Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (16 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig her. Vi diskuterer levene menesker som trolig har vært ofre for mishandling og står nå i en ekstremt vanskelig livs situasjon. Om vi er "tøfe nok i tryne" til å skrive om så sårbare menesker her i full ofentlighet, synes jeg vi får være tøfe nok til å tåle at folk påppeker det når vi oppfates over streken (terskelen for dette er somregel høy på KG). Det er lov å henge ut folk på KG, men det er ingen lov som sier at vi (som anonyme brukere) ikke skal måtte tålle det vi utseter andre navngite personer for. Så om du (eller jeg) oppfates for over streken synes jeg det er helt inafor at folk informerer om det. 

Så man skal være «tøff» og «tåle» alt mulig for å kunne si meningen sin eller reflektere over ting? Hm, høres meget feil ut i min verden 😕 Når jeg skriver at jeg tror kanskje ting kan være sånn og sånn, så skal jeg tåle kommentarer hvor folk slår tilbake med «så du forsvarer mishandling?» 

Endret av Tiara07
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pippi Lotta skrev (28 minutter siden):

Dette er jobet debat forum.... Så skriver man her får man svar, det er jo hele poenget!

Ja, men det går an å svare saklig 😊

• Nyttig 4
Skrevet
Tiara07 skrev (54 minutter siden):

Ja, som jeg prøvde å poengtere…. ALT som advokatene gjør på barnas side er riktig og ALT som forsvarerne gjør er feil… En rød tråd her inne 😊

Det betyr at mange har gjort seg opp en mening om saken, ikke at man er ufin mot de som er uenige. Dette handler ikke om meg og deg og resten av oss som kommenterer her men om rettsaken,  at et flertall har gjort seg opp en annen mening enn deg betyr ikke at vi mobber deg. Det heter å argumentere og klart det har du også lov til, men du kan forvente at alle er enig med deg.

• Liker 2
Skrevet
Tiara07 skrev (1 minutt siden):

Ja, men det går an å svare saklig 😊

Absolutt 🎯

Ser dessuten ut til at moderatorene har tatt ferie fra denne tråden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tiara07 skrev (3 minutter siden):

Det er mange kommentarer her inne som håner de som mener noe om motsatt side, eller stiller spørsmål. Svar som: «Jasså, så du syntes mishandling er greit» med mer….

Det er en del av normal debatt å få stilt spørsmål til meningene sine dersom man ytrer seg. Når du nevner at noen blir hånet så er det selvfølgelig lov å si i fra. Men det hjelper saken din bedre om du siterer det/de innleggene du reagerer på i stedet for å snakke veldig generelt. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
timbar skrev (4 minutter siden):

Det betyr at mange har gjort seg opp en mening om saken, ikke at man er ufin mot de som er uenige. Dette handler ikke om meg og deg og resten av oss som kommenterer her men om rettsaken,  at et flertall har gjort seg opp en annen mening enn deg betyr ikke at vi mobber deg. Det heter å argumentere og klart det har du også lov til, men du kan forvente at alle er enig med deg.

Det kommer an på hvordan man svarer :) 

• Nyttig 3
Skrevet
Vardo21 skrev (1 minutt siden):

Det er en del av normal debatt å få stilt spørsmål til meningene sine dersom man ytrer seg. Når du nevner at noen blir hånet så er det selvfølgelig lov å si i fra. Men det hjelper saken din bedre om du siterer det/de innleggene du reagerer på i stedet for å snakke veldig generelt. 

Det er så mange slike innlegg. Jeg har skrevet litt her før, men har orket pga kommentaren tilbake, som jeg også har sett fra andre innlegg her inn 😕 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Tiara07 skrev (Akkurat nå):

Det er så mange slike innlegg. Jeg har skrevet litt her før, men har orket pga kommentaren tilbake, som jeg også har sett fra andre innlegg her inn 😕 

Men kom gjerne med eksempler, slik at vi alle får muligheten til å forstå hva du mener og dermed moderere oss om vi er endel av problemet ☺️

• Liker 15
Skrevet (endret)
Vardo21 skrev (6 minutter siden):

Helt enig med deg. Og så er kanskje ikke Kvinneguiden rette plassen om man ikke tåler motargumenter. Jeg liker en diskusjon, og kan ta meg i å bli skuffet om ingen siterer meg og enten er enige eller uenige. Det er derfor jeg liker å bruke litt tid her inne, foe å diskutere. Men så er jeg ikke hårsår om noen er uenige heller.

Endret av Jentainord
  • Liker 7
Skrevet
Jentainord skrev (Akkurat nå):

Men kom gjerne med eksempler, slik at vi alle får muligheten til å forstå hva du mener og dermed moderere oss om vi er endel av problemet ☺️

Denne måten å svare på er også en hersketeknikk som gjentar seg her…

• Nyttig 5
Skrevet (endret)
Jentainord skrev (3 minutter siden):

Ja, og det er greit, men når folk nærmest konkluderer at du er for barnemishandling når du ikke er det, og uansett hvordan du prøver å forklare det, så er du «dømt»… Eksempler finnes mange av i tråden. De fleste som har lest og kommentert her inne har sett det. 

Endret av Tiara07
  • Nyttig 5
Skrevet
Jentainord skrev (Akkurat nå):

Helt enig med deg. Og så er kanskje ikke Kvinneguiden rette plassen om man ikke tåler motargumenter. Jeg liker en diskusjon, og kan ta meg i å bli skuffet om ikke siterer meg og enten er enige eller uenige. Det er derfor jeg liker å bruke litt tid her inne 

Og hva er et motargument? En beskyldning, eller et spørsmål der en lurer litt på hva en egentlig mener? ;) 

• Nyttig 4
Skrevet
Tiara07 skrev (1 minutt siden):

Slik er det å delta i debatt dessverre, vi må både kunne argumentere for meningene våre og tåle at ikke alle er enige med oss. Det at noen er kritiske til mitt standpunkt av og til tar jeg med stor ro, og kan gjerne argumentere for meg. Det skjer også rett som det er at jeg møter på folk som jeg ikke er enig med, men som har gode argumenter som jeg kan ha respekt for. Men mitt tips er i hvert fall at dersom man bruker kildehenvisning så er det lettere å få forståelse for meningene sine, uansett om folk er enige med deg eller ikke.

• Liker 7
Skrevet
Tiara07 skrev (15 minutter siden):

Så man skal være «tøff» og «tåle» alt mulig for å kunne si meningen sin eller reflektere over ting? Hm, høres meget feil ut i min verden 😕 Når jeg skriver at jeg tror kanskje ting kan være sånn og sånn, så skal jeg tåle kommentarer hvor folk slår tilbake med «så du forsvarer mishandling?» 

Så du meneren  tenåring skal være tøfe og tåle at du siter anonym og komfortabel å "deler din mening" eller "reflekterer" over det som må være kjempe vanskelig og personlig for henne? Men du synes det blir helt feil om noen svarer deg med sine "refleksjoner"? Selv om du er helt anonym og det folk svarer deg ikke kommer til å følle deg, slik det følger personene du skriver om? Du skal komentere om navngite menesker i sårbare situasjoner, men du skal ikke tåle at noen komenterer tilbake til deg (selv ikke en din annonyme KG bruker)?

Eier du ingen skam? 

• Liker 13
Gjest Lucille
Skrevet
Krimskrans skrev (10 minutter siden):

Det å be om eksempler er virkelig ikke hersketeknikk. 

Skrevet
Krimskrans skrev (12 minutter siden):

Det å beskylde folk for hesketekniker, når de åpenbart ikke bruker hersketekniker, er en hersketeknik.....

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
Tiara07 skrev (13 minutter siden):

Ja, og det er greit, men når folk nærmest konkluderer at du er for barnemishandling når du ikke er det, og uansett hvordan du prøver å forklare det, så er du «dømt»… Eksempler finnes mange av i tråden. De fleste som har lest og kommentert her inne har sett det. 

Er det noen her som har antydet at du er barne mishandler er såklart det ikke akseptabelt, men du må akseptere at mange her mener G har mishandlet sine barn. Det er noe helt annet.

• Liker 13
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (12 minutter siden):

Så du meneren  tenåring skal være tøfe og tåle at du siter anonym og komfortabel å "deler din mening" eller "reflekterer" over det som må være kjempe vanskelig og personlig for henne? Men du synes det blir helt feil om noen svarer deg med sine "refleksjoner"? Selv om du er helt anonym og det folk svarer deg ikke kommer til å følle deg, slik det følger personene du skriver om? Du skal komentere om navngite menesker i sårbare situasjoner, men du skal ikke tåle at noen komenterer tilbake til deg (selv ikke en din annonyme KG bruker)?

Eier du ingen skam? 

Nei, det mener jeg ikke…. Vi diskuterer her inne, og da kommer en med forskjellige synspunkter og vinklinger…. Når det er et diskusjonsforum her inne, må en kunne gjøre det, akkurat som i retten! Hjelpe meg! Her lager du det som at «jeg er stygg mot barna» fordi jeg prøver å se nyanser av en sak, selv om jeg ikke har tatt noe parti MOT barna….Akkurst dette jeg mener ;) Er det kun de som er 100 prosent på barna side som skal ha lov å si noe? Jeg synes synd på barna jeg, fordi denne saken har blitt rullet så stort opp og for det de har opplevd.
Hvordan kan du spørre om jeg ikke eier skam??? Det er nettopp dette som er problemet med å skrive noe her inne! Sier en noe som noen kan bruk mot en, så blir man anklager for å være for barnemishandllng, forvente at en tenåring skal tåle det en skriver her inne og får intellekt spørsmål om en ikke eier skam??? Nei, her takker jeg for meg. Svaret her fra deg er spot on! 

Endret av Tiara07
  • Nyttig 5
Skrevet
Krimskrans skrev (14 minutter siden):

Det skal du få lov å mene. Jeg mener at det å rope ut hersketeknikk om noen prøver å grave litt i uttalelser også kan være en måte å få folk til å holde kjeft på. 

Men etter at du slengte ut påstand om at Henrik oppførte seg som Gjert mot kona si (som jeg mener er et grovt utsagn) uten å underbygge det, og endel andre ufine kommetarer - så er du en av de profilene jeg ikke gidder hisse meg opp av.

• Liker 17
Skrevet
timbar skrev (1 minutt siden):

Er det noen her som har antydet at du er barne mishandler er såklart det ikke akseptabelt, men du må akseptere at mange her mener G har mishandlet sine barn. Det er noe helt annet.

Ja, og det synes jeg er helt greit at folk mener. Er ikke helt uenige det ;) Men når folk svarer - ikke bare meg - med «jasså, så du synes barnemishandllng er greit», så er ikke det greit! 

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...