Svava Skrevet 30. juli #2641 Del Skrevet 30. juli 4 hours ago, HSV50 said: Nordås har følt seg mobbet av hvem, egentlig? Ingebrigtsen-brødrene? Henrik? Forbundet? Jeg har fått med meg at det er blitt varslet om en episode med Henrik, og slik jeg har lest om den er jeg enig i at det ikke var ok. Ut over det er det vel snakk om at han føler seg urettferdig behandlet av forbundet og og Olympiatoppen? Det er vel ikke snakk om at de mobber ham? Hvordan definerer man da mobbing? Hvilke konkrete tilfeller av mobbing er set andre har reagert på og varslet om - ut over den episoden med Henrik? Både Svela og faren til Nordås har uttalt seg om at Nordås har blitt mobbet uten at det er gitt detaljer så vidt jeg har sett, så det er ikke kjent hvordan det har foregått. Det som er kjent er det ene mobbevarslet mot Henrik Ingebrigtsen, og at forbundet ikke behandlet saken som et varsel slik de skulle gjort. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 30. juli #2642 Del Skrevet 30. juli keops skrev (2 timer siden): Ja, Jakob er bedre. Men jeg håper Narve slår ham. Gjør han ikke det håper jeg en eller annen fra en annen nasjon enn vår har dagen. Og det det jeg ikke forstår. At du kan tillegge Jacob et personlig ansvar for denne situasjonen, i den grad at du ønsker han skal tape. Hva i alle dager har Jacob gjort, annet enn å støtte et søsken og fortelle sin egen historie. Det gjentas i denne tråden at «Gjert ikke er dømt enda». Men Jacob er tydeligvis det. 🙄 Det er så himla smålig. Og jeg er uenig i at situasjonen er slik at man ikke kan heie på begge. Personlig tror jeg ikke at Jacob og 4 søsken har diktet opp en historie om faren. Jeg har et barn som har opplevd vold fra far (ja, det er bevist), og han har likevel ikke klart å bryte helt med faren. Det koster uendelig mye å bryte med foreldre. Jeg synes at det er rart at Narve og Co velger å fortsette med ham som trener. Jeg synes det er rart at Gjert velger å være trener framfor å være far. Jeg heier likevel på Narve som idrettsutøver og ønsker ham det beste. Det ville ikke ramle meg inn å ønske ham nederlag som en slags snodig hevn for at han har valgt en trener jeg ikke synes han burde hatt. 8 2 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 30. juli #2643 Del Skrevet 30. juli Og så registrer jeg at man har null problem med å tro på påstander om at Narve er mobbet, selv uten spesifisering om av hvem og hva. Da er det plutselig ok med påstander, og de som bestrider påstandene er løgnere med en agenda. Men man har ingen problemer med å så tvil om det brødrene og søsknene deres forteller om sine opplevelser, for «Gjert er ikke dømt». Altså, hallo?! 3 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2644 Del Skrevet 31. juli HSV50 skrev (7 timer siden): Og det det jeg ikke forstår. At du kan tillegge Jacob et personlig ansvar for denne situasjonen, i den grad at du ønsker han skal tape. Hva i alle dager har Jacob gjort, annet enn å støtte et søsken og fortelle sin egen historie. Det gjentas i denne tråden at «Gjert ikke er dømt enda». Men Jacob er tydeligvis det. 🙄 Det er så himla smålig. Og jeg er uenig i at situasjonen er slik at man ikke kan heie på begge. Personlig tror jeg ikke at Jacob og 4 søsken har diktet opp en historie om faren. Jeg har et barn som har opplevd vold fra far (ja, det er bevist), og han har likevel ikke klart å bryte helt med faren. Det koster uendelig mye å bryte med foreldre. Jeg synes at det er rart at Narve og Co velger å fortsette med ham som trener. Jeg synes det er rart at Gjert velger å være trener framfor å være far. Jeg heier likevel på Narve som idrettsutøver og ønsker ham det beste. Det ville ikke ramle meg inn å ønske ham nederlag som en slags snodig hevn for at han har valgt en trener jeg ikke synes han burde hatt. Men hvorfor tenker du at Narve bør bryte med sin trener? Fordi noen av barna til treneren er misfornøyde med ham? Jeg kan ikke si om noen har diktet opp hendelser eller ikke. Men jeg har jo øyne å se med. Om brødrenes historie stemmer så er det mange valg de gjør som jeg ikke forstår. Kan nevne det meget omtalte bryllupet til Jakop, hvor de selv brettet ut alle detaljer om både seremoni og etterhvert reise. Ingen stressreaksjon på dette tydeligvis. Og hvorfor be sin egen mor når de tydeligvis ikke ønsker eller vil behandle henne som et normalt menneske. Fremstår som at de liker å ydmyke og plage henne offentlig. Og hvorfor be henne i det hele tatt om det er sånn at hun velger å være gift med deres plageånd? Akkurat det ville ikke jeg ha gjort. Og meget spesielt å paradere rundt offentlig med et nyfødt barn, som ble gjort med datteren. For meg virker det som at Jakop og frue ikke kan få nok oppmerksomhet rundt privatlivet sitt. Akkurat det synes jeg er rart når man står opp i an såpass alvorlig sak med sine nærmeste slektninger. Såpass rart at det blir umulig å forstå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 31. juli #2645 Del Skrevet 31. juli Ja det sier seg selv. Om man «sprader rundt» med et nyfødt barn er det fordi man er oppmerksomhetssyke, overhode ikke fordi man er sprekkeferdig stolte, nybakte foreldre. For det kan man ikke være om man er i den situasjonen som Jacob er i. Og du forstår ikke at man kan invitere moren i bryllupet når faren er anmeldt for vold mot dem. Neivel. Da sier det seg selv at når du ikke forstår det, så er nok alle anklagene noe de alle har diktet opp fordi 5 av 7 unger plutselig ble sinte på faren uten grunn og bestemte seg for å bryte med ham og rette falske anklager mot ham. Fordi de var misfornøyde med ham. 4 unger bryter med faren som trener fordi de er misfornøyde. En 5 støtter dem. Ja, For du har jo øyne i hodet. Politiet har det tydeligvis ikke, og har latt seg lure og manipulere til å ta ut siktelse. Virkelig? jeg melder meg ut av diskusjonen basert på dine spekulasjoner rundt hvordan du mener at brødrene burde oppført seg og taklet dette på, der du fullstendig ser bort fra at det er etterforsket og at politiet har konkludert med siktelse i en av sakene, videre etterforskning i en av sakene og der de tre siste er henlagt fordi de anses som foreldet. Nei. Gjert er ikke dømt enda. Men du har vært jury og dommer i saken og frikjent ham før saken har vært i retten. 🙄 9 1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 31. juli #2646 Del Skrevet 31. juli 9 hours ago, HSV50 said: Og så registrer jeg at man har null problem med å tro på påstander om at Narve er mobbet, selv uten spesifisering om av hvem og hva. Da er det plutselig ok med påstander, og de som bestrider påstandene er løgnere med en agenda. Men man har ingen problemer med å så tvil om det brødrene og søsknene deres forteller om sine opplevelser, for «Gjert er ikke dømt». Altså, hallo?! Det har jo til dels vært spesifisert. Andre sendte et mobbevarsel mot Henrik Ingebrigtsen. Ellers kjenner jeg meg ikke igjen i det du skriver, men synes det er spesielt at du sår tvil om at Narve har blitt mobbet. Det må da gå an å anerkjenne at også ofre for vold kan oppføre seg dårlig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2647 Del Skrevet 31. juli HSV50 skrev (33 minutter siden): Ja det sier seg selv. Om man «sprader rundt» med et nyfødt barn er det fordi man er oppmerksomhetssyke, overhode ikke fordi man er sprekkeferdig stolte, nybakte foreldre. For det kan man ikke være om man er i den situasjonen som Jacob er i. Og du forstår ikke at man kan invitere moren i bryllupet når faren er anmeldt for vold mot dem. Neivel. Da sier det seg selv at når du ikke forstår det, så er nok alle anklagene noe de alle har diktet opp fordi 5 av 7 unger plutselig ble sinte på faren uten grunn og bestemte seg for å bryte med ham og rette falske anklager mot ham. Fordi de var misfornøyde med ham. 4 unger bryter med faren som trener fordi de er misfornøyde. En 5 støtter dem. Ja, For du har jo øyne i hodet. Politiet har det tydeligvis ikke, og har latt seg lure og manipulere til å ta ut siktelse. Virkelig? jeg melder meg ut av diskusjonen basert på dine spekulasjoner rundt hvordan du mener at brødrene burde oppført seg og taklet dette på, der du fullstendig ser bort fra at det er etterforsket og at politiet har konkludert med siktelse i en av sakene, videre etterforskning i en av sakene og der de tre siste er henlagt fordi de anses som foreldet. Nei. Gjert er ikke dømt enda. Men du har vært jury og dommer i saken og frikjent ham før saken har vært i retten. 🙄 Du trekker en del slutninger ut av det jeg sier som jeg synes er merkelige. Men det er jo fordi vi er forskjellige og ser ting ulikt. Jeg sier angående invitasjonen av mor, at jeg personlig ikke ville ha invitert noen som, hvis vi skal gå ut i fra at brødrenes beskrivelse av oppveksten stemmer, de facto er delaktig i langvarig voldsbruk og skremmende adferd mot dem. Og at når de likevel velger å invitere, så viset de tydelig offentlig at de ikke ønsker å behandle hennes som man han forventer at en mor blir behandlet i en slik setting. Dette valget fremstår rart på meg. Politiet blir forsøkt manipulert ofte, ingenting nytt med det. Å være stolt over å bli foreldre et jeg sikker på de er, det utelukker jo ikke at de også er prkåte så det holder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 31. juli #2648 Del Skrevet 31. juli (endret) Svava skrev (1 time siden): Det har jo til dels vært spesifisert. Andre sendte et mobbevarsel mot Henrik Ingebrigtsen. Ellers kjenner jeg meg ikke igjen i det du skriver, men synes det er spesielt at du sår tvil om at Narve har blitt mobbet. Det må da gå an å anerkjenne at også ofre for vold kan oppføre seg dårlig. Men er det mobing når det går bege veier? Det høres for meg mer ut som en krangel, hvor Narve går ut i media og haker på brødrene og Henrik svarer personlig..... Har helt klart vært en stor konflikt, men det blir ikke automatisk mobbing bare fordi en tilfeldig trener kaller det mobbing? Endret 31. juli av Pippi Lotta 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 31. juli #2649 Del Skrevet 31. juli Pippi Lotta skrev (16 minutter siden): Men er det mobing når det går bege veier? Det høres for meg mer ut som en krangel, hvor Narve går ut i media og haker på brødrene og Henrik svarer personlig..... Har helt klart vært en stor konflikt, men det blir ikke automatisk mobbing bare fordi en tilfeldig tre er kaller det mobbing? Sånn ser jeg dette også - Narve hakker og hakker via media, Henrik brenner av tilbake. Det er krangling, ikke mobbing. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Applehead Skrevet 31. juli #2650 Del Skrevet 31. juli Orly skrev (På 6.7.2024 den 3.39): Jeg synes hun er super å følge, naturlig , skjermer barna og er jordnær. Hun syr, maler og er virkelig flink i alt hun gjør. Hva blir du flau av? Skrevet barnebok, holder foredrag, gitt ut et eget løpeprogram og skriver masteroppgave. Hun er også mye alene med to barn og to hunder. Syns hun er tøff! Og det syns jeg Elisabeth og Astrid også er. Min mann er også mye borte og jeg syns det er vanskelig å bruke så mye tid på å savne noen ♡ 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 31. juli #2651 Del Skrevet 31. juli keops skrev (1 time siden): Du trekker en del slutninger ut av det jeg sier som jeg synes er merkelige. Men det er jo fordi vi er forskjellige og ser ting ulikt. Jeg sier angående invitasjonen av mor, at jeg personlig ikke ville ha invitert noen som, hvis vi skal gå ut i fra at brødrenes beskrivelse av oppveksten stemmer, de facto er delaktig i langvarig voldsbruk og skremmende adferd mot dem. Og at når de likevel velger å invitere, så viset de tydelig offentlig at de ikke ønsker å behandle hennes som man han forventer at en mor blir behandlet i en slik setting. Dette valget fremstår rart på meg. Politiet blir forsøkt manipulert ofte, ingenting nytt med det. Å være stolt over å bli foreldre et jeg sikker på de er, det utelukker jo ikke at de også er prkåte så det holder. Du har da åpenbart ikke erfaring med vold i nære relasjoner. Vi tar jævlig mange rare valg i verden sine øyne, fordi man blir føkka i hodet, fordi atferdspsykologi er kompleks, fordi dårlig samvittighet (selv man er den siste som bør ha det) osv osv osv. Jeg ble utsatt for grov omsorgssvikt og psykisk vold av ene forelder gjennom 25 år+, jeg har aldri greid å bryte, jeg har aldri vurdert å kutte ut andre forelder som burde ha visst og skjønt og «valgte» å feiltolke til det som var enklest for hen. Det er fordi dette er så ekstremt komplekst psykologisk. Og fordi familie er familie… 3 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 31. juli #2652 Del Skrevet 31. juli keops skrev (1 time siden): Du trekker en del slutninger ut av det jeg sier som jeg synes er merkelige. Men det er jo fordi vi er forskjellige og ser ting ulikt. Jeg sier angående invitasjonen av mor, at jeg personlig ikke ville ha invitert noen som, hvis vi skal gå ut i fra at brødrenes beskrivelse av oppveksten stemmer, de facto er delaktig i langvarig voldsbruk og skremmende adferd mot dem. Og at når de likevel velger å invitere, så viset de tydelig offentlig at de ikke ønsker å behandle hennes som man han forventer at en mor blir behandlet i en slik setting. Dette valget fremstår rart på meg. Politiet blir forsøkt manipulert ofte, ingenting nytt med det. Å være stolt over å bli foreldre et jeg sikker på de er, det utelukker jo ikke at de også er prkåte så det holder. Hvorfor føler du man kan forvente så mye fra ofre i en slik situasjon? Du har tydeligvis ikke mye innsikt i psykologi eller erfaring med vold i nære relasjoner. Folk reagerer forskjelig, og de har ikke noe ansvar for å oppføre seg eller føle ting på kommando fra deg! 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 31. juli #2653 Del Skrevet 31. juli keops skrev (1 time siden): Du trekker en del slutninger ut av det jeg sier som jeg synes er merkelige. Men det er jo fordi vi er forskjellige og ser ting ulikt. Jeg sier angående invitasjonen av mor, at jeg personlig ikke ville ha invitert noen som, hvis vi skal gå ut i fra at brødrenes beskrivelse av oppveksten stemmer, de facto er delaktig i langvarig voldsbruk og skremmende adferd mot dem. Og at når de likevel velger å invitere, så viset de tydelig offentlig at de ikke ønsker å behandle hennes som man han forventer at en mor blir behandlet i en slik setting. Dette valget fremstår rart på meg. Politiet blir forsøkt manipulert ofte, ingenting nytt med det. Å være stolt over å bli foreldre et jeg sikker på de er, det utelukker jo ikke at de også er prkåte så det holder. Du vet (heldigvis) svært lite om vold i nære relasjoner. Når man er så uvitende svarer det seg ofte å innta en litt mindre bastant holdning. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2654 Del Skrevet 31. juli Pippi Lotta skrev (22 minutter siden): Hvorfor føler du man kan forvente så mye fra ofre i en slik situasjon? Du har tydeligvis ikke mye innsikt i psykologi eller erfaring med vold i nære relasjoner. Folk reagerer forskjelig, og de har ikke noe ansvar for å oppføre seg eller føle ting på kommando fra deg! Det er vel grunn til å forvente noen ting hvis man er gjest i et bryllup? Eller regner du med at "alt kan skje" om noen inviterer deg til et kirkebryllup med påfølgende middag? Føler ikke jeg legger kommando på noen om jeg har forventinger til visse ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 31. juli #2655 Del Skrevet 31. juli Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Du vet (heldigvis) svært lite om vold i nære relasjoner. Når man er så uvitende svarer det seg ofte å innta en litt mindre bastant holdning. Kan man anta at du har svært lite erfaring med dramatiske personligheter? Jeg har erfart mye i et ganske langt liv. En av de viktigste lærdommer er at man ikke skal ta alt folk sier for god fisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 31. juli #2656 Del Skrevet 31. juli keops skrev (44 minutter siden): Kan man anta at du har svært lite erfaring med dramatiske personligheter? Jeg har erfart mye i et ganske langt liv. En av de viktigste lærdommer er at man ikke skal ta alt folk sier for god fisk. med mindre det er Narves støttespiller som sier det da? 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 31. juli #2657 Del Skrevet 31. juli 2 hours ago, Pippi Lotta said: Men er det mobing når det går bege veier? Det høres for meg mer ut som en krangel, hvor Narve går ut i media og haker på brødrene og Henrik svarer personlig..... Har helt klart vært en stor konflikt, men det blir ikke automatisk mobbing bare fordi en tilfeldig trener kaller det mobbing? Kan man anta at du da anser din vurdering av Nordås som mobber der du sitter på Kvinneguiden som mer troverdig enn trenere og utøvere som faktisk har deltatt på treningsleire og konkurranser? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bestemoren Skrevet 31. juli #2658 Del Skrevet 31. juli Begrepet mobbing har ofte fått en utvannet betydning og bruk. Den anerkjente og mest brukte definisjonen på mobbing er at det er en aggressiv handling rettet mot en person - av en eller flere sammen, at det er et ujevnt styrkeforhold mellom den/de som mobber og den som blir mobbet, samt at dette foregår over tid, jf. Olweus og Roland. Jeg er nok enig med @Pippi Lotta, @HSV50 og @velociraptor, og tviler på at problematikken Nordås/Svela versus Ingebrigtsen kan defineres som mobbing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 31. juli #2659 Del Skrevet 31. juli Svava skrev (32 minutter siden): Kan man anta at du da anser din vurdering av Nordås som mobber der du sitter på Kvinneguiden som mer Nå skrev jeg at det fremsto som en stor konflikt, ikke mobing. Så jeg vet ikke hvorfor du sier jeg anser Nordås som mobber. Svava skrev (33 minutter siden): troverdig enn trenere og utøvere som faktisk har deltatt på treningsleire og konkurranser? Men er det snak om utøvere og trenere i flertal da? Det jeg har hørt handler om en hendelse som en trener reagerte på, mens flere andre ikke sente in noen varsel... Jeg synes ikke et tilsvar på gjentate angrep i nedia, er nok til å kalles mobing. Jeg har også mer tiltro til løpeforbundet end en enslig trener. Om du har lest om mer en et varsel eller mange øyenvitner som reagerer, så vil jeg gjerne lese den artikelen! Link? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 31. juli #2660 Del Skrevet 31. juli keops skrev (1 time siden): Det er vel grunn til å forvente noen ting hvis man er gjest i et bryllup? Eller regner du med at "alt kan skje" om noen inviterer deg til et kirkebryllup med påfølgende middag? Føler ikke jeg legger kommando på noen om jeg har forventinger til visse ting. Men er det du som ble invitert i bryllup da? Jeg forstår ikke hvorfor du skal forvente noe? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå