HSV50 Skrevet 8. august 2024 #2921 Del Skrevet 8. august 2024 Fantorangen-Oslo skrev (2 timer siden): Jeg er ikke ofte her inne og orker sjelden å kommentere, men jeg har trykket likes på mange av dine kommentarer nettopp fordi de virket både balanserte og velmenende. Du gjentar også i siste kommentarer at du "heier på begge" og at du respekterer de som utøvere. Da synes jeg også du skal respektere hva andre skriver og mener her inne, for som du så pent skrev i et annet innlegg, dette er hverken en TV-debatt eller et innlegg i en avis. Det jeg derfor reagerer at du så sarkastisk kommenterte om Narve i ditt innlegg (i går, tror jeg) og skriver "Slik at han løper like bra som Narve mener du" eller noe i den duren. Der spør jeg meg selv etter alt det flotte og balanserte du har skrevet; var det oppriktig ment at du "heiet på begge" og respekterte de? Mulig dette bare har vært selvmotsigelser eller kommentarer til andre for å ikke blir gjennomskuet for at du faktisk ikke liker at mange ikke har den samme oppfatning eller mening som deg ang Jacob? Ja, takk - dette er et forum og hvis noen mener at den ene "balanserer på et knivsegg" med sin arroganse/eller prøver bare å få opp steamen litt?.. osv. eller at det var litt på sin plass å se andre vinne så må de nesten få ha den individuelle oppfatningen. Det er deres mening og den skal de få ha. Så kan attitude endre seg fra løp til løp som vi så etter 1500 m finale. Du er rask på labben på tastaturet om det er noen som kommenterer som ikke er helt enig med deg og nå er det Jante som topper. Hver sin mening, så håper jeg forbundet legger til rette med ressurser til et bedre miljø i tiden som kommer slik at det ikke går på helsa løs for de som kommer etter også. Jeg har ikke noe problem med å innse at jeg av og til kan være en smule sarkastisk i kommentarene mine. Så får jeg beklage det. Og jeg heier på både Narve og Jacob, absolutt. Det betyr ikke at jeg mener at begge er like gode løpere. Eller like hyggelige/sjarmerende. Og jeg tipper den kommentaren med å bli like god som Narve var rettet mot noen som mente Jacob burde ta Gjert tilbake som trener. Det var ikke ment som kritikk av Narve, men jeg ser jo at det kan oppfattes slik. Jeg er forøvrig helt enig i at Jacob er arrogant og lite ydmyk og har ikke problemer med at folk sier han er det. Mannen sier det jo selv også. Jeg har problemer med at folk ikke kan heie på ham av den grunn. At folk sår tvil om hvorfor de brøt med faren og hetser brødrene for å ha sviktet faren sin. Jeg synes Narve har vært (han har klokelig ikke vært det nå nylig) frekk og sutrete, men jeg heier på ham likevel selv om jeg ikke synes han er veldig sjarmerende og jeg er dypt uenig med hans trenervalg. Jeg trenger ikke like Narve som person for å ønske ham suksess. Jeg synes det er kjekt og kult at Norge har gode idrettsutøvere. Så innleggene mine bærer nok preg av at jeg liker Jacob og ikke liker Narve nor særlig. Men som sagt - når de stiller på startstreken så heier jeg like mye på begge, og om Narve skulle slå Jacob på 5000 meteren så er det helt ok for meg. Det er ikke personlig for meg hvem som vinner og ikke vinner, det viktigste er ar en nordmann vinner. Jeg synes det er sykt kult at Jacob er så utrolig god, men jeg hadde syntes det var like kult om Narve ble tilsvarende god. Vet ikke om det svarer på mitt syn her og hvorfor jeg kanskje er litt sarkastisk i noe av det jeg skriver. Sympatien min er hos Jacob. Jeg liker ham bedre som person. Men heiingen min på Narve som idrettsutøver er 100% ekte. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 9. august 2024 #2922 Del Skrevet 9. august 2024 HSV50 skrev (9 timer siden): Jeg er forøvrig helt enig i at Jacob er arrogant og lite ydmyk og har ikke problemer med at folk sier han er det. Mannen sier det jo selv også. Jeg har problemer med at folk ikke kan heie på ham av den grunn. At folk sår tvil om hvorfor de brøt med faren og hetser brødrene for å ha sviktet faren sin. Jeg synes Narve har vært (han har klokelig ikke vært det nå nylig) frekk og sutrete, men jeg heier på ham likevel selv om jeg ikke synes han er veldig sjarmerende og jeg er dypt uenig med hans trenervalg. Jeg trenger ikke like Narve som person for å ønske ham suksess. Jeg synes det er kjekt og kult at Norge har gode idrettsutøvere Så innleggene mine bærer nok preg av at jeg liker Jacob og ikke liker Narve nor særlig. Vet ikke om det svarer på mitt syn her og hvorfor jeg kanskje er litt sarkastisk i noe av det jeg skriver. Sympatien min er hos Jacob. Jeg liker ham bedre som person. Men heiingen min på Narve som idrettsutøver er 100% ekte. Nok en gang møter du deg selv i døren med et smell. Men jeg skal gi deg for å innrømme at "sympatien din er hos Jacob". Dine "Heia Narve" innlegg er derimot, for meg, krampaktig og lite troverdig. Så beklager, jeg tror ikke "heiingen din på Narve er 100% ekte". Du omtaler Narve Gilje Nordås som "frekk og sutrete " men unngår behendig å komme inn på hva han reagerer på. Prøv å snu situasjonen tvert om. Hva om det hadde vært din favoritt Jakob Ingebrigtsen som ble behandlet slik Narve Gilje Nordås har blitt de siste årene. Hva om Jakob Ingebrigtsen fikk beskjed fra ledere i Friidrettsforbundet at det kun var personer med akkreditering til OL som fikk delta på pre camp. Så ble han på pressetreff informert om at Narve Gilje Nordås hadde med Per Svela på denne pre campen. Hva om Philip Ingebrigtsen kun fikk akkreditering til deltager landsbyen mens Per Svela fikk full tilgang til landsbyen + baner. Det etter at Slokvik hadde uttalt til pressen at det var uaktuelt at Svela fikk akkreditering til OL. Hva om Per Svela hadde klikket på Jakob Ingebrigtsen. Jaget han fra frokostbordet og krevde at han hadde holdt seg borte fra området reservert landslaget. I tillegg måtte han gi rapport når han gikk til og fra treningsbane fordi Narve Gilje Nordås ikke kunne trene samtidig som han, eller risikere å møte han på veien. Du tror ikke Ingebrigtsen brødrene hadde reagert på dette? Vært "frekk og sutrete"? Igjen kommer du med det, i mine øyne, usaklige argument at 'du er dypt uenig med Narve i hans trenervalg" . I tillegg til at du "ikke synes han er veldig sjarmerende". Hva nå det har med saken å gjøre. Jeg spurte deg tidligere om hvorfor du tror du vet bedre enn en toppidrettsutøver hva som er best for han, og hvilken trener han bør velge. Jeg fikk ikke noe svar, kanskje du har et nå? Jeg tipset deg også om et intervju med Narve Gilje Nordås hvor han forklarer sitt valg av trener. Du bør ta en titt på det. Men det er klart, du synes nok det hadde vært perfekt med en hare for din favoritt på treningsfeltet? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 9. august 2024 #2923 Del Skrevet 9. august 2024 (endret) HSV50 skrev (12 timer siden): Jeg har ikke noe problem med å innse at jeg av og til kan være en smule sarkastisk i kommentarene mine. Så får jeg beklage det. Og jeg heier på både Narve og Jacob, absolutt. Det betyr ikke at jeg mener at begge er like gode løpere. Eller like hyggelige/sjarmerende. Og jeg tipper den kommentaren med å bli like god som Narve var rettet mot noen som mente Jacob burde ta Gjert tilbake som trener. Det var ikke ment som kritikk av Narve, men jeg ser jo at det kan oppfattes slik. Jeg er forøvrig helt enig i at Jacob er arrogant og lite ydmyk og har ikke problemer med at folk sier han er det. Mannen sier det jo selv også. Jeg har problemer med at folk ikke kan heie på ham av den grunn. At folk sår tvil om hvorfor de brøt med faren og hetser brødrene for å ha sviktet faren sin. Jeg synes Narve har vært (han har klokelig ikke vært det nå nylig) frekk og sutrete, men jeg heier på ham likevel selv om jeg ikke synes han er veldig sjarmerende og jeg er dypt uenig med hans trenervalg. Jeg trenger ikke like Narve som person for å ønske ham suksess. Jeg synes det er kjekt og kult at Norge har gode idrettsutøvere. Så innleggene mine bærer nok preg av at jeg liker Jacob og ikke liker Narve nor særlig. Men som sagt - når de stiller på startstreken så heier jeg like mye på begge, og om Narve skulle slå Jacob på 5000 meteren så er det helt ok for meg. Det er ikke personlig for meg hvem som vinner og ikke vinner, det viktigste er ar en nordmann vinner. Jeg synes det er sykt kult at Jacob er så utrolig god, men jeg hadde syntes det var like kult om Narve ble tilsvarende god. Vet ikke om det svarer på mitt syn her og hvorfor jeg kanskje er litt sarkastisk i noe av det jeg skriver. Sympatien min er hos Jacob. Jeg liker ham bedre som person. Men heiingen min på Narve som idrettsutøver er 100% ekte. Jeg setter pris på ærligheten, selv om dette jo også har skint kraftig igjennom. Når man erkjenner å ha slike antipatier og sympatier er det jo viktig å ha det i bakhodet når man velger side. Det jeg ikke skjønner er hvorfor. Du skriver at du synes Jakob er både arrogant og lite ydmyk. Likevel liker du ham bedre enn Narve som du «ikke liker noe særlig». Men hvorfor ikke? Narve har vært egenrådig i sin jakt på å bli bedre. Han har satt sin egen karriere først, før hensynet til brødrene. På samme måte som Jakob er 100% dedikert til sin karriere. Gitt hans totale «arroganse» så er jeg overbevist om at han ikke hadde tatt hensyn til noen andre enn hva som tjente ham om situasjonen var motsatt. Kerr sin uttalelse etter sølvet i OL forteller jo alt om hvor respektløs og lite «gentleman» Jakob er. Ingenting som tyder på at Jakob er opptatt av andre enn seg selv. De fleste idrettsutøvere på toppnivå erkjenner at det er en viss egoisme som ligger i bunnen, så det er ikke unikt. Men da bør man jo også kunne erkjenne at Narve også utelukkende gjør valg som han mener er til sitt beste. Der det virkelig faller i fisk for meg er hvordan du også tar lett på Henrik sin oppførsel, angivelig fordi du «liker han også». HSV50 skrev (På 1.8.2024 den 14.34): Og lite tillegg til dette. Jeg støtter helhjertet Ingebrigtsen-brødrene. Jeg liker Henrik, selv om jeg opplever at han har vært lite ok mot Narve, i alle fall i 2023. Man kan gjøre mye dumt når man har det vanskelig. Selv om det ikke gjør at det dumme man gjør er ok av den grunn. Og da er vi ved kjernen av saken: Det er dette som er min kjepphest i denne tråden og som er årsaken til mitt engasjement. Disse antipatiene og sympatiene farger valget av side totalt, og skaper en skyttergravs-diskusjon der Narve blir fanget i kryssilden. Man skal være seg det bevisst enten det handler om identifikasjon eller bare subjektive preferanser. Endret 9. august 2024 av NordreSving La inn sitat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 9. august 2024 #2924 Del Skrevet 9. august 2024 Ingebrigtsen klanen har ikke forstått noe om god renomme. Respekten er jo vekke. Men at brødrene avskyr faren når han har utviklet dem er negativt. De er ingen forbilde. Ego. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 9. august 2024 #2925 Del Skrevet 9. august 2024 Oida skrev (1 time siden): Nok en gang møter du deg selv i døren med et smell. Men jeg skal gi deg for å innrømme at "sympatien din er hos Jacob". Dine "Heia Narve" innlegg er derimot, for meg, krampaktig og lite troverdig. Så beklager, jeg tror ikke "heiingen din på Narve er 100% ekte". Du omtaler Narve Gilje Nordås som "frekk og sutrete " men unngår behendig å komme inn på hva han reagerer på. Prøv å snu situasjonen tvert om. Hva om det hadde vært din favoritt Jakob Ingebrigtsen som ble behandlet slik Narve Gilje Nordås har blitt de siste årene. Hva om Jakob Ingebrigtsen fikk beskjed fra ledere i Friidrettsforbundet at det kun var personer med akkreditering til OL som fikk delta på pre camp. Så ble han på pressetreff informert om at Narve Gilje Nordås hadde med Per Svela på denne pre campen. Hva om Philip Ingebrigtsen kun fikk akkreditering til deltager landsbyen mens Per Svela fikk full tilgang til landsbyen + baner. Det etter at Slokvik hadde uttalt til pressen at det var uaktuelt at Svela fikk akkreditering til OL. Hva om Per Svela hadde klikket på Jakob Ingebrigtsen. Jaget han fra frokostbordet og krevde at han hadde holdt seg borte fra området reservert landslaget. I tillegg måtte han gi rapport når han gikk til og fra treningsbane fordi Narve Gilje Nordås ikke kunne trene samtidig som han, eller risikere å møte han på veien. Du tror ikke Ingebrigtsen brødrene hadde reagert på dette? Vært "frekk og sutrete"? Igjen kommer du med det, i mine øyne, usaklige argument at 'du er dypt uenig med Narve i hans trenervalg" . I tillegg til at du "ikke synes han er veldig sjarmerende". Hva nå det har med saken å gjøre. Jeg spurte deg tidligere om hvorfor du tror du vet bedre enn en toppidrettsutøver hva som er best for han, og hvilken trener han bør velge. Jeg fikk ikke noe svar, kanskje du har et nå? Jeg tipset deg også om et intervju med Narve Gilje Nordås hvor han forklarer sitt valg av trener. Du bør ta en titt på det. Men det er klart, du synes nok det hadde vært perfekt med en hare for din favoritt på treningsfeltet? Jeg bryr meg særdeles lite om du tror meg eller ei, og forstår ikke helt hvorfor man skal dikte opp at man heier på noen. Som du ser av innleggene mine er jeg ikke særlig redd for å si min ærlige mening. 😉 Og forstår ikke helt hvorfor mine meninger om Narve vs Jacob krever en bedre forklaring enn dine meninger som tydelig er stikk motsatt av mine. Og jeg svarte deg mht Gjert som trener for Narve, men du likte tydeligvis ikke svaret. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 9. august 2024 #2926 Del Skrevet 9. august 2024 Egenskap skrev (9 minutter siden): Ingebrigtsen klanen har ikke forstått noe om god renomme. Respekten er jo vekke. Men at brødrene avskyr faren når han har utviklet dem er negativt. De er ingen forbilde. Ego. Nå er du ikke seriøs? Det er greit med litt vold hvis du samtidig blir trent til å bli en god utøver da, eller? Har du like lite sympati med voldsofre til vanlig? 5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 9. august 2024 #2927 Del Skrevet 9. august 2024 NordreSving skrev (57 minutter siden): Jeg setter pris på ærligheten, selv om dette jo også har skint kraftig igjennom. Når man erkjenner å ha slike antipatier og sympatier er det jo viktig å ha det i bakhodet når man velger side. Det jeg ikke skjønner er hvorfor. Du skriver at du synes Jakob er både arrogant og lite ydmyk. Likevel liker du ham bedre enn Narve som du «ikke liker noe særlig». Men hvorfor ikke? Narve har vært egenrådig i sin jakt på å bli bedre. Han har satt sin egen karriere først, før hensynet til brødrene. På samme måte som Jakob er 100% dedikert til sin karriere. Gitt hans totale «arroganse» så er jeg overbevist om at han ikke hadde tatt hensyn til noen andre enn hva som tjente ham om situasjonen var motsatt. Kerr sin uttalelse etter sølvet i OL forteller jo alt om hvor respektløs og lite «gentleman» Jakob er. Ingenting som tyder på at Jakob er opptatt av andre enn seg selv. De fleste idrettsutøvere på toppnivå erkjenner at det er en viss egoisme som ligger i bunnen, så det er ikke unikt. Men da bør man jo også kunne erkjenne at Narve også utelukkende gjør valg som han mener er til sitt beste. Der det virkelig faller i fisk for meg er hvordan du også tar lett på Henrik sin oppførsel, angivelig fordi du «liker han også». Og da er vi ved kjernen av saken: Det er dette som er min kjepphest i denne tråden og som er årsaken til mitt engasjement. Disse antipatiene og sympatiene farger valget av side totalt, og skaper en skyttergravs-diskusjon der Narve blir fanget i kryssilden. Man skal være seg det bevisst enten det handler om identifikasjon eller bare subjektive preferanser. jeg gjentatr meg selv nå føler jeg, men dette er et diskusjonforum på Internett. Selvfølgelig har folk personlige preferanser! Selvfølgelig identifiserer man seg med slik eller sånn! Dette er ikke en drøftingsoppgave til eksamen…. At man kan bli overrasket over personlig engasjement og subjektive preferanser i en tråd på Internett gjør meg lettere overrasket. Mitt personlige engasjement bør være helt åpenbart - jeg påvirkes av fedre som ikke er greie mot ungene sine. Mine sympatier og antipatier påvirkes av det jeg vet om fire brødre som støtter opp om ei mindreårig lillesøster, og det lille de har sagt offentlig om hva de har opplevd. Det påvirkes av at jeg har sett serien om dem «blitt kjent med dem» og synes de virker som fine folk. I tillegg til at de, og særlig Jacob, er utrolig dyktige idrettsutøvere. Mine antipatier mot Narve går på at han velger feil side. Og ja. Det er helt sikkert av egoistiske grunner mht egen idrettskarriere. Og det gjør det ikke bedre i mine øyne. I MINE subjektive øyne. I denne diskusjonstråden på er anonymt diskusjonforum representerer jeg ikke noen sannhet, men mine meninger. Enkelt og greit. Og Narve fanget i kryssild i en skyttergravsdiskusjon?? Fram til ganske nylig har kommentarfeltene på favebook etc rent over av folk som skeiver dritt om brødrene og heier på «Gjert og Narve». Det var hele grunnen til at jeg engasjerte meg i denne tråden. Den vanvittige slagsiden i retning «stakkars Gjert som har blitt stukkket i ryggen av de fæle sønnen som skylder ham alt og som han har ofret hele liver sitt for». Narve har fått ekstremt lite kritikk, og har fått sympati for å ikke kunne få med seg treneren sin og bli ofret av idrettsforbundet fordi de fæle Ingebrigtsenbrødrenen styrer alt og alle i kampen mot å sverte sin fantastiske far. Og du må gjerne kalle det stråmenn. For meg er det en oppsummering av hvordan kommentarfeltet har sett ut de siste årene. Det var først med siste utspillet fra Svela og så den feilsiteringer av Narve hvor jet har sett at det har vært mer støtte til Jacob. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 9. august 2024 #2928 Del Skrevet 9. august 2024 Og ja. Jeg forstår at støtten til Narve og Gjert også er personlige preferanser, sympatier og antipatier. Jeg forstår bare ikke hvordan man kan velge sympati overfor en tiltalt overgriper framfor de som anklager ham for overgrepene. Hvorfor man kan mene at det å være en god trener trumfer alt annet. At man kan akseptere overgrep bare resultatene er bra. Ja, og så liker jeg en god diskusjon. Jeg liker temperatur. Jeg liker at noen forsøker å overbevise meg om at jeg tar feil. Av og til gjør jeg det. Sist i en annen tråd her på KG. Og da har jeg zero problemer med å innrømme at jeg tok feil. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. august 2024 #2929 Del Skrevet 9. august 2024 Egenskap skrev (1 time siden): Ingebrigtsen klanen har ikke forstått noe om god renomme. Respekten er jo vekke. Men at brødrene avskyr faren når han har utviklet dem er negativt. De er ingen forbilde. Ego. Håper virkelig du tuller nå. 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 9. august 2024 #2930 Del Skrevet 9. august 2024 HSV50 skrev (2 timer siden): Jeg bryr meg særdeles lite om du tror meg eller ei, og forstår ikke helt hvorfor man skal dikte opp at man heier på noen. Som du ser av innleggene mine er jeg ikke særlig redd for å si min ærlige mening. 😉 Og forstår ikke helt hvorfor mine meninger om Narve vs Jacob krever en bedre forklaring enn dine meninger som tydelig er stikk motsatt av mine. Og jeg svarte deg mht Gjert som trener for Narve, men du likte tydeligvis ikke svaret. Nå har vel aldri antydet at du er "særlig redd for å si din ærlige mening". Tvert imot 😉 Det jeg reagerer på er dine konstante selvmotsigelser og nedlatende belærende tone overfor brukere som ikke deler din mening. Jeg har tidligere poengtert til deg at jeg ikke tilhører hverken"team Narve eller team Ingebrigtsen". I mine øyne er dette tåpelig. Som tidligere nevnt, min motivasjon for å delta i diskusjonen er at jeg reagerer på behandlingen av Narve Gilje Nordås. Da i stor grad fra ledere i Friidrettsforbundet som burde legge til rette for alle og ikke forskjellsbehandle som de gjør. Samt et blad Ingebrigtsen. Jeg tror det store flertallet har sympati med brødrene og deres situasjon. Samtidig skal ikke dette gå utover en uskyldig tredjepart, i dette tilfellet Narve Gilje Nordås. Når det kommer til dine sterke meninger om Narve Gilje Nordås valg av trener, spurte jeg deg hvilke kvalifikasjoner du har for å vite hva som er best for en toppidrettsutøver. Dette har du ikke svart på. Utover at du konstaterer at det hadde vært best for han å trene med brødrene og at du er "dypt uenig med han i hans trenervalg". DU poengterer stadig at du er "sykt lei av drittslenging om brødrene og at folk ikke tror på dem". Er ikke det akkurat det samme du gjør med Narve Gilje Nordås? Du sier "han hevder seg mobbet. Han sutrer og er frekk". Du diskrediterer varslet mot Henrik Ingebrigtsen. Samt uttalelser fra Per Svela og faren til Narve Gilje Nordås. Er ikke dette nettopp "drittslenging og å ikke tro på noen"? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 9. august 2024 #2931 Del Skrevet 9. august 2024 Oida skrev (19 minutter siden): Nå har vel aldri antydet at du er "særlig redd for å si din ærlige mening". Tvert imot 😉 Det jeg reagerer på er dine konstante selvmotsigelser og nedlatende belærende tone overfor brukere som ikke deler din mening. Jeg har tidligere poengtert til deg at jeg ikke tilhører hverken"team Narve eller team Ingebrigtsen". I mine øyne er dette tåpelig. Som tidligere nevnt, min motivasjon for å delta i diskusjonen er at jeg reagerer på behandlingen av Narve Gilje Nordås. Da i stor grad fra ledere i Friidrettsforbundet som burde legge til rette for alle og ikke forskjellsbehandle som de gjør. Samt et blad Ingebrigtsen. Jeg tror det store flertallet har sympati med brødrene og deres situasjon. Samtidig skal ikke dette gå utover en uskyldig tredjepart, i dette tilfellet Narve Gilje Nordås. Når det kommer til dine sterke meninger om Narve Gilje Nordås valg av trener, spurte jeg deg hvilke kvalifikasjoner du har for å vite hva som er best for en toppidrettsutøver. Dette har du ikke svart på. Utover at du konstaterer at det hadde vært best for han å trene med brødrene og at du er "dypt uenig med han i hans trenervalg". DU poengterer stadig at du er "sykt lei av drittslenging om brødrene og at folk ikke tror på dem". Er ikke det akkurat det samme du gjør med Narve Gilje Nordås? Du sier "han hevder seg mobbet. Han sutrer og er frekk". Du diskrediterer varslet mot Henrik Ingebrigtsen. Samt uttalelser fra Per Svela og faren til Narve Gilje Nordås. Er ikke dette nettopp "drittslenging og å ikke tro på noen"? Hvor har jeg diskreditert varselet mot Henrik? Jeg har skrevet rett ut at jeg er helt enig i at Henrik sin oppførsel i den konkrete saken ikke var ok, uavhengig av kontekst. Jeg har sagt at det var lurt og sannsynligvis av hensyn til Narve at man lot Fillip, og ikke Henrik være hjelperen til Jacob under OL. Ut over det er det vanskelig å uttale seg om hva Henrik har eller ikke har gjort eller sagt all den tid det ikke er konkretisert. Som jeg også Jar påpekt. Og det er full mulig «det store flertallet» har sympati for brødrene. Det aner jeg nada om. Jeg snakker om det store flertallet som bruker tiden sin på å kommentere på saker som pressen legger ut. De har virkelig ikke sympati for brødrene. Og det er ikke noe jeg «tror». Man må være blind på begge øynene om man ikke får med seg slagsiden som har vært der. Og igjen. Jeg har ikke uttalt meg om valget av Gjert som trener basert på min kompetanse, jeg visste ikke at man måtte ha kompetanse som toppidrettsutøver for å uttale seg på KG. Det er mitt høyst personlige synspunkt at han nok kunne fått like gode forhold under en mindre kontroversiell trener og ved å trene sammen med Ingebrigtsenbrødrene. Resultatene og tidene til Jacob viser jo at Henrik og Fillip er gode trenere og at de har et godt støtteapparat rundt seg. Det er (igjen, mitt synspunkt) litt dumt å velge en trener som av helt åpenbart grunner ikke får akkreditering, og tilsvarende dumt å sutre (ja sutre!) om urettferdig behandling etterpå. For selvfølgelig går det ut over Narve at han velger å beholde en trener som ikke får akkreditering. Jeg begriper bare ikke hvordan man kan kalle det urettferdig. Og igjen. Det er mine helt personlige synspunkter og meninger i en høyst uformell diskusjon på et anonymt forum på nettet. Og du har selvfølgelig lov til å være uenig med meg, både med hensyn til hva jeg mener og hvordan jeg formidler meningene mine. Jeg blir overhode ikke fornærma av den grunn. Dog litt overrasket over at du sier du ikke er på Narve sin side. Jeg opplever at du er relativt ukritisk til Narve og tilsvarende kritisk til Jacob. Men jeg har mine briller på, du dine. Og mht uttalelsene til Svela og Narve sin far så har jeg kritisert at de lager mediebråk før en konkurranse når Narve så tydelig har sagt at det forstyrrer ham, og resultatene viser at det stemmer. Det er ikke kritikk av Narve. Det er bekymring for at man lager uheldige forhold for Narve før en konkurranse når han trenger ro. Hvordan kan man kritisere idrettsforbundets tilrettelegging for Narve uten å samtidig innse at å blåse det opp i media før OL var idiotisk? Som Narve også mer enn hintet om da han ble spurt. Uavhengig av at han var enig i det som ble sagt så var timingen elendig, om aldri så godt ment. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 9. august 2024 #2932 Del Skrevet 9. august 2024 Det er en vesensforskjell i kritikken mot Narve og verden mot brødrene. Narve kritiseres for valg av trener, han kritiseres for å sutre og ikke forstå konsekvensene av valget sitt. Brødrene beskyldes for å være egoistiske drittsekker, bortskjemte drittunger, bortskjemte drittunger som sikker fortjente juling/tydeligvis ikke har fått nok juling, de har ødelagt en familie, de hedrer ikke sin mor og sin far, de burde vært takknemlige overfor faren, de hadde aldri vært gode uten faren, de skylder faren alt. Man håper Jacob taper alt, man håper hans unger bli like jævlige mot ham som han har vært mot sin far, man spekulerer i at brødrene dikterer friidrettsforbundet og Olympiatoppen, de gjør dette bare for å ødelegge for Narve. Jeg kunne fortsatt i det uendelige. Og nei, jeg hevder ikke at folk i denne tråden skriver dette (selv om det har vært enkelte innlegg som er på grensen), jeg snakker om hva som står i kommentarfeltene. Jeg forstår at Narve synes det er urettferdig at dette som har skjedd mellom Gjert og barna hans påvirker hans idrettskarriere negativt. Jeg betviler ikke at det skjer. Men jeg synes ikke det er urettferdig. Jeg synes det er en konsekvens av trenervalget Narve har tatt. Og et resultat av de valgene Gjert selv har hatt mht ungene sine og egne prioriteringer. Livet har aldri vært rettferdig. Kommentarene som går på Jacob sin arroganse etc synes jeg er helt ok. Fyren er arrogant. Det er den der «fortjener ikke å vinne», «haha bra du tapte din arrogante jævel» jeg sliter med. Jeg ville reagert tilsvarende om noe noen mente at Narve ikke fortjener å vinne fordi Gjert trener ham (det har jeg ikke sett) og jeg blir like irritert over de som sier «hahaha, Narve tapte» med påfølgende «heia Jacob». Smålig! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 9. august 2024 #2933 Del Skrevet 9. august 2024 HSV50 skrev (4 timer siden): jeg gjentatr meg selv nå føler jeg, men dette er et diskusjonforum på Internett. Selvfølgelig har folk personlige preferanser! Selvfølgelig identifiserer man seg med slik eller sånn! Dette er ikke en drøftingsoppgave til eksamen…. At man kan bli overrasket over personlig engasjement og subjektive preferanser i en tråd på Internett gjør meg lettere overrasket. Mitt personlige engasjement bør være helt åpenbart - jeg påvirkes av fedre som ikke er greie mot ungene sine. Mine sympatier og antipatier påvirkes av det jeg vet om fire brødre som støtter opp om ei mindreårig lillesøster, og det lille de har sagt offentlig om hva de har opplevd. Det påvirkes av at jeg har sett serien om dem «blitt kjent med dem» og synes de virker som fine folk. I tillegg til at de, og særlig Jacob, er utrolig dyktige idrettsutøvere. Mine antipatier mot Narve går på at han velger feil side. Og ja. Det er helt sikkert av egoistiske grunner mht egen idrettskarriere. Og det gjør det ikke bedre i mine øyne. I MINE subjektive øyne. I denne diskusjonstråden på er anonymt diskusjonforum representerer jeg ikke noen sannhet, men mine meninger. Enkelt og greit. Og Narve fanget i kryssild i en skyttergravsdiskusjon?? Fram til ganske nylig har kommentarfeltene på favebook etc rent over av folk som skeiver dritt om brødrene og heier på «Gjert og Narve». Det var hele grunnen til at jeg engasjerte meg i denne tråden. Den vanvittige slagsiden i retning «stakkars Gjert som har blitt stukkket i ryggen av de fæle sønnen som skylder ham alt og som han har ofret hele liver sitt for». Narve har fått ekstremt lite kritikk, og har fått sympati for å ikke kunne få med seg treneren sin og bli ofret av idrettsforbundet fordi de fæle Ingebrigtsenbrødrenen styrer alt og alle i kampen mot å sverte sin fantastiske far. Og du må gjerne kalle det stråmenn. For meg er det en oppsummering av hvordan kommentarfeltet har sett ut de siste årene. Det var først med siste utspillet fra Svela og så den feilsiteringer av Narve hvor jet har sett at det har vært mer støtte til Jacob. Jeg innrømmer glatt at før saken sprakk, hadde jeg vondt for å forstå hvorfor brødrene tok så avstand fra Gjert. Etter at de skrev sitt offentlige brev konkluderte jeg med at dette var en sak som overhodet ikke hørte hjemme i et diskusjonsforum, både for familien sin del men også fordi folk med voldsopplevelser flokket seg til tråden, med dertil personlig engasjement. Det ble åpenbart vanskelig å ikke tråkke folk på tærne og temaet var sårbart. Gitt mangelen på informasjon ble det vanskelig å diskutere. Tråden ble full av folk som ville fortelle sin historie mer eller mindre relevant gitt at man ikke visste om det hadde sammenlikningsverdi. Grunnen min til å ikke la det ligge er at Narve ble behandlet dårlig. Å kreve at han skulle utøve straff på vegne av brødrene synes jeg er å pålegge en utøver for mye ansvar. Jeg synes det er dønn urimelig rett og slett. Når Narve ikke bøyde av, så gjorde de det vanskelig for ham, blant annet på treningsleir. Selv om Gjert ikke var tilstede så hevdet de at bare det å møte på Narve ble for vanskelig så det måtte de skjermes fra. Da har de mistet grepet rett og slett. Saken er mellom dem og Gjert, og det fremstår mer som hevngjerrighet og et forsøk på å straffe Narve / presse ham til å frasi seg Gjert som trener. Det hører ingen steder hjemme, selv om de er drevet av følelser. Det er nå flere konflikter her. Gjert vs brødrene og Narve vs brødrene. Det må gå an å skille mellom disse. Det er brødrene som er årsaken til sistnevnte konflikt. At Narve og Svela er sinte er forståelig, for uansett hvordan du vrir på det så er det fullstendig urimelig å forvente at Narve skal straffe Gjert på vegne av dem. Den lojaliteten var ikke der i utgangspunktet, selv ikke før alt kom på bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 9. august 2024 #2934 Del Skrevet 9. august 2024 NordreSving skrev (1 time siden): Jeg innrømmer glatt at før saken sprakk, hadde jeg vondt for å forstå hvorfor brødrene tok så avstand fra Gjert. Etter at de skrev sitt offentlige brev konkluderte jeg med at dette var en sak som overhodet ikke hørte hjemme i et diskusjonsforum, både for familien sin del men også fordi folk med voldsopplevelser flokket seg til tråden, med dertil personlig engasjement. Det ble åpenbart vanskelig å ikke tråkke folk på tærne og temaet var sårbart. Gitt mangelen på informasjon ble det vanskelig å diskutere. Tråden ble full av folk som ville fortelle sin historie mer eller mindre relevant gitt at man ikke visste om det hadde sammenlikningsverdi. Grunnen min til å ikke la det ligge er at Narve ble behandlet dårlig. Å kreve at han skulle utøve straff på vegne av brødrene synes jeg er å pålegge en utøver for mye ansvar. Jeg synes det er dønn urimelig rett og slett. Når Narve ikke bøyde av, så gjorde de det vanskelig for ham, blant annet på treningsleir. Selv om Gjert ikke var tilstede så hevdet de at bare det å møte på Narve ble for vanskelig så det måtte de skjermes fra. Da har de mistet grepet rett og slett. Saken er mellom dem og Gjert, og det fremstår mer som hevngjerrighet og et forsøk på å straffe Narve / presse ham til å frasi seg Gjert som trener. Det hører ingen steder hjemme, selv om de er drevet av følelser. Det er nå flere konflikter her. Gjert vs brødrene og Narve vs brødrene. Det må gå an å skille mellom disse. Det er brødrene som er årsaken til sistnevnte konflikt. At Narve og Svela er sinte er forståelig, for uansett hvordan du vrir på det så er det fullstendig urimelig å forvente at Narve skal straffe Gjert på vegne av dem. Den lojaliteten var ikke der i utgangspunktet, selv ikke før alt kom på bordet. Dette forstår jeg ikke. Idrettsforbundet har aldri forsøkt å holde Narve borte fra brødrene. Idrettsforbundet har vel tvert imot truet med sanksjoner om Narve og Svela ikke bor og trener med resten av landslaget. Det er jo Narve og Svela som gir uttrykk for at de ikke kan bo sammen med brødrene. At de ikke vil bo med Henrik. Hvordan får du det til at det er brødrene som har sagt de ikke kan være samme sted som Narve? Den episoden med Henrik? Nå vet vi jo overhode ikke noe om hva som ledet opp til det (og jeg har for så vidt sagt at kontekst ikke betyr noe). Men man skal altså glatt akseptere at Narve synes det er ubehagelig med brødrene (Henrik) men man skal ikke akseptere at brødrene skal synes det er ubehagelig med Narve? Akkurat her er jeg på linje med idrettsforbundet - man bor sammen som utøvere (og så må selvfølgelig idrettsforbundet gjøre en jobb for å sørge for at det er levelig for alle parter). Og hvordan vet du noe som helst om hva som er årsaken til konflikten mellom Narve og brødrene? Jeg har nemlig ikke peiling. Jeg har fått med meg at brødrene ikke liker at Narve valgte å trene med Gjert. Og jeg har fått med meg at Narve ikke liker at han ikke får ha med seg Gjert som trener. Men ut fra det aner jeg ikke hvem som driver konflikten her. Det er stort sett bare Narve/Svela sin side man har, siden brødrene sier lite og ingenting. Men del gjerne kilder, jeg er alltid åpen for å kunne ta feil. Og med kilder mener jeg intervjuer med noen av brødrene der de sier dette. Ikke påstander fra Narve, faren, Svela eller Gjert. Og det ER ikke brødrene som har tatt fra Gjert akkrediteringer. Det er idrettsforbundet. Jeg forstår ikke dette med at du skriver noen mener Narve skal straffe Gjert på vegne av brødrene. Det er vel ingen som mener det? Narve blir «straffet» fordi han velger en trener som idrettsforbundet ikke vil gi akkreditering. Fordi Gjert er anklaget og nå siktet for fysisk og psykisk vold. Valget av Gjert som trener har konsekvenser. Å velge bort Gjert som trener handler ikke om å «straffe Gjert» på vegne av noen. Det handler om å ta konsekvenser av at treneren man har ikke får akkreditering. Jeg er sikker på at om situasjonen var motsatt, at Narve hadde anklaget sin trener for vold og treningskompisen hadde sagt «men han er en god trener så det driter jeg i. Min fremgang er viktigere», så hadde Narve følt seg sviktet og kanskje fått et litt anstrengt forhold til sin tidligere treningskompiser han også? Itte vet je. Men jeg kan forstå at Jacob ikke er bestekompis med en som velger Gjert som trener. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 9. august 2024 #2935 Del Skrevet 9. august 2024 NordreSving skrev (1 time siden): Jeg innrømmer glatt at før saken sprakk, hadde jeg vondt for å forstå hvorfor brødrene tok så avstand fra Gjert. Etter at de skrev sitt offentlige brev konkluderte jeg med at dette var en sak som overhodet ikke hørte hjemme i et diskusjonsforum, både for familien sin del men også fordi folk med voldsopplevelser flokket seg til tråden, med dertil personlig engasjement. Mens jeg umiddelbart tenkte «ingen unger bryter med en tilsynelatende fantastisk trener og far uten at det er en veldig god grunn». Deretter så jeg dokumentarserien og tenkte at der var der mye som skurret og at det var en grunn til at Henrik sa at «Gjert kan få konsentrere seg om å være pappa i stedet». At de ble presset til å gi en uttalelse synes jeg er kjempetrist. For brødrene var jo klokkeklare på at de ville holde dette i familien. Den kronikken ble presset fram av utslipp på utspill fra Gjert og co om urettferdigheten i at han ikke fikk akkreditering. Ellers 100% enig i at det ikke har noe i media å gjøre. At når media på død og liv skal skrive om det burde de stenge kommentarfeltene i det minste. At de burde slutte med «stakkars meg»-intervjuer med Gjert. At de burde slutte å ringe Narve, faren til Narve og Svela. At de burde la dem få fred til å være idrettsutøvere alle sammen. Og så la idrettsforbundet få ta de avgjørelse de mer er riktige, siden jeg antar de vet MYE mer enn Ola Nordmann og kommentarfeltet. Og meg for den saks skyld 😉 Når det ikke er sånn og det finnes en tråd på KG så synes jeg det er ok å dele min mening her. Men jeg blir ikke sur om KG stenger tråden. Og forsåvidt alle de ekle trådene hvor man diskuterer navngitte personer, ofte i vanskelige situasjoner, på en ukritisk og ubehagelig måte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 9. august 2024 #2936 Del Skrevet 9. august 2024 Enig i mye av kommentaren her: https://www.vg.no/sport/i/kw0l6k/welhaven-om-jakob-ingebrigtsen-mye-mer-moden 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 9. august 2024 #2937 Del Skrevet 9. august 2024 Fjugur skrev (1 time siden): Enig i mye av kommentaren her: https://www.vg.no/sport/i/kw0l6k/welhaven-om-jakob-ingebrigtsen-mye-mer-moden Enig i det meste i den jeg også. Både mht at han var fin etter tapet og med hensyn til at han ikke må slutte å være den arrogante løperen med selvtillit før løp. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet 9. august 2024 #2938 Del Skrevet 9. august 2024 Jeg følger Liva nå, men har bare sett på snappene hennes sporadisk før. Begynte å stusse i dag når hun tok på rød leppestift og teksten en snap hvor hun skrev at hun tok røde lepper i dag og sa samtidig at Henrik ikke likte den. Når hun filmet ham og seg selv i heisen etterpå så hadde hun tatt den av! Syns også han hadde litt tåpelig oppførsel når hun snappet på hotellrommet tidligere i dag. Hun sa i fra til ham, men han fortsatte. Har som sagt ikke fulgt henne lenge, og har nesten bare sett at hun har snappet når hun har vært alene. Hva slags inntrykk har andre av ham? Jeg mener som partner? Jeg synes hun er fin å følge. Kreativ og jordnær og «helt vanlig». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. august 2024 #2939 Del Skrevet 9. august 2024 Marsipan123 skrev (1 time siden): Jeg følger Liva nå, men har bare sett på snappene hennes sporadisk før. Begynte å stusse i dag når hun tok på rød leppestift og teksten en snap hvor hun skrev at hun tok røde lepper i dag og sa samtidig at Henrik ikke likte den. Når hun filmet ham og seg selv i heisen etterpå så hadde hun tatt den av! Syns også han hadde litt tåpelig oppførsel når hun snappet på hotellrommet tidligere i dag. Hun sa i fra til ham, men han fortsatte. Har som sagt ikke fulgt henne lenge, og har nesten bare sett at hun har snappet når hun har vært alene. Hva slags inntrykk har andre av ham? Jeg mener som partner? Jeg synes hun er fin å følge. Kreativ og jordnær og «helt vanlig». Hva prøver du på nå? Livs sa selv hun angret på leppene og gikk for noe annet. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet 9. august 2024 #2940 Del Skrevet 9. august 2024 Orly skrev (4 timer siden): Hva prøver du på nå? Livs sa selv hun angret på leppene og gikk for noe annet. Ingen grunn til å frese og få piggene ut. Jeg sier jo flere ganger at jeg ikke har fulgt henne lenge, og bare spør hva slags inntrykk andre har av ham som partner. Jeg fikk ikke med meg at hun angret på leppene så da beklager jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå