3 er nok Skrevet 25. mars #3661 Del Skrevet 25. mars HSV50 skrev (På 21.3.2025 den 16.25): Ja han hadde vel et innlegg rundt morsdagen der han kalte ungene sine for avkommet. Sjarmtrollet. Ellers registrert jeg at Jakob deltar i innendørs VM denne helgen, så han har jo virkelig en opplading til rettssaken, om den starter på mandag. Jeg forsvarer på ingen måte Gjert, men man skal være forsiktig med å tolke innlegg på some. å kalle barna sine for avkom kan være en form for humor. Jeg har hørt det mange ganger før og har aldri tolket det negativt. Mitt ene barn kjøpte en gang et kort til sin far der det sto noe slikt som «from your #1 sperm» eller noe slikt. Vi lo godt av det 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 25. mars #3662 Del Skrevet 25. mars refill skrev (18 minutter siden): Er det noen som vet/har lest noen steder om bv saken som omhandler datteren har vært i fylkesnemnda? Ikke at jeg skal bestemme hva du gjør, men jeg synes i hver fall at vi kan la være å grave noe rundt datteren. Hun er ingen offentlig person, og har via sin bistandsadvokat sagt at hun ikke ønsker oppmerksohet rundt saken. Bare noe å tenke på ❤️ 11 2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 25. mars #3663 Del Skrevet 25. mars Aftenposten beskriver en vond episode her https://www.aftenposten.no/norge/i/W01q9K/rettssaken-mot-gjert-ingebrigtsen-denne-skolemeldingen-skal-ha-gjort-ham-rasende Jakob er 7 år og har fått med melding hjem fra skolen, fordi han og noen andre gutter blant annet har plaget en annen elev. "Som en reaksjon på at sønnen kom hjem med denne meldingen, skal Gjert Ingebrigtsen, ifølge tiltalen, gjentatte ganger ha slått sønnen samtidig med to flate hender på hver side av hodet. Hvor lenge han slo, er ikke konkret tidfestet i tiltalen, men det pågikk over «noe tid». Faren skal også samtidig ha ropt og skreket til sønnen. Da sønnen tok hendene sine opp for å beskytte hodet, skal faren ha tatt hendene hans ned igjen og fortsatt å slå, ifølge tiltalen." 5 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 25. mars #3664 Del Skrevet 25. mars Jakob🙏❤️ Har bare lyst å klemme han tusen ganger😢💔 5 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 25. mars #3665 Del Skrevet 25. mars (endret) lurker skrev (39 minutter siden): Ikke at jeg skal bestemme hva du gjør, men jeg synes i hver fall at vi kan la være å grave noe rundt datteren. Hun er ingen offentlig person, og har via sin bistandsadvokat sagt at hun ikke ønsker oppmerksohet rundt saken. Bare noe å tenke på ❤️ Jeg er i utgp enig, men det har vært opplyst i media at hun bodde i fosterhjem og at fostermor skal vitne, så lurte bare på om det var nevnt noen steder. Om det er informasjon som blir holdt tilbake er det jo helt greit og forståelig 😊 Edit: grunnen til at jeg spurte er at om saken er behandlet i nemnda har jo påtalemyndighetene sterkere kort på hånden. Så var ikke graving i hennes privatliv jeg var ute etter. Endret 25. mars av refill La til avsnitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 25. mars #3666 Del Skrevet 25. mars Jeg synes Jakob nå godt beskriver hvordan det er å leve med en ustabil forelder, som oppdrar og setter regler kun basert på eget humør: Statsadvokaten vil vite om han har hatt mange regler å forholde seg til. – Dette med regler har vært veldig vanskelig i min oppvekst. Det har vært mye regler, men jeg har aldri hatt noen konkrete regler, sier 24-åringen. – Jeg har aldri hatt noe fast å forholde meg til. Men alt har vært veldig bestemt og strengt og kontrollert. Uten at jeg nødvendigvis helt har skjønt hva som er forskjellen på rett og galt. Den ene dagen kunne lekser være viktig, mens den neste var det noe annet som måtte håndheves, forteller han. – Det blir jo til at når man kommer hjem fra skolen, så er man veldig usikker på hva som møter deg. Det er jo utrolig vanskelig for barn og unge å forholde seg til slik ustabilitet, det skaper masse utrygghet. Det er mye enklere å ha kjempestrenge foreldre som har faste regler som står fast, enn når det svinger sånn og alt mulig kan være rett eller galt avhengig av forelderens mentale tilstand. 10 4 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 25. mars #3667 Del Skrevet 25. mars 3 er nok skrev (1 time siden): Jeg forsvarer på ingen måte Gjert, men man skal være forsiktig med å tolke innlegg på some. å kalle barna sine for avkom kan være en form for humor. Jeg har hørt det mange ganger før og har aldri tolket det negativt. Mitt ene barn kjøpte en gang et kort til sin far der det sto noe slikt som «from your #1 sperm» eller noe slikt. Vi lo godt av det I et innlegg som var lunt og varmt mellom familiemedlemmer på godfot kan jeg være enig. Men i den sammenhengen der klarer jeg ikke å lese «avkommet» som annet enn en som har avsky for barna sine. Dessverre. 9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 25. mars #3668 Del Skrevet 25. mars lurker skrev (1 time siden): Jeg er heller ikke noe fan, de er ikke "min" type mennesker. Men det har ikke noen innvirkning på hva jeg tenker her, for jeg er opptatt av hva de har opplevd og det synes jeg jo ikke at noen skal oppleve, samme hvordan de er ellers. Jeg er fan, og jeg synes Jakob har utviklet seg til å bli en sympatisk ung mann med glimt i øyet. Det er også tydelig at han har mange venner på banen, ikke bare konkurrenter. I tillegg så synes jeg også at når man er knallgod så skal man få lov til å gi uttrykk for det, uten at janteloven skal tre inn og dømme en for å være arrogant og høy på seg selv og det som verre er. Jakob er en fantastisk løper og det er utrolig gøy å se ham lykkes. 19 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 25. mars #3669 Del Skrevet 25. mars Er yngstebroren også i fosterhjem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 25. mars #3670 Del Skrevet 25. mars lin skrev (Akkurat nå): Er yngstebroren også i fosterhjem? Nei han bor hjemme meg bekjent. Jeg ser også at Jakob omtaler moren som en varm og god omsorgsperson. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 25. mars #3671 Del Skrevet 25. mars HSV50 skrev (Akkurat nå): Jeg er fan, og jeg synes Jakob har utviklet seg til å bli en sympatisk ung mann med glimt i øyet. Det er også tydelig at han har mange venner på banen, ikke bare konkurrenter. I tillegg så synes jeg også at når man er knallgod så skal man få lov til å gi uttrykk for det, uten at janteloven skal tre inn og dømme en for å være arrogant og høy på seg selv og det som verre er. Jakob er en fantastisk løper og det er utrolig gøy å se ham lykkes. Ja, jeg er helt enig, de må få lov til å være seg selv og være litt "spradebass" når de er så unge og er så gode på det de gjør. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 25. mars #3672 Del Skrevet 25. mars lin skrev (3 minutter siden): Er yngstebroren også i fosterhjem? Bistandsadvokaten har uttalt at datteren selv valgte å flytte inn i fosterhjem da hun var 15 år, ettersom hun ikke opplevde at hun fikk lov til å velge bort løpekarrieren. 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet 25. mars #3673 Del Skrevet 25. mars (endret) HSV50 skrev (18 minutter siden): Jeg er fan, og jeg synes Jakob har utviklet seg til å bli en sympatisk ung mann med glimt i øyet. Det er også tydelig at han har mange venner på banen, ikke bare konkurrenter. Absolutt. Helt ærlig synes jeg han har åpnet seg mye det siste året sammenlignet med tidligere år. Spesielt på friidrettsbanen. Tidligere har jeg opplevd ham som mer tilbaketrukket, og at han har holdt avstand til konkurrentene. Han virker på mange måter gladere og friere enn før. Endret 25. mars av Lillemor_Meg 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 er nok Skrevet 25. mars #3674 Del Skrevet 25. mars gaiana skrev (15 timer siden): Vet ikke hva Gjert angivelig skal ha gjort borsett fra det som kommer ut fra div medier. Det står ikke beskrevet så mye om hva den psykiske volden har gått ut på bla. At han skal ha slått sønnen med flat hånd på kinnet, sparket han i magen (sannsynligvis ikke med all kraft) og truet med og gi han bank er selvfølgelig ikke akseptabelt, men hvis dette er defineres som mishandling så er det mange mishandlere ute i samfunnet. Da jeg vokste opp var det ikke uvanlig og få seg en liten klaps eller bli dratt litt i ørene hvis en gjorde noe som ble oppfattet som galt el evt mangel på disiplin. Dette gjelder mange av de jeg vokste opp sammen med. De fleste opplevde vel det minst en gang i løpet av oppveksten. Ingen, inkludert meg selv fikk varige me`n eller ble traumatisert av den grunn. Faktisk har de fleste det ganske greit med fam, barn og har et lykkelig liv. Det er det inntrykket sier meg iallfall. Skriking og kjefting står det også i tiltalen. Er dette virkelig mishandling ? Har ikke grunnlag for og uttale meg, men blir veldig veldig overrasket dersom flertallet ikke har opplevd det i løpet av oppveksten. Merkelig tidspunkt denne saken kom ut på også. Det var først etter at sønnene hadde etablert seg med nye millionhus og bilpark til titalls millioner de valgte og uttale seg. Det virker ikke som Jakob er traumatisert der han smiler og viser frem bilparken som består av bla: 6 Mercedeser i øverste prisklasse, Ferrari, Lamborghini, Porsche til 3.6 millioner og hus til 8-9 millioner. Ingen misunnelse og vel undt for all del. Spørsmålet er, hadde han hatt råd til alle disse bilene som er hans store lidenskap uten Gjert til stede ? Forsvarer ike Gjert på noen som helst måte, men mener dette er et sirkus som burde blitt løst internt innad i familien på lik linje med andre liknende saker. Det er slik det foregår mtp "vanlige folk/familiere" saker. Tidspunktet i hele denne tragedien stiller iallfall jeg spørsmål ved. Kan det være økonomi som har en liten betydning mtp timingen her også. Det virker som om de er glade i dyre fasjonable ting. Og ut fra bildene jeg har sett hvor de presenterer den ene dyre gjenstanden etter den andre så virker de ganske så fornøyde der de smiler inn i kameraet. Lite som minner om en traumatisert barndom. Forsvarer som sagt ikke det som har kommet frem om Gjert, men at han er kun en ondskapsfull far og mishandler og ingen genial forelder som har gjort barna (helst Jakob da) rike berømte og ikke minst best av de beste med det de holder på med kommer alt for lite frem spør du meg. Han er en ondskapsfull djevel som mishandler barna sine. Ingen tfantastisk trener og farsfigur som gjør at denne saken i det hele tatt får så mye oppmerksomhet og at vi i det hele tatt leser og engasjerer oss som vi gjør. Akk som jeg har gjort nå i form av og sende inn dette innlegget. Og husk: "uskyldig til det motsatte er bevist" Jeg mener bestemt at du ikke kan se på brødrenes suksess, inntekt eller eiendeler som en indikasjon på at de ikke er traumatiserte. Dette kan også være tegn på dissossiering fordi de er traumatiserte. En måte å overleve på, rømme fra traumene. Dessuten vil jeg tørre Å påstå at når Jacob viser frem bilene sine, så er det på oppdrag av og med betaling fra media. Det representerer ikke hans hverdag og følelser. dersom man selv har gjennomgått lignende oppvekst og familiesituasjon, så ville varsellampene begynt å lyse allerede i sesong 1, det gjorde det i alle fall for meg. Jeg har en traumatisk barndom, men har kommet heldig ut av det. Jeg har ikke i nærheten av deres finans, men jeg har det mer enn godt nok. Jeg rømte fra traumene ved å studere og å jobbe, bli god og anerkjent innen mitt fagfelt. En annen ting jeg tenker på som ikke er nevnt i denne tråden er hvordan de tre brødrene knytter bånd til sine koner. De stiftet familie med sin første (seriøse) kjæreste. Dette er også typisk for de som bærer på store og ubearbeidede traumer. De rømmer og søker trygghet i sin første relasjon utenfor hjemmet. 16 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 25. mars #3675 Del Skrevet 25. mars 3 er nok skrev (3 minutter siden): En annen ting jeg tenker på som ikke er nevnt i denne tråden er hvordan de tre brødrene knytter bånd til sine koner. De stiftet familie med sin første (seriøse) kjæreste. Dette er også typisk for de som bærer på store og ubearbeidede traumer. De rømmer og søker trygghet i sin første relasjon utenfor hjemmet. Ja, Jacob snakket akkurat om dette i avhøret: "– Jeg møtte Elisabeth i førsteklasse på videregående. Var i ferd med å bli 16 år gammel. Dette er i en periode der jeg sliter veldig med det livet jeg lever. Jeg er veldig lite sosial på den tiden, sier Jakob. Samtidig var han i ferd med å ta steget inn på den internasjonale scenen som toppidrettsutøver. – Det løser seg veldig når jeg møter Elisabeth, der vi ganske kjapt har det veldig fint, og jeg får en person i livet mitt som bryr seg om meg på en helt annen måte enn jeg har hatt før. Han mener at Gjert Ingebrigtsen (59) aktivt forsøkte å ødelegge forholdet, fordi det kom i veien for treningen. – Han snakker veldig stygt om Elisabeth til meg, som går veldig hardt inn på meg i den perioden. Det er en person som jeg har blitt veldig glad i. Det sier veldig mye at vi klarer å stå imot det vi opplever i denne perioden her. Og jeg er jo gift den dag i dag, sier 24-åringen. – Jeg synes det var ekstremt vanskelig, at min far kunne snakke sånn om Elisabeth, en person som jeg var veldig glad i. At han hadde sånne holdninger og tanker om den personen synes jeg var forferdelig vanskelig og trist." 3 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 er nok Skrevet 25. mars #3676 Del Skrevet 25. mars HSV50 skrev (31 minutter siden): I et innlegg som var lunt og varmt mellom familiemedlemmer på godfot kan jeg være enig. Men i den sammenhengen der klarer jeg ikke å lese «avkommet» som annet enn en som har avsky for barna sine. Dessverre. Jeg har Ikke sett innlegget selv, og vet ikke når han la det ut. Om det ble lagt ut i etterkant av «oppstyret» så var det en meget unødvendig og uheldig formulering. jeg tolket det slik som om det var en hyggelig post der det er enklere å skrive det enn å ramse opp alle navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 25. mars #3677 Del Skrevet 25. mars (endret) 3 er nok skrev (3 minutter siden): Jeg har Ikke sett innlegget selv, og vet ikke når han la det ut. Om det ble lagt ut i etterkant av «oppstyret» så var det en meget unødvendig og uheldig formulering. jeg tolket det slik som om det var en hyggelig post der det er enklere å skrive det enn å ramse opp alle navn. Her er meldingen, skrevet på morsdagen: «Å unnlate å verdsette sin mor på viktige merkedager som jul, bursdag og morsdag sier betydelig mer om avkomme enn om moren. Å vanære sin mor anses i enkelte kulturer som uhørt. I Norge er det helt ok.» Skrevet på morsdagen nå i 2025. Endret 25. mars av lurker 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avispapir Skrevet 25. mars #3678 Del Skrevet 25. mars Det Jacob forteller i vitneboksen er hjerteskjærende og det fremstår absolutt troverdig. Beskrivelsen av faren virker svært sannsynlig og jeg ser ikke hvordan man kan tolke at dette ikke skjedde fordi de har hatt suksess. 17 6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RachelGreen Skrevet 25. mars #3679 Del Skrevet 25. mars Imens sønnen forklarer seg så beskrives faren: «Gjert Ingebrigtsen fnyser og rister på hodet underveis i denne delen av forklaringen. På et tidspunkt slår han også ut med armene.» skriver tv2 For meg et veldig godt eksempel på hele karakteren Gjert Ingebrigtsen. Kun hans egen sannhet som er den riktige. 16 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. mars #3680 Del Skrevet 25. mars Dette med at han var kritisk til kjærester så man vel litt av i serien også, om jeg husker rett? 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå