timbar Skrevet 25. juni #8261 Skrevet 25. juni Istapp skrev (14 timer siden): Hva utløste gårdagens kronikk da? Fortsatt G sin skyld eller? Hvis sønnene ikke kan være på stadioner hvor far kan komme samtidig, så bør sønnene frastå selv å komme. De kan faktisk ikke tillate seg å dirigere hva andre skal gjøre. Det er jo ikke brødrene som har skrevet denne kronikken men en journalist i VG, mulig de visste om det, men den er ikke skrevet under av de og folk og journalister kan vel ytre seg om hva de vil. 10
Sugar&Spice Skrevet 25. juni #8262 Skrevet 25. juni Istapp skrev (1 time siden): Med tanke på at GI ble dømt for kroppskrenkelse (mildeste form for vold) mot datteren for håndkle-episoden, kan vi vel spare rettssystemet for 7 uker i retten mot sikkerhetssjef under Ødegård/Spelling bryllupet i helgen - anmeldt for kroppskrenkelse og tydelig videobevis av hendelsen; https://www.seher.no/kjendis/avslort-av-sjokk-video/83266382 Nå er listen lagt for saker til rettssystemet fremover, blir vel 20 dgr for dette tilfellet, 10 000,- til hver av partene som ble angrepet og 2 års prøvetid. Dette må være den rareste, fjerneste og teiteste sammenlikningen noensinne. Det er komplett virkelighetsfjernt. 16 3
timbar Skrevet 25. juni #8263 Skrevet 25. juni Callisto83 skrev (57 minutter siden): Jeg mistenkte tidlig at denne saken egentlig dreide seg om noe annet enn å vokse opp i et reellt fryktregime. Det handlet vel mest om å fjerne Gjert som trener. De fleste uttalelsene som har kommet frem i ettertid bekrefter det. Fokus på Narve etc. Hvis det du sier er riktig hvorfor kunne ikke GI akseptere oppsigelsen han fikk av brødrene. Det var enten du liker å høre det GI som startet dette I mediene, blant annet en podcast. Først etter dette gikk brødrene ut i media med sin versjon. Ifølge opptaket Henrik tok da han sa opp faren som trener, ønsket de bare ro rundt dette, men det respekterte jo ikke GI så de var nødt til å ta til motmæle Du må få tro det du vil, men hvorfor skulle brødrene gjøre dette mot faren uten at det var grunnlag for det. Er jo bare ønsketenkning da. 13 6
oss-to Skrevet 25. juni #8264 Skrevet 25. juni Vi får jo berre håpe det er verdt det . Håpar foreldra har gitt barna gode verdiar til å stå støtt som eigene individ utanfor bana også. Mitt mammahjerte blør, og må med handa på hjarte sei, eg er glad vi er forskjellig.
Ellie42 Skrevet 25. juni #8265 Skrevet 25. juni (endret) Istapp skrev (2 timer siden): Med tanke på at GI ble dømt for kroppskrenkelse (mildeste form for vold) mot datteren for håndkle-episoden, kan vi vel spare rettssystemet for 7 uker i retten mot sikkerhetssjef under Ødegård/Spelling bryllupet i helgen - anmeldt for kroppskrenkelse og tydelig videobevis av hendelsen; https://www.seher.no/kjendis/avslort-av-sjokk-video/83266382 Nå er listen lagt for saker til rettssystemet fremover, blir vel 20 dgr for dette tilfellet, 10 000,- til hver av partene som ble angrepet og 2 års prøvetid. Du hopper you over det som er problemet. Folk får ikke lov til å være med som trener i mange forbund med voldssaker på rullebladet. Gjert er nå dømt for vold, samme hvilken form du tenker er ok eller ikke, derved ville han f.eks ikke fått lov til å delta som trener i klubbene mine barn er i. Men det hopper du sporenstreks over. Ville du likt å ha en mann som slår jenter som trener for dine barn? Personlig tenker jeg folk som slår barna sine ikke bør være med i idrett som trenere. Endret 25. juni av Ellie42 19 3
Miomino Skrevet 25. juni #8266 Skrevet 25. juni timbar skrev (48 minutter siden): Det er jo ikke brødrene som har skrevet denne kronikken men en journalist i VG, mulig de visste om det, men den er ikke skrevet under av de og folk og journalister kan vel ytre seg om hva de vil. Her er du på ville veier. Espen Skoland, som er mannen bak kronikken, er ikke journalist i VG. Han er daglig leder i bedriftsrådgiver selskapet Npg Sport & Communication AS. Med tanke på hans rolle som rådgiver for brødrene Ingebrigtsen vil jeg anta de er fullstendig klar over at han skrev kronikken. 4 3
Vardo21 Skrevet 25. juni #8267 Skrevet 25. juni Callisto83 skrev (2 timer siden): Jeg mistenkte tidlig at denne saken egentlig dreide seg om noe annet enn å vokse opp i et reellt fryktregime. Det handlet vel mest om å fjerne Gjert som trener. De fleste uttalelsene som har kommet frem i ettertid bekrefter det. Fokus på Narve etc. Spesiell konklusjon. Så da tenker du at det var politiet og tiltalemyndighetene som hadde en agenda mot Gjert? I og med at det var de som opprettet sak? For, som det er gjentatt til det kjedsommelige i denne tråden; brødrene anmeldte ikke Gjert. 15 5
Vardo21 Skrevet 25. juni #8268 Skrevet 25. juni Istapp skrev (3 timer siden): Med tanke på at GI ble dømt for kroppskrenkelse (mildeste form for vold) mot datteren for håndkle-episoden, kan vi vel spare rettssystemet for 7 uker i retten mot sikkerhetssjef under Ødegård/Spelling bryllupet i helgen - anmeldt for kroppskrenkelse og tydelig videobevis av hendelsen; https://www.seher.no/kjendis/avslort-av-sjokk-video/83266382 Nå er listen lagt for saker til rettssystemet fremover, blir vel 20 dgr for dette tilfellet, 10 000,- til hver av partene som ble angrepet og 2 års prøvetid. Så bra det var mild vold han brukte på den 15 år gamle datteren sin da. Det er hun sikkert veldig takknemlig for. Kunne vært verre. 14 2
HSV50 Skrevet 25. juni #8269 Skrevet 25. juni (endret) Callisto83 skrev (2 timer siden): Jeg mistenkte tidlig at denne saken egentlig dreide seg om noe annet enn å vokse opp i et reellt fryktregime. Det handlet vel mest om å fjerne Gjert som trener. De fleste uttalelsene som har kommet frem i ettertid bekrefter det. Fokus på Narve etc. Fjerne Gjert som trener? Det gjorde de jo allerede i januar 2022. Det er nå en gang sånn at idrettsutøvere kan velge selv hvem de vil ha som trener. Og det sa de jo også da de sparket ham. I den pressemeldingen som kom da, at de avslutter trenerforholdet med Gjert, og at han heller kunne fokusere på å være far. Eller konspirerer du at de sånn helt ut av det blå og uten noen som helst egentlig grunn ville sparke han og hindre ham i å være trener bare fordi de fikk lyst, liksom? Du tror kanskje ikke at om DET var målet, så hadde de latt søsteren anmelde ham og selv anmeldt ham allerede i januar 2022. Ikke ventet halvannet år og så skrevet en kronikk mens de krysset fingrene for at politiet ville starte etterforskning på eget initiativ. jeg er klar over at Elden selger historien om at det er brødrene som har pushet denne saken med den kronikken, men sannheten er at de har sagt nada fra den første pressemeldingen og fram til kronikken, mens Gjert skaffet seg advokat, klaget høylydt over manglende akkreditering og klaget sin arme nød i podcasten til Raja om hvor uforståelig dette var, og kommentarfeltene og avisene rant over om hvor dypt urettferdig og slemt dette var mot Gjert. Gjert spilte offer selv om han var VELDIG klar over hvorfor han fikk sparken. Endret 25. juni av HSV50 Fjernet navn 14 1 9
HSV50 Skrevet 25. juni #8270 Skrevet 25. juni Nei det var nok en nøye gjennomtenkt plan for å fjerne en veldig god trener og en like god far, bare fordi de er slemme og bortskjemte. Så fikk de Kristoffer (som ikke ble trent av Gjert) til å skrive en bekymringsmelding til de som laget Team Ingebrigtsen et år før de brøt med faren, bare for å øke troverdigheten. Så dasket verdens beste trener og far søsteren med det håndkleet, for litt flaks skal man ha. Og så satt de stille på gjerdet halvannet år til, mens alle spekulerte på hvorfor de hadde sparket verdens beste trener, og hvordan de kunne være så slemme mot pappen sin. Før de fikk en kommunikasjonsrådgiver til å skrive den kronikken. Litt usikker på om de bare krysset fingrene for at politiet skulle starte etterforsking selv, eller om de har like stor makt over politiet som over friidrettsforbundet. Men uansett så klarte de å få reist tiltale mot den snille faren og gode treneren sin. Fordi de er sånne slemmes utakknemlige drittunger som utrolig nok ikke vil ha verdens beste trener som sin trener, og heller ikke vil ha ham som far. Fordi de er så slemme og utakknemlige. All fem. 🙄 14 14
HSV50 Skrevet 25. juni #8271 Skrevet 25. juni Altså. Jeg spør fordi jeg lurer helt seriøst. Dere som mener dette bare handler om at brødrene ville ha fjernet Gjert som trener, og at han er unik som trener. a) hvorfor vil man kvitte seg med en veldig god trener. b) hvorfor ventet de halvannet år før de skrev den kronikken? c) tror dere, på fult alvor, at noen med så oppblåst selvbilde som det dere mener at Jakob (og Henrik, men ikke Filip, for han er så snill) har, virkelig er redd for at Narve skal bli bedre enn Jakob fordi Gjert trener ham, og at det er derfor de vil ha Gjert bort fra friidrettsbanen? og til slutt: d) hvis Gjert er en så fantastisk god trener at de er livredde for konkurrenter som trenes av ham, hvorfor i alle dager ga de han da sparken??? For det er særdeles lite logisk å sparke en så god trener altså. 6 19
Jentainord Skrevet 25. juni #8272 Skrevet 25. juni (endret) Istapp skrev (16 timer siden): G kan ikke gå stillere i dørene. Han har ikke gitt offentlige uttalelser i det hele tatt siden tiltalen forelå ang. saken. At han snakker til pressen på konkurranser, jfr. i Bergen ang prestasjoner osv til Narve, det er helt normalt for en trener. Dette med at han skal ha sagt han skal ødelegge, er tull og ikke sant. Nå må sønnene gi seg og gå videre (om det ikke i siste liten kommer en anke da). Bak denne kontoen må det være en veldig nært Gjert, det begynner jeg å tro både på måte du angriper andre og måten du forsvarer G på. Det er sagt at han skal ødelegge for guttene både på lydopptak og til Slotvik. Mener du at det som kommer fra Elden ikke er like mye G’s uttalelser som barnas via advokat eller kommunikasjonsrådgiver? Sønnene anmeldte aldri, og kan heller ikke anke. Søsteren anmeldte. Og aktoratet. Endret 25. juni av Jentainord 13 8
Orly Skrevet 25. juni #8273 Skrevet 25. juni EllaSays skrev (8 timer siden): Vi ser så ulikt på dette, du og jeg. De aller fleste av oss setter barna våre først og vil dem alt godt. Jeg kan ikke se at G gjør det eller har gjort det. Hvis mine barn anklaget meg slik hans har gjort, ville jeg tatt flere steg tilbake og funnet andre jobber. Jeg ville latt min 24 år gamle sønn få den roen han trengte til å fortsatt være verdens beste på sine distanser. Jeg ville gjort alt i min makt og ventet ut sinnet og skuffelsen til barna mine, så vi kanskje kunne være en familie igjen. Så mye elsker jeg mine barn. De fleste oppegående foreldre ville gjort det 15 1
Orly Skrevet 25. juni #8274 Skrevet 25. juni Vardo21 skrev (58 minutter siden): Så bra det var mild vold han brukte på den 15 år gamle datteren sin da. Det er hun sikkert veldig takknemlig for. Kunne vært verre. Ikke sant, herlighet klart hun skal være takknemlig for det, for det er jo ikke så farlig. 🙄 11 1
Eyr Skrevet 25. juni #8275 Skrevet 25. juni (endret) Ellie42 skrev (5 timer siden): Du hopper you over det som er problemet. Folk får ikke lov til å være med som trener i mange forbund med voldssaker på rullebladet. Gjert er nå dømt for vold, samme hvilken form du tenker er ok eller ikke, derved ville han f.eks ikke fått lov til å delta som trener i klubbene mine barn er i. Men det hopper du sporenstreks over. Ville du likt å ha en mann som slår jenter som trener for dine barn? Personlig tenker jeg folk som slår barna sine ikke bør være med i idrett som trenere. Som nattvakt for laget til gutten min en natt på cup måtte jeg levere politiattest… Endret 25. juni av Eyr 8
Trillian Astra Skrevet 25. juni #8276 Skrevet 25. juni Hadde jeg hatt en kollega som brølte, skjelte ut andre og sa han skulle gjøre alt for å ødelegge for en annen kollega hadde bedriften startet en sak for å beskytte de utsatte og etter hvert om ting ikke bedret seg hatt en prosess for få vedkommende oppsagt Psykologisk trygghet er viktig på en arbeidsplass. Og det hadde bedriften kunne gjort helt uten at vedkommende var dømt for noe. En kan være innenfor loven men utenfor det som er forventet på en arbeidsplass. Og hadde vedkommende bare gjort «lett kroppskrenkelse» (som noen hevder det er) hadde vedkommende blitt sagt opp på dagen. For å sette det i perspektiv. Friidrettsbanen og treningsanlegg er arbeidsplassen til guttene. At en i tillegg gjør det mot egne barn som en står i et maktforhold til gjør det mye verre. Her er det i tillegg mange som gir barna skylden utrolig nok. 10 1
Istapp Skrevet 25. juni #8277 Skrevet 25. juni https://www.dagbladet.no/sport/vil-ikke-suspendere/83267674 Ber folk i tråden merke seg slutten på reportasjen. 1 5
Istapp Skrevet 25. juni #8278 Skrevet 25. juni Trillian Astra skrev (7 minutter siden): Hadde jeg hatt en kollega som brølte, skjelte ut andre og sa han skulle gjøre alt for å ødelegge for en annen kollega hadde bedriften startet en sak for å beskytte de utsatte og etter hvert om ting ikke bedret seg hatt en prosess for få vedkommende oppsagt Psykologisk trygghet er viktig på en arbeidsplass. Og det hadde bedriften kunne gjort helt uten at vedkommende var dømt for noe. En kan være innenfor loven men utenfor det som er forventet på en arbeidsplass. Og hadde vedkommende bare gjort «lett kroppskrenkelse» (som noen hevder det er) hadde vedkommende blitt sagt opp på dagen. For å sette det i perspektiv. Friidrettsbanen og treningsanlegg er arbeidsplassen til guttene. At en i tillegg gjør det mot egne barn som en står i et maktforhold til gjør det mye verre. Her er det i tillegg mange som gir barna skylden utrolig nok. Nei, en arbeidstaker hadde ikke blitt sagt opp med en dom på kroppskrenkelse. Og nei, sønnene kan ikke styre hvor faren skal jobbe. 1 5
Istapp Skrevet 25. juni #8279 Skrevet 25. juni Ellie42 skrev (8 timer siden): Så er vel G dømt for vold mot datteren sin. Det er mange klubber og forbund som har nulltoleranse for sånt. Nå skal vi ikke feie alt Gjert har gjort under teppet heller. Han er faktisk, per nå, voldsdømt samme hvor ivrig man er på å avfeie det han har gjort. I mine barns klubber får ikke folk med slik vandel lov til å være trenere, just saying. Det er faktisk ikke sundt å ha voldsmenn rundt barn og utøvere. Ville du latt en voldelig mann trene dine barn, om han ikke het Gjert? Det er folk som ikke får være trenere fordi de slåss når de var 18 også. Det er ingen menneskerett å være trener, i hvert fall ikke når Gjert selv sier han 'hater' idrett og bare har gjort det for sønnene sine. https://www.dagbladet.no/sport/vil-ikke-suspendere/83267674 Nei, idrettslag kan ikke utestenge folk slik du påstår. I idretten skal det være rom for mangfold. Sedelighetsdømte får ikke ha roller og ansvarlige jobber innen idrettslag. GI vil ikke få dette på sitt rulleblad dersom han ikke blir domfelt igjen innen 2 år, det er en betinget dom han har fått for kroppskrenkelse. 2 4
Istapp Skrevet 25. juni #8280 Skrevet 25. juni timbar skrev (6 timer siden): Hvis det du sier er riktig hvorfor kunne ikke GI akseptere oppsigelsen han fikk av brødrene. Det var enten du liker å høre det GI som startet dette I mediene, blant annet en podcast. Først etter dette gikk brødrene ut i media med sin versjon. Ifølge opptaket Henrik tok da han sa opp faren som trener, ønsket de bare ro rundt dette, men det respekterte jo ikke GI så de var nødt til å ta til motmæle Du må få tro det du vil, men hvorfor skulle brødrene gjøre dette mot faren uten at det var grunnlag for det. Er jo bare ønsketenkning da. Sønnene har krevd at faren ikke trente andre, hvorfor skulle sønnene kunne kreve det? 1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå