Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Tartufo skrev (På 4.10.2024 den 16.17):

Synes du ikke det er viktigere å respektere og tro på ofrene? 

Mange barn og partnere trues til aldri å fortelle, og er redde for å ikke bli trodd. Derfor er det viktig å respektere og tro på de som forteller.

Uavhengig av dom, er det liten tvil i en sak med fem vitner.

Håper du ville trodd på egne barn eller andre du kjenner, dersom de sto fram om misbruk. Få lyver om vold i nære relasjoner.

Familieanliggende bør holdes i familien og i dette tilfelle hos politi og evnt rettssystem. Men Narve tilhører ikke det familieanliggende. Narves sportslige ambisjoner og hvem han har valgt å ha til trener skulle faktisk ikke blitt noe problem for løperbrødrene.

Dine bisarre antydninger om meg og mine holdninger oppi dette sier mye om deg. Respekter andres valg og meninger. Jeg gjør meg ikke opp en formening om side i familiekonflikten, til det har jeg ikke innsikt i informasjonen. Jeg avventer til retten har sagt sitt i et skyldspørsmålet i anklagene mot Gert, men sportslig så skulle Narve blitt respektert for sin satsing og mobbingen av løperbrødrene burde fått konsekvenser sportslig. De greier tydeligvis ikke å skille mellom egen familiekonflikt og det sportslige. Deres valg av å bryte med sin trenerfar betyr ikke at Narve må gjøre det samme. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sveits35 skrev (På 4.10.2024 den 18.58):

De fleste har gjennomskuet Narve og hans medhjelpere for lenge siden. Du må mene hva du vil, men dikte opp «nye sannheter», det får du ikke. Narve har ikke gjort noe annet enn å oppsøke konflikter etter brødrenes brudd med faren. Som fortjent gikk denne sesongen rett i dass for ham og jeg håper at han har lært leksa si og konsentrerer seg om jobben sin framover, som er å løpe fort. Mer bråk fra Narve håper jeg gir ham saftige konsekvenser fra forbundet. Tutten

Håper for all del at du ikke har en fot innenfor norsk idrett verken som utøver eller nært tilknyttet en utøver. Å mene at våre norske idrettmenn og kvinner fortjener å få "sesongen rett i dass", forteller mye om deg. Fysj for en holdning og for et menneskesyn du utviser. Det er langt unna fair play og sunne idrettsverdier!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kmff20 skrev (På 26.9.2024 den 16.27):

Jeg digger Liva! Hun er veldig dyktig i mange ting, og liker at hun kjører sin egen stil. 

Enig! Både Liva og Elisabeth står på egne, solide bein! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (5 timer siden):

Håper for all del at du ikke har en fot innenfor norsk idrett verken som utøver eller nært tilknyttet en utøver. Å mene at våre norske idrettmenn og kvinner fortjener å få "sesongen rett i dass", forteller mye om deg. Fysj for en holdning og for et menneskesyn du utviser. Det er langt unna fair play og sunne idrettsverdier!

Mener akkurat hva jeg vil og står støtt i det. Hva en anonym tøffing mener om mine holdninger på KG gir jeg blaffen i.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (11 timer siden):

Alt du skriver om denne saken og hvordan du omtaler Narve, Gjert, Henrik, Jacob og Fillip viser at du har tatt like mye part i denne konflikten som det du beskylder andre for å ha tatt. 🙄

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivEinar skrev (58 minutter siden):

Noen som har sett den nye Ingebrigtsen-serien?

Ja, skjønner ikke hvorfor de har lagt på tung krim/gangstermusikk i intro/outroen. Passer ikke til innholdet i serien i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (18 timer siden):

Familieanliggende bør holdes i familien og i dette tilfelle hos politi og evnt rettssystem. Men Narve tilhører ikke det familieanliggende. Narves sportslige ambisjoner og hvem han har valgt å ha til trener skulle faktisk ikke blitt noe problem for løperbrødrene.

Dine bisarre antydninger om meg og mine holdninger oppi dette sier mye om deg. Respekter andres valg og meninger. Jeg gjør meg ikke opp en formening om side i familiekonflikten, til det har jeg ikke innsikt i informasjonen. Jeg avventer til retten har sagt sitt i et skyldspørsmålet i anklagene mot Gert, men sportslig så skulle Narve blitt respektert for sin satsing og mobbingen av løperbrødrene burde fått konsekvenser sportslig. De greier tydeligvis ikke å skille mellom egen familiekonflikt og det sportslige. Deres valg av å bryte med sin trenerfar betyr ikke at Narve må gjøre det samme. 

Vold og misbruk i nære relasjoner skal ikke holdes i familien. Problemet er at mange trues til å aldri fortelle og anmelde, IKKE at det snakkes for mye om det.

Det var nok en selvfølge for brødrene å bryte med Gjert da han ble anmeldt for vold og frihetsberøvelse av datteren. De valgte å støtte lillesøsteren.

Jeg tror ikke det beste for Narve var å beholde Gjert som trener etter så alvorlige anklager. Det naturlige ville være å støtte sine treningskamerater i en vanskelig periode, og fortsette samarbeidet med dem. Kanskje hadde det vært minst like bra rent sportslig også.

Brødrene har ikke mobbet Narve, men de ble antagelig skuffet over hans oppførsel, uttalelser og fortsatt samarbeid med Gjert.

Det er rart å kalle en sak som omhandler vold og overgrep av små barn for «familiekonflikt». At du venter på en evnt dom før du velger side, er selvsagt din sak, men å ikke tro på FEM vitner er spesielt. 

Hvorfor er det bissare antydninger om deg å skrive at jeg håper du tror på egne barn eller andre du kjenner, dersom de forteller om vold eller misbruk? Få lyver om vold i nære relasjoner, og de som tør å stå fram trenger å bli møtt av noen som i utgangspunktet tror på dem. Ellers vil enda færre tørre å fortelle.

Endret av Tartufo
  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (6 timer siden):

Vold og misbruk i nære relasjoner skal ikke holdes i familien. Problemet er at mange trues til å aldri fortelle og anmelde, IKKE at det snakkes for mye om det.

Det var nok en selvfølge for brødrene å bryte med Gjert da han ble anmeldt for vold og frihetsberøvelse av datteren. De valgte å støtte lillesøsteren.

Jeg tror ikke det beste for Narve var å beholde Gjert som trener etter så alvorlige anklager. Det naturlige ville være å støtte sine treningskamerater i en vanskelig periode, og fortsette samarbeidet med dem. Kanskje hadde det vært minst like bra rent sportslig også.

Brødrene har ikke mobbet Narve, men de ble antagelig skuffet over hans oppførsel, uttalelser og fortsatt samarbeid med Gjert.

Det er rart å kalle en sak som omhandler vold og overgrep av små barn for «familiekonflikt». At du venter på en evnt dom før du velger side, er selvsagt din sak, men å ikke tro på FEM vitner er spesielt. 

Hvorfor er det bissare antydninger om deg å skrive at jeg håper du tror på egne barn eller andre du kjenner, dersom de forteller om vold eller misbruk? Få lyver om vold i nære relasjoner, og de som tør å stå fram trenger å bli møtt av noen som i utgangspunktet tror på dem. Ellers vil enda færre tørre å fortelle.

Trenger politiet å etterforske i saken egentlig? Det er jo FEM som sier hva som skal ha skjedd og da er det jo den fulle og hele sannheten, eller?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (1 time siden):

Trenger politiet å etterforske i saken egentlig? Det er jo FEM som sier hva som skal ha skjedd og da er det jo den fulle og hele sannheten, eller?

Selvfølgelig må politiet etterforske, og vi må ha et rettsvesen som sikrer at uskyldige ikke blir dømt. Tross alt bedre at noen skyldige går fri, enn at en uskyldig dømmes, men at det ikke finnes nok bevis for domfellelse, betyr IKKE at ofrene lyver.

Regner med at det finnes nok bevis i denne saken, og alt er ikke foreldet, så Gjert blir mest sannsynlig dømt. Kanskje burde ikke vold og overgrep mot barn hatt en foreldelsesfrist, for ofte anmelder de ikke før i godt voksen alder. Mange barn beskytter foreldrene sine, også når de forstår at det som skjer ikke er riktig, og andre blir truet til å ikke fortelle.

Mitt poeng er at det er viktig å i utganspunktet tro på ofre som forteller, for sannsynligheten er utrolig mye større for at de som forteller/anmelder snakker sant, enn at de lyver. Dersom utganspunktet til folk flest hadde vært at de som forteller om vold og overgrep like gjerne kan lyve som å snakke sant, ville færre fortalt. Og det er allerede for mange som ikke forteller, og lever årevis i voldelige forhold eller med foreldre som er voldelige.

Og ja, det er usannsynlig at fem barn lyver om oppveksten sin. Håper du forstår det. Det er også utrolig sjelden at slike saker har fem vitner.

Endret av Tartufo
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig må politiet etterforske, og vi må ha et rettsvesen som sikrer at uskyldige ikke blir dømt. Tross alt bedre at noen skyldige går fri, enn at en uskyldig dømmes, men at det ikke finnes nok bevis for domfellelse, betyr IKKE at ofrene lyver.

Regner med at det finnes nok bevis i denne saken, og alt er ikke foreldet, så Gjert blir mest sannsynlig dømt. Kanskje burde ikke vold og overgrep mot barn hatt en foreldelsesfrist, for ofte anmelder de ikke før i godt voksen alder. Mange barn beskytter foreldrene sine, også når de forstår at det som skjer ikke er riktig, og andre blir truet til å ikke fortelle.

Mitt poeng er at det er viktig å i utganspunktet tro på ofre som forteller, for sannsynligheten er utrolig mye større for at de som forteller/anmelder snakker sant, enn at de lyver. Dersom utganspunktet til folk flest hadde vært at de som forteller om vold og overgrep like gjerne kan lyve som å snakke sant, ville færre fortalt. Og det er allerede for mange som ikke forteller, og lever årevis i voldelige forhold eller med foreldre som er voldelige.

Og ja, det er usannsynlig at fem barn lyver om oppveksten sin. Håper du forstår det. Det er også utrolig sjelden at slike saker har fem vitner.

@Tartufo, godt innlegg og oppsummering! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (18 timer siden):

Så det du antyder her er at du vet hva som er det beste for karrieren til Narve Gilje Nordås? Spesielt. Jeg foreslår du tyr til google og leser intervjuer han ga i forbindelse med sitt valg om å fortsette med Gjert Ingebrigtsen som trener. Der begrunnes hans valg. Et av stikkordene er utholdenhet og mengde trening kroppen responderer på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (3 timer siden):

Så det du antyder her er at du vet hva som er det beste for karrieren til Narve Gilje Nordås? Spesielt. Jeg foreslår du tyr til google og leser intervjuer han ga i forbindelse med sitt valg om å fortsette med Gjert Ingebrigtsen som trener. Der begrunnes hans valg. Et av stikkordene er utholdenhet og mengde trening kroppen responderer på.

Nei, jeg antyder ikke det. Men med de alvorlige anklagene mot Gjert, synes jeg det hadde vært naturlig å bryte samarbeidet med han, i stedet for å bryte samarbeidet med brødrene.

Jeg skriver at det KANSKJE hadde vært en like god løsning sportslig også. 

Endret av Tartufo
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er jo ingen som vet hvor Narve hadde vært formmessig om han hadde droppet Gjert og trent sammen med Ingebrigtsenbrødrene. Det eneste vi vet er at Narve ikke har hatt en strålende sesong. Noen synes at det er brødrene og forbundet som har skylden for Narve sin sesong. Alternativet er jo at ikke Gjert er en så god trener når han ikke får kontrollere livet til utøveren 100%. Og kanskje til og med at brødrene sin suksess som utøvere ikke skyldes Gjert i så stor grad som enkelte liker å tro. Jeg heller i den retningen med tanke på den utviklingen Jakob har hatt etter bruddet med faren (og på tross av skader i sesongoppkjøringen). Men vite sikkert kan man jo selvfølgelig ikke. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har noen fått med seg hva greia med naboene er? Hører det snakkes om noen vanskelige naboer, men har ikke fått med meg hva saken gjelder.

(på Liva sin snap)

Endret av richbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har hatt gjester som antageligvis har feilparkert i gatene der de bor. Du får ikke bot om du ikke feilparkerer. Hater folk som bare tar seg til rette 😊 Fuck around and find out sier jeg bare

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke jeg har gjort meg underveis i medie-dekningen av denne familietragedien, der folk skriver «de hadde ikke vært der de er i dag uten Gjert. Hvordan kan de bryte med han som har æren for…..». Da lurer jeg på, til de som tenker og skriver disse tingene  - hvorfor ikke heller se det litt slik: tenk for et enormt svik og skade han har påført dem i tillegg, at de på tross av alt han har hjulpet med, må se seg nødt til å ta dette dramatiske steget? 

Endret av Februarbarn
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Kålrota skrev (29 minutter siden):

Jammen du må forstå at de er så arrogante  at de fortjener det. Eller de har bare manipulert og styrer statsadvokaten. Eller de burde være takknemlig for mishandlingen fordi de har blitt så gode løpere. Ok. Han er ikke dømt enda. Men det er vel varianter av det som kommer til å stå i kommentarfeltet. Folk skriver ikke «han er ikke dømt enda». De skriver varianter av hvorfor det er så skammelig at han anklages for mishandling og hvor utakknemlige ungene er som kan anklage ham for det. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...