Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

NordreSving skrev (6 minutter siden):

Og så håper jeg Henrik holder munn nå, og ikke klikker i vinkel på alt og alle. Jakob var god, men 3 mann var bedre. 

Henrik har ikke klikket på noen, men hadde en kommentar på Instagram som kun var rettet mot Jacob sin taktikk. Akkurat som Jacob i intervjuet var helt ærlig om hvorfor det gikk galt og at han ødela for seg selv. Skuffende lite arrogante gitt. 🙄

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HSV50 skrev (9 minutter siden):

Nei. Jeg er møkkasur fordi jeg heier på Jacob og Narve og så ble det ikke medalje på noen av dem. Jeg kommer til å være like gretten om Norge taper semifinalen mot Danmark også. Eller om det ikke blir medalje på Warholm. 

Det som gjør meg ekstra pissed er alle de lite patriotiske nordmennene som nå bruker kommentarfeltet til å fryde seg over  at Jacob mislykkes. Som rett og slett er glade for at det ikke ble medalje, og da kan han ha det så godt. Så dobbelt opp irritasjon altså. 

og ja. Jeg blir møkkasur når fotballaget jeg holder med taper også. 

Du må gjøre deg fortjent til mer enn å bare være god for at folk skal stå støtt og heie. 

Hadde forresten en svoger en gang som forsura hele miljøet rundt seg når fotballaget hans tapte. Verste typen. Greit nok at man blir litt lei seg, men å la det gå ut over andre har jeg faen meg aldri forstått.  Godt søsteren min skilte seg fra den idioten.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (2 minutter siden):

Jeg har tolket stikkene mellom Kerr og Jakob som "friendly banter", erting, terging, å konkurrere. Ikke nedlatende. Begge vet jo at den andre er i verdenseliten, og det går begge veier. 

Enig. Å mene at man ikke tar konkurrenten alvorlig fordi man snakker seg selv opp og konkurrentene med er naivt. Selvfølgelig vet Narve ar Kerr og andre med ham er knallgode og reelle konkurrenter. Kerr er jo like «arrogant» og «høy på seg selv» som Jacob. Det er en del av spillet og det å hype seg selv opp til å tro man kan vinne. For skal man hevde seg blant de beste man jo tro på seg selv. 100%

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (5 minutter siden):

Du må gjøre deg fortjent til mer enn å bare være god for at folk skal stå støtt og heie. 

Hadde forresten en svoger en gang som forsura hele miljøet rundt seg når fotballaget hans tapte. Verste typen. Greit nok at man blir litt lei seg, men å la det gå ut over andre har jeg faen meg aldri forstått.  Godt søsteren min skilte seg fra den idioten.

Jeg synes Jacob er en herlig fyres glimt i øyet. Herlig unorsk. Det er deilig å se en utøver med sånn tro på seg selv. 

Og nei, man trenger ikke å la ting gå ut over omgivelsene. Men å bli litt sur når de man heier på er bare sunt og naturlig. Men det er nok en fordel å være sammen med noen som deler interessen for sport. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (1 minutt siden):

Enig. Å mene at man ikke tar konkurrenten alvorlig fordi man snakker seg selv opp og konkurrentene med er naivt. Selvfølgelig vet Narve ar Kerr og andre med ham er knallgode og reelle konkurrenter. Kerr er jo like «arrogant» og «høy på seg selv» som Jacob. Det er en del av spillet og det å hype seg selv opp til å tro man kan vinne. For skal man hevde seg blant de beste man jo tro på seg selv. 100%

Ja, og så er det er ulike stiler i hvordan en tror på seg selv. Så intervjuet med Cole Hocker nå, veldig skjønn, og lett å like som type, og veldig amerikansk som hedrer Gud i seieren, ser ikke for meg at han hadde deltatt i en slik type erting, og da tror jeg heller ikke Jakob hadde startet en slik erte-krig med ham. Mens Kerr virker å være med på det. 

Jeg digger Warholm, gøyal og erkesunn sunnmøring. Og Jakob og Narve har en helt annen tilnærming og væremåte, rapp i kjeften, litt arrogante, og det er også gøy. At det skal gjøre folk SÅ negativt innstilt, synes jeg er dumt og vilt. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Kerr er med på det, så da kan man ha en sånn greie gående. Man ser det jo på Kerr når han kommer på, med brillene og gangen. Jeg tipper de elsker ordkrigen. 

Men Norge - Brasil dere! Heia Norge 🇳🇴

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm2.0 skrev (3 minutter siden):

Ja, og så er det er ulike stiler i hvordan en tror på seg selv. Så intervjuet med Cole Hocker nå, veldig skjønn, og lett å like som type, og veldig amerikansk som hedrer Gud i seieren, ser ikke for meg at han hadde deltatt i en slik type erting, og da tror jeg heller ikke Jakob hadde startet en slik erte-krig med ham. Mens Kerr virker å være med på det. 

Jeg digger Warholm, gøyal og erkesunn sunnmøring. Og Jakob og Narve har en helt annen tilnærming og væremåte, rapp i kjeften, litt arrogante, og det er også gøy. At det skal gjøre folk SÅ negativt innstilt, synes jeg er dumt og vilt. 

Men det blir jo litt merkelig når resultatet uteblir? Når du snakker om at folk er dårligere enn deg, når du faktisk ble slått av dem (som i VM). Eller når du kritiserer folks treningsopplegg, selv om de har slått deg. 

Til sammenlikning; Northug kunne komme unna med det, fordi han jo faktisk vant. Og han er elsket av både nordmenn og svensker. Om Jakob fortsetter med denne arrogansen etter å  ha havnet utenfor pallen, så gjør han seg selv til latter. Jeg håper for hans del at han vinner 5000 meter, for dette er en skikkelig nesestyver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Rainstorm2.0 skrev (20 minutter siden):

Støttes, @Rainstorm2.0!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (2 minutter siden):

Men det blir jo litt merkelig når resultatet uteblir? Når du snakker om at folk er dårligere enn deg, når du faktisk ble slått av dem (som i VM). Eller når du kritiserer folks treningsopplegg, selv om de har slått deg. 

Til sammenlikning; Northug kunne komme unna med det, fordi han jo faktisk vant. Og han er elsket av både nordmenn og svensker. Om Jakob fortsetter med denne arrogansen etter å  ha havnet utenfor pallen, så gjør han seg selv til latter. Jeg håper for hans del at han vinner 5000 meter, for dette er en skikkelig nesestyver. 

Du har fått med deg at det bare er 4 stk i verden som har sprunget fortere enn Jacob på en 1500 meter? Den rekorden tok han 14. juli i år. Han var på pallen 14. juli. Han vant ikke i dag. Men han tok 2 av 2 gull for mindre enn en måned siden. La oss slutte å late som mannen ikke vinner noe, please. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (8 minutter siden):

Du har fått med deg at det bare er 4 stk i verden som har sprunget fortere enn Jacob på en 1500 meter? Den rekorden tok han 14. juli i år. Han var på pallen 14. juli. Han vant ikke i dag. Men han tok 2 av 2 gull for mindre enn en måned siden. La oss slutte å late som mannen ikke vinner noe, please. 

Det er en viss forskjell på EM og OL, synes du ikke? 

For Jakob har det vært målet å vinne de konkurransene han deltar i, og når han ikke vinner har han ikke vært fornøyd. Hans fokus er primært å vinne. OL har vært det uttalte hovedmålet og jeg tipper at Jakob ikke sitter og trøster seg med EM-gullene sine og synes de er et plaster på såret. Men han har 5000 meter igjen. Får håpe han lærte et og annet som gjør at han håndterer taktikk på en annen måte. Han er vel også ubeseiret i mesterskap på den øvelsen, så der har han grunn til å slå seg på brystet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (5 minutter siden):

Det er en viss forskjell på EM og OL, synes du ikke? 

For Jakob har det vært målet å vinne de konkurransene han deltar i, og når han ikke vinner har han ikke vært fornøyd. Hans fokus er primært å vinne. OL har vært det uttalte hovedmålet og jeg tipper at Jakob ikke sitter og trøster seg med EM-gullene sine og synes de er et plaster på såret. Men han har 5000 meter igjen. Får håpe han lærte et og annet som gjør at han håndterer taktikk på en annen måte. Han er vel også ubeseiret i mesterskap på den øvelsen, så der har han grunn til å slå seg på brystet. 

Selvfølgelig er han med i OL for å vinne. Selvfølgelig er OL noe annet enn EM. Selvfølgelig er han helt sikkert ufattelig skuffet over dagens løp. Det var ikke det vi diskuterte eller det du sa i innlegget jeg kommenterte. Der snakket du om «resultater som uteblir», folk han har tapt mot i VM og om Northug som kunne være ufordragelig fordi «faktisk vant». 

Jacob har vunnet masse. Han vant 1500 m i OL i Tokyo. Og så tapte han 1500 m i dag. Mellom Tokyo og Paris har han vunnet mye. Satt rekorder. Han hadde en elendig oppkjøring og har vært skader lenge. Man kan kritisere Jacob for løpet i dag - det gjør han selv og Henrik også. Men å skrive at Jacob må begynne å vinne? Man kan ikke ta fra Jacob at han er en av de beste løperne i verden, selv om han i dagens løp bare var verdens beste hare. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Respekt til Jakob for innlegget på IG. Dette vant han mye på!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (33 minutter siden):

Respekt ja. Fint og ærlig og gratulasjon til konkurrentene som vant. Og det er jo helt sykt at 5000 meter begynner allerede i morgen. 

På den andre siden, kanskje ikke. 10 kamp ble arrangert på 1,5 dager. I lys av det bør 5000 meter dagen etter 1500 meter være en tur i parken. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Måsies
NordreSving skrev (9 timer siden):

Det skulle gå frem av innlegget mitt at jeg sikter til plasseringer på 1500 meter. 

En viktig del av å løpe 1500 meter er jo å kunne være taktisk og her er han i alle fall ikke god. Før løpet skrev flere journalister at det å løpe i tet ikke har lyktes, så man skulle anta at JI faktisk også visste dette. Han har forøvrig hatt overtenning også tidligere uten at han har tatt lærdom av det. En ting er å overvurdere seg selv, men han har vært nedlatende mot Kerr i månedsvis. Som de sa på TV, Kerr pekte på skoene sine som for å si at nå skulle beina snakke. Og så kom det en fyr og slo dem begge. 

Men som alle som har drevet med idrett før, så vet man at alt avhenger av resten av feltet. I går var fire stykker raskere enn raskeste på OL i 2021, som også var olympisk rekord. Jeg forstår at Gjert-fansen ønsker seg en virkelighet der det at Jakob hadde trent med ham magisk hadde gjort konkurrentene dårligere, men i går var de andre best.

Og Jakob er en bedre løper i dag enn det han var i 2021 og det kan man måle fordi det har gått fortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bestemoren
NordreSving skrev (11 timer siden):

Enig, @NordreSving ! Nå skal begge «gutta våre» løpe kvalifisering 5000 m, alle gode ønsker og lykke til! De er store idrettsmenn vi kan være stolte av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende løp av Narve. Fint å se at arbeidsforholdene bedrer seg for ham, og da kommer jo selvtillit og resultater 🎉

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Narve og Jacob videre til finalen, urolig gøy! 👏🏼🇳🇴 Gode løp av begge to, selv om Narve nesten ga meg hjertestans da han gikk fra bakerst til først til bakerst igjen. Men heldigvis var det ikke fordi han ikke hadde dagen. 

Håper på to medaljer på lørdag. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...