Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Albbas said:

Skal de roe trykket i media må hun gi seg som influenser og det er nok lite aktuelt... 

Helt enig! Hun elsker oppmerksomheten og gjør det hun kan for å bli en "ekte" kjendis. For min del fremstår hun som umoden og wannabe-kjendis. 

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JennieB skrev (9 timer siden):

Det er ikke ute i offentligheten, da er det kun rykter. Så lenge du ikke kan legge ut konkrete beviser på hva som har skjedd og partene ikke deler grunnen offentlig blir det kun spekulasjoner.

Det blir litt feil. Selv om ikke alt nødvendigvis bekreftes/"bevises" offentlig betyr det ikke at det ikke har skjedd, kun at mediene anser det som en privatsak. Selv om journalister og pressen generelt har et dårlig rykte, er den norske pressen tross alt ganske edruelig. Jeg er helt sikker på at alle de store avisene og tv-nyhetene vet hva saken gjelder. De deler at det ER en konflikt, for det kan alle se, men hva som er årsaken annonseres ikke siden ingen av de involverte partene går ut offentlig, det er en privatsak rett og slett. Likevel er det mange av oss som VET. Hvertfall hovedårsaken. Detaljer, bakgrunn, meninger, hvorfor det ble som det ble osv vil garantert variere fra hvem av de involverte man spør, alle eier sin egen sannhet.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med å forstå hva som kan være ille nok til at det ble et så markant brudd - og som er såpass lite ille at moren til guttene blir ved mannens side - og at faren ikke kanselleres helt i treningsmiljøet…

Men begynner å lure på om jeg ikke har en teori som kan oppfylle begge - forutsatt at både far og sønner er sta, barnslige og uforsonlige. Og den forutsetningen er jo ikke helt urimelig å tro på… 🤪

Endret av Andrea59
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Andrea59 said:

Jeg har slitt med å forstå hva som kan være ille nok til at det ble et så markant brudd - og som er såpass lite ille at moren til guttene blir ved mannens side - og at faren ikke kanselleres helt i treningsmiljøet…

Men begynner å lure på om jeg ikke har en teori som kan oppfylle begge - forutsatt at både far og sønner er sta, barnslige og uforsonlige. Og den forutsetningen er jo ikke helt urimelig å tro på… 🤪

For meg fremstår både Henrik og Jacob en smule barnslige og umodne. Det høres på intervjuene som gjøres.

Det er ingen tvil om at det har skjedd noe som gutta ikke kan godta/tolerere, men at det skal være så gravernde som noen av ryktene tilsier har jeg null tro på. Hvis det skulle vært hold i dette, hadde ikke Gjert vært trener for Narve, men bak låste dører.

Tror både gutta og Gjert er sta som f*** og dermed er situasjonen fastlåst. Er temmelig sikker på at friitdrettsforbundet vet hva det dreier seg om, og så lenge Gjert får fortsette som trener, må i hvert fall folk slutte tro at det dreier seg om mishandling, overgrep osv.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Babyface said:

Det blir litt feil. Selv om ikke alt nødvendigvis bekreftes/"bevises" offentlig betyr det ikke at det ikke har skjedd, kun at mediene anser det som en privatsak. Selv om journalister og pressen generelt har et dårlig rykte, er den norske pressen tross alt ganske edruelig. Jeg er helt sikker på at alle de store avisene og tv-nyhetene vet hva saken gjelder. De deler at det ER en konflikt, for det kan alle se, men hva som er årsaken annonseres ikke siden ingen av de involverte partene går ut offentlig, det er en privatsak rett og slett. Likevel er det mange av oss som VET. Hvertfall hovedårsaken. Detaljer, bakgrunn, meninger, hvorfor det ble som det ble osv vil garantert variere fra hvem av de involverte man spør, alle eier sin egen sannhet.

Problemet er at det er mange som hevder at de VET, og så har disse som VET vidt forskjellige begrunnelser. Da er det null troverdighet igjen hos de som VET, og alle som påstår at de VET bidrar bare til ryktespredning. Det er helt meningsløst av dere å si høyt at dere VET. Det er ingen som kan tro på dere, og da er det bedre å holde kjeft enn å fyre enda mer opp om ryktene. 

Alle som fremmer konspirasjonsteorier påstår jo også at de VET. Men vi andre vet at det beste er å ikke gi dem oppmerksomhet. Den type "viten" er helt verdiløs. Kanskje du virkelig vet den virkelige sannheten, men det faktumet er helt uinteressant for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (7 minutter siden):

Problemet er at det er mange som hevder at de VET, og så har disse som VET vidt forskjellige begrunnelser. Da er det null troverdighet igjen hos de som VET, og alle som påstår at de VET bidrar bare til ryktespredning. Det er helt meningsløst av dere å si høyt at dere VET. Det er ingen som kan tro på dere, og da er det bedre å holde kjeft enn å fyre enda mer opp om ryktene. 

Alle som fremmer konspirasjonsteorier påstår jo også at de VET. Men vi andre vet at det beste er å ikke gi dem oppmerksomhet. Den type "viten" er helt verdiløs. Kanskje du virkelig vet den virkelige sannheten, men det faktumet er helt uinteressant for oss. 

Hvorfor så aggressiv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Babyface said:

Hvorfor så aggressiv?

Er jeg aggressiv? Fordi jeg ikke støtter deg? 

Men tråden er full av folk som kommer og påstår at de vet og dere gir dere jo aldri! Blir ryddet med jevne mellomrom så kommer det en ny en og sier at den vet. Skulle tro det var en ungdomsskole dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (8 minutter siden):

Er jeg aggressiv? Fordi jeg ikke støtter deg? 

Men tråden er full av folk som kommer og påstår at de vet og dere gir dere jo aldri! Blir ryddet med jevne mellomrom så kommer det en ny en og sier at den vet. Skulle tro det var en ungdomsskole dette her. 

Måten du ordlegger deg på. Uttrykket "holde kjeft" f eks.

Saken er ingen statshemmelighet, det ER mange som vet hva saken gjelder selv om den ikke blir bekreftet i media. Jeg har faktisk ikke sett at årsaken til konflikten er nevnt her, men jeg har full forståelse for at moderatorene evt fjerner det, siden det ikke er offentlig bekreftet. Jeg bidrar ikke til noen ryktespredning ved å si at jeg har full forståelse for brødrenes standpunkt, for jeg har ikke en plass nevnt hva saken gjelder.

Helt greit at min mening er verdiløs for deg, særlig om du ikke vet hva saken gjelder. Men det er jo andre her, som har innsikt, som kanskje synes det er interessant å høre hvilken part vi andre støtter.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (10 timer siden):

Hva mener du med innimellom? Har ikke fått med meg at Gjert har gjort noe annet enn å holde svært lav profil!? Eller tenker du på den ENE kryptiske meldingen han la ut på insta i går mens han sannsynligvis var veldig langt nede? 

Prøvekanin? 🙄

Her tror jeg også faktisk at det handler om stahet! Hadde det vært så fælt det Gjert (liksom) skal ha gjort, synes jeg det er rart at mor Ingebrigtsen holder seg ved Gjerts side! - OG samtidig har barnas tillit og blir invitert i bryllup. 

Ja, prøvekanin. Det har de da uttalt, både Gjert og Henrik, at spesielt Henrik var prøvekanin når Gjert starta som trener for han. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Babyface said:

Helt greit at min mening er verdiløs for deg, særlig om du ikke vet hva saken gjelder. Men det er jo andre her, som har innsikt, som kanskje synes det er interessant å høre hvilken part vi andre støtter.

Så dere synes det er interessant å diskutere i blinde? Bruker 1 vet at A er årsaken mens bruker B vet at B er årsaken og siden dere ikke kan skrive hva dere vet synes dere likevel det er givende å støtte den ene eller den andre siden basert på absolutt ingenting? 

Nå bidrar du jo også til ryktespredning vet å påstå at mediene også vet årsaken. 

Skjønner du ikke hvor useriøst det fremstår, å komme her og si at man vet årsaken og hinte vagt til hva det bør og ikke bør bety? Det kryr av dere som "vet" årsaken, og dere vet ikke det samme en gang. Hold heller diskusjonen seriøs og hold det for dere selv, for det er komplett umulig å tro på noen av de som påstår at de vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (31 minutter siden):

Så dere synes det er interessant å diskutere i blinde? Bruker 1 vet at A er årsaken mens bruker B vet at B er årsaken og siden dere ikke kan skrive hva dere vet synes dere likevel det er givende å støtte den ene eller den andre siden basert på absolutt ingenting? 

Nå bidrar du jo også til ryktespredning vet å påstå at mediene også vet årsaken. 

Skjønner du ikke hvor useriøst det fremstår, å komme her og si at man vet årsaken og hinte vagt til hva det bør og ikke bør bety? Det kryr av dere som "vet" årsaken, og dere vet ikke det samme en gang. Hold heller diskusjonen seriøs og hold det for dere selv, for det er komplett umulig å tro på noen av de som påstår at de vet. 

Ok, vi får bare være uenige. Hva er seriøst, i dine øyne, å diskutere i denne saken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Babyface said:

Ok, vi får bare være uenige. Hva er seriøst, i dine øyne, å diskutere i denne saken?

Nøyaktig hvilken sak refererer du til? Konflikten? Dens årsak syns jeg ikke man skal bidra til spekulasjoner i (og derfor ryddes tråden) , så kan man jo selvfølgelig diskutere hvordan konflikten håndteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (9 minutter siden):

Nøyaktig hvilken sak refererer du til? Konflikten? Dens årsak syns jeg ikke man skal bidra til spekulasjoner i (og derfor ryddes tråden) , så kan man jo selvfølgelig diskutere hvordan konflikten håndteres. 

Konflikten ja. Det du sier gir ikke mening, hvordan skal du kunne mene noe om håndteringen av en konflikt når du ikke vet hva som er konflikten?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tonebelinda skrev (2 timer siden):

Ja, prøvekanin. Det har de da uttalt, både Gjert og Henrik, at spesielt Henrik var prøvekanin når Gjert starta som trener for han. 

Nå har de vel prøvd å feilet før Henrik kom inn i bildet. Du vet de har eldre brødre som faren også begynte å trene med tidlig. De tok senere avstand til hele greia...

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (5 minutter siden):

Konflikten ja. Det du sier gir ikke mening, hvordan skal du kunne mene noe om håndteringen av en konflikt når du ikke vet hva som er konflikten?

Man kan diskutere det som skjer i det offentlige rom. Hva som skjer innad i familien har ingen noe med. Det kommer nok i en bok etterhvert som det har roet seg ned.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (23 minutter siden):

Man kan diskutere det som skjer i det offentlige rom. Hva som skjer innad i familien har ingen noe med. Det kommer nok i en bok etterhvert som det har roet seg ned.

Poenget mitt er at det ikke gir mening hvis man ikke vet hva som er kjernen i konflikten. Helt fiktivt; hvis konflikten skyldes noe de fleste på utsiden ville synes er en bagatell; f eks uenighet om hvilken farge familiehytta skal males i, vil de fleste synes det er en latterlig grunn til at brudgommens far ikke deltar i sønnens bryllup. Skulle konflikten skyldes noe svært alvorlig, f eks overgrep, vil de aller fleste synes det er helt på sin plass at han ikke deltar. Skjønner?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
35 minutter siden, Babyface said:

Det får vel være opp til de som diskuterer å vurdere vel? Jeg er ikke interessert i å leke forumpoliti her, jeg reagerer bare på usakligheter og bidrag til spekulasjoner, om andre synes de greier å ha en meningsfull debatt om friidrettsforbundet sin håndtering så må de få holde på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (7 minutter siden):

Poenget mitt er at det ikke gir mening hvis man ikke vet hva som er kjernen i konflikten. Helt fiktivt; hvis konflikten skyldes noe de fleste på utsiden ville synes er en bagatell; f eks uenighet om hvilken farge familiehytta skal males i, vil de fleste synes det er en latterlig grunn til at brudgommens far ikke deltar i sønnens bryllup. Skulle konflikten skyldes noe svært alvorlig, f eks overgrep, vil de aller fleste synes det er helt på sin plass at han ikke deltar. Skjønner?

Nei, for du sier underforstått at du vet hva saken gjelder og at du godt skjønner hvorfor han ikke deltok. Det bidrar ikke til mindre ryktespredning og spekulasjoner akkurat. Og uansett hva du hadde skrevet om årsaken ville det uansett blitt sett på som spekulasjoner eller ryktespredning. Så hvorfor da delta i en diskusjon når du allerede kjenner til saken?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (3 timer siden):

For meg fremstår både Henrik og Jacob en smule barnslige og umodne. Det høres på intervjuene som gjøres.

Det er ingen tvil om at det har skjedd noe som gutta ikke kan godta/tolerere, men at det skal være så gravernde som noen av ryktene tilsier har jeg null tro på. Hvis det skulle vært hold i dette, hadde ikke Gjert vært trener for Narve, men bak låste dører.

Tror både gutta og Gjert er sta som f*** og dermed er situasjonen fastlåst. Er temmelig sikker på at friitdrettsforbundet vet hva det dreier seg om, og så lenge Gjert får fortsette som trener, må i hvert fall folk slutte tro at det dreier seg om mishandling, overgrep osv.

Det er jo en veldig naiv tilnærming. Det er haugevis av eksempler på saker hvor trenere har både vært misbrukere og vitne til misbruk og holdt munn om det i åresvis. Både her hjemme og i utlandet. Det er ikke gitt at ting blir tatt videre selv om det er per definisjon ulovlig. Vi hadde jo saken om fotballtreneren som i tillegg var politi som fremdeles fikk holde på. 

Nå sier jeg ikke at dette gjelder Gjert, men å utelukke det helt kan du heller ikke. Hva enn som har skjedd, så vet familien/ de nærmeste om det, og har valgt sin egen tilnærming til det. Om det skulle vise seg å være noe langt mer alvorlig så kan det og ta lang tid før man orker å ta det opp. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (13 minutter siden):

Du bør se over det du selv skriver, for det er en salig blanding av at "jeg tror", "jeg har hørt" og du har sågar skrevet "vi som vet". Det du skriver gir overhodet ingen mening og ingen bidrag til diskusjonen!

Endret av Blizz1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...