Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

NordreSving skrev (19 minutter siden):

Dette er jeg svært uenig i. For meg fremstår det motsatt. Det virker som folk i tråden med erfaring med vold i for stor grad lar seg emosjonelt farge og identifiserer seg for mye. 

Det finnes ingen rimelig grunn til å forsvare behandlingen Narve har fått. 

Vær uenig alt du vil du, det kan jeg ikke nekte deg. Det var snakk on hvorfor de inviterte mor i bryllupet i det innlegget 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HSV50 skrev (16 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/studio/sommer-ol-2024/694?post=167571

jammen er ikke de som setter opp løpene i OL også i lomma på Ingebrigtsen-brødrene, for Jacob er i et mye lettere heat enn Narve. Gleder meg til å se kommentarfeltene på denne nyheten. 🙄 

He he gjett om det vil komme negativt på det også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (14 minutter siden):

Men finnes det en rimelig grunn til å ønske Jacob alt vondt og anklage ham og Henrik for å styre hele Idrettsforbundet?  Forøvrig er det vel ikke rart at de med erfaring fra vold i nære relasjoner har større kunnskap om reaksjonsmønstre for voldsutsatte enn de som lever i troen på at «ingen har vondt av litt juling for jeg husker at jeg fikk en klaps på rompa en gang da jeg var liten» 🙄

Så riktig og det handler også om at de som ikke har opplevd dette , ikke virker til å forstå hvor vanskelig det er og hva som ligger bak at man feks inviterer i bryllup. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (3 timer siden):

Goddag mann økseskaft. Gi meg ett eneste eksempel på at Jacob «ikke takler at ikke faren har yrkesforbud». En uttalelse, en enste en. Jacob uttaler seg ikke om noe som helst som har med dette å gjøre. Han løper. At du synser og mener at Jacob må stå bak alt som gjøres betyr ikke at det faktisk er sånn. 

Og han skal droppe brødrene som trenere og hjelper fordi de ikke selv vinner løp lengre? Han bør stå på egne bein? Fordi det er uvanlig i idretten å ha trenere som selv har vært utøvere da kanskje? Du må forklare hvorfor det at han er eneste som presterer nå betyr at da bør han «stå på egne bein». Hvem burde trene ham da mener du?

Jeg ser fram til eksempler på denne «oppførselen i offentlighet» som viser at de har for høy tro på egen underholdningsverdi. Gjelder det også andre som gjør det bra innen idretten? Warholm? Hovland? Håland? Ødegård? Carlsen? Eller er det bare Jacob som ikke får lov til tro han er noe, når han vinner gull og knuser rekorder?

Og du strekker deg så langt som å si at Gjert er en kontroversiell trener altså?

Er det ikke deilig å ha noen å hate? Janteloven lenge leve. 

Er det ikke nydelig å kunne bruke "janteloven" når vi mangler argumenter?

Det er vel fullt mulig å synes noen er totalt usjarmerende selv om de vinner et og annet løp?

Etter som du spør: Warholm virker som en moden og allright person. Carlsen virker plaget. Hovland er et sjarmtroll. Håland not so much. Ødegård er god på banen men ikke noe mer.

Om han skal droppe den treneren han har vet jeg ikke, jeg synes bare at begrepet "team Ingebrigtsen" kanskje har utspilt sin rolle.  Jeg tror Jakop skal få angre dypt å lenge på at han lar seg styre sånn av Henrik i denne fasen av livet. Mye som aldri lar seg reparere av det de driver med nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 timer siden):

Skremmende hvor lite innsikt du viser ang forhold og vold. Tenker su bør la være å uttale deg!

Ja, for du hadde jo enormt med ekspertise du øser av i dette innlegget??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (30 minutter siden):

Men finnes det en rimelig grunn til å ønske Jacob alt vondt og anklage ham og Henrik for å styre hele Idrettsforbundet?  Forøvrig er det vel ikke rart at de med erfaring fra vold i nære relasjoner har større kunnskap om reaksjonsmønstre for voldsutsatte enn de som lever i troen på at «ingen har vondt av litt juling for jeg husker at jeg fikk en klaps på rompa en gang da jeg var liten» 🙄

Dette må være noe av det mest unyanserte jeg har lest. Mange av meningsmotstanderne dine har skrevet saklige svar, og det sier mye om dine subjektive lesebriller dersom dette er det du sitter igjen med. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordreSving skrev (4 minutter siden):

Dette må være noe av det mest unyanserte jeg har lest. Mange av meningsmotstanderne dine har skrevet saklige svar, og det sier mye om dine subjektive lesebriller dersom dette er det du sitter igjen med. 

Nå var det vel ditt svar jeg siterte og deg jeg svarte, så vi kan vel si at det var det jeg satt igjen med etter å ha lest innlegget ditt 😉 eller var det noe annet jeg siterte deg på. Det går foet i svingene her!

Endret av HSV50
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (7 minutter siden):

Det var deg jeg siterte ja. Og min kommentar var rettet dels mot deg og dels mot de her og i kommentarfeltet i nettaviser som anklager Jacob og brødrene for å kunne bestemme hva Idrettsforbundet gjør og ikke gjør mht Narve. Det er slik jeg leser med mine subjektive briller ja. Du vet forskjellen på subjektive og objektive?? Jeg er fullstendig klar over at det jeg sier i denne tråden er min helt personlige mening og at jeg ikke gir uttrykk for hva «hele verden» mener, slik en annen i tråden ga utrykk for….

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (34 minutter siden):

He he gjett om det vil komme negativt på det også. 

Har du i det hele tatt sett noe mesterskap/ konkurranse i friidrett før?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (8 minutter siden):

Det var deg jeg siterte ja. Og min kommentar var rettet dels mot deg og dels mot de her og i kommentarfeltet i nettaviser som anklager Jacob og brødrene for å kunne bestemme hva Idrettsforbundet gjør og ikke gjør mht Narve. Det er slik jeg leser med mine subjektive briller ja. Du vet forskjellen på subjektive og objektive?? Jeg er fullstendig klar over at det jeg sier i denne tråden er min helt personlige mening og at jeg ikke gir uttrykk for hva «hele verden» mener, slik en annen i tråden ga utrykk for….

Dette var jo poenget i forhold til å være unyansert. Og i forhold til meg så setter du jo opp stråmenn. 

Det går åpenbart for fort i svingene for deg, og de debatt-tekniske snarveiene du tar gjør deg ingen tjenester hvis du ønsker å bli tatt seriøst.

Det er ikke slik at du kan påstå at din subjektive forståelse av det du har lest er det samme som det som faktisk ble skrevet. Som igjen understreker poenget mitt. Skal du bli tatt seriøst som debattant så må du hoste opp bedre innlegg enn å lage generaliserte stråmenn. 

Endret av NordreSving
Språk
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

For en utrolig stygg ting å skrive, pinlig.

Det er vel en ærlig sak?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 time siden):

Dette var jo poenget i forhold til å være unyansert. Og i forhold til meg så setter du jo opp stråmenn. 

Det går åpenbart for fort i svingene for deg, og de debatt-tekniske snarveiene du tar gjør deg ingen tjenester hvis du ønsker å bli tatt seriøst.

Det er ikke slik at du kan påstå at din subjektive forståelse av det du har lest er det samme som det som faktisk ble skrevet. Som igjen understreker poenget mitt. Skal du bli tatt seriøst som debattant så må du hoste opp bedre innlegg enn å lage generaliserte stråmenn. 

Gjesp. Når man begynner å dra fram «du bruker stråmenn» i diskusjonen er vel sånn ca akkurat da jeg ikke melder meg ut. Det er for meg beviset på at den som skriver det ikke har noe vettug å si. det er Jeg er virkelig ikke på KG for å «bli tatt seriøst som debattant». Dette er ikke en seriøs, offentlig debatt. Det er et forbanna forum på Internett med anonyme deltakere. Noen så anonyme at de ikke bruker et nick en gang. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om du tar meg seriøst eller ei. Sorry. Jeg skriver det jeg mener om en sak jeg er opptatt av. Det er ikke et innlegg i en offentlig debatt, det er ikke et intervju eller et leserinnlegg. Du må vel hoppe over mine innlegg om de holder for lav standard for deg. 🤗

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

keops skrev (11 timer siden):

Du mener de skjermer privatlivet, og at det ikke legges opp til at mennesker skal trekkes mot E sin IG?

Husmødre ønsker vel også egne penger 

Jeg synes ikke at de eksponerer privatlivet spesielt mye. De er selvfølgelig stolte over å ha blitt foreldre, og det er noen få bilder av datteren på Instagram.

Men det er jo klart at når man misliker dem så sterk som du gir inntrykk av, så blir det feil uansett hva de gjør.

Betegnelsen «husmor» er gått ut på dato for lenge siden. Husmødre før i tiden, tjente ikke penger selv. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (8 timer siden):

@HSV50 er en av dem som har de beste innleggene i denne tråden og er absolutt seriøs.

Det er mange som liker det hun skriver, det ser man på antall likes hun får.

Endret av Wiews
endret
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiews skrev (3 timer siden):

Jeg synes ikke at de eksponerer privatlivet spesielt mye. De er selvfølgelig stolte over å ha blitt foreldre, og det er noen få bilder av datteren på Instagram.

Men det er jo klart at når man misliker dem så sterk som du gir inntrykk av, så blir det feil uansett hva de gjør.

Betegnelsen «husmor» er gått ut på dato for lenge siden. Husmødre før i tiden, tjente ikke penger selv. 

Betegnelsen er vel ikke vanlig lenger, men så er det jo også svært uvanlig at et ungt menneske ikke har karriere eller egen jobb. 

Uavhengig hvem som liker hvem, så velger folk å leve livene sine på ulike måter. Her er det altså noen som ser ut til å foretrekke en variant av husmorlivet, i tillegg til eksponering av daglige sysler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Svava skrev (20 timer siden):

Ok, men poenget står i at hvordan kan du vurdere at det bare fremstår som en konflikt når du ikke har noe kjennskap til hva som har skjedd mellom dem på treningsleire og konkurranser utover at det har vært en varslingssak som gikk på mobbing? Det stod for øvrig i samme sak at andre valgte å forlate bordet pga oppførselen Henrik Ingebrigtsen, så det var flere som reagerte enn treneren som sendte varselet som du av en eller annen grunn velger å ikke tillegge noen troverdighet. Svela som også har vært til stede ved andre anledninger betegner det som mobbing. 
https://www.nrk.no/sport/grep-inn-etter-henrik-ingebrigtsens-oppforsel_-narve-gilje-nordas-bekrefter-uonsket-hendelse-1.16592980

Gjør dere ikke litt det samme selv som de som beskyttet Gjert? Alle som har uttalt seg om mobbing mot Nordås tar feil.. 

Som jeg skrev ledelsen har jo kjennskap til hva som har skjed, og de ser ikke ut til å vurdere det som mobing. Den vurderingen stemer overens med alt jeg vet om saken.... Så er det ikke utenkelig at unge idrettsutøvere sliter med å se sin egen rolle i konflikten, og oppfatter seg mobbet. Det betyr ikke automatisk at konflikten er mobing.... Konflikter kan være kjempe vonde for alle involverte uten at det betyr at det er en mobber og et ofer. Det kan også være ubehagelig å være vitne til krangling, så ikke rart om noen går fra bore (men det trenger ikke betyr mobing).... 

Hva er det egentlig jeg gjør som er likt med de som "beskyter" Gjert? Påpeker at to øyenvitner (hvor av et er personlig inblanet i konflikten) ikke burde være nok til "døme" en mann eller sitte på internet og fortele verden hva som har skjed? At vi ikke vet hva som skjer og at Henrik ikke burde henges ut på grun av gjetninger? Gjert er etterforsket og det er tatt ut tiltale, det er noe helt annet en Henrik sin situasjon. 

Og igjend, når du skriver ALLE så mener du to styker? En trener og en god venn av Nordås? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiews skrev (6 timer siden):

@HSV50 er en av dem som har de beste innleggene i denne tråden og er absolutt seriøs.

Hun? Dere kjenner hverandre kanskje?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Wiews skrev (6 timer siden):

Støttes! @HSV50 har gode innlegg. 👍🏻

@Stargaze, at hun er kvinne, står oppgitt under antall innlegg og likes. 

Endret av Bestemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (19 timer siden):

Med fare for å spekulere her så vet man jo ikke noe som helst om konteksten her og hva som har blitt sagt og gjort i forkant. Man antar bare at Henrik er en rabiat mobber som helt uten grunn gjør det han gjør. Og det kan det jo hende han er. Det kan også hende at det har vært sagt gjort ting fra den andre siden også. Hvem vet? Den eneste siden som uttaler seg om dette er Narve og Nordås og co. 

Det vi har sett og hørt i de siste konkurransene er at Ingebrigtsen-brødrene og Narve har hilst hyggelig på hverandre, og at Narve selv har sagt at det har vært en god tone. Selvfølgelig uten at det kan forsvare hva som eventuelt har blitt sagt/gjort før. 

igjen. Det er snodig at man helt uten videre totalt avviser den ene siden, samtidig som man fullstendig uten spørsmål kjøper framstillingen fra den andre siden. Og at man er så låst i dette at man ønsker den andre siden vondt og tap. Altså, jeg kan forstå at far til Nordås er der. Men mennesker som ikke kjenner noen av dem, Og kun kjenner saken fra media??? Get a life!

Heia Jacob og Narve!

HSV50 skrev (19 timer siden):

Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette spørsmålet. Det Slokvik sa 17. juli sa Slokvik basert på hva som var fakta 17. juli. Hvordan forklarer du det han sa? At han løy? Er der virkelig noen som går rundt og tror at toppidrettssjefen bevisst saboterer en av sine egne idrettsutøvere av ond vilje?  Hvorfor i alle dager skulle han gjøre det? Hva vil idrettsforbundet tjene på det?

Ah! Selfølgelig! Det er de onde Ingebrigtsen-brødrene som styrer idrettsforbundet, Olympiatoppen, Politiet og media. De som klekket ut den geniale planen om å dumpe verdens beste trener og dermed ødelegge forholde til faren og splitte en familie. Alt som en del av planen om… ja. Hva mener man er den geniale planen bak dette?? Enlighten me, for jeg er lost. 

Jeg har virkelig problemer med å ta deg seriøst. Du spekulerer og kommer med de villeste teorier for å få historien til å passe inn i ditt narrativ. Som at det nå "kan hende" det er Narve Gilje Nordås og Per Svela som er årsaken til Henrik Ingebrigtsens rabiate oppførsel på treningsleiren. Troller du?

Det er mildt sagt spesielt at du kverulerer på varselet mot Henrik Ingebrigtsen og forskjellsbehandlingen av Narve Gilje Nordås. Det med begrunnelse i at det "bare kommer fra trener Hansen, Per Svela og faren til Narve Gilje Nordås". Men det at Knut Jæger Hansen omtaler oppførselen som "en slik grad av mobbing og trakassering som vi absolutt ikke skal godta' passer vel ikke inn i ditt bilde? For Narve Gilje Nordås blir jo ikke mobbet og forskjellsbehandlet. Det er bare Per Svela "som sutrer", som du sier. 

Du har, med belærende tone, overfor flere av dine meningsmotstandere kommet med uttalelser om tildeling av akkreditering under OL. Det er ikke måte på hvor uopplyst dine meningsmotstandere er som ikke skjønner dette. Derfor kommentaren om Slokviks uttalelse 17 juli og helomvending en ukes tid senere.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...