Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Jadaomatte skrev (7 minutter siden):

«Går i krigen» … man går da ikke i krigen mot sine barn som mener seg mishandlet. Bare det sier mye om mannen. Jeg klarte ikke å se serien, for meg skrek den psykisk mishandling. (Jeg har opplevd det samme selv, så det var vel likheter jeg kjente igjen)

Jeg lurer på hva hans definisjon på vold er.

Jeg satt også med så uggen følelse, tok meg selv i å lete etter tegn på at «han er jo snill med henne også» osv, men kjefta på meg selv for å «la traumene dine se spøkelser på høylys dag». Så da saken sprakk i 2022 var første reaksjon «da var traumeradaren rett likevel da». Det er egentlig fascinerende at forsvarerne tror at serien er positiv for hans sak, fordi «enhver idiot» med kunnskap på feltet vil se det stikk motsatte. Det er dynamikken, nyansene i kommunikasjonen osv. Det er mer enn streng trener altså… Gjert har ekstremt dårlig reguleringsevne, det kan sikkert ha med oppveksten hans å gjøre, men det er uansett skadelig for barn å ha en sånn forelder som ikke evner å regulere seg selv på en sunn måte og som er så uforutsigbar. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HSV50 skrev (2 timer siden):

Sant nok. Det er jo sånn i alle rettssaker. De hadde jo ikke gjort jobben sin hvis ikke. Og den der «om dere likevel skal dømme min uskyldige klient, så…» hører jo også med. Men jeg tenker at når de forsøker snu dette til at det som skjedde skjedde fordi Gjert var treneren deres og de var klar over at de måtte piskes for å bli gode», så tyder jo det på at forsvaret deres er tynt da. Tenker jeg. Aktoratet innledet jo med å si at det er faren, ikke treneren det er tatt ut tiltale mot. Så da er det vel naturlig at Forsvaret forsøker å si at «det var treneren, ikke faren, som gjorde disse slemme tingene mot dem. Det var treneren som ga datteren et rødt merke i ansiktet fordi han rappa til henne med håndkleet. Det er treneren som har sagt alle de stygge tingene nevnt i tiltalen, osv.  Men jeg tror, helt ærlig, at trenere heller ikke har lov til å fysisk og psykisk mishandle dem de trener da. 

Er treneren med utøverene sine 24/7? Sitter treneren og skriker de oppi ansiktet? Hvor mener forsvarer at grensen mellom far og trener er? er? Fra 07-0830 morgen og 16-20 kveld?  Herregud, forsvaret har ikke mye å stille opp med.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (1 minutt siden):

Er treneren med utøverene sine 24/7? Sitter treneren og skriker de oppi ansiktet? Hvor mener forsvarer at grensen mellom far og trener er? er? Fra 07-0830 morgen og 16-20 kveld?  Herregud, forsvaret har ikke mye å stille opp med.

En sånn type trener virker jo veldig gammeldags også da. Det er vel ingen som holder på sånn lenger?

Type russisk eller kinesisk jenteturn-trener fra 80-tallet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (8 minutter siden):

Jeg satt også med så uggen følelse, tok meg selv i å lete etter tegn på at «han er jo snill med henne også» osv, men kjefta på meg selv for å «la traumene dine se spøkelser på høylys dag». Så da saken sprakk i 2022 var første reaksjon «da var traumeradaren rett likevel da». Det er egentlig fascinerende at forsvarerne tror at serien er positiv for hans sak, fordi «enhver idiot» med kunnskap på feltet vil se det stikk motsatte. Det er dynamikken, nyansene i kommunikasjonen osv. Det er mer enn streng trener altså… Gjert har ekstremt dårlig reguleringsevne, det kan sikkert ha med oppveksten hans å gjøre, men det er uansett skadelig for barn å ha en sånn forelder som ikke evner å regulere seg selv på en sunn måte og som er så uforutsigbar. 

Takk for du sier det, jeg trodde også at jeg reagerte spesielt, jeg nevnte det til flere og ingen så galskapen. Alle synest det var en så fantastisk familie.

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (10 minutter siden):

Takk for du sier det, jeg trodde også at jeg reagerte spesielt, jeg nevnte det til flere og ingen så galskapen. Alle synest det var en så fantastisk familie.

Ikke noe rart at du reagerer ❤️

Jeg har ikke sett en eneste episode av serien og har ikke fulgt med på sporten heller. Men man har jo ikke klart å unngå å få med seg ham som en kjent person i Norge, litt her og der. Og jeg har kun ut fra bare de små inntrykkene der tenkt at han har fremstått som en helt ufyselig type 😮

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser i kommentarfelt rundt om at folk er på Gjerts side - og har tenkte at de som mener det er…rimelig spesielle.

Den siste tiden har jeg blitt forskrekket over å høre folk, kolleger jeg anser som høyst oppegående, moderne, sympatiske, trivelige, humoristiske….. uttale at de synes «ungene» oppfører seg som noen bortskjemte drittunger. Skremmende.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (På 21.3.2025 den 16.32):

Jeg tenker uansett om han er skyldig eller ikke, så er han pappa i situasjonen og burde virkelig holde seg for god til å legge ut disse meldingene. 

Det er jo ikke avklart om den siste mld der han tydeligvis kaller seg klovn, har noe med rettssaken å gjøre, men hvis det har det viser det jo tydelig hva han tenker om alvorlighetsgraden i det som kommer. Det er ganske langt fra klovn til en voldelig pappa. Jeg er så glad for at dette skal gå for åpne dører. 

Det er nettopp det, han er en PAPPA! 

Han skulle ligget langflat og krøpet for barna sine, bedt om unnskyldning og gjort alt han kunne for å forsones med barna. 

Selv hadde jeg gjort alt i min makt for å redde forholdet til mine barn, uansett. Gjert har aldri vist et sekund av ydmykhet eller kjærlighet til barna sine når han har omtalt dem. Han går til motangrep og skal "ta de" på alt de gjør og sier. Ingen normale fedre oppfører seg sånn. 

Bare at det nå har blitt rettsak, sier alt om Gjert. Jeg er 100 % sikker på at det ikke hadde blitt verken offentliggjøring eller rettsak om Gjert hadde vist et snev av anger for oppveksten til ungene. Det eneste ungene har ønsket, er at han skal innrømme sine feil og be om unnskyldning. Da hadde det aldri blitt noen sak, er det noe unger gjør, så er det å tilgi sine foreldre. Men da må forelderen selv ta ansvar. 

Gjert elsker ikke ungene sine ubetinget. Tør jeg påstå. 

• Liker 14
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (5 timer siden):

Denne jenta er seriøst en HELTINNE og enormt forbilde for alle som opplever det samme.

Jeg ble selv aldri utsatt for vold, men vokste opp mef omsorssvikt/rus og vold i hjemmet.

Jeg skjønner ikke argumentene fra forsvaret, selvsagt kan man ha med kameraer og ikke ønske ta opp voldsutøvelsen på Lindmo 🤷‍♀️ Og selvsagt kan man være takknemlig for deler av trenerinnsatsen. 

Det er 30 år siden min ene forelder sluttet med rusmisbruk, og så gikk det endel år å reparere deler av dynamikken.

Men vi har fortsatt full munnkurv i hennes øyne, og hun mener oppriktig at alt som skjedde er «hennes historie» og ikke også barnas historie. 

Så om jeg var kjent person hadde jeg måttet sno meg rundt sannheten om hele oppveksten for å ikke lage et helvetes leven. 

I mitt/vårt tilfelle stoppet jo dette på et tidspunkt.

I deres tilfelle tipper jeg begeret rant over når han slo lillesøster som beskrevet. Da fikk de vel nok og skjønte at det aldri tar slutt.

Men…..jeg stusser på mor her. Hun har jo et delansvar mener jeg. Rart hun ikke skiller seg, men mulig hennes enorme ulønnede innsats hjemme gjør at hun ikke har hatt noe særlig egenkapital/inntekt å klare seg på sepvstendig - ikke vet jeg. 

Hun har vel eid frisørsalong som hun har solgt hvis jeg husker riktig...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva Gjert angivelig skal ha gjort borsett fra det som kommer ut fra div medier. Det står ikke beskrevet så mye om hva den psykiske volden har gått ut på bla. At han skal ha slått sønnen med flat hånd på kinnet, sparket han i magen (sannsynligvis ikke med all kraft) og truet med og gi han bank er selvfølgelig ikke akseptabelt, men hvis dette er defineres som mishandling så er det mange mishandlere ute i samfunnet. Da jeg vokste opp var det ikke uvanlig og få seg en liten klaps eller bli dratt litt i ørene hvis en gjorde noe som ble oppfattet som galt el evt mangel på disiplin. Dette gjelder mange av de jeg vokste opp sammen med. De fleste opplevde vel det minst en gang i løpet av oppveksten. Ingen, inkludert meg selv fikk varige me`n eller ble traumatisert av den grunn. Faktisk har de fleste det ganske greit med fam, barn og har et lykkelig liv. Det er det inntrykket sier meg iallfall. Skriking og kjefting står det også i tiltalen. Er dette virkelig mishandling ? Har ikke grunnlag for og uttale meg, men blir veldig veldig overrasket dersom flertallet ikke har opplevd det i løpet av oppveksten. Merkelig tidspunkt  denne saken kom ut på også. Det var først etter at sønnene hadde etablert seg med nye millionhus og bilpark til titalls millioner de valgte og uttale seg. Det virker ikke som Jakob er traumatisert der han smiler og viser frem bilparken som består av bla: 6 Mercedeser i øverste prisklasse, Ferrari, Lamborghini, Porsche til 3.6 millioner og hus til 8-9 millioner. Ingen misunnelse og vel undt for all del. Spørsmålet er, hadde han hatt råd til alle disse bilene som er hans store lidenskap uten Gjert til stede ? Forsvarer ike Gjert på noen som helst måte, men mener dette er et sirkus som burde blitt løst internt innad i familien på lik linje med andre liknende saker. Det er slik det foregår mtp "vanlige folk/familiere" saker.  Tidspunktet i hele denne tragedien stiller iallfall jeg spørsmål ved. Kan det være økonomi som har en liten betydning mtp timingen her også. Det virker som om de er glade i dyre fasjonable ting. Og ut fra bildene jeg har sett hvor de presenterer den ene dyre gjenstanden etter den andre så virker de ganske så fornøyde der de smiler inn i kameraet. Lite som minner om en traumatisert barndom. Forsvarer som sagt ikke det som har kommet frem om Gjert, men at han er kun en ondskapsfull far og mishandler og ingen genial forelder som har gjort barna (helst Jakob da) rike berømte og ikke minst best av de beste med det de holder på med kommer alt for lite frem spør du meg. Han er en ondskapsfull djevel som mishandler barna sine. Ingen tfantastisk trener og farsfigur som gjør at denne saken i det hele tatt får så mye oppmerksomhet og at vi i det hele tatt leser og engasjerer oss som vi gjør. Akk som jeg har gjort nå i form av og sende inn dette innlegget. Og husk: "uskyldig til det motsatte er bevist"

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er på tide å minne alle på:

feed-the-trolls-e1644365795328.webp

• Liker 26
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet Caroline skrev (27 minutter siden):

Det er nettopp det, han er en PAPPA! 

Han skulle ligget langflat og krøpet for barna sine, bedt om unnskyldning og gjort alt han kunne for å forsones med barna. 

Selv hadde jeg gjort alt i min makt for å redde forholdet til mine barn, uansett. Gjert har aldri vist et sekund av ydmykhet eller kjærlighet til barna sine når han har omtalt dem. Han går til motangrep og skal "ta de" på alt de gjør og sier. Ingen normale fedre oppfører seg sånn. 

Bare at det nå har blitt rettsak, sier alt om Gjert. Jeg er 100 % sikker på at det ikke hadde blitt verken offentliggjøring eller rettsak om Gjert hadde vist et snev av anger for oppveksten til ungene. Det eneste ungene har ønsket, er at han skal innrømme sine feil og be om unnskyldning. Da hadde det aldri blitt noen sak, er det noe unger gjør, så er det å tilgi sine foreldre. Men da må forelderen selv ta ansvar. 

Gjert elsker ikke ungene sine ubetinget. Tør jeg påstå. 

Det hadde ikke blitt rettssak nei. For det som skjedde var at Gjert fortalte «sin versjon» i podcasten. Som gjorde at brødrene skrev kronikken. Som gjorde at politiet startet etterforskning og anla sak. Politiet sa det i dag - det er ikke søsknene som har gått til sak - det er staten. Gjert kan sånn sett takke seg selv  

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (2 minutter siden):

Takk for advarselen. Det er lett å kaste mat til dem…

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (10 minutter siden):

Det hadde ikke blitt rettssak nei. For det som skjedde var at Gjert fortalte «sin versjon» i podcasten. Som gjorde at brødrene skrev kronikken. Som gjorde at politiet startet etterforskning og anla sak. Politiet sa det i dag - det er ikke søsknene som har gått til sak - det er staten. Gjert kan sånn sett takke seg selv  

Det er ikke helt ulikt hva som skjedde etter Marius Borg Høibys uttalelse og "unnskyldning" på nrk.no i august i fjor. Den utløste også flere utspill fra flere fornærmede som utvidet saken.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea59 skrev (59 minutter siden):

Jeg leser i kommentarfelt rundt om at folk er på Gjerts side - og har tenkte at de som mener det er…rimelig spesielle.

Den siste tiden har jeg blitt forskrekket over å høre folk, kolleger jeg anser som høyst oppegående, moderne, sympatiske, trivelige, humoristiske….. uttale at de synes «ungene» oppfører seg som noen bortskjemte drittunger. Skremmende.

Den ene utelukker ikke det andre, og da tenker jeg ikke på datteren

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (31 minutter siden):

Vedkommende ble medlem for en time siden og har skrevet ett innlegg her inne. Jadda. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaiana skrev (51 minutter siden):

Vet ikke hva Gjert angivelig skal ha gjort borsett fra det som kommer ut fra div medier. Det står ikke beskrevet så mye om hva den psykiske volden har gått ut på bla. At han skal ha slått sønnen med flat hånd på kinnet, sparket han i magen (sannsynligvis ikke med all kraft) og truet med og gi han bank er selvfølgelig ikke akseptabelt, men hvis dette er defineres som mishandling så er det mange mishandlere ute i samfunnet. Da jeg vokste opp var det ikke uvanlig og få seg en liten klaps eller bli dratt litt i ørene hvis en gjorde noe som ble oppfattet som galt el evt mangel på disiplin. Dette gjelder mange av de jeg vokste opp sammen med. De fleste opplevde vel det minst en gang i løpet av oppveksten. Ingen, inkludert meg selv fikk varige me`n eller ble traumatisert av den grunn. Faktisk har de fleste det ganske greit med fam, barn og har et lykkelig liv. Det er det inntrykket sier meg iallfall. Skriking og kjefting står det også i tiltalen. Er dette virkelig mishandling ? Har ikke grunnlag for og uttale meg, men blir veldig veldig overrasket dersom flertallet ikke har opplevd det i løpet av oppveksten. Merkelig tidspunkt  denne saken kom ut på også. Det var først etter at sønnene hadde etablert seg med nye millionhus og bilpark til titalls millioner de valgte og uttale seg. Det virker ikke som Jakob er traumatisert der han smiler og viser frem bilparken som består av bla: 6 Mercedeser i øverste prisklasse, Ferrari, Lamborghini, Porsche til 3.6 millioner og hus til 8-9 millioner. Ingen misunnelse og vel undt for all del. Spørsmålet er, hadde han hatt råd til alle disse bilene som er hans store lidenskap uten Gjert til stede ? Forsvarer ike Gjert på noen som helst måte, men mener dette er et sirkus som burde blitt løst internt innad i familien på lik linje med andre liknende saker. Det er slik det foregår mtp "vanlige folk/familiere" saker.  Tidspunktet i hele denne tragedien stiller iallfall jeg spørsmål ved. Kan det være økonomi som har en liten betydning mtp timingen her også. Det virker som om de er glade i dyre fasjonable ting. Og ut fra bildene jeg har sett hvor de presenterer den ene dyre gjenstanden etter den andre så virker de ganske så fornøyde der de smiler inn i kameraet. Lite som minner om en traumatisert barndom. Forsvarer som sagt ikke det som har kommet frem om Gjert, men at han er kun en ondskapsfull far og mishandler og ingen genial forelder som har gjort barna (helst Jakob da) rike berømte og ikke minst best av de beste med det de holder på med kommer alt for lite frem spør du meg. Han er en ondskapsfull djevel som mishandler barna sine. Ingen tfantastisk trener og farsfigur som gjør at denne saken i det hele tatt får så mye oppmerksomhet og at vi i det hele tatt leser og engasjerer oss som vi gjør. Akk som jeg har gjort nå i form av og sende inn dette innlegget. Og husk: "uskyldig til det motsatte er bevist"

HVIS det er mishandling?? Det er 100%, helt åpenbart mishandling. Psykisk vold er også mishandling, fyi. Og jo, du forsvarer Gjert, som selv er skyld i at dette ikke ble løst internt da han selv nektet å komme barna sine i møte når de ba ham om det. Alt han står i nå kan han kun skylde på en person; seg selv. Men det innser han åpenbart ikke ref de narsissistiske og tankeløse postene han har lagt ut på instagram...

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lurker skrev (53 minutter siden):

Har du søkt henne opp i skattelistene? 😄 

Nei, men det stod om formuen hennes i en artikkel i avisen etter hun solgte frisørsalongene. Det var et tosifret antall millioner, så hun er bedre stilt økonomisk enn de fleste.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (1 time siden):

Takk for påminnelsen, jeg var i ferd med å gå rett i fella. 

Endret av Queen19
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor bror Martin støtter faren. Han hadde vel ikke gjort det om han hadde sett eller opplevd vold?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (11 minutter siden):

Lurer på hvorfor bror Martin støtter faren. Han hadde vel ikke gjort det om han hadde sett eller opplevd vold?

Jeg føler ikke at han støttet faren like mye som han klargjorde at løpebrødrene ikke snakket for alle søsknene.

Han bekreftet jo brødrenes beskrivelse av faren som en veldig "kontrollerende og destruktiv"mann, men klargjorde at HAN selv aldri hadde vært redd.

Han sier jo også i kronikken at han kanskje ville hatt samme opplevelse som dem hvis han hadde vært i deres sko.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...