spirå12 Skrevet 4. september 2024 #3101 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) Mrs Kaizer skrev (4 timer siden): De har vel fortsatt foreldreansvar for en mindreårig? Hvorfor er ikke han fjernet fra sine foreldre om dette er sant? Ikke det at jeg ikke tror på brødrene, men synes dette er rart.Noe som skurrer.. Dessverre er det ikke automatikk I sånne saker. Det er rimelig ofte noen barn bor i fosterhjem, mens søsken bor hos foreldrene. Hver sak/person blir vurdert individuelt. Og vi kommer aldri til å få vite hva barnevernets vurdering er i denne saken. Endret 4. september 2024 av spirå12 Skrivefeil 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 4. september 2024 #3102 Del Skrevet 4. september 2024 kaiturid skrev (4 timer siden): Kan få klare litt mitt standpunkt. Jeg har selv vokst opp med fysisk og psykisk vold. Vært innom mange instanser og vi har vært ganske like..vi er lave på rangstigen. Når jeg ser hva bla Jakop sin oppførsel ang konkurenter og utsagn,så reagerer jeg litt. Men godt for han. Håper ikke han blir mer eplekjekk. Som sagt,tviler ikke på Gjert. Så nok av han i serien. Men har reagert på at han har fått opprettholdt sitt "trener realisme' når anklagene har vært så ekstreme. Bare så det er sagt,; min mor ble satt inn med en gang uten å ha mulighet til kontakt med omverdenen! Ble din mor satt i fengsel ? Forsto jeg det rett ? Hvis Gjert blir dømt er det jo godt mulig han også får fengselsstraff, men saken er jo ikke ferdig etterforsket enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 4. september 2024 #3103 Del Skrevet 4. september 2024 Det er så utrolig provoserende at Elden snakker om Gjert sin rettssikkerhet, hva tenker han om barn sin da? Barn er jo totalt prisgitt foreldrene sine, og når mor ikke klarer å stå opp for barna sine er barna helt maktesløse! 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 4. september 2024 #3104 Del Skrevet 4. september 2024 Jobbermedbarn skrev (58 minutter siden): Det er så utrolig provoserende at Elden snakker om Gjert sin rettssikkerhet, hva tenker han om barn sin da? Barn er jo totalt prisgitt foreldrene sine, og når mor ikke klarer å stå opp for barna sine er barna helt maktesløse! Elden er advokaten til Gjert Ingebrigtsen, så selvfølgelig snakker han om sin klients rettsikkerhet. Det ville vært rart om han uttalte seg om hvordan hans kone har sviktet som mor eller barnas rettssikkerhet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 4. september 2024 #3105 Del Skrevet 4. september 2024 Jobbermedbarn skrev (1 time siden): Det er så utrolig provoserende at Elden snakker om Gjert sin rettssikkerhet, hva tenker han om barn sin da? Barn er jo totalt prisgitt foreldrene sine, og når mor ikke klarer å stå opp for barna sine er barna helt maktesløse! Ja, sant! Og Gjert har jo selv uttalt seg i mediene og i flere podcaster, samt lagt ut en rekke svært «kleine» (for å si det pent) innlegg på Instagram. Så han skal liksom få fritt talerom, men ikke brødrene? 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 4. september 2024 #3106 Del Skrevet 4. september 2024 1 hour ago, Jobbermedbarn said: Det er så utrolig provoserende at Elden snakker om Gjert sin rettssikkerhet, hva tenker han om barn sin da? Barn er jo totalt prisgitt foreldrene sine, og når mor ikke klarer å stå opp for barna sine er barna helt maktesløse! Han gjør bare jobben sin. Alle har rett til å få sin sak frem, samme hvor skyldig man er. Så sånt må man bare overse om man ikke tåler det. Og ja, man har faktisk rett på rettssikkerhet samme hva man har gjort. Det er derfor ABB ikke bare ble kastet ned i et sort hull. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 4. september 2024 #3107 Del Skrevet 4. september 2024 Capri skrev (9 timer siden): Ikke meg du spør, og jeg er langt fra den som har mest innsikt i mekanismer i dysfunksjonelle familieforhold av typen som vi leser om og hører om her. Jeg vil bare si at denne ene broren i sin kronikk også erkjente at [søsknenes?] «vonde følelser kan knyttes til en kontrollerende og til tider destruktiv pappa i oppveksten». Men ja, til tross for dette, beskriver han oppveksten sin som fri for frykt og full av glede og samhold. Det er veldig spesielt og litt uforklarlig, ikke minst sett i lys av det som flertallet i søskenflokken forteller om. Jeg er ikke i tvil om at de snakker sant, bare for å presisere det. (For ordens skyld kilde:) https://www.tv2.no/mening_og_analyse/en-annen-side-av-historien/16150573/ Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Mye av det de forteller er jo i utgangspunktet "små" ting, ting som er feks lovlig og relativt vanlig i feks USA. Og når man vokser opp i en familie tror man jo på en måte at sånn man selv har det er normalen. At om det ene søskenet ikke selv opplevde de verste tingene er det lett å feie det bort som mye temperament eller at han var litt hissig. For mange tar det lang tid å forstå at det man selv har blitt utsatt for faktisk regnes som vold. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 4. september 2024 #3108 Del Skrevet 4. september 2024 Mrs Kaizer skrev (10 timer siden): De har vel fortsatt foreldreansvar for en mindreårig? Hvorfor er ikke han fjernet fra sine foreldre om dette er sant? Ikke det at jeg ikke tror på brødrene, men synes dette er rart.Noe som skurrer.. Vi trenger ikke å diskutere mindreårige her. Og vi vet ingenting om hva som skjer med familien nå. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 4. september 2024 #3109 Del Skrevet 4. september 2024 Fotballfluen skrev (13 timer siden): Har du noen tanker om rundt hvorfor den ene broren gikk ut og forsvarte faren etter brødrenes kronikk i VG? Det er spesielt at han ikke kjenner seg igjen i dette når det var så alvorlig. Det er klart at søsken kan ha ulik opplevelse av foreldre og oppvekst, men her er det store avvik. Kanskje samme mekanisme som gjorde at broren til det første offeret i Alvdal-saken lenge stod på morens side og nektet alt, før han etter lang tid klarte å fortelle hva han og søsteren gikk gjennom. Moren hadde trukket ham inn i overgrepene på en måte som gjorde at han selv følte sterk skyld, selv om han bare var et barn. 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 4. september 2024 #3110 Del Skrevet 4. september 2024 Spør du meg, er det noe som mangler fundamentalt i denne familien. De virker emosjonelt frakoblet, på et rart vis. Virker som de har hatt et slags arbeidsfellesskap, og at relasjoner og følelser ikke har hatt plass i det hele tatt. Fryktelig trist og uheldig dynamikk. Tar meg i å lure på hvordan oppveksten til Gjert var. Det virker som han tror det er slik det skal være. Mor har ikke maktet å yte motstand. Det sies i podcasten at de har hatt dårlig økonomi, noe som er en risikofaktor i en familie. Å ha mange barn i tillegg (7?) Det er krevende, og slett ikke alltid den idyllen det blir fremstilt som ofte. (Jeg vet. Har ikke 7 da)… Det er bare nitrist hele saken. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Applehead Skrevet 4. september 2024 #3111 Del Skrevet 4. september 2024 Orly skrev (12 timer siden): Er du seriøs? Jeg blir kvalm ! Å han heter Jacob. Gå å skam deg , for dette var pinlig lesing Nei. Han heter Jakob. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 4. september 2024 #3112 Del Skrevet 4. september 2024 Bacteria skrev (23 minutter siden): Spør du meg, er det noe som mangler fundamentalt i denne familien. De virker emosjonelt frakoblet, på et rart vis. Virker som de har hatt et slags arbeidsfellesskap, og at relasjoner og følelser ikke har hatt plass i det hele tatt. Fryktelig trist og uheldig dynamikk. Tar meg i å lure på hvordan oppveksten til Gjert var. Det virker som han tror det er slik det skal være. Mor har ikke maktet å yte motstand. Det sies i podcasten at de har hatt dårlig økonomi, noe som er en risikofaktor i en familie. Å ha mange barn i tillegg (7?) Det er krevende, og slett ikke alltid den idyllen det blir fremstilt som ofte. (Jeg vet. Har ikke 7 da)… Det er bare nitrist hele saken. Gjert har fortalt at han var mye alene i barndommen da faren hans døde da han var liten og moren jobbet doble skift for å kunne forsørge ungene. Husker han sa noe sånn som at han vil nok aldri gi ungene så mye frihet som hans mor ga han selv, og det er vel ingen tvil om at han ikke har gitt sine barn samme frihet… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 4. september 2024 #3113 Del Skrevet 4. september 2024 solsolsol skrev (15 minutter siden): Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Mye av det de forteller er jo i utgangspunktet "små" ting, ting som er feks lovlig og relativt vanlig i feks USA. Og når man vokser opp i en familie tror man jo på en måte at sånn man selv har det er normalen. At om det ene søskenet ikke selv opplevde de verste tingene er det lett å feie det bort som mye temperament eller at han var litt hissig. For mange tar det lang tid å forstå at det man selv har blitt utsatt for faktisk regnes som vold. Det som har blitt kjent det siste døgnet er jo at det har vært mer enn små ting som har foregått. Det er brutalt det som har utspilt seg. Men det er selvsagt mulig at MI som du er inne på, ikke helt har tatt det innover seg. Jeg er klar over at det kan ta tid. En annen ting er at MI rett og slett har hatt behov for å fortelle omverdenen at det meste har vært fint i oppveksten, og det er jo veldig bra for ham hvis hans oppvekst faktisk har vært bedre og føltes tryggere enn det som beskrives av flertallet av søskenflokken. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 4. september 2024 #3114 Del Skrevet 4. september 2024 Håper barna saksøker faren og at han må betale dem alle pengene han har tjent på deres blodslit. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 4. september 2024 #3115 Del Skrevet 4. september 2024 spirå12 skrev (8 timer siden): Dessverre er det ikke automatikk I sånne saker. Det er rimelig ofte noen barn bor i fosterhjem, mens søsken bor hos foreldrene. Hver sak/person blir vurdert individuelt. Og vi kommer aldri til å få vite hva barnevernets vurdering er i denne saken. Bv har vel ikkje nokon vurdering om dei ikkje er blitt anmeld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 5. september 2024 #3116 Del Skrevet 5. september 2024 Det er også mulig at MI opplevde mindre vold enn sine brødre og dermed bagatelliserer det de forteller om som overdrevent. Slik jeg har forstått det drev ikke MI med idrett, det gjorde de andre og det er muligens en sammenheng der, altså at dette har rammet irdettsbarna hardest 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. september 2024 #3117 Del Skrevet 5. september 2024 17 hours ago, SVK said: Enig. Det finnes vel neppe mange familievoldssaker med flere vitner enn denne saken. Fem vitner er temmelig mye. Skjønner ikke engang hva Elden mener med "ikke objektive bevis". Er det krav om at familievolden må være filmet for at Elden mener at det skal være bevist? Barna har ingenting å tjene på å lyve om disse hendelsene så de er så objektive man kan få i en familievoldssak. I tillegg så velger kona å ikke vitne som strategi for å beskytte mannen. Om hun mente han var uskyldig så hadde hun nok vitnet og sagt hun aldri hadde sett mannen banke barna. Kona er som nevnt tidligere også moralsk medskyldig. Som også gjør det spesielt at hun ikke vil vitne om anklagene er falske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 5. september 2024 #3118 Del Skrevet 5. september 2024 Capazitet skrev (7 timer siden): Bv har vel ikkje nokon vurdering om dei ikkje er blitt anmeld Politiet sender automatisk melding til Barnevernet ved anmeldelse av familievoldsaker. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 5. september 2024 #3119 Del Skrevet 5. september 2024 Lill3My skrev (1 time siden): Det er også mulig at MI opplevde mindre vold enn sine brødre og dermed bagatelliserer det de forteller om som overdrevent. Slik jeg har forstått det drev ikke MI med idrett, det gjorde de andre og det er muligens en sammenheng der, altså at dette har rammet irdettsbarna hardest Han var faktisk et talent i flere idretter, fotball og ski om jeg ikke husker helt feil. Han stoppet fordi det ble «for mye», hva som ble for mye tror jeg ikke han nevnte. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 5. september 2024 #3120 Del Skrevet 5. september 2024 solsolsol skrev (13 timer siden): Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Mye av det de forteller er jo i utgangspunktet "små" ting, ting som er feks lovlig og relativt vanlig i feks USA. Og når man vokser opp i en familie tror man jo på en måte at sånn man selv har det er normalen. At om det ene søskenet ikke selv opplevde de verste tingene er det lett å feie det bort som mye temperament eller at han var litt hissig. For mange tar det lang tid å forstå at det man selv har blitt utsatt for faktisk regnes som vold. Kanskje den ene sønnen som forsvarer Gjert ikke ble kvalt og kastet rundt i stua, eller kastet ut i en veibane med kjørende biler? Da Gjert trødde på hodet til Henrik i bakken i villt sinne var han vel enda ikke født. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå