Svava Skrevet 31. juli #2661 Del Skrevet 31. juli 41 minutter siden, Pippi Lotta said: Nå skrev jeg at det fremsto som en stor konflikt, ikke mobing. Så jeg vet ikke hvorfor du sier jeg anser Nordås som mobber. Men er det snak om utøvere og trenere i flertal da? Det jeg har hørt handler om en hendelse som en trener reagerte på, mens flere andre ikke sente in noen varsel... Jeg synes ikke et tilsvar på gjentate angrep i nedia, er nok til å kalles mobing. Jeg har også mer tiltro til løpeforbundet end en enslig trener. Om du har lest om mer en et varsel eller mange øyenvitner som reagerer, så vil jeg gjerne lese den artikelen! Link? Ok, men poenget står i at hvordan kan du vurdere at det bare fremstår som en konflikt når du ikke har noe kjennskap til hva som har skjedd mellom dem på treningsleire og konkurranser utover at det har vært en varslingssak som gikk på mobbing? Det stod for øvrig i samme sak at andre valgte å forlate bordet pga oppførselen Henrik Ingebrigtsen, så det var flere som reagerte enn treneren som sendte varselet som du av en eller annen grunn velger å ikke tillegge noen troverdighet. Svela som også har vært til stede ved andre anledninger betegner det som mobbing. https://www.nrk.no/sport/grep-inn-etter-henrik-ingebrigtsens-oppforsel_-narve-gilje-nordas-bekrefter-uonsket-hendelse-1.16592980 Gjør dere ikke litt det samme selv som de som beskyttet Gjert? Alle som har uttalt seg om mobbing mot Nordås tar feil.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 31. juli #2662 Del Skrevet 31. juli Svava skrev (3 timer siden): Det har jo til dels vært spesifisert. Andre sendte et mobbevarsel mot Henrik Ingebrigtsen. Ellers kjenner jeg meg ikke igjen i det du skriver, men synes det er spesielt at du sår tvil om at Narve har blitt mobbet. Det må da gå an å anerkjenne at også ofre for vold kan oppføre seg dårlig. Sår jeg tvil om mobbing ved å spørre om eksempler på mobbing utover det tilfelle med Henrik, som jeg har sagt meg enig i at ikke var ok oppførsel fra Henrik sin side? ? Forøvrig viser ikke far til Narve til mobbing fra brødrene, han snakker om forskjellsbehandling og mobbing fra idrettsforbundet, Olympiatoppen osv. Han mener at Narve ikke får samme rammene. Og det har han forsåvidt rett i. Narve sin trener er utestengt, og det ble prioritert å gi en akkreditering til Fillip framfor Svela. Med begrunnelsen at de hadde en akkreditering og valgte å gi den til den med best ranking. Forøvrig er det trist at støtteapparatet til Narve lager så mye bråk når Narve selv har sagt at det forstyrrer og stjeler energi. Man kunne tatt denne diskusjonen med de rette instansene uten å snakke med pressen. Og tatt en eventuell oppvasken etterpå (jeg antar det er pressen som har bedt om uttaleser, ikke at Svela og Narves far har gått til dem). Ellers registrerer jeg at kommentarfeltet er mer delt nå i denne saken og at det ikke er samme slakt av brødrene som før. Og at flere sier som meg - de heier på begge guttene. Så har du de helt sprø som mener at man bevisst «gjør dette mot Narve» fordi man vil ødelegge for ham og sørge for at Jacob vinner. Kokko. Minner på at de siste gangene Narve og Jacob har møttes har de hatt en god tone og snakket fint om hverandre. At de begge ønsker å slå den andre er jo bare naturlig. Det er jo ikke en lagidrett dette her. Jeg krysser fingrene for gull og sølv i OL. Hvem som får hva er underordnet. Heia Norge! 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 31. juli #2663 Del Skrevet 31. juli 2 minutter siden, HSV50 said: Forøvrig viser ikke far til Narve til mobbing fra brødrene, han snakker om forskjellsbehandling og mobbing fra idrettsforbundet, Olympiatoppen osv. Han mener at Narve ikke får samme rammene. Og det har han forsåvidt rett i. Narve sin trener er utestengt, og det ble prioritert å gi en akkreditering til Fillip framfor Svela. Med begrunnelsen at de hadde en akkreditering og valgte å gi den til den med best ranking. Det stemmer ikke. Faren har uttalt seg om mobbing fra Henrik Ingebrigtsen og at forbundet legitimerte det ved at det ikke gav noen konsekvenser. https://www.aftenbladet.no/sport/i/mQ29pE/faren-langer-ut-mot-behandlingen-av-soennen-det-er-mobbing 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 31. juli #2664 Del Skrevet 31. juli Svava skrev (7 minutter siden): Ok, men poenget står i at hvordan kan du vurdere at det bare fremstår som en konflikt når du ikke har noe kjennskap til hva som har skjedd mellom dem på treningsleire og konkurranser utover at det har vært en varslingssak som gikk på mobbing? Det stod for øvrig i samme sak at andre valgte å forlate bordet pga oppførselen Henrik Ingebrigtsen, så det var flere som reagerte enn treneren som sendte varselet som du av en eller annen grunn velger å ikke tillegge noen troverdighet. Svela som også har vært til stede ved andre anledninger betegner det som mobbing. https://www.nrk.no/sport/grep-inn-etter-henrik-ingebrigtsens-oppforsel_-narve-gilje-nordas-bekrefter-uonsket-hendelse-1.16592980 Gjør dere ikke litt det samme selv som de som beskyttet Gjert? Alle som har uttalt seg om mobbing mot Nordås tar feil.. Har DU kjennskap til hva som skjer på treningsleire og konkurranser? Jeg har ikke. Det er EN sak med Henrik som er omtalt, og som sagt er jeg enig - selv uten å vite hele konteksten - at den ikke fremstår som ok. I ettertid har vi sett, og Narve har også sagt det, at Henrik har oppført seg fint mot ham under konkurranser. Henrik har heller ikke fått tilgang til deltakerlandsbyen eller noe annet under OL. Så en må jo anta at det betyr at man har valgt å skjerme Narve ved å i stedet gi Fillip akkrediteringen (meg bekjent er det Henrik som har hovedansvaret for å trene Jacob). Jacob har fått med seg en hjelper, ikke treneren sin. Så jeg opplever at det det ser ut som om man har tatt Narve på alvor mht at han har hatt ubehagelige opplevelser med Henrik. Og jeg registrerer en masse påstander om «mobbing av Narve», men jeg har etterlyst eksempler på dette (ut over den ene episoden), men det er ikke vist til noe som helst ut over generelle påstander om «opplever seg mobbet og urettferdig behandlet», og da med hensyn til idrettsforbundet og co, ikke av brødrene. Det er vanskelig å ha noen mening om mobbing uten å vite hva som er sagt/gjort. Og urettferdig behandlet/forskjellsbehandlet? Jeg har forståelse for det også, at det oppleves sånn når andre får bedre tilrettelegging. Men forskjellsbehandling kan oppleves som urettferdig, men likevel være riktig i et helhersperspektiv. Jeg kunne vært enig i urettferdighet om alle utøverne unntatt Narve fikk akkreditering til trener og hjelpere. Men det er jo ikke sånn. Narve har ikke med sin trener. Det er mange utøvere uten personlig trener i OL. Og mange uten hjelper. Mange som må basere seg på det apparatet som er der for alle. Burde de også klage? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 31. juli #2665 Del Skrevet 31. juli Svava skrev (10 minutter siden): Det stemmer ikke. Faren har uttalt seg om mobbing fra Henrik Ingebrigtsen og at forbundet legitimerte det ved at det ikke gav noen konsekvenser. https://www.aftenbladet.no/sport/i/mQ29pE/faren-langer-ut-mot-behandlingen-av-soennen-det-er-mobbing Ja. Den ene saken ved bordet. I 2023. Den har jeg jo sagt x antall ganger at jeg er enig i at ikke er ok. Selv uten å ha hele konteksten. Jeg snakker jeg om hva faren sa i det siste intervjuet som ble gjort denne uka. Han har sagt nada om Henrik og mobbing i det intervjuet. Og Henrik har ikke fått akkreditering under OL. Fillip har. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2666 Del Skrevet 31. juli (endret) Pippi Lotta skrev (1 time siden): Men er det du som ble invitert i bryllup da? Jeg forstår ikke hvorfor du skal forvente noe? Dette ble visst veldig vanskelig forstår jeg Jeg har forventninger til at Durek sitt bryllup ikke kommer til å være a4. Legger jeg da inn en kommando om dette, eller er det en helt realistisk tanke som oppstår hos meg basert på denne figurens historikk? Er jeg invitert i Dureks bryllup? Nei, jeg er ikke det. Men når noen lever et liv der de nærmeste presser sine private anliggender på offentligheten så blir man jo en slags tilskuer og meningsytrer. Når det gjelder bryllupet til J og E så er det vel lagt opp til at man skal reagere,de lever jo av klikk og å dele privatlivet sitt med offentligheten. I tillegg har han en løpekarriere. I tilfelle du blir støtt av at jeg kaller bryllupet for Durek sitt, så skyldes det at jeg oppfatter dette forestående arrangementet som noe av et sololøp, der ML er en rekvisitt. Endret 31. juli av keops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2667 Del Skrevet 31. juli velociraptor skrev (2 timer siden): med mindre det er Narves støttespiller som sier det da? Nei, det vil jeg ikke si. Nå er det vel også en misforståelse at man støtter den ene eller andre fordi man reagerer på ting. Jeg synes det er absurd at en medaljekandidat på 1500 meter ikke skal få all mulig tilrettelegging frem mot løpet. Og kom ikke å fortell meg at det er umulig for forbundet å løse dette på en bedre måte. Og ja, jeg vet at mange ikke har med trener til OL, jeg vet at det er begrenset med akkrediteringer. Men dette kunne vært tatt tak i tidligere sånn at begge våre beste på denne distansen kunne fått best mulig oppfølging. Men dette er jo ikke mulig i det klimaet som har oppstått, for da støtter man jo vold i nære relasjoner , ikke sant? Og i tillegg risikerer man at Henrik med hengegeipen klikker på direktesendt tv, og kanskje får hjelp til å krote ned enda en kronikk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 31. juli #2668 Del Skrevet 31. juli 26 minutter siden, HSV50 said: Har DU kjennskap til hva som skjer på treningsleire og konkurranser? Jeg har ikke. Det er EN sak med Henrik som er omtalt, og som sagt er jeg enig - selv uten å vite hele konteksten - at den ikke fremstår som ok. I ettertid har vi sett, og Narve har også sagt det, at Henrik har oppført seg fint mot ham under konkurranser. Henrik har heller ikke fått tilgang til deltakerlandsbyen eller noe annet under OL. Så en må jo anta at det betyr at man har valgt å skjerme Narve ved å i stedet gi Fillip akkrediteringen (meg bekjent er det Henrik som har hovedansvaret for å trene Jacob). Jacob har fått med seg en hjelper, ikke treneren sin. Så jeg opplever at det det ser ut som om man har tatt Narve på alvor mht at han har hatt ubehagelige opplevelser med Henrik. Og jeg registrerer en masse påstander om «mobbing av Narve», men jeg har etterlyst eksempler på dette (ut over den ene episoden), men det er ikke vist til noe som helst ut over generelle påstander om «opplever seg mobbet og urettferdig behandlet», og da med hensyn til idrettsforbundet og co, ikke av brødrene. Det er vanskelig å ha noen mening om mobbing uten å vite hva som er sagt/gjort. Og urettferdig behandlet/forskjellsbehandlet? Jeg har forståelse for det også, at det oppleves sånn når andre får bedre tilrettelegging. Men forskjellsbehandling kan oppleves som urettferdig, men likevel være riktig i et helhersperspektiv. Jeg kunne vært enig i urettferdighet om alle utøverne unntatt Narve fikk akkreditering til trener og hjelpere. Men det er jo ikke sånn. Narve har ikke med sin trener. Det er mange utøvere uten personlig trener i OL. Og mange uten hjelper. Mange som må basere seg på det apparatet som er der for alle. Burde de også klage? Nei, selvfølgelig har jeg ikke det. Derfor forholder jeg meg til at både treneren Hansen, Svela og faren til Nordås offentlig har betegnet det som mobbing. Hvilket grunnlag har du til å tro at alle de det gjelder ikke vet hva definisjonen på mobbing er og kun viser til den enkelthendelsen som er kjent i media? Nå reagerte for øvrig Nordås på at forbundet gikk ut i media med at det gikk fint på den påfølgende treningsleiren etter den hendelsen som er omtalt i media. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 31. juli #2669 Del Skrevet 31. juli HSV50 skrev (38 minutter siden): Ja. Den ene saken ved bordet. I 2023. Den har jeg jo sagt x antall ganger at jeg er enig i at ikke er ok. Selv uten å ha hele konteksten. Jeg snakker jeg om hva faren sa i det siste intervjuet som ble gjort denne uka. Han har sagt nada om Henrik og mobbing i det intervjuet. Og Henrik har ikke fått akkreditering under OL. Filip har. Hvordan forklarer du så at Slokvik 17juli uttalte at det var uaktuelt at brødrene Ingebrigtsen skulle få akkreditering til OL? 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2670 Del Skrevet 31. juli Oida skrev (3 minutter siden): Hvordan forklarer du så at Slokvik 17juli uttalte at det var uaktuelt at brødrene Ingebrigtsen skulle få akkreditering til OL? Og bare vent, det kommer til å komme mer rundt dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 31. juli #2671 Del Skrevet 31. juli Svava skrev (3 minutter siden): Nei, selvfølgelig har jeg ikke det. Derfor forholder jeg meg til at både treneren Hansen, Svela og faren til Nordås offentlig har betegnet det som mobbing. Hvilket grunnlag har du til å tro at alle de det gjelder ikke vet hva definisjonen på mobbing er og kun viser til den enkelthendelsen som er kjent i media? Nå reagerte for øvrig Nordås på at forbundet gikk ut i media med at det gikk fint på den påfølgende treningsleiren etter den hendelsen som er omtalt i media. Men Nordås sin far nevner ikke Ingebrigtsen-brødrene og mobbing med et kløyva ord i siste intervju. Han snakker om behandlingen sønnen får av idrettsforbundet og co. Så derfor lurer jeg på hvilke offentlige påstander om mobbing som er framsatt og hvor. Det må jo ha vært via media, han har neppe stått på torget og ropt det ut. Det blir for enkelt at man skal kunne hevde seg mobbet og så ikke si hva det innebærer, slik at man ikke kan forsvare seg mot påstandene. Vi har jo snakket om dette med «ikke skuldig uten dom», men det synes kun som det gjelder Gjert og den siden. Påstander fra Gjert og co skal man ta som god fisk for man må «tro de vet hva definisjonen av mobbing er»? Det er altså helt ok at bildet av Ingebrigtsen-brødrene som løgnere og mobbere får stå uten diskusjon basert på påstander fra «Trener Hansen, Svela og faren til Nordås», for man må stole på at de vet hva mobbing er. Men påstanden til 5 av 7 av ungene til Gjert om fysisk og psykisk vold skal man ikke ta hensyn til fordi Gjert ikke er dømt. Man hyler om å utestenge Henrik og at man ønsker Jacob skal tape, basert på påstander om mobbing. Samtidig som man klager over at en trener som er siktet for vold etter grundig etterforsking, ikke får akkreditering. jeg forstår ikke logikken. 11 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 31. juli #2672 Del Skrevet 31. juli Bestemoren skrev (2 timer siden): Begrepet mobbing har ofte fått en utvannet betydning og bruk. Den anerkjente og mest brukte definisjonen på mobbing er at det er en aggresiv handling rettet mot en person - av en eller flere sammen, at det er et ujevnt styrkeforhold mellom den/de som mobber og den som blir mobbet, samt at dette foregår over tid, jf. Olweus og Roland. Jeg er nok enig med @Pippi Lotta, @HSV50 og @velociraptor, og tviler på at problematikken Nordås/Svela versus Ingebrigtsen kan defineres som mobbing. Så det å kjefte opp og jage en person fra bordet han sitter å spise ved er ikke en aggressiv handling? Det å kreve at samme person holder seg borte fra dette rommet og området reservert det norske landslaget under resten av oppholdet er ikke en aggressiv handling? Da vil jeg anta at det å kreve at Narve Gilje Nordås og treningskompis Per Svela gir beskjed når de går til og fra treningsfelt heller ikke er en aggressiv handling? Det er jammen meg godt vi har forskjellig syn på hva som er aggressive handlinger. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 31. juli #2673 Del Skrevet 31. juli Oida skrev (17 minutter siden): Hvordan forklarer du så at Slokvik 17juli uttalte at det var uaktuelt at brødrene Ingebrigtsen skulle få akkreditering til OL? Da fantes det ikke akkreditering å gi den 17. juli, og det var uaktuelt å omfordele noen av de akkrediteringene som var gitt. Fordi man prioriterer trenere for mange utøvere og trenere som har behov for å være til stede under øvelsene. Som det har blitt sagt flere ganger. Det var uaktuelt 17. juli. Så har noe endret seg og man fikk mulighet til å gi flere en eller flere akkrediteringer til. Som førte til at Fillip fikk. Vi aner ingenting om det ble gitt akkreditering til trener/hjelper til andre utøvere. OL har en rekke utøvere, og ikke bare Narve og Jacob. Men vi har ikke veldig mange gullhåp. Hjelpes dere konspirerer! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 31. juli #2674 Del Skrevet 31. juli (endret) Hvis team Gjert har som ambisjon å slå Jakob og anser at sjansen blir mindre når han får Filip med seg, burde de i det minste gjort alt de kan for å gi Narve mulighet til å konsentrere seg og få ro fremfor å lage et h..tes oppstyr rundt ham akkurat nå. Jeg forstår virkelig ikke hvilke vurderinger som er gjort forut for medieutspillet. Endret 31. juli av Capri 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 31. juli #2675 Del Skrevet 31. juli (endret) Oida skrev (13 minutter siden): Så det å kjefte opp og jage en person fra bordet han sitter å spise ved er ikke en aggressiv handling? Det å kreve at samme person holder seg borte fra dette rommet og området reservert det norske landslaget under resten av oppholdet er ikke en aggressiv handling? Da vil jeg anta at det å kreve at Narve Gilje Nordås og treningskompis Per Svela gir beskjed når de går til og fra treningsfelt heller ikke er en aggressiv handling? Det er jammen meg godt vi har forskjellig syn på hva som er aggressive handlinger. Med fare for å spekulere her så vet man jo ikke noe som helst om konteksten her og hva som har blitt sagt og gjort i forkant. Man antar bare at Henrik er en rabiat mobber som helt uten grunn gjør det han gjør. Og det kan det jo hende han er. Det kan også hende at det har vært sagt gjort ting fra den andre siden også. Hvem vet? Den eneste siden som uttaler seg om dette er Narve og Nordås og co. Det vi har sett og hørt i de siste konkurransene er at Ingebrigtsen-brødrene og Narve har hilst hyggelig på hverandre, og at Narve selv har sagt at det har vært en god tone. Selvfølgelig uten at det kan forsvare hva som eventuelt har blitt sagt/gjort før. igjen. Det er snodig at man helt uten videre totalt avviser den ene siden, samtidig som man fullstendig uten spørsmål kjøper framstillingen fra den andre siden. Og at man er så låst i dette at man ønsker den andre siden vondt og tap. Altså, jeg kan forstå at far til Nordås er der. Men mennesker som ikke kjenner noen av dem, Og kun kjenner saken fra media??? Get a life! Heia Jacob og Narve! Endret 31. juli av HSV50 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 31. juli #2676 Del Skrevet 31. juli (endret) Oida skrev (50 minutter siden): Hvordan forklarer du så at Slokvik 17juli uttalte at det var uaktuelt at brødrene Ingebrigtsen skulle få akkreditering til OL? Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette spørsmålet. Det Slokvik sa 17. juli sa Slokvik basert på hva som var fakta 17. juli. Hvordan forklarer du det han sa? At han løy? Er der virkelig noen som går rundt og tror at toppidrettssjefen bevisst saboterer en av sine egne idrettsutøvere av ond vilje? Hvorfor i alle dager skulle han gjøre det? Hva vil idrettsforbundet tjene på det? Ah! Selfølgelig! Det er de onde Ingebrigtsen-brødrene som styrer idrettsforbundet, Olympiatoppen, Politiet og media. De som klekket ut den geniale planen om å dumpe verdens beste trener og dermed ødelegge forholde til faren og splitte en familie. Alt som en del av planen om… ja. Hva mener man er den geniale planen bak dette?? Enlighten me, for jeg er lost. Endret 31. juli av HSV50 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2677 Del Skrevet 31. juli HSV50 skrev (9 minutter siden): Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette spørsmålet. Det Slokvik sa 17. juli sa Slokvik basert på hva som var fakta 17. juli. Hvordan forklarer du det han sa? At han løy? Er der virkelig noen som går rundt og tror at toppidrettssjefen bevisst saboterer en av sine egne idrettsutøvere av ond vilje? Hvorfor i alle dager skulle han gjøre det? Hva vil idrettsforbundet tjene på det? Ah! Selfølgelig! Det er de onde Ingebrigtsen-brødrene som styrer idrettsforbundet, Olympiatoppen, Politiet og media. De som klekket ut den geniale planen om å dumpe verdens beste trener og dermed ødelegge forholde til faren og splitte en familie. Alt som en del av planen om… ja. Hva mener man er den geniale planen bak dette?? Enlighten me, for jeg er lost. Du har aldri hørt om tilfeller der en part alltid blir tilgodesett og det utvikler seg til et miljø av Ja- mennesker rundt vedkommende??? Og at dette skjer på bekostning av en part som den første ikke har noe til overs for? Jeg synes ikke brødrene virker verken geniale eller onde. Forvente og med grandiose selvbilder derimot. De har jo beviselig dumpet en veldig god trener. Med god grunn kanskje. Problemene oppstår jo fordi de misforstår og tror at "team Ingebrigtsen" skal rulle videre uten alle hjulene intakt. Gjerne slikt som skjer når overbeskyttede egoer møter virkeligheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiews Skrevet 31. juli #2678 Del Skrevet 31. juli keops skrev (1 time siden): Når det gjelder bryllupet til J og E så er det vel lagt opp til at man skal reagere,de lever jo av klikk og å dele privatlivet sitt med offentligheten. I tillegg har han en løpekarriere. I tillegg har han en løpekarriere? Jacob Ingebrigtsen er en av verdens beste løpere, og det er det han tjener penger på. Elisabeth har en Instagram konto hvor hun har litt inntekter på reklame. Dette blir bare latterlig useriøst. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bestemoren Skrevet 31. juli #2679 Del Skrevet 31. juli Oida skrev (53 minutter siden): Så det å kjefte opp og jage en person fra bordet han sitter å spise ved er ikke en aggressiv handling? Det å kreve at samme person holder seg borte fra dette rommet og området reservert det norske landslaget under resten av oppholdet er ikke en aggressiv handling? Da vil jeg anta at det å kreve at Narve Gilje Nordås og treningskompis Per Svela gir beskjed når de går til og fra treningsfelt heller ikke er en aggressiv handling? Det er jammen meg godt vi har forskjellig syn på hva som er aggressive handlinger. Jeg har gjengitt hva de fleste instanser legger i begrepet mobbing. For at en atferd betegnes som mobbing, må vanligvis alle de tre faktorene være til stede: En aggressiv handling, et ujevnt styrkeforhold og at det foregår over tid. Når det gjelder hva som kan ligge innenfor hver av de tre faktorene, anbefales mer omfattende lesning. Her er noen eksempler. https://www.uis.no/nb/laringsmiljosenteret/forskning/hva-er-mobbing https://www.udir.no/laring-og-trivsel/mobbing/hva-er-mobbing/ https://www.arbeidstilsynet.no/tema/trakassering/mobbing/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2680 Del Skrevet 31. juli Wiews skrev (15 minutter siden): I tillegg har han en løpekarriere? Jacob Ingebrigtsen er en av verdens beste løpere, og det er det han tjener penger på. Elisabeth har en Instagram konto hvor hun har litt inntekter på reklame. Dette blir bare latterlig useriøst. Du mener de skjermer privatlivet, og at det ikke legges opp til at mennesker skal trekkes mot E sin IG? Husmødre ønsker vel også egne penger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå