Jentainord Skrevet 30. september #8621 Skrevet 30. september Istapp skrev (På 25.9.2025 den 7.06): Hmmm, tviler på at hvilken som helst klubb vil ta imot brødrene. Det er ikke en tanke å tenke hvorfor en klubb tar imot og ivaretar en side her? Som tidligere skrevet i tråden er det brødrene som har utvist dårlig klubblojalitet til andre bredde utøvere og ikke faren i familien. Sandnes IL er en klubb som skal ivareta bredde først og fremst, men glede seg over de som lykkes nasjonalt og utenfor landets grenser av sine medlemmer. Klubben ivaretar vel ikke bare en side? Hvor har du det fra? Problemet er at Gjert har fått de til å booke treningsleir for å unngå at han blir plassert ett annet sted. Og hvor står det at brødrene har utvist dårlig klubblojalitet til andre bredde utøvere? Idrettsslag som får utøvere som lykkes i VM og OL skal selvfølgelig ta vare på disse også, ikke bare glede seg over det, tror ikke det er noen idrettslag som ikke nyter godt av å ha toppidrettsutøvere som medlemmer. Og det er selvfølgelig stas å ha disse i klubben av flere grunner enn glede. Tenker du da at fotballklubbene som har herrelag oppi divisjonene og i eliteserien skal isolere disse fra resten av klubben? I så tilfelle skjer ikke dette. Aldersbestemte lag jobber dugnad på kampene deres, og selger lodd til inntekt for hele klubben. Alle styrer på, noe av dette drypper på herrelaget også. Men det betyr ikke at ikke klubben tar hensyn til alle. 4 2
Diamant20 Skrevet 30. september #8622 Skrevet 30. september https://www.vg.no/sport/i/eMALba/navnet-hans-ble-brukt-i-gjert-ingebrigtsen-soeknad-alvorlig?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-68dbc5e085c89821abf47675 2 2
enkefru Skrevet 30. september #8623 Skrevet 30. september Diamant20 skrev (2 minutter siden): https://www.vg.no/sport/i/eMALba/navnet-hans-ble-brukt-i-gjert-ingebrigtsen-soeknad-alvorlig?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-68dbc5e085c89821abf47675 Oioi... ikke bra!
Sveits35 Skrevet 30. september #8624 Skrevet 30. september Diamant20 skrev (29 minutter siden): https://www.vg.no/sport/i/eMALba/navnet-hans-ble-brukt-i-gjert-ingebrigtsen-soeknad-alvorlig?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-68dbc5e085c89821abf47675 Sånn fikk de det til altså. 6
Callisto83 Skrevet 28. oktober #8625 Skrevet 28. oktober Kulturredaktør Bernhard Ellefsen reagerer på den nye "Born to Run" sesongen som er sluppet i disse dager. "– Brødrene har så mange ganger bedt om ro, og så blir det brukt som motor i en kommersiell underholdningsproduksjon. Det peneste man kan si om det, er at det er en selvmotsigelse, sier Ellefsen til VG." Link: VG Jeg har ikke sett den nye serien selv, men dette forundrer meg virkelig ikke... 2 10
keops Skrevet 29. oktober #8626 Skrevet 29. oktober Callisto83 skrev (12 timer siden): Kulturredaktør Bernhard Ellefsen reagerer på den nye "Born to Run" sesongen som er sluppet i disse dager. "– Brødrene har så mange ganger bedt om ro, og så blir det brukt som motor i en kommersiell underholdningsproduksjon. Det peneste man kan si om det, er at det er en selvmotsigelse, sier Ellefsen til VG." Link: VG Jeg har ikke sett den nye serien selv, men dette forundrer meg virkelig ikke... Veldig spesielt å se hvordan disse menneskene fortsetter å sette familielivet sitt på utstilling. Så virker det som de klandrer omgivelsene for konsekvensene av dette. Naturlig at man går på en smell karrieremessig når man står i en rettslig strid mot sine nærmeste, samtidig som man skal lage underholdning av dette. I tillegg skal man balansere det umulige premisset at man ønsker å være i fred. Må le når jeg leser at Filip sier at det er nødvendig å dokumentere rettsaken i denne underholdningsserien for at folk skal forstå at dette har vært slitsomt for dem. De ønsket ikke å filme dette engang sier han. Dette må være første gang jeg hører om noen som har hatt med seg filmcrew i retten, men som egentlig ikke ønsket dette🙂 4 6
Istapp Skrevet 31. oktober #8627 Skrevet 31. oktober (endret) Får vi Nrk-serien om Ingebrigtsen tilbake? Serien Born to Run viser jo og fremstiller andre som ikke ønsker å delta i serien, så hvorfor skal den ene være et større problem enn den andre? Nettavisen.no har i dag noe om dobbeltmoralen som brødrene brothers gjennomfører. Endret 31. oktober av Istapp Lagt til mer tekst. 3 6
Gjest HSV50 Skrevet 31. oktober #8628 Skrevet 31. oktober Har dere sett serien, eller viser dere bare til hva pressen skriver? Jeg har ikke sett den, og jeg antar det ikke er så himla mange som gjør det heller, siden den ligger på en streamingtjeneste. I motsetning til Team Ingebrigtsen, som lå på NRK. Jeg ble litt forvirret av kronikken i Nettavisen, for den sa at en hel episode er viet til serien, og likevel belyste den ikke hva som var belastende? Og har de filmet folk som ikke vil bli filmet selv? Det ble vel ikke filmet inne i rettssalen, gjorde det. Der jeg har sett ut fra intervjuer er jo at de har snakket om hvordan rettssaken opplevedes for dem, og jeg har i grunnen ikke noe problem med å forstå at når de skal lage en serie, så må den biten være med også. Og jeg har heller ikke vanskelig for å forstå at de har behov for å si hvordan det var og er for den. Selv om det kanskje er uklokt i den store sammenhengen. Jeg har selv sagt ting høyt som jeg sikkert burde ha holdt kjeft om, fordi det for meg var ekstremt viktig å ha en stemme. Jeg ser jo at Gjert og kona gjør det samme, det har vært en stor par førstesiden i Se og Hør om den også. Jeg heier på gutta som idrettsutøvere og følger lite og ingenting med på livet deres ellers. Ergo ser jeg heller ikke serien. Jeg hadde sikkert sett den om den lå på nrk eller noe jeg hadde tilgang på, men jeg har ingen planer om å kjøpe mer tilgang. Og så fniser jeg uhemmet av alle som i kommentarfeltet er sååååå lei dem, men som likevel MÅ lese, MÅ se, MÅ kommentere. Kanskje bare la være om man har fått nok?
wizardunicorn Skrevet 31. oktober #8629 Skrevet 31. oktober Det at familien opplever det som nødvendig å dokumentere sin egen opplevelse av rettssaken, er ikke vanskelig å forstå. Når man har stått midt i en så offentlig og smertefull konflikt, handler det om å ta tilbake kontrollen over fortellingen – om å sørge for at det ikke er andre, enten det er presse, voldsutøver(e) eller nettroll, som definerer hvem man er eller hva man har opplevd. For mange som har vært gjennom traumatiske hendelser, kan det å fortelle sin egen historie være en måte å bearbeide og forstå det som har skjedd. Å dokumentere det på film kan være en slags eksponeringsterapi - å møte smerten i kontrollerte rammer, på egne vilkår. Jeg tror ikke dette først og fremst handler om penger eller eksponering, men om behovet for å finne mening og trygghet i en situasjon som har revet bort mye av nettopp det. Samtidig er det selvsagt et kommersielt prosjekt, og det er heller ikke galt i seg selv. Det betyr ikke at opplevelsen eller intensjonen bak er mindre ekte. I bunn og grunn handler det om å eie sin egen historie, sette premissene selv og vise hvordan ting faktisk opplevdes fra innsiden. Når det gjelder valg av plattform, hadde det nesten vært merkelig om dette ble sendt på NRK - altså samme kanal som sendte Team Ingebrigtsen. Det gir mening at de heller ønsker å samarbeide med en annen aktør når de nå lager sin egen dokumentar. Jeg har sett de to første episodene og begynt på den tredje. Jakob går kanskje ikke så dypt inn i ting som mange kunne ønske, men både kona og brødrene gir et tydelig bilde av hvordan han har håndtert situasjonen. Både Filip og Henrik fremstår reflekterte, og det er åpenbart at søsknene står samlet. For meg fremstår dette mer som en dokumentar enn som ren underholdning – ikke et forsøk på å “selge livet sitt på TV”, men et forsøk på å vise sin versjon av historien, på en måte som hjelper dem å forstå og gå videre. 17 1 6
Ninaen Skrevet 31. oktober #8630 Skrevet 31. oktober Jeg har sett alle 4 episodene som har kommet, som er t.o.m rettssaken. Jeg synes de har løst det på en god måte når først rettssaken skal være tema. De går ikke i detaljer, de er nøkterne i det de sier, og samtidig belyser de at det er en belastning. Det de sier går jo ikke inn på diskusjon og bevisførsel. At man snakker om at barndom/oppvekst har påvirket, uten å gå spesifikt inn på hendelser, så er jo det bare i tråd med at retten har trodd på det som er fortalt. Jeg skjønner jo at norsk media er sure for at de ikke får intervjuer. Samtidig har jeg forståelse for at de ønsker å ha full kontroll på hvordan ting faktisk kommer ut. Media vrenger jo og vrir på ting generelt, det er det mange som opplever. Og at man ikke får krigstyper og type skandaleoppslag. Man kan gjerne diskutere om rettssaken skulle vært med eller ikke. Men når den først er tema så synes jeg de har løst det på en god måte så langt i serien. 12 4
Ninaen Skrevet 31. oktober #8631 Skrevet 31. oktober wizardunicorn skrev (20 minutter siden): Det at familien opplever det som nødvendig å dokumentere sin egen opplevelse av rettssaken, er ikke vanskelig å forstå. Når man har stått midt i en så offentlig og smertefull konflikt, handler det om å ta tilbake kontrollen over fortellingen – om å sørge for at det ikke er andre, enten det er presse, voldsutøver(e) eller nettroll, som definerer hvem man er eller hva man har opplevd Jeg har sett de to første episodene og begynt på den tredje. Jakob går kanskje ikke så dypt inn i ting som mange kunne ønske, men både kona og brødrene gir et tydelig bilde av hvordan han har håndtert situasjonen. Både Filip og Henrik fremstår reflekterte, og det er åpenbart at søsknene står samlet. For meg fremstår dette mer som en dokumentar enn som ren underholdning – ikke et forsøk på å “selge livet sitt på TV”, men et forsøk på å vise sin versjon av historien, på en måte som hjelper dem å forstå og gå videre. Veldig enig i disse betraktningene. Sesong 2 av Born to run skulle jo lages uansett. Og sesongen hadde blitt sett uansett. 7 4
Jentainord Skrevet 1. november #8632 Skrevet 1. november Holder på med 4. episode og synes det som omhandler rettssaken er både respektfullt og modent håndtert. Med tanke på at brødrene bare er mennesker, så ville det ikke sjokkert meg om de benyttet anledningen å gi noen stikk i både den ene og andre retningen. Men de gjør ikke det. Ikke engang til kommentarfelt og «mannen i gata». Og i det tilfellet Gjert dukker opp på Henriks treninge, mens han har et filmcrew i hælene, så har han valgt greit selv at dette ble tatt med. Tipper jeg hadde satt den treninga på vent, men vi er forskjellige. Alt i alt, jeg får mer og mer respekt for disse brødrene jo mer jeg ser de. De framstår mye mer ydmyke, nedpå, balanserte og fine nå enn når faren var i bildet. Da var det roping og kjefting ukontrollert i alle retninger. Nå er det harmoni blandt de. 17 1 8
Ninaen Skrevet 1. november #8633 Skrevet 1. november Jentainord skrev (5 timer siden): Holder på med 4. episode og synes det som omhandler rettssaken er både respektfullt og modent håndtert. Med tanke på at brødrene bare er mennesker, så ville det ikke sjokkert meg om de benyttet anledningen å gi noen stikk i både den ene og andre retningen. Men de gjør ikke det. Ikke engang til kommentarfelt og «mannen i gata». Og i det tilfellet Gjert dukker opp på Henriks treninge, mens han har et filmcrew i hælene, så har han valgt greit selv at dette ble tatt med. Tipper jeg hadde satt den treninga på vent, men vi er forskjellige. Alt i alt, jeg får mer og mer respekt for disse brødrene jo mer jeg ser de. De framstår mye mer ydmyke, nedpå, balanserte og fine nå enn når faren var i bildet. Da var det roping og kjefting ukontrollert i alle retninger. Nå er det harmoni blandt de. Helt enig, dette var godt oppsummert. Hvis intensjonen var å utnytte rettssaken kommersielt i ordets rette forstand så kunne de gjort så mye mer ut av det og virkelig kjørt shit-show. Det hadde jo på mange måter vært litt pussig om rettssaken ikke ble nevnt i en slik serie mtp hvordan den påvirker sesongen. Så når den først er nevnt/med synes jeg det er meget godt håndtert. Og episoden med Gjert på friidrettsbanen kunne også Henrik gjort mye mer ut av med produksjonen. Gjert ser jo kameraene, likevel velger han å bli stående midt i vinkelen, han vet jo hva han gjør. Sånn sett er det egentlig bra det er med. Var også en ab disse kommentatorene som skrev «nå skal en ny generasjon Ingebrigtsen-barn eksponeres på tv», men så langt er det jo kun datteren til Jakob som er filmet i særlig grad, og hun eksponeres jo ikke i form av opplysninger om henne, kun Jakob som far. Barna til Henrik er blitt ganske store nå, de er ikke med overhodet så langt. Og barna til Filip er det så vidt glimt av. Denne serien er noe helt annet enn Team Ingebrigtsen var. 12 3 3
Callisto83 Skrevet 4. november #8634 Skrevet 4. november Ninaen skrev (På 1.11.2025 den 17.07): Helt enig, dette var godt oppsummert. Hvis intensjonen var å utnytte rettssaken kommersielt i ordets rette forstand så kunne de gjort så mye mer ut av det og virkelig kjørt shit-show. I dag skriver VG at guttene er i patentstrid om merkenavnet "Team Ingebrigsten" og "Jacob Ingebrigsten" - med c. LINK Spør du meg, virker det hele som et shit-show allerede. Team Ingebrigsten på NRK ble på mystisk vis fjernet fra NRK rett før guttenes egen serie kom ut på Prime. Nå i den nyeste sesongen melkes rettssaken. Prikken over i´en for min del må være at Filip refererte til Tone som sin "tidligere mor" nylig i mediene. Selv om han og samboeren bodde i kjellerleiligheten i flere år... Altså, ærlig talt. Jeg tror faktisk mange i Norge reagerer på dette. 4 5
Ninaen Skrevet 4. november #8635 Skrevet 4. november Callisto83 skrev (1 time siden): I dag skriver VG at guttene er i patentstrid om merkenavnet "Team Ingebrigsten" og "Jacob Ingebrigsten" - med c. LINK Spør du meg, virker det hele som et shit-show allerede. Team Ingebrigsten på NRK ble på mystisk vis fjernet fra NRK rett før guttenes egen serie kom ut på Prime. Nå i den nyeste sesongen melkes rettssaken. Prikken over i´en for min del må være at Filip refererte til Tone som sin "tidligere mor" nylig i mediene. Selv om han og samboeren bodde i kjellerleiligheten i flere år... Altså, ærlig talt. Jeg tror faktisk mange i Norge reagerer på dette. Den patentstriden er det Gjert som har startet. Dette har vært omtalt i media siden før VM. 10 10
GammelKaktus Skrevet 4. november #8636 Skrevet 4. november Callisto83 skrev (1 time siden): I dag skriver VG at guttene er i patentstrid om merkenavnet "Team Ingebrigsten" og "Jacob Ingebrigsten" - med c. LINK Spør du meg, virker det hele som et shit-show allerede. Team Ingebrigsten på NRK ble på mystisk vis fjernet fra NRK rett før guttenes egen serie kom ut på Prime. Nå i den nyeste sesongen melkes rettssaken. Prikken over i´en for min del må være at Filip refererte til Tone som sin "tidligere mor" nylig i mediene. Selv om han og samboeren bodde i kjellerleiligheten i flere år... Altså, ærlig talt. Jeg tror faktisk mange i Norge reagerer på dette. De bodde i kjelleren FØR rettsaken der mor valgte å støtte Gjert. Skjønner godt man blir bitter når man opplever at ens mor velger vekk barna sine da har man lov å velge vekk mora si og. Mange grunner til at man velger å ha kontakt med foreldre som ikke gjør en godt. Av og til er det lettere å ha de nært, man kan oppleve å ha mer kontroll, spesielt når man har mindre søsken. Dessuten så tror jeg ikke de har vært så reflekterte på alt som har skjedd i familien opp gjennom årene før det smalt da det med søsteren skjedde, men det blir jo mine tanker om saken. Men min erfaring er at barn er flinke til å se gjennom fingrene på mye faenskap, man er jo nærmest født med en lojalitet til ens foreldre. 10 4
Gjest HSV50 Skrevet 4. november #8637 Skrevet 4. november Patentstriden var det Gjert som startet. Og at man velger å bryte med en forelder som nekter å forklare seg mens du hører pÅ og så forklarer seg på en måte som direkte sier at 5 unger forklarer deg uriktig - jeg kan godt forstå at man ikke synes at hun fortjener å kalle seg mor. Og Jakob har jo kjøpt seg gård og skal flytte fra nabolaget. Så det er jo tydelig at han ikke ønsker å bo nær foreldrene lengre, selv om de nettopp bygde hus der.
Jentainord Skrevet 4. november #8638 Skrevet 4. november (endret) Callisto83 skrev (4 timer siden): I dag skriver VG at guttene er i patentstrid om merkenavnet "Team Ingebrigsten" og "Jacob Ingebrigsten" - med c. LINK Spør du meg, virker det hele som et shit-show allerede. Team Ingebrigsten på NRK ble på mystisk vis fjernet fra NRK rett før guttenes egen serie kom ut på Prime. Nå i den nyeste sesongen melkes rettssaken. Prikken over i´en for min del må være at Filip refererte til Tone som sin "tidligere mor" nylig i mediene. Selv om han og samboeren bodde i kjellerleiligheten i flere år... Altså, ærlig talt. Jeg tror faktisk mange i Norge reagerer på dette. Kan jeg få spørre hvorfor disse tingene du nevner er ett shitshow i dine øyne? Å ta patent på teamnavnet er helt naturlig, da de er de tre løperne som er i teamet, eller skal Gjert ta navnet på de nye gutta sine mener du? Og at de fjernet en serie som var selve beviset på kjeft og dårlig stemning når det ble en sak utav det er jo ikke rart. En dokumentar vil jo ikke være det samme om de fjerner flere måneder og en så viktig livshendelse. Og hva skjedde egentlig med empatien til det norske folk når 5 av 7 barn kutter ut far og mor pga ganske triste historier og en elendig håndtering av saken etterpå? Hvor er de medmenneskelige følelsene tatt veien? Jeg er kanskje rar, men jeg fatter ikke at folk ikke har mer empati i en slik sak. Endret 4. november av Jentainord 10 6
Ninaen Skrevet 4. november #8639 Skrevet 4. november Jentainord skrev (2 minutter siden): Kan jeg få spørr hvorfor disse tingene du nevner er ett shitshow i dine øyne? Å ta patent på teamnavnet er helt naturlig, da de er de tre løperne som er i teamet, eller skal Gjert ta navnet på de nye gutta sine mener du? Og at de fjernet en serie som var selve beviset på kjeft og dårlig stemning når det ble en sak utav det er jo ikke rart. En dokumentar vil jo ikke være det samme om de fjerner flere måneder og en så viktig livshendelse. Og hva skjedde egentlig med empatien til det norske folk når 5 av 7 barn kutter ut far og mor pga ganske triste historier og en elendig håndtering av saken etterpå? Hvor er de medmenneskelige følelsene tatt veien? Jeg er kanskje rar, men jeg fatter ikke at folk ikke har mer empati i en slik sak. Vil bare presisere at det er Gjert som prøver å ta patent på navnet, ikke guttene. Guttene har derimot klaget på søknaden hans, altså at det ikke skal være patent. (Ellers enig med deg 😊) 6
Jentainord Skrevet 4. november #8640 Skrevet 4. november (endret) Ninaen skrev (4 minutter siden): Vil bare presisere at det er Gjert som prøver å ta patent på navnet, ikke guttene. Guttene har derimot klaget på søknaden hans, altså at det ikke skal være patent. (Ellers enig med deg 😊) Ja, Gjert startet patentstyret med «ingebrigtsen metoden» men gutta har nå søkt om å få patent på navnet Team Ingebrigtsen og Jacob Ingebrigtsen i tillegg til Ingebrigtsen metoden. Tipper de gjør dette slik at han ikke skal ende opp med patent på det som forbindes med deres løpekarrierer, og jeg heier på det 👏☺️ Endret 4. november av Jentainord 6 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå