Krimskrans Skrevet 14. mai #7681 Skrevet 14. mai Lucille skrev (6 minutter siden): Det å be om eksempler er virkelig ikke hersketeknikk. Jo, det er det. Du kan begynne med å lese dine egne svar 👍🏻😊 1 2
Lucille Skrevet 14. mai #7682 Skrevet 14. mai Pippi Lotta skrev (8 minutter siden): Det å beskylde folk for hesketekniker, når de åpenbart ikke bruker hersketekniker, er en hersketeknik..... 🎯 4 1
Jentainord Skrevet 14. mai #7683 Skrevet 14. mai Tiara07 skrev (17 minutter siden): Og hva er et motargument? En beskyldning, eller et spørsmål der en lurer litt på hva en egentlig mener? Jeg mener ikke en beskyldning, men å be om noe som underbygger det du sier er absolutt innafor i en diskusjon. Alle som påstår noe bør kunne underbygge det om de skal kunne argumentere godt. Man kan selvfølgelig slenge ut i hytt og pine om man ønsker det, men da kan det fort føles som et angrep om noen tar det du sier videre. I debatter på tv feks, stiller du opp uten noe som underbygger det du sier vil du aldri gå derfra med en god følelse og antakelig føle deg angrepet. Men jeg liker heller ikke ufine ting, og bruker ikke å spørre om folke er barndlishandler om de støtter Gjert. Men jeg kan diskutere Gjert i evigheten om jeg har tid, for denne saken engasjerere meg veldig. 5
Krimskrans Skrevet 14. mai #7684 Skrevet 14. mai Jentainord skrev (2 minutter siden): Det skal du få lov å mene. Jeg mener at det å rope ut hersketeknikk om noen prøver å grave litt i uttalelser også kan være en måte å få folk til å holde kjeft på. Men etter at du slengte ut påstand om at Henrik oppførte seg som Gjert mot kona si (som jeg mener er et grovt utsagn) uten å underbygge det, og endel andre ufine kommetarer - så er du en av de profilene jeg ikke gidder hisse meg opp av. Da må jeg be deg om å lese min forklaring en gang til. Kommer tydelig fram der. Ikke hisse deg opp, nei, den var god 😂😂😂 1 3
Tiara07 Skrevet 14. mai #7685 Skrevet 14. mai Jentainord skrev (1 minutt siden): Jeg mener ikke en beskyldning, men å be om noe som underbygger det du sier er absolutt innafor i en diskusjon. Alle som påstår noe bør kunne underbygge det om de skal kunne argumentere godt. Man kan selvfølgelig slenge ut i hytt og pine om man ønsker det, men da kan det fort føles som et angrep om noen tar det du sier videre. I debatter på tv feks, stiller du opp uten noe som underbygger det du sier vil du aldri gå derfra med en god følelse og antakelig føle deg angrepet. Men jeg liker heller ikke ufine ting, og bruker ikke å spørre om folke er barndlishandler om de støtter Gjert. Men jeg kan diskutere Gjert i evigheten om jeg har tid, for denne saken engasjerere meg veldig. Der er vi enige! 2 1
Pippi Lotta Skrevet 14. mai #7686 Skrevet 14. mai (endret) Tiara07 skrev (11 minutter siden): Nei, det mener jeg ikke…. Vi diskuterer her inne, og da kommer en med forskjellige synspunkter og vinklinger…. Når det er et diskusjonsforum her inne, må en kunne gjøre det, akkurat som i retten! Hjelpe meg! Her lager du det som at «jeg er stygg mot barna» fordi jeg prøver å se nyanser av en sak, selv om jeg ikke har tatt noe parti MOT barna….Akkurst dette jeg mener Er det kun de som er 100 prosent på barna side som skal ha lov å si noe? Jeg synes synd på barna jeg, fordi denne saken har blitt rullet så stort opp. Ja vi diskuterer kjempe personlige og vanskelig ting for veldig unge og (trolig) sårbare menesker. Du ser ikke nyanser "i en sak" men i barns vanskelige oppvekst og en familie som står i total krise! Om det er slemt eller ikke er ikke poenge mit, men at du mener tenåringer og navngite memesker skal tålle så ekstremt mye mer en du vil selv (til og med når du er annonym). Det fremstår ekstremt hyklersk for meg, og da kommer jeg med det "synspunktet"..... Endret 14. mai av Pippi Lotta 8
Jentainord Skrevet 14. mai #7687 Skrevet 14. mai (endret) Krimskrans skrev (4 minutter siden): Da må jeg be deg om å lese min forklaring en gang til. Kommer tydelig fram der. Ikke hisse deg opp, nei, den var god 😂😂😂 Der har du ett annet klassisk eksempel på hersketeknikk, å le av den du diskuterer med. Og ja, du er en jeg ikke hisser meg opp av. Endret 14. mai av Jentainord 17 1
Tiara07 Skrevet 14. mai #7688 Skrevet 14. mai Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Ja vi diskuterer kjempe personlige og vanskelig ting for veldig unge og (trolig) sårbare menesker. Du ser ikke nyanser "i en sak" men i barns vanskelige oppvekst og en familie som står i total krise! Om det er slemt eller ikke er ikke poenge mit, men at du mener tenåringer og navngite memesker skal tålle så ekstremt mye mer en du vil selv (til og med når du er annonym). Det fremstår ekstremt hyklersk for meg, og da kommer jeg med det "synspunktet"..... Nei, men nyanser og oppfatninger/tolkninger under som blir sagt i retten. Det er det jeg har kommentert i mine innlegg. 3
Tiara07 Skrevet 14. mai #7689 Skrevet 14. mai (endret) Pippi Lotta skrev (7 minutter siden): Ja vi diskuterer kjempe personlige og vanskelig ting for veldig unge og (trolig) sårbare menesker. Du ser ikke nyanser "i en sak" men i barns vanskelige oppvekst og en familie som står i total krise! Om det er slemt eller ikke er ikke poenge mit, men at du mener tenåringer og navngite memesker skal tålle så ekstremt mye mer en du vil selv (til og med når du er annonym). Det fremstår ekstremt hyklersk for meg, og da kommer jeg med det "synspunktet"..... Jeg har da aldri ment at de skal tåle alt dette???? Hvor tar du det fra? Hvordan kan du si at jeg mener det du anklager meg for her? Jeg har diskutert hva folk har sagt i retten og prøvd å tolke det…. Både fra ene og andre siden. Det er ikke det samme som at jeg «er stygg mot» de fornærmede og mener at de skal tåle «alt»…. Som sagt. Dette blir som når folk svarer «Så du forsvarer mishandling av barn?». Endret 14. mai av Tiara07 4
GeanJenie Skrevet 14. mai #7690 Skrevet 14. mai (endret) Jeg synes det er eksempler på krasse svar fra begge sider, og det vil ofte oppleves krassere fra "motsatt" side enn det kanskje er ment. Eksempler (kun illustrative, ikke hentet fra noen spesielle kommentarer) på krasshet kan være sarkasme og nedlatenhet, som "jøss, skjønner du ikke det? Imponerende" eller "Trodde dette var allmennkunnskap". Generalisering og avvisning er en annen, som å si "dette er bare vås." Personlig motivtolking, som "Du bryr deg åpenbart ikke om fakta" og så generell trolling da, der man hele tiden tolker i verste mening for å øke konfliktnivået, eller bruker stråmenn der man tillegger folk meninger de ikke har. Jeg tror ikke man blir fri for dette på et debattforum, og det kommer i høyeste grad fra begge sider, ikke kun fra de som støtter barna i denne debatten. Det å diskutere hvordan man diskuterer blir kanskje litt meta selv i et diskusjonsforum, men det er jo interessant. I den sammenheng synes jeg det er helt kurant å be om eksempler. Det er veldig vanskelig å komme videre i en debatt om man ikke kan være konkret, det er også lite konstruktivt. Det er selvfølgelig de som aldri får NOK eksempler, og det kan være en hersketeknikk. Men jeg kan ikke se at det er tilfelle her. Om det kommer eksempler, kan man også kanskje lære noe av det. Jeg vil i hvert fall gjerne få påpekt hva det er folk mener om de sier jeg er for krass. Endret 14. mai av GeanJenie Presisering om at eksemplene ikke er hentet fra kommentarer 8 2
Orly Skrevet 14. mai #7691 Skrevet 14. mai Krimskrans skrev (36 minutter siden): Jo, det er det. Du kan begynne med å lese dine egne svar 👍🏻😊 Nei det er det virkelig ikke 5
Krimskrans Skrevet 14. mai #7692 Skrevet 14. mai Orly skrev (17 minutter siden): Nei det er det virkelig ikke Det er din mening, jeg er uenig 😊 2
Pippi Lotta Skrevet 14. mai #7693 Skrevet 14. mai Tiara07 skrev (43 minutter siden): Nei, men nyanser og oppfatninger/tolkninger under som blir sagt i retten. Det er det jeg har kommentert i mine innlegg. Og hva handler retsaken du "nyanserer, oppfater og tolker" om? 3
Krimskrans Skrevet 14. mai #7694 Skrevet 14. mai Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Og hva handler retsaken du "nyanserer, oppfater og tolker" om? Det kan du lese om i @Tiara07 sine innlegg i denne tråden 👍🏻😊 3
Pippi Lotta Skrevet 14. mai #7695 Skrevet 14. mai Krimskrans skrev (10 minutter siden): Det kan du lese om i @Tiara07 sine innlegg i denne tråden 👍🏻😊 Så du tror det blir lettere for @Tiara07 å forstå hva retsaken handler om, hvis jeg leser det hun skriver? Den teorien er omtrent likke troverdig som at hun virkelig ikke forstår at hun skriver om virkelige menesker.
Måne Rampelyset Skrevet 14. mai #7696 Skrevet 14. mai Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkelser. Måne, admin.
Hallepalle2 Skrevet 14. mai #7697 Skrevet 14. mai Tiara07 skrev (3 timer siden): Kjenner en som ble mobbet på skolen. Det var det 15 barn mot 1. Jeg vet hvem som hadde rett…. Jeg velger ikke side, men disse sammenlikningene trenger ikke å ha noe å si! Ellers vil jeg si det nå er lynsjestemning her inne mot Elden og alle som har noe å si som kan virke mot barnas forklaring. Det nevnes «at folk må le av»…, alt forsvaret sier blir møtt med hånlige kommentarer her inne… Meget voksent… 🙄 Har som sagt ikke valgt side, men å prøve å nyansere ting litt for å lage perspektiv og se ting fra flere sider for å få et rettferdig og riktig bilde av saken (blir sikker halshugd siden jeg kaller det saken og ikke mishandlingen…), så blir alle slike normale og nødvendige perspektiv bare ledd av og møtt av hånlige kommentarer og «sette-deg-på-plass»-mentalitet! Noen her inne vil overhodet ikke høre på noen som helst som har noe positivt å si om foreldrene eller som kan forsvare/forklare ting. Er veldig glade for at dere er KG-dommere og ikke dommere i virkeligheten, for den mobbingen dere utøver overfor folk som ikke er enig, eller som faktisk ER enig, men prøver å se ting fra flere sider før en bestemmer seg, er bare flaut! Noen her inne prøver å herske over alle andre! 🙈🙈 Jeg tipper at du også skjønner at det er stor forskjell på å diskutere anonymt på et forum kontra å være profesjonell i en rettssak? Jeg skriver ting her som jeg aldri hadde sagt i en profesjonell setting. Så selvsagt er det dommerene som skal dømme, her inne deler vi bare meningene våre. Om det er vanskelig å takle motbør bør man kanskje holde seg unna diskusjonsforum. 7
velociraptor Skrevet 14. mai #7698 Skrevet 14. mai Tiara07 skrev (1 time siden): Jeg har da aldri ment at de skal tåle alt dette???? Hvor tar du det fra? Hvordan kan du si at jeg mener det du anklager meg for her? Jeg har diskutert hva folk har sagt i retten og prøvd å tolke det…. Både fra ene og andre siden. Det er ikke det samme som at jeg «er stygg mot» de fornærmede og mener at de skal tåle «alt»…. Som sagt. Dette blir som når folk svarer «Så du forsvarer mishandling av barn?». Hvorfor nekter du å sitere bare et par eksempler på denne mobbingen du blir utsatt for av oss som tror barna snakker sant? 12 1
Istapp Skrevet 14. mai #7699 Skrevet 14. mai velociraptor skrev (5 timer siden): Jeg fatter ikke hva som feiler dere som mener at fordi andre kan ha det verre skal ikke dette straffes. Dom i denne saken vil være svært positivt for alle som lever med psykisk mishandling. Og Gjerts oppførsel er nok vel så skadelig som rusbruk. Og du må greie å skille at påstander ikke er det samme som sannhet eller fasit. Det Tone skal ha sagt i retten, noe ala "Hun respekterte datterens sannhet, da burde datteren respektert hennes sannhet". Og du har tydeligvis din sannhet, det må vi akseptere, uten at du skal sinuere at det må feile oss noe - fordi vi ikke deler din mening. 4
anonym 4545 Skrevet 14. mai #7700 Skrevet 14. mai Tiara07 skrev (3 timer siden): Ellers vil jeg si det nå er lynsjestemning her inne mot Elden og alle som har noe å si som kan virke mot barnas forklaring. For ikke snakke om moren i saken, noe som synes være et KG-fenomen. 3 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå