva heter. :ironi:

• Liker 6
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der som han forteller om søsteren som tok kontakt med ham og var fortvilet, at han snakket med foreldrene om det, og de etterpå gikk til angrep på henne for å ha snakket med ham om det kjenner jeg godt igjen, dessverre. Mitt barn har fortalt at hen ble utskjelt og slått etter at jeg hadde konfrontert faren med ting hen hadde fortalt meg. Det er faktisk noe mitt barn er bitter for at jeg gjorde. Fordi det gjorde det så mye verre for hen. 

• Liker 1
  • Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (2 timer siden):

Hvor har du denne opplysningen fra?

Det er jo offentliggjort at flere av anmeldelsene ble henlagt pga foreldelse, ikke fordi vitnene ikke ble trodd. 

Brødrene ønsket å støtte søsteren etter at hun anmeldte, og fortalte derfor også om sin egen oppvekst, så hun ikke skulle stå alene i dette. 

Endret av Tartufo
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (9 minutter siden):

Det har kommet fram i avhør og samtaler med vitner at volden startet da de var fra to år gamle. De eldste husker ting som ble gjort mot yngre søsken. Og når det gjelder tiltale om vold mot så små barn, synes jeg det er forkastelig at volden skal unnskyldes med at barna ble gode friidrettsutøvere. 

Som jeg skrev så betyr ikke en frifinnelse at de sannsynlige ofrene lyver, så å skrive nedsettende om dem i media, UAVHENGIG av utfall i saken, bør man holde seg for god for.

Forøvrig tror jeg sannsynligheten er størst for at Gjert blir dømt, selv om mye er foreldet. Saker mot barn burde ikke hatt foreldelsesfrist, da det er vanlig at mange ikke klarer å anmelde før de er godt voksne.

Vil bare påpeke at jeg er 100% enig i at dersom han blir funnet skyldig så skal han dømmes deretter. Totalt enig i at vold mot spesielt barn både fysisk såvel psykisk ikke er akseptabelt. Det gjelder forsåvidt vold forårsaket mot alle mennesker uavhengig av alder, kjønn etc. Mishandling/vold mot dyr inkludert tenker jeg, selv om det blir og spore litt av mtp denne saken. Poenget mitt er at det og forhåndsdømme er en uting vi burde holde oss for gode til og uttale oss om. Historien har vist seg at vi har tatt skammelig feil i mer enn ett tilfelle. La saken få gå sin gang og la de som er hentet inn for og ta stilling til skyldsspørsmålet få gjøre jobben sin. Forhåpentligvis kommer de frem til rett kjennelse denne gang. Det siste vi trenger er nok et justismord i en såpass alvorlig sak

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...