tonebelinda Skrevet 5. september #3141 Del Skrevet 5. september Orly skrev (3 minutter siden): Han hadde vunnet på å ta avstand , men det gjør han nok ikke. Enig med deg. Hadde vunnet på det. Men gjør det nok dessverre ikke 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaHare Skrevet 5. september #3142 Del Skrevet 5. september (endret) Yngstemann i familien med klar melding til Gjert allerede i 2021 - «Gidder ikke å få kjeft på hver trening» «Jeg smiler med meg selv, han er veldig reflektert i forhold til sin alder, sier Gjert Ingebrigtsen.» https://www.nrk.no/sport/william-_8_-med-klar-beskjed-til-pappa-gjert_-__gidder-ikke-a-fa-kjeft-pa-hver-okt-1.15755206 Endret 5. september av BaHare 8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 5. september #3143 Del Skrevet 5. september Det er litt trist å se at Narve gjør det såpass dårlig som han gjør det nå. Han gjorde gode løp, men nå klarer han ikke å henge med ser det ut til. Så kan man diskutere om det er fordi Narve ikke er så god eller om Gjert ikke er så god trener som han er skrytt opp til å være (når han ikke kan styre livet til de han trener 100%). 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5. september #3144 Del Skrevet 5. september HSV50 skrev (Akkurat nå): Det er litt trist å se at Narve gjør det såpass dårlig som han gjør det nå. Han gjorde gode løp, men nå klarer han ikke å henge med ser det ut til. Så kan man diskutere om det er fordi Narve ikke er så god eller om Gjert ikke er så god trener som han er skrytt opp til å være (når han ikke kan styre livet til de han trener 100%). Og om Narve ikke er like dreven som Jakob til å blokke ut ting. De fleste har ikke den evnen Jakob har (dessverre ofte en bivirkning av slik oppvekst, man lærere koble fra for å overleve), de fleste vil bli påvirket av støy rundt og utenomsportslige ting. Og er jo mulig at Narve nå faktisk har skjønt at det de først har trodd var «litt familiebråk» er ekstremt alvorlig, og det å ta innover seg at man i praksis er blitt brukt og har latt seg bruke kan også være knalltøft. Vi vet ikke hva som er det reelle her. Men slike faktorer kan absolutt påvirke 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 5. september #3145 Del Skrevet 5. september Ninaen skrev (1 minutt siden): Og om Narve ikke er like dreven som Jakob til å blokke ut ting. De fleste har ikke den evnen Jakob har (dessverre ofte en bivirkning av slik oppvekst, man lærere koble fra for å overleve), de fleste vil bli påvirket av støy rundt og utenomsportslige ting. Og er jo mulig at Narve nå faktisk har skjønt at det de først har trodd var «litt familiebråk» er ekstremt alvorlig, og det å ta innover seg at man i praksis er blitt brukt og har latt seg bruke kan også være knalltøft. Vi vet ikke hva som er det reelle her. Men slike faktorer kan absolutt påvirke Gode poeng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 5. september #3146 Del Skrevet 5. september HSV50 skrev (6 minutter siden): Det er litt trist å se at Narve gjør det såpass dårlig som han gjør det nå. Han gjorde gode løp, men nå klarer han ikke å henge med ser det ut til. Så kan man diskutere om det er fordi Narve ikke er så god eller om Gjert ikke er så god trener som han er skrytt opp til å være (når han ikke kan styre livet til de han trener 100%). Narve er (på norsk -og for all del også i verdensskala) fortsatt en veldig god løper. Han har hatt både gode og dårlige løp og perioder der treningen har enten funket eller ikke funket. Det samme kan jo også sies om Henrik og Filip Ingebrigtsen, som også har trent med Gjert, selv om de på toppen kanskje har ligget høyere enn Narve. Det som er unikt med Jakob i norsk sammenheng er først og fremst evnen til å tåle den harde treningsbelastningen, noe som også gjør han jevn. Så unikt jevn at det egentlig ikke er noe poeng i å sammenligne han direkte med for eksempel Narve. Narve har, på noen tidspunkt, vært like rask som Jakob, men han har nok ikke hatt kapasiteten til å være på det nivået lenge uten å bli overtrent, så det er i grunn en urettferdig sammenligning som media har hauset frem. Jakob har rett og slett et annet grunnlag som mest sannsynlig handler om gener og trening fra en ung alder. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 5. september #3147 Del Skrevet 5. september KaBom skrev (Akkurat nå): Narve er (på norsk -og for all del også i verdensskala) fortsatt en veldig god løper. Han har hatt både gode og dårlige løp og perioder der treningen har enten funket eller ikke funket. Det samme kan jo også sies om Henrik og Filip Ingebrigtsen, som også har trent med Gjert, selv om de på toppen kanskje har ligget høyere enn Narve. Det som er unikt med Jakob i norsk sammenheng er først og fremst evnen til å tåle den harde treningsbelastningen, noe som også gjør han jevn. Så unikt jevn at det egentlig ikke er noe poeng i å sammenligne han direkte med for eksempel Narve. Narve har, på noen tidspunkt, vært like rask som Jakob, men han har nok ikke hatt kapasiteten til å være på det nivået lenge uten å bli overtrent, så det er i grunn en urettferdig sammenligning som media har hauset frem. Jakob har rett og slett et annet grunnlag som mest sannsynlig handler om gener og trening fra en ung alder. Ser poengene dine, men i de sist ekkoene har ikke Narve vært god sammenliknet med noen, så det er ikke Jakob jeg sammenliknet ham med da jeg skrev det jeg skrev. Jeg er klar over at Narve er en god løper, det var nettopp derfor jeg mente det er synd det ikke har gått så bra i det siste. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5. september #3148 Del Skrevet 5. september HSV50 skrev (7 minutter siden): Ser poengene dine, men i de sist ekkoene har ikke Narve vært god sammenliknet med noen, så det er ikke Jakob jeg sammenliknet ham med da jeg skrev det jeg skrev. Jeg er klar over at Narve er en god løper, det var nettopp derfor jeg mente det er synd det ikke har gått så bra i det siste. Tenker Narve har godt av en vinterpause nå, og så må han ta en grundig vurdering på bruk av Gjert som trener, og om Gjert lager for mye unødvendig støy, kanskje han bør spørre verdens mest joviale trener Leif Olav Alnes om råd. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. september #3149 Del Skrevet 5. september (endret) Apis skrev (12 timer siden): Tenker Narve har godt av en vinterpause nå, og så må han ta en grundig vurdering på bruk av Gjert som trener, og om Gjert lager for mye unødvendig støy, kanskje han bør spørre verdens mest joviale trener Leif Olav Alnes om råd. Jeg tenker at det fins andre og yngre trenere som jobber vitenskaplig og som kan tilføre noe. Tenker først på Bu og på Marius Bakken. Endret 6. september av I Grosny 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5. september #3150 Del Skrevet 5. september I Grosny skrev (14 minutter siden): Jeg tenker at det fins andre og yngre trenere som jobber vitenskapelig og som kan tilføre noe. Tenker først på Bu og på Marius Bakken. Og Gjert er nok ferdig, og burde fokusere på familien sin 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 5. september #3151 Del Skrevet 5. september Ikke spesielt fan av Elisabeth men ikveld var hun god. Kritiserer VG for overskriften «tapte igjen!» når han faktisk tok sølv etter sykdom på en bra tid. Samt påpekte at vg ikke har nevnt artikkelen om Kristoffer med en ord! Enig i at det er spesielt, da saken er omtalt av både Dagbladet og lokalaviser. Og da hun til slutt skriver at den eneste avisen folk bør lese om dagen er Aftenposten👏👏 Artikkelen gjorde inntrykk, men podcasten enda mer❤️(Så til dere som ikke har abonnement, koster faktisk bare en krone for en mnd, må bare huske å avslutte abonnementet før ny måned begynner) 18 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 5. september #3152 Del Skrevet 5. september (endret) Frøken Ludvig skrev (16 minutter siden): Ikke spesielt fan av Elisabeth men ikveld var hun god. Kritiserer VG for overskriften «tapte igjen!» når han faktisk tok sølv etter sykdom på en bra tid. Samt påpekte at vg ikke har nevnt artikkelen om Kristoffer med en ord! Enig i at det er spesielt, da saken er omtalt av både Dagbladet og lokalaviser. Og da hun til slutt skriver at den eneste avisen folk bør lese om dagen er Aftenposten👏👏 Artikkelen gjorde inntrykk, men podcasten enda mer❤️(Så til dere som ikke har abonnement, koster faktisk bare en krone for en mnd, må bare huske å avslutte abonnementet før ny måned begynner) Hvor ser du hun kritisere vg? Så det, på Snap. Og veldig enig med henne Artikkelen gjorde meget stort inntrykk på meg 💔 Endret 5. september av tonebelinda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 5. september #3153 Del Skrevet 5. september tonebelinda skrev (5 minutter siden): Hvor ser du hun kritisere vg? Artikkelen gjorde meget stort inntrykk på meg 💔 På snapstory. Følger henne ikke, men kommer opp med jevne mellomrom, kanskje fordi jeg følger Liva. VG endret overskriften sin da👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Påhanigjen Skrevet 5. september #3154 Del Skrevet 5. september FreezeandFawn skrev (9 timer siden): Jeg har hatt en lang pause fra denne tråden, ene og alene fordi det ble for sårt og provoserende å se måten brødrene ble omtalt på, både her, men særlig i sosiale medier. Jeg håper tonen forandrer seg også der nå. Flere sier de er sjokkert over hva som har kommet frem. Tror vi er mange som ikke er så sjokkerte. Kanskje vi som har vært utsatt for lignende har lettere for å kjenne lusa på gangen. I forhold til det en nevnte om Jakob sin fremtoning i media. Det har både virket å være kultur i familien med selvskryt. De har fått enormt med oppmerksomhet i veldig mange år, og blitt hauset opp i mediene. I tillegg har man gjerne mye innesperret frustrasjon. Ofte har man også i stor grad både holdt ting skjult, gått på tå hev, luktet etter dagens "humør" i luften, og generelt vært kronisk i overlevelsesmodus. Det endrer noe ved egen selvfølelse, man setter på seg en maske, og man verken tør eller klarer å være seg selv. De har også vært mindre sosiale med andre utenfor familien enn den gjengse nordmann på deres alder. Jeg synes det virker som de, altså løpebrødrene, observerer og lærer. Jakob har endret sin måte å svare på i mediene etterhvert som kritikken har kommet. Dette ble litt rotete og lite gjennomtenkt, beklager, jeg ble bare så oppriktig glad for at Kristoffer sin historie traff så mange. Håper denne saken nå endelig kan sette fokus på å beskytte barn som lever under slike forhold. Syns du skriver veldig bra og jeg er vel en av de som har blitt sjokkert av hva som har kommet frem. Kan bare gi styrke til Kristoffer for at han valgte å stå frem🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 5. september #3155 Del Skrevet 5. september Frøken Ludvig skrev (39 minutter siden): Ikke spesielt fan av Elisabeth men ikveld var hun god. Kritiserer VG for overskriften «tapte igjen!» når han faktisk tok sølv etter sykdom på en bra tid. Samt påpekte at vg ikke har nevnt artikkelen om Kristoffer med en ord! Enig i at det er spesielt, da saken er omtalt av både Dagbladet og lokalaviser. Og da hun til slutt skriver at den eneste avisen folk bør lese om dagen er Aftenposten👏👏 Artikkelen gjorde inntrykk, men podcasten enda mer❤️(Så til dere som ikke har abonnement, koster faktisk bare en krone for en mnd, må bare huske å avslutte abonnementet før ny måned begynner) Elisabeth er en kjempekul dame 😀 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 5. september #3156 Del Skrevet 5. september I følge VG vil Narve stadig vente til etter en rettsak før han bestemmer seg angående treneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. september #3157 Del Skrevet 5. september FreezeandFawn skrev (Akkurat nå): I følge VG vil Narve stadig vente til etter en rettsak før han bestemmer seg angående treneren. Skuffende , men ikke overrasket 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 5. september #3158 Del Skrevet 5. september FreezeandFawn skrev (10 minutter siden): I følge VG vil Narve stadig vente til etter en rettsak før han bestemmer seg angående treneren. Overrasker meg ikke. Utrivelig type. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ValarMorghulis Skrevet 5. september #3159 Del Skrevet 5. september Kommentarer til intervjuet til Kristoffer i Aftenposten. Jeg blir kvalm. Ufattelig at folk fremdeles kan sitte bak tastaturet og forsvare Gjert. Håper han blir funnet skyldig og må i fengsel. Lenge. Det er helt utrolig at Gjert selv har vært så mye ute i media etter at denne saken ble kjent. Jeg forstår det ikke. Han har jo alt å vinne på å være så anonym som overhodet mulig her, slik brødrene i utgangspunktet prøvde å holde det. Det er jo helt åpenbart at han er skyldig. Blir til og med skrevet i artikkelen at «statsadvokaten ikke fant noen grunn til å betvile at han hadde gjengitt det faktiske hendelsesforløpet». Saken er kun henlagt fordi den er foreldet (noe som forsåvidt også er helt sinnsykt i en barnemishandlingssak). 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5. september #3160 Del Skrevet 5. september (endret) Fælt å si det, men dette lukter gjengen som også hyler om «jævla innvandrere» og «lær dere norsk!», som ikke er særlig stø i rettskriving selv. De er barn av sin tid, og sannsynligvis av sin egen oppdragelse. Og det er overvekt av menn. Tror langt flere damer i «den generasjonen» har innsett i ettertid at ikke alt var bedre før, mens skremmende mange av mannfolka fortsatt er på «litt juling har aldri skada noen». Dette slår meg som «enkle» mennesker som ikke er interessert i å utvikle seg, lære, se verden med nye øyne, og som hadde vært «last man standing» på at jorda er flat den gangen det var et tema. Ingebrigtsen-ungene gjør enormt mye for økt forståelse av vold i nære relasjoner i samfunnet, og de mekanismene som er i spill og kreftene i dem. De betaler en høy pris. Håper de får med seg at vi er mange som takker dem. Og håper at den gjengen i kommentarfeltet snart representerer en utdøende gruppe. NB! Ikke ment som generalisering første del av kommentaren, det er mange i «den generasjonen» som har hodet på rett plass og på ingen måte «støtter» barnemishandling. Vil også tro at mange av disse vi ser eksempel på i kommentarene delt her er blitt sånn fordi de selv er blitt tuktet i oppveksten og tror det skal være sånn. Arvesynd og alt det der. Bare synd de kan skremme folk fra si fra når man ser hvordan «gutta» ikke blir trodd, og ikke minst mistrodd. De reaksjonene her er vår alles store frykt, og årsaken til at man holdt kjeft langt inn i voksen alder Tillegg: ser nå at kommentarfeltet var fra Document.no. Da var kommentaren min mer treffende enn jeg selv skjønte. 🙈Rassistblekka Endret 5. september av Ninaen 25 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå