Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

LivEinar skrev (På 21.3.2025 den 15.17):

jeg har fulgt Gjert Ingebrigtsen lenge, og han har flere ganger lagt ut sensitive insta-meldinger som etter ei stund blei sletta. I går la han ut to meldinger fra Aleris, og i dag er han ute og handler, se lenke. 

https://www.seher.no/kjendis/kryptisk-beskjed-for-rettssaken/82859630

Ekspander  

Ja han hadde vel et innlegg rundt morsdagen der han kalte ungene sine for avkommet. Sjarmtrollet. 

Ellers registrert jeg at Jakob deltar i innendørs VM denne helgen, så han har jo virkelig en opplading til rettssaken, om den starter på mandag. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmedlidenheten lenge leve, det er jo konsekvensene av hans egne handlinger som har satt han i denne situasjonen. Kjenner til denne typen mennesker og kan ikke annet enn å ha sympati med barna.

Disse merkelige innleggene han lager for oppmerksomhet gjør at jeg får en dårlig smak i munnen, blir rett og slett kvalm av hele fyren. Sto i kø for å handle noe i dag og kjente irritasjon når jeg så bilde av han på Se og hør. Hadde han brydd seg om barna hadde han unnskyldt seg og trukket seg vekk fra både idretten og det offentlige.

• Liker 16
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (På 21.3.2025 den 15.25):

Ja han hadde vel et innlegg rundt morsdagen der han kalte ungene sine for avkommet. Sjarmtrollet. 

Ellers registrert jeg at Jakob deltar i innendørs VM denne helgen, så han har jo virkelig en opplading til rettssaken, om den starter på mandag. 

Ekspander  

Jeg tenker uansett om han er skyldig eller ikke, så er han pappa i situasjonen og burde virkelig holde seg for god til å legge ut disse meldingene. 

Det er jo ikke avklart om den siste mld der han tydeligvis kaller seg klovn, har noe med rettssaken å gjøre, men hvis det har det viser det jo tydelig hva han tenker om alvorlighetsgraden i det som kommer. Det er ganske langt fra klovn til en voldelig pappa. Jeg er så glad for at dette skal gå for åpne dører. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (På 21.3.2025 den 14.17):

Jeg følger med på friiidrett, men så først serien etter at brødrene brøt med faren. Jeg synes at det er bra at man har fokus på vold mot barn, for alt for ofte er det saker som aldri når rettsvesenet fordi de blir foreldet innen barna blir store nok til å fortelle hva de har opplevd (som jo også er tilfelle for flere av «barna» i denne saken). Ikke minst dette med psykisk vold tenker jeg er viktig å belyse. 

Ekspander  

Saker med vold mot barn skulle aldri blitt foreldet.

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (På 21.3.2025 den 15.37):

Ekspander  

Amen! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tonebelinda skrev (På 21.3.2025 den 15.37):

Ekspander  

Veldig, veldig enig! Det er helt utrolig at man har en foreldelsesfrist som gjør at man ikke har anledning som voksen å oppnå rettferdig for det man ble utsatt for mens man var umyndig. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (På 21.3.2025 den 13.10):

Enig. Er det kommet en til nå nylig? Han sletter dem jo også ganske fort igjen. Enten ikke skriv det eller stå for det, det gir mer respekt. 

Ekspander  

HSV50 skrev (På 21.3.2025 den 13.16):

Har han hatt en en han straks skal slette? 🙄

Ekspander  

Overraskende nok ligger begge ute enda. Én av de om en tur på sykehuset, og én om et klesplagg til en klovn. Får litt barneskole-vibber av fyren.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (På 21.3.2025 den 15.45):

Veldig, veldig enig! Det er helt utrolig at man har en foreldelsesfrist som gjør at man ikke har anledning som voksen å oppnå rettferdig for det man ble utsatt for mens man var umyndig. 

Ekspander  

Ja, det er helt utrolig mtp hvor mange som sliter resten av livet ifht arbeidsliv og psykisk helse bla.  Det er en skam faktisk🤬

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

…og kommentarfeltene fylles opp av mennesker som forteller om at de har fått juling med belter eller bjørkeris, og at det bare er bra for barn. Og tilsvarende galskap. Jeg blir mørkeredd av å lese kommentarfeltet. En ting er disse som ikke tror på søsknene, eller mener slik skal «løses innen familien», selv om det er ille nok. Noe helt annet disse som forsvarer han med at barn må tåle juling og «hvor hadde de vært uten det». Folk som har lest hva hans anklages for, og mener det er innenfor hva barn bør tåle. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som egentlig bør være ganske talende er at en av brødrene faktisk sendte inn varsel mens serien om brødrene og faren ble spilt inn og advarte om at den ikke burde spilles inn. Blant annet at faren terroriserte familien. «Og sannheten kommer alltid for en dag og nå kan jeg i all fall si at dere visste om det mens dere filmet». En av dem - antar det må ha vært eldstemann - forsøkte å advare og stoppe serien, lenge før alt sprakk.  

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt i seg selv at faren absolutt ikke gir seg på noe punkt. Tipper at han har såpass grandiose tanker om seg selv at han aldri kommer til å forstå hvordan hans egne handlinger har ført til dette. Er enig i at saker med barn aldri bør foreldes. Som unge idrettstalent ble de en salgsvare og et objekt for sin far som satt på all makt. Slettes ikke ulikt det som vi ser at flere influencere gjør med sine barn, de skal for en hver pris 💰 skaffe mor/far oppmerksomhet og inntekt. Hvor blir det av rettsvernet til barn og unge?

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (På 22.3.2025 den 6.56):

…og kommentarfeltene fylles opp av mennesker som forteller om at de har fått juling med belter eller bjørkeris, og at det bare er bra for barn. Og tilsvarende galskap. Jeg blir mørkeredd av å lese kommentarfeltet. En ting er disse som ikke tror på søsknene, eller mener slik skal «løses innen familien», selv om det er ille nok. Noe helt annet disse som forsvarer han med at barn må tåle juling og «hvor hadde de vært uten det». Folk som har lest hva hans anklages for, og mener det er innenfor hva barn bør tåle. 

Ekspander  

Det er skremmende. Men det at de sier at vold er bra for barn viser jo at de ER skadet, de forstår det bare ikke selv. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anno19 skrev (På 22.3.2025 den 7.15):

Spesielt i seg selv at faren absolutt ikke gir seg på noe punkt. Tipper at han har såpass grandiose tanker om seg selv at han aldri kommer til å forstå hvordan hans egne handlinger har ført til dette. Er enig i at saker med barn aldri bør foreldes. Som unge idrettstalent ble de en salgsvare og et objekt for sin far som satt på all makt. Slettes ikke ulikt det som vi ser at flere influencere gjør med sine barn, de skal for en hver pris 💰 skaffe mor/far oppmerksomhet og inntekt. Hvor blir det av rettsvernet til barn og unge?

Ekspander  

Tror også det, han forstår virkelig ikke at hans atferd er uakseptabel.  Målet (medaljer) helliget middelet (vold). Klart han da blir forbanna når barna viser seg å ikke ha samme oppfatning, og Ingrid i tillegg ville slutte. Da ble det for vanskelig å holde tilbake raseriet. 

Endret av Lineaaa
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe helt annet disse som forsvarer han med at barn må tåle juling og «hvor hadde de vært uten det». Folk som har lest hva hans anklages for, og mener det er innenfor hva barn bør tåle. 

Ekspander  

Det der blir jeg så provosert av, at folk er så korttenkte.

Disse sønnene bør virkelig få lov til å være stolte og glade over hvor de er i dag og hva de har oppnådd, og vite at faren har en stor del av "æren" for det - og samtidig føle at måten han behandlet dem på var feil, skadelig og faktisk straffbar.

Det virker som så mange mennesker ikke forstår at man kan ha både to og tre og fire tanker i hodet samtidig.

Og at flere ting kan være sant på en gang, selv om de er motstridende.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seieren til Jakob på 3000 m innendørs VM i dag. Finalen på 1500 m i morgen.. For en idrettsutøver! 👏🏼🇳🇴

Og Jæger tok jammen bronse! For en dag for Norge!  🇳🇴

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  lurker skrev (På 22.3.2025 den 12.35):

Det der blir jeg så provosert av, at folk er så korttenkte.

Disse sønnene bør virkelig få lov til å være stolte og glade over hvor de er i dag og hva de har oppnådd, og vite at faren har en stor del av "æren" for det - og samtidig føle at måten han behandlet dem på var feil, skadelig og faktisk straffbar.

Det virker som så mange mennesker ikke forstår at man kan ha både to og tre og fire tanker i hodet samtidig.

Og at flere ting kan være sant på en gang, selv om de er motstridende.

Ekspander  

Nemlig. Henrik har jo visstnok sagt akkurat det til faren i den samtalen som ble tatt opp da de brøt med faren - at resultatene han har oppnådd som trener kan ingen ta fra ham. Det betyr jo ikke at målet helliger midlene og at han ikke har gjort det han har blitt anklaget for. Og når jeg ser de skal bruke regisserte TV-opptak og takketaler som bevis for at Gjert var en god far så blir jeg litt sånn 🙄

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (På 20.3.2025 den 16.52):

Du misser poenget. 

Vet du hva barnet i reklamen heter, hvor det bor, når hen har bursdag, hvordan soverommet hens ser ut, hvor hen går på skole, hvilke fritidsaktiviteter hen har, hva familien heter, hvordan spise- og døgnrytme var som baby, fødselsvekt, hvilke leker de liker å leke med, hvor de reiser på ferie, hvordan de feirer høytider...osv.

Om barnet som jobber (med lønn) som skuespiller vet du stort sett bare navnet.

Ekspander  

Enig.

Hvor galt det kan gå når foreldre eksponerer barna og deres privatliv, ser vi jo i denne saken. I Team Ingebrigtsen har det vært flere mindreårige involvert. Nå fråtser medier og folk flest i denne tragedien, som mediene mener seg berettighet til å dele fordi "familien har oppsøkt offentligheten". Som om de mindreårige barna hadde et valg.

Datteren i familien skal i ettertid ha sagt at hun ikke ønsket å være med. Hun følte seg presset til det, og ble instruert i replikker.

Og nå skal vissnok innspillingen også brukes i rettsaken, som sannhetsbevis på hvordan barnas oppvekst har vært. 

Med dette som bakteppe kan jeg godt forstå at å omtale søvnrutiner eller hva det var (jeg følger ikke E på some), ikke føles som spesielt utleverende. Og stoltheten man føler som nybakte foreldre gir sikkert lyst til å dele vidunderet med hele verden, uansett hvor offentlig eller skjermet ens egen oppvekst har vært. Sosiale medier har revet ned mange grenser, og mange voksne deler også alt for mye om seg selv. Som om de ikke forstår at de gjør det og at de mister kontroll over hvor det havner. 

Ikke all eksponering er motivert av inntekter  Jeg forstår at stolte foreldre, influensere og andre, viser frem glimt av barnas liv og tenker at det er jo små fragmenter og langt fra hele sannheten - og derfor er jo ikke barndommen på utstilling. Men vi som konsumerer informasjonen danner oss uansett er bilde av barnet som person/personlighet, hvis det er hyppige oppdateringer over lang tid. At det bare er fragmenter er jo også en utfordring for barnet , da det ikke gir et riktig bilde, og bidrar til å skape en digital identitet som kan være totalt mismatch mellom barnets (tenåringens) egen opplevelse av seg selv og det andre tror og forholder seg til. Så kommer på toppen sikkerhetsaspektet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Ja, og det er jo også sånn at enkelte av barna, de som ikke har hatt idretten og ikke alltid prestert i tråd med fars forventninger, nok hadde vært på et bedre sted i livet uten det de har opplevd.

Eldstemann forteller hvordan oppveksten har påført traumer og redusert livskvalitet. Dette kan gjelde flere av barna, men hans historie slik han har fortalt den i podcast og intervju på trykk, er i hvert fall hjerteskjærende. Så disse uempatiske idiotene som uttaler seg om hva barna kan takke Gjert for, vet ikke hva de snakker om.

• Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (På 22.3.2025 den 13.36):

Nemlig. Henrik har jo visstnok sagt akkurat det til faren i den samtalen som ble tatt opp da de brøt med faren - at resultatene han har oppnådd som trener kan ingen ta fra ham. Det betyr jo ikke at målet helliger midlene og at han ikke har gjort det han har blitt anklaget for. Og når jeg ser de skal bruke regisserte TV-opptak og takketaler som bevis for at Gjert var en god far så blir jeg litt sånn 🙄

Ekspander  

Man visste jo at dette kom, og dette appellerer til de som har bestemt seg for at Gjert er et vidunder og sønnene drittsekker (satt på spissen), men dette må jo være lett å motbevise fra f.eks. fagfolk som jobber med det. Barn er lojale mot foreldrene sine, dessuten er det mange som aldri innrømmer hvordan ting egentlig har vært, noen når de først er godt voksne. Det er ingenting av dette som tilsier at Gjert ikke var en voldelig far, det vil nok også komme godt frem. Heldigvis. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...