Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Hurra til Jakob, Henrik og Filip ! Fantastisk seier og flotte familier ! ❤️

Endret av spirå12
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har folk tenkt på at endringen i Jakob sin såkalte oppførsel i intervjuer, overfor andre utøvere osv kan ha noe med å gjøre at han ikke lenger er under innflytelse av sin far? Han framstår altså så genuint ydmyk og sympatisk, på en måte som ikke akkurat føles som bare «blitt voksen». 

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med seieren til Jakob 👏🏻👏🏻🇳🇴🇳🇴

Det ble en overlegen seier og han har bevist nok en gang at han er en fantastisk bra løper!

Endret av Wiews
skrivefeil
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (10 timer siden):

https://www.nrk.no/ol/narve-gilje-nordas-skuffet-under-5000-meteren-i-ol-i-paris_-ble-nummer-17-1.16997864

Får litt vondt av Narve. Han sa jo etter 1500 meteren at han ikke ville springe 5000 meter. At han var ferdig. Så skulle han springe likevel, han ble overtalt til å springe. Kanskje teamet rundt han bør høre litt mer på ham når han gir uttrykk for hva han orker og ikke orker. 

Ja, men samtidig sa han etter kvalik-løpet dagen etter 1500, at han bar glad han stilte likevel for det gikk jo så bra og det ble en positiv opplevelse og blablabla. Uten ytre innflytelse ville han sannsynligvis ikke løpt i forsøket heller, og når forsøket gikk så bra og det deretter var flere dager med hvile, er det jo,lite som tyder på at han skal droppe finalen, i et OL, det kunne jo gått som i forsøket: bedre enn noen forventet. Jeg mistenker *SPEKULASJON* at den mentale biten spiller inn i stor grad hos Narve og at det går utover restitusjonsevne og prestasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob er best. Jeg har alltid likt han og måten han har fremstått på. Det gir liv og interesse til sporten med typer som tør å vise konkurranseinstinkt og fyrer litt opp før konkurranser. Men måten han har opptrådt på under dette OL og i det siste er jo helt nydelig. Han var ærlig og ydmyk etter tapet på 1500, og sto støtt i det selv om han sikkert var ekstremt skuffet. Han greier å riste det av seg og stenge ute alt, og ta hjem en knusende seier på 5000. Og i alle løpene jeg har sett i det siste har han vært borte hos Narve og tatt han i hånden eller på skulderen etter løpet. Mannen som blir trent av hans voldelige far. Ikke noe vondt om Narve, men jeg mener det ikke er en selvfølge at Jakob skal takle dette så bra. Syns han har vært klok og raus angående dette. Rett og slett en stor idrettsmann, og kanskje den største norske prestasjonen under OL (delte meninger her og ingen fasit). Heia Jakob!! 

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (På 9.8.2024 den 19.12):

Jeg følger Liva nå, men har bare sett på snappene hennes sporadisk før. Begynte å stusse i dag når hun tok på rød leppestift og teksten en snap hvor hun skrev at hun tok røde lepper i dag og sa samtidig at Henrik ikke likte den. Når hun filmet ham og seg selv i heisen etterpå så hadde hun tatt den av! Syns også han hadde litt tåpelig oppførsel når hun snappet på hotellrommet tidligere i dag. Hun sa i fra til ham, men han fortsatte. Har som sagt ikke fulgt henne lenge, og har nesten bare sett at hun har snappet når hun har vært alene. Hva slags inntrykk har andre av ham? Jeg mener som partner? Jeg synes hun er fin å følge. Kreativ og jordnær og «helt vanlig». 

Du skjønner at hvis hun virkelig ikke hadde likt oppførselen hans så hadde hun ikke delt snappen?

Henrik er corky og selvgod, men de virker til å ha det morsomt sammen og det er vel det viktigeste. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HSV50 skrev (12 timer siden):

Og så kan vi slutte å snakke dritt og spekulere om Narve og Jacob for her er vitterlig Jacob borte hos Narve etter løpet og jeg tviler sterkt på at det er for å mobbe ham  

IMG_0819.thumb.jpeg.36bfe29e4bb42cb4c9f385e04284afec.jpeg

Jeg kan ikke si jeg har sett noen påstå at Jakob Ingebrigtsen har mobbet Narve Gilje Nordås. Nå kan jeg ikke snakke for andre enn meg selv, og jeg har ikke påstått noe slikt. Jeg har referert til personer som sier hans bror Henriks oppførsel mot Narve Gilje Nordås er mobbing. Jeg har også sagt at  Friidrettsforbundet driver med forskjellsbehandling. Noe også personer rundt Narve Gilje Nordås og diverse sportskommentatorer også har påpekt.

I fjorårets VM, der disse to tok henholdsvis sølv og bronse, ga Narve Gilje Nordås "low five" etter målgang. Så det er da ikke noe nytt at disse to omgås sivilisert. Henrik Ingebrigtsen derimot fyrte seg voldsomt opp i intervjuer etter VM sølvet. Han påsto Friidrettsforbundet ikke hadde lagt nok til rette for Jakob Ingebrigtsen. Så mulig kjernen til støyen og uroen ligger her?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (11 timer siden):

https://www.nrk.no/ol/narve-gilje-nordas-skuffet-under-5000-meteren-i-ol-i-paris_-ble-nummer-17-1.16997864

Får litt vondt av Narve. Han sa jo etter 1500 meteren at han ikke ville springe 5000 meter. At han var ferdig. Så skulle han springe likevel, han ble overtalt til å springe. Kanskje teamet rundt han bør høre litt mer på ham når han gir uttrykk for hva han orker og ikke orker.

Her vil jeg si du bommer. "Kanskje du skulle høre litt mer på" hva Narve Gilje Nordås faktisk sa etter valget om å stille til start på 5000 meteren. I tillegg til å høre på hva Vebjørn Rodal sa etter løpet. Tror gjerne hans kunnskap om dette er større enn din.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (2 timer siden):

Her vil jeg si du bommer. "Kanskje du skulle høre litt mer på" hva Narve Gilje Nordås faktisk sa etter valget om å stille til start på 5000 meteren. I tillegg til å høre på hva Vebjørn Rodal sa etter løpet. Tror gjerne hans kunnskap om dette er større enn din.

Bommer? Jeg ser hva Narve selv sier i dette intervjuet om at han ikke burde ha sprunget og at han ble overtalt til det. Nå ser jeg at reportasjen er endret etter at jeg lenket til den, men det står vel enda en setning om at Narve selv sier han ble «snakket til å løpe». Jeg mener det tyder på at han ikke ble godt nok ivaretatt her av teamet rundt seg (og teamet her innbefatter idrettsforbundet). Jeg tviler ikke på at Vebjørn Rodal har av kunnskap, men mest stoler jeg på Narve selv. Eller mener du at han bare forsøker å skylde tapet sitt på andre etter løpet? For det er jo en av to. Enten var han i god nok form til 5000 meteren og bare ikke god nok, eller så var han ikke det og ble «snakket inn i det». Jeg mener resultatet på 5000 meteren tyder på det siste. For jeg mener jo at Narve på sitt beste er god nok til en palleplass. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
HSV50 skrev (23 timer siden):

Bommer? Jeg ser hva Narve selv sier i dette intervjuet om at han ikke burde ha sprunget og at han ble overtalt til det. Nå ser jeg at reportasjen er endret etter at jeg lenket til den, men det står vel enda en setning om at Narve selv sier han ble «snakket til å løpe». Jeg mener det tyder på at han ikke ble godt nok ivaretatt her av teamet rundt seg (og teamet her innbefatter idrettsforbundet). Jeg tviler ikke på at Vebjørn Rodal har av kunnskap, men mest stoler jeg på Narve selv. Eller mener du at han bare forsøker å skylde tapet sitt på andre etter løpet? For det er jo en av to. Enten var han i god nok form til 5000 meteren og bare ikke god nok, eller så var han ikke det og ble «snakket inn i det». Jeg mener resultatet på 5000 meteren tyder på det siste. For jeg mener jo at Narve på sitt beste er god nok til en palleplass. 

Støttes!!! 👍🏻 Og store gratulasjoner til Jacob for gullmedaljen på 5000 m, samt 👍🏻 for hans opptreden etter løpet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kontrasten fra SE og Elisabeth. Hun har babyen klistret på seg 24/7, mens SE lever livets glade dager mest borte fra barnet sitt. Er så trist å se. SE bør se til andre mødre her, hvordan en knytter seg til barnet sitt. ❤️

• Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (På 11.8.2024 den 9.05):

Jeg kan ikke si jeg har sett noen påstå at Jakob Ingebrigtsen har mobbet Narve Gilje Nordås. Nå kan jeg ikke snakke for andre enn meg selv, og jeg har ikke påstått noe slikt. Jeg har referert til personer som sier hans bror Henriks oppførsel mot Narve Gilje Nordås er mobbing. Jeg har også sagt at  Friidrettsforbundet driver med forskjellsbehandling. Noe også personer rundt Narve Gilje Nordås og diverse sportskommentatorer også har påpekt.

I fjorårets VM, der disse to tok henholdsvis sølv og bronse, ga Narve Gilje Nordås "low five" etter målgang. Så det er da ikke noe nytt at disse to omgås sivilisert. Henrik Ingebrigtsen derimot fyrte seg voldsomt opp i intervjuer etter VM sølvet. Han påsto Friidrettsforbundet ikke hadde lagt nok til rette for Jakob Ingebrigtsen. Så mulig kjernen til støyen og uroen ligger her?

Nå forstår jeg ikke helt. Når Svela fyrer seg opp og kjefter på grunn av manglende tilrettelegging så er det fordi det er manglende tilrettelegging, og noe vi skal ta på alvor. Ikke bare påstander. Men når Henrik «fyrer seg opp» og påstår det samme så er det påstander og mulig «kjerne til støy»? Misforstår jeg deg nå? Hvorfor i alle dager skal Henriks påstander om manglede tilrettelegging og at dette påvirker Jakob negativt tas mindre på alvor enn når Svela og Narve påstår det samme. Forøvrig hilste Henrik fint på Narve og Svela i siste konkurranse de deltok i også.

Endret av HSV50
Skrivefeil og feil
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (10 timer siden):

Nå forstår jeg ikke helt. Når Svela fyrer seg opp og kjefter på grunn av manglende tilrettelegging så er det manglende tilrettelegging, og noe vi skal ta på alvor. Ikke bare påstander. Men når Henrik fyrer seg opp og påstår det samme så er det påstander og mulig kjerne til støy? Misforstår jeg deg nå? Hvorfor i alle dager skal Henriks påstander om manglede tilrettelegging og at dette påvirker Jakob negativt tas mindre på alvor enn når Svela og Narve påstår det samme. Forøvrig hilste Henrik fint på Narve og Svela i siste konkurranse de deltok i også.

Her er du fullstendig ute å kjører. Har du i det hele tatt kjennskap til saken?

Etter fjorårets VM sølv på 1500 hadde Henrik Ingebrigtsen en tirade i media hvor han påsto VM opplegget rundt broren hadde feilet fullstendig og ikke vært godt nok. Dette fordi Jakob Ingebrigtsen hadde den dårligste dagen i løpet av året i VM finalen og "det bare ble sølv". Hans påstand var da at det var åpenbart at Jakob ikke var ivaretatt godt nok. Han tok da selvkritikk for å ha gitt deler av ansvaret til folk som tydeligvis ikke klarte det godt nok. Det hele kuliminerte da i at Jakob Ingebrigtsen hadde slitt med feber og sår hals i forkant av 1500 meteren. 

Jeg kan virkelig ikke se at Friidrettsforbundet og deres opplegg rundt Jakob Ingebrigtsen er årsaken til den såre halsen og feberen. Nå var jo den famøse treningsleiren hvor Narve Gilje Nordås ble forvist fra både matbordet og området reservert landslaget en del av VM opplegget. Synes du Jakob Ingebrigtsen ikke ble godt nok ivaretatt der?  På neste treningsleir, igjen en del av VM opplegget, ble Per Svela og Narve Gilje Nordås pålagt å informere om når de gikk til og fra treningsfeltet av hensyn til brødrene Ingebrigtsen. Men dette var kanskje ikke bra nok ivaretagelse av Jakob Ingebrigtsen? 

ja, jeg vil "påstå at Henrik Ingebrigtsen anklager var en kilde til støy". Jeg vil også påstå at det i mine øyne virket som Friidrettsforbundet har lagt godt til rette for Jakob Ingebrigtsens satsing både under fjorårets VM og årets OL Noe av denne tilretteleggingen virker å ha gått på bekostning av Narve Gilje Nordås. Som fjorårets treningsleirer og årets pre camp.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (3 timer siden):

Etter fjorårets VM sølv på 1500 hadde Henrik Ingebrigtsen en tirade i media hvor han påsto VM opplegget rundt broren hadde feilet fullstendig og ikke vært godt nok. Dette fordi Jakob Ingebrigtsen hadde den dårligste dagen i løpet av året i VM finalen og "det bare ble sølv". Hans påstand var da at det var åpenbart at Jakob ikke var ivaretatt godt nok. Han tok da selvkritikk for å ha gitt deler av ansvaret til folk som tydeligvis ikke klarte det godt nok. Det hele kuliminerte da i at Jakob Ingebrigtsen hadde slitt med feber og sår hals i forkant av 1500 meteren. 

Jeg kan virkelig ikke se at Friidrettsforbundet og deres opplegg rundt Jakob Ingebrigtsen er årsaken til den såre halsen og feberen. Nå var jo den famøse treningsleiren hvor Narve Gilje Nordås ble forvist fra både matbordet og området reservert landslaget en del av VM opplegget. Synes du Jakob Ingebrigtsen ikke ble godt nok ivaretatt der?  På neste treningsleir, igjen en del av VM opplegget, ble Per Svela og Narve Gilje Nordås pålagt å informere om når de gikk til og fra treningsfeltet av hensyn til brødrene Ingebrigtsen. Men dette var kanskje ikke bra nok ivaretagelse av Jakob Ingebrigtsen? 

ja, jeg vil "påstå at Henrik Ingebrigtsen anklager var en kilde til støy". Jeg vil også påstå at det i mine øyne virket som Friidrettsforbundet har lagt godt til rette for Jakob Ingebrigtsens satsing både under fjorårets VM og årets OL Noe av denne tilretteleggingen virker å ha gått på bekostning av Narve Gilje Nordås. Som fjorårets treningsleirer og årets pre camp.

Jeg er helt enig i at Henrik sine utspill var utidige og skapte støy og uro, for alle. Men i etterpåklokskapens lys med alt vi nå vet er reaksjonene høyst forståelig som resultat av det stresset de sto i, endringer i opplegg osv osv.  Det er ikke en unnskyldning, men forklaring, som ikke nødvendigvis er det samme. Vi mennesker kan gjøre og si utrolig teite ting når vi er under hardt press/stress, og særlig når andre ikke vet om alt vi står i og vi prøver å sjonglere ulike hensyn og håndtere egne reaksjoner og følelser. Vi ser jo 1 år senere helt andre menn, som kommuniserer på en helt annen måte. Selv om de fortsatt står i en grusom familiesituasjon har de nå oversikt og avklaringer de ikke hadde for et år siden, og de har garantert fått hjelp til å sortere og håndtere opplevelser og følelser. Da blir man også mer samlet og balansert, på alle livets arenaer. Noen har kommentert her i tråden at Henrik er like hot-head som Gjert. Det er ikke uvanlig at barn som vokser opp med psykisk og fysisk vold adapterer foreldre sin atferd og væremåte, det er også en beskyttelsesmekanisme. Når man selv forstår det er det svært gode muligheter for å «plukke av seg» dette (selvfølgelig unntak der vi snakker om reelle personlighetsavvik), særlig om man får avstand til forelder og påvirkningen. 
alt i alt ser det jo ut som det går mye bedre med brødrene nå, og de framstår jo også på en helt annen måte både på banen og i media. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (6 timer siden):

Jeg er helt enig i at Henrik sine utspill var utidige og skapte støy og uro, for alle. Men i etterpåklokskapens lys med alt vi nå vet er reaksjonene høyst forståelig som resultat av det stresset de sto i, endringer i opplegg osv osv.  Det er ikke en unnskyldning, men forklaring, som ikke nødvendigvis er det samme. Vi mennesker kan gjøre og si utrolig teite ting når vi er under hardt press/stress, og særlig når andre ikke vet om alt vi står i og vi prøver å sjonglere ulike hensyn og håndtere egne reaksjoner og følelser. Vi ser jo 1 år senere helt andre menn, som kommuniserer på en helt annen måte. Selv om de fortsatt står i en grusom familiesituasjon har de nå oversikt og avklaringer de ikke hadde for et år siden, og de har garantert fått hjelp til å sortere og håndtere opplevelser og følelser. Da blir man også mer samlet og balansert, på alle livets arenaer. Noen har kommentert her i tråden at Henrik er like hot-head som Gjert. Det er ikke uvanlig at barn som vokser opp med psykisk og fysisk vold adapterer foreldre sin atferd og væremåte, det er også en beskyttelsesmekanisme. Når man selv forstår det er det svært gode muligheter for å «plukke av seg» dette (selvfølgelig unntak der vi snakker om reelle personlighetsavvik), særlig om man får avstand til forelder og påvirkningen. 
alt i alt ser det jo ut som det går mye bedre med brødrene nå, og de framstår jo også på en helt annen måte både på banen og i media. 

Dette. Jeg kan ikke se at den støyen som Henrik lagde i fjor er mindre ille enn den støyen Narve og Svela har laget i år. Henrik klagde jo på omtrent det samme i fjor som Svela klagde på i år, og Elisabeth ga jo også utrykk for at dette har noe av der verste hun hadde vært med på og at hun bare ønsket seg hjem. 

Endret av HSV50
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (9 timer siden):

Ingenting av det du skriver her endrer noe som helst av det jeg skrev, det understreker bare at jeg ikke misforstod deg og at du faktisk mener at Henrik bare klager og lager problemer, mens alt Narve og Svela påpeker stemmer 100%. Jeg vil påstå at både Henrik og Svela har skapt støy, og at den kritikken du retter mot Henriks oppførsel i fjor er samme kritikken som jeg rettet mor Svela i år. Ting som burde vært tatt på kammerset med Idrettsforbundet og ikke frest ut i pressen. Man kan virkelig ikke påstå at noen har lov/rett til å klage, mens andre ikke har det. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HSV50 skrev (På 13.8.2024 den 16.24):

Ingenting av det du skriver her endrer noe som helst av det jeg skrev, det understreker bare at jeg ikke misforstod deg og at du faktisk mener at Henrik bare klager og lager problemer, mens alt Narve og Svela påpeker stemmer 100%. Jeg vil påstå at både Henrik og Svela har skapt støy, og at den kritikken du retter mot Henriks oppførsel i fjor er samme kritikken som jeg rettet mor Svela i år. Ting som burde vært tatt på kammerset med Idrettsforbundet og ikke frest ut i pressen. Man kan virkelig ikke påstå at noen har lov/rett til å klage, mens andre ikke har det. 

Når og hvor har jeg påstått " Henrik bare klager og lager problemer"? Absolutt ingen steder og på noe tidspunkt.

Jeg har uttalt meg om hans ufyselige oppførsel på den omtalte treningsleiren, og hans utbrudd til media etter 1500 i VM 2023. Jeg har også understreket at Friidrettsforbundet har gjort en dårlig jobb og er hovedårsaken til situasjonen. Som med akkrediterings bråket og pre campen før OL.

Å tillegge dine meningsmotstandere utsagn og meninger er forøvrig en ufin hersketeknikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Liva lærer? Vi mangler lærere her i landet og hun fjaser rundt på snapchat. Hvorfor utdannet hun seg og ikke jobber? Samme med Elin Tvedt. Gikk ut i media og klagde på nav stoppet stønad, fikk stønaden tilbake og startet på skole. Jobber hun som sykepleier nå, eller er det kun tv og snapchat?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (37 minutter siden):

Er ikke Liva lærer? Vi mangler lærere her i landet og hun fjaser rundt på snapchat. Hvorfor utdannet hun seg og ikke jobber? Samme med Elin Tvedt. Gikk ut i media og klagde på nav stoppet stønad, fikk stønaden tilbake og startet på skole. Jobber hun som sykepleier nå, eller er det kun tv og snapchat?

Tar hun ikke mastergrad?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (25 minutter siden):

Tar hun ikke mastergrad?

Trodde hun var ferdig? Og nå 'jobber' som influencer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...