Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Stay skrev (8 timer siden):

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vold-i-nare-relasjoner-apenbar-forskjellsbehandling-av-ingebrigtsen-rettssaken/o/5-95-2438747

Denne anbefales til alle dere som er tilhengere av disse svake bortkjemte barna som har blitt kjeftet på et fåtall ganger i sin oppvekst, i et hus med 7 barn og 2 foreldre som har stått på, beskyttet og tilrettelagt til 1000. Som i dag har ALT i livet og kjører rundt og flasher dyre biler. Med koner som viser trutmunnen for penger til uføre tilhengere, og leker kjendiser. ... og som mener at G skal i fengsel, eller i det hele tatt dømmes, for dette 🤣

J sin siste kommentar, og kronikk, var så flau. En klisjé og et taktisk krampetrekk som de mindre intelligente av befolkningen hyller, fordi de ikke klarer å gjennomskue baktanken. 

Ang det uthevede. Godt gjort å gå imot Tone og Gjerts egne beskrivelser av kjefting i huset, (jfr deres egne bøker.) 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (8 timer siden):

Er datteren også influenser som svigerinnene?  Noen som følger henne sa hun har jobbet seg oppover og ligger greit an med følgere på instagram nå.

Sist hun delte innlegg på instagram var i begynnelsen av januar, så hun er ingen influencer nei. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikoletta skrev (1 time siden):

Er du vokst opp i dette huset som et av disse barna? Siden du vet at de har blitt kjeftet på et fåtall ganger i sitt liv?

Bare det som kom frem i serien om denne familien viser alarmerende dårlig oppvekstvilkår for barn.

Hvorvidt de tjener gode penger som voksne er da helt urelevant til saken?  

Du må gjerne ha dine meninger om hva en god oppdragelse er, men jeg håper virkelig ikke du har barn som du utsetter for dette som Ingebrigtsenbarna beskriver. For det skaper ingen god og trygg oppvekst.

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å forstå at noen kan mene at beskrivelsene av deres oppvekst er bra, men meg om det.

Nå har du sagt det meste, er helt sjokkert over slike kommentarer  som hen du svarer på. Har ikke folk her fått med seg at det er ikke barna selv som har opprettet sak, men påtalemyndigheten. Har ikke folk fått med seg at det var Gjert som selv som startet å gå ut i media, og at kronikken til brødrene kom som motsvar til han. 

Så de skal liksom akseptere psykisk og fysisk vold fordi Gjert har trent de til å bli verdensmestre. 

De har altså overhode ikke noen ære for at de selv har blitt det. Greit nok at G har vært en flink trener, men han kan ikke trene hvem som helst til å bli så god da.

Og han har jo tjent enormt med penger på barna sine. Bare det faktum at han laget så mye rabalder fordi de sa han opp som trener sier jo mye om han.

Dette hadde ikke trengt å komme ut i det hele tatt hvis ikke G hadde tatt denne oppsigelsen så tungt.

Og han i likhet med andre må jo finne seg i å bli sagt opp som trener. Hvorfor skal han ha fordeler av å være får som trener mon tro? 

I fotballen sparker de trenere på løpende fot. Hvorfor kunne han ikke bare akseptere at han ble sagt opp som trener uten å lage ballade ut av det. Guttene har selv sagt han har gjort en god jobb, så har ikke noe med det og gjøre.

De kom bare til at det ikke gikk lengre, og hadde G akseptert det, hadde dette aldri trengt å bli en sak. De ønsket ikke å gå ut med årsaken, det var G som startet dette

Jeg forstår at han tok  det tungt, spørsmålet er vel om det tyngste var at han kom til å gå drastisk ned i inntekt.

Men er vel ikke barna sitt ansvar å holde han med høy inntekt, og de kjøpte han jo ut av foretaket med en anseelig sum.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Nettavisen har noen rare kommentatorer. For det første kan ikke sakene Bøhler sammenligner, direkte sammenlignes. I saken med 19-åringen er det snakk om mer alvorlig vold og trusler, men samtidig var han yngre (til dels under 18) når han utførte de straffbare handlingene. Straffen vil da også bli mildere. Han var tiltalt for vold og trusler mot søster og mor. Saken er alvorlig, men det er mer alvorlig når foreldre mishandler barna når de er små. 

Dette er også talende for Bøhlers kronikk og hvilket standpunkt han har tatt: 

Aktor nedla en påstand om fengsel i to år og seks måneder, som mange oppfattet som uventet streng. Det skyldes at det er omstridt om det har skjedd vold i de få tilfellene det er snakk om

Det er ikke snakk om få tilfeller av vold. Det er snakk om relativt få tilfeller av fysisk vold. Bøhler ser da vekk fra psykisk vold i denne saken. 

Endret av GeanJenie
Kursiverte sitat
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GeanJenie skrev (1 time siden):

Aktor nedla en påstand om fengsel i to år og seks måneder, som mange oppfattet som uventet streng. Det skyldes at det er omstridt om det har skjedd vold i de få tilfellene det er snakk om

I dag ble forresten tre gutter dømt for knivangrep på et tilfeldig homofilt par på Tjuvholmen. De dømmes for drapsforsøk, grovt ran og bæring av kniv på offentlig sted. Den strengeste straffen for en av disse tre var 2 år og 6 måneder i fengsel. Omtrent det samme som aktor mener Gjert burde få. Synes du dette høres riktig ut?

Ingebrigsten saken hører vel egentlig hjemme i en episode av Dr.Phil, og ikke 7 uker i norsk rett. Norge må ta seg sammen.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (21 minutter siden):

I dag ble forresten tre gutter dømt for knivangrep på et tilfeldig homofilt par på Tjuvholmen. De dømmes for drapsforsøk, grovt ran og bæring av kniv på offentlig sted. Den strengeste straffen for en av disse tre var 2 år og 6 måneder i fengsel. Omtrent det samme som aktor mener Gjert burde få. Synes du dette høres riktig ut?

Ingebrigsten saken hører vel egentlig hjemme i en episode av Dr.Phil, og ikke 7 uker i norsk rett. Norge må ta seg sammen.

Vet du hvilke saker aktor har brukt som sammenlignbare eksempler i Ingebrigtsen saken? De henter ofte straffepåstand fra andre saker. Tror det hadde vært mer interessant å finne ut av enn skarp retorikk frem og tilbake. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (17 minutter siden):

Om jeg hadde fått beskjed om at jeg måtte velge, enten dette fæle knivangrepet sammen med kjæresten min, eller barndommen med Gjert vet jeg hva jeg ville valgt. Og det er den ene dagen med et traumatisk knivangrep i voksen alder. Den traumatiske barndommen med konstant kjeft, innimellom fysisk vold og mye trusler fra jeg var en liten unge, hvor jeg alltid fmåtte være på vakt og aldri kunne slappe av er ikke lukrativ. 
Jeg hadde heller ikke tatt barndommen til Jakob om jeg visste at jeg fikk luksusbilene og huset hans etterpå i belønning, det er ikke verd det.

Tror ikke folk som er så ufine mot søsknene tenker på hvordan en slik hverdag er i så mange år. Som barn er man maktesløs ovanfor og overgitt til sine foreldres omsorgsevne. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (31 minutter siden):

Her er det også snakk om ungdommer under 18 år. Aktor ba om fire år og fire måneder for den mest alvorlige tiltalen. Hvis vi sammenligner med hva aktor ba om i Ingebrigtsen saken er allerede straffepåstanden nesten dobbelt så stor. Dersom Gjert faktisk blir dømt til to år og seks måneder kan du sammenligne straffene i disse to sakene. Men det stemmer fortsatt ikke at 17-åringen "kun" fikk 2 år og 6 mnd. Dette står om straffen han faktisk fikk (det var kun en av ungdommene som ble dømt for drapsforsøk):

En 17 år gammel gutt er funnet skyldig i drapsforsøk.

Aktor ba om fengsel i fire år og fire måneder.

I Oslo tingrett er 17-åringen dømt til fengsel i to år og seks måneder, samt ungdomsstraff i to år for drapsforsøk.

– Han syns den samlede straff er blitt noe lang, sier forsvareren hans Thomas Øiseth.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentainord skrev (7 minutter siden):

Om jeg hadde fått beskjed om at jeg måtte velge, enten dette fæle knivangrepet sammen med kjæresten min, eller barndommen med Gjert vet jeg hva jeg ville valgt. Og det er den ene dagen med et traumatisk knivangrep i voksen alder. Den traumatiske barndommen med konstant kjeft, innimellom fysisk vold og mye trusler fra jeg var en liten unge, hvor jeg alltid fmåtte være på vakt og aldri kunne slappe av er ikke lukrativ. 
Jeg hadde heller ikke tatt barndommen til Jakob om jeg visste at jeg fikk luksusbilene og huset hans etterpå i belønning, det er ikke verd det.

Tror ikke folk som er så ufine mot søsknene tenker på hvordan en slik hverdag er i så mange år. Som barn er man maktesløs ovanfor og overgitt til sine foreldres omsorgsevne. 

Jeg hadde glatt valgt Gjert som far fremfor å bli forsøkt knivstukket av en tilfeldig innvandrergjeng imens jeg satt på restaurant. Jeg hadde garantert også blitt utrolig provosert som offer for hatkriminalitet, hvis drapsforsøk pga legning skulle få like streng straff som håndkleepisode eller urimelig bilkontrakt i en kjendisfamilie.

Det er mange skjebner der ute. Noen vokser opp med en far som driter i alt ansvaret og stikker av. Noen fedre drikker og ruser seg fra sans og samling. Noen er seksuelle overgripere. Noen fedre tar opp lån for å gamble, og ødelegger familien på den måten. Noen blir skambanka opp av far, bare fordi far har hatt en dårlig dag. Listen er dessverre lang. Jeg tror ikke denne saken på noen som helst måte vil bidra til mer konkrete ressurser til anonyme ofre.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde glatt valgt Gjert som far fremfor å bli forsøkt knivstukket av en tilfeldig innvandrergjeng imens jeg satt på restaurant. Jeg hadde garantert også blitt utrolig provosert som offer for hatkriminalitet, hvis drapsforsøk pga legning skulle få like streng straff som håndkleepisode eller urimelig bilkontrakt i en kjendisfamilie.

Det er mange skjebner der ute. Noen vokser opp med en far som driter i alt ansvaret og stikker av. Noen fedre drikker og ruser seg fra sans og samling. Noen er seksuelle overgripere. Noen fedre tar opp lån for å gamble, og ødelegger familien på den måten. Noen blir skambanka opp av far, bare fordi far har hatt en dårlig dag. Listen er dessverre lang. Jeg tror ikke denne saken på noen som helst måte vil bidra til mer konkrete ressurser til anonyme ofre.

Jeg sier ikke at saken med knivstikkingen ikke er grusom, og den ville garantert preget meg resten av livet om jeg opplevde det. Men på en helt annen måte enn en barndom som barna til G sier de har hatt. Om du tenker det bare er et håndkle og en bilkontrakt vil du aldri være i stand til å se denne saken slik som den må ses på, også av retten. Men selv om du nedgraderer den ekstremt, så vil fortsatt saken være det den er, og det er noe mye mer enn det du sier. Du kan prøve å skape din egen en sannhet ved å si det samme mange nok ganger, men det blir ikke sannheten selv om.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Det høres ikke riktig ut, nei. Det skulle selvsagt vært strengere straff for foreldre som utsetter barn for både fysisk og psykisk vold gjennom hele/store deler av oppveksten! 

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/sport/i/o3212B/friidrettsutoever-jose-carlos-pinto-fra-portugal-trener-med-gjert-ingebrigtsen-ifoelge-agent-og-friidrettsforbund

Har han lovet denne portugisiske løperen også å trene ham, eller er det bare enda et bevis på at det er trenerrollen og det å bevise at han er en god trener som er viktigst for Gjert? Han påstod jo at han trente Narve fordi han hadde lovet ham å tene ham. Stor troverdighet mht «jeg var bare trener fordi ungene mine maste sånn». Jeg har mer tro på en hevngjerrige trener som skal hevne seg og ødelegge for ungene sine fordi de sparket ham. Og bevise at han er «verdens beste trener». Nedrig. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (34 minutter siden):

Jeg har mer tro på en hevngjerrige trener som skal hevne seg og ødelegge for ungene sine fordi de sparket ham.

Hvordan skal dette ødelegge for barna? Er det en hevn å trene andre? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym 4545 skrev (37 minutter siden):

Hvordan skal dette ødelegge for barna? Er det en hevn å trene andre? 

Har du fulgt med på rettssaken. Det er vitner om at Gjert har sagt han skal ødelegge for sønnene, og at han på idrettsarrangement gjør det han kan for å forstyrre Jakob, f.eks. med å stille seg opp der Jakob må gå forbi, være der guttene trener osv. Jakob har sagt at det forstyrrer  ham å ha faren rundt seg. 

Og med tanke om at guttene i 2022 sa at de ønsket at Gjert skulle fokusere på å være far og Gjert selv har sagt at idrett ikke interesserer ham og at han var trener kun fordi guttene maste og presser ham er det jo særdeles merkverdig at han nå gjør det han kan for å være først og fremst trener. Som for min del underbygger det brødrene har vitnet om, at faren ble rasende da han ikke fikk være trener mer, og har sagt til flere at han skal gå til krig og ødelegge for dem. Gjert virker fryktelig opptatt av å være trener. Og særdeles lite opptatt av å være far. Akkreditering via idrettsforbundet virker jo lite sannsynlig ut. Men om han trener en portugiser så kan han jo få fra dem. 

Gjert er en liten mann

• Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (5 timer siden):

https://www.vg.no/sport/i/o3212B/friidrettsutoever-jose-carlos-pinto-fra-portugal-trener-med-gjert-ingebrigtsen-ifoelge-agent-og-friidrettsforbund

Har han lovet denne portugisiske løperen også å trene ham, eller er det bare enda et bevis på at det er trenerrollen og det å bevise at han er en god trener som er viktigst for Gjert? Han påstod jo at han trente Narve fordi han hadde lovet ham å tene ham. Stor troverdighet mht «jeg var bare trener fordi ungene mine maste sånn». Jeg har mer tro på en hevngjerrige trener som skal hevne seg og ødelegge for ungene sine fordi de sparket ham. Og bevise at han er «verdens beste trener». Nedrig. 

Denne dyssosiale, selvmedlidende fyren mangler helt selvinnsikt, og er så skamløs at det nesten ikke er til å fatte. En normal mann hadde i det minste prøvd å få seg en jobb etter det som har skjedd, men istedet skal han fortsette å gå i beina på barna sine. Den menneskelige modningsprossessen stoppet åpenbart opp i fireårsalderen.

Endret av Caniggia
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (3 timer siden):

Har du fulgt med på rettssaken. Det er vitner om at Gjert har sagt han skal ødelegge for sønnene, og at han på idrettsarrangement gjør det han kan for å forstyrre Jakob, f.eks. med å stille seg opp der Jakob må gå forbi, være der guttene trener osv. Jakob har sagt at det forstyrrer  ham å ha faren rundt seg. 

Og med tanke om at guttene i 2022 sa at de ønsket at Gjert skulle fokusere på å være far og Gjert selv har sagt at idrett ikke interesserer ham og at han var trener kun fordi guttene maste og presser ham er det jo særdeles merkverdig at han nå gjør det han kan for å være først og fremst trener. Som for min del underbygger det brødrene har vitnet om, at faren ble rasende da han ikke fikk være trener mer, og har sagt til flere at han skal gå til krig og ødelegge for dem. Gjert virker fryktelig opptatt av å være trener. Og særdeles lite opptatt av å være far. Akkreditering via idrettsforbundet virker jo lite sannsynlig ut. Men om han trener en portugiser så kan han jo få fra dem. 

Gjert er en liten mann

For så vidt bra at faren kjører alle disse stuntene nå, før dom foreligger. Det blir åpenbart hvilke vitnemål som gjenspeiler virkeligheten. En ting er hva du sier, en annen ting er hva du gjør. I sitt forsøk på å vise at han har æren for barnas suksess, ender han opp med å sabotere sin egen sak noe grundig. Han vinner kanskje et slag, men han taper krigen. Triste greier, og nesten vondt å være vitne til. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Caniggia skrev (2 timer siden):

Denne dyssosiale, selvmedlidende fyren mangler helt selvinnsikt, og er så skamløs at det nesten ikke er til å fatte. En normal mann hadde i det minste prøvd å få seg en jobb etter det som har skjedd, men istedet skal han fortsette å gå i beina på barna sine. Den menneskelige modningsprossessen stoppet åpenbart opp i fireårsalderen.

Han har jo en annen jobb allerede også…så han har alternativ 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjert har en annen jobb.

Kan det være så enkelt som at portugiseren har bedt om å få trene med Gjert mens han er i Norge? Gjert er, tross alt, en meget god og anerkjent trener. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimskrans skrev (5 timer siden):

Gjert har en annen jobb.

Kan det være så enkelt som at portugiseren har bedt om å få trene med Gjert mens han er i Norge? Gjert er, tross alt, en meget god og anerkjent trener. 

Kan hende det, men det sender ikke ut signaler som står i stil med hans ønske om forsoning. De fleste ville nok da sittet stille i båten og unngått å oppsøke en enda større plass i Jakobs jobbsfære, når det er ettertrykkelig uttalt et ønske fra Jakob om fred og ro i denne delen av hans liv. 

Han setter tydeligvis flere ting høyere enn å bli forsont med egne barn. Og for min del ser jeg flere og flere tegn på at han ikke besitter den normale kjærligheten som naturlig oppstår når man setter barn til verden. Og det er vel derfor denne saken er til i utgangspunktet.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (20 timer siden):

Det var da en merkelig sammenligning, vi kan da ikke dra frem saker som ikke ligner hverandre. Det er heller ikke sikkert G i det hele tatt får fengselsstraff om han blir dømt, eller mulig han vil få hele greia betinget. Straff beror på mye annet, for eksempel om man har mye på seg fra før etc.  Det er jo også vanlig at påtalemyndigheten legger ned påstand om strengere straff enn den til syvende og sist blir. Det viktigste i denne saken som også barna ønsker er vel at G blir dømt og de trodd. Fengselsstraff fungerer jo egentlig kun som noe som skal virke preventivt som igjen vil sende signaler til andre som begår lignende lovbrudd.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...