HSV50 Skrevet 29. april #6201 Skrevet 29. april Tiara07 skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke for lynsjestemning fra noen av sidene! Og jeg er enig i deg i siste setning! Derfor er et av mine synspunkt at saken burde vært lukket for "hele" Norge, også for å unngå slike kommentarfelt som her inne og andre steder hvor hvermansen skriver ukritisk uten å vite alt! Folk blir "helt gal" og lager sine egne sannheter, som hauses opp, overdrives osv som igjen kun går utover de berørte. Men, det er sånn jeg ser det. Har full respekt for at andre ser det på andre måter. Den sannheten hadde folk laget uansett. Og det er svært vanskelig å få noen dømt for familievold. Så sjansen er stor for at han blir frikjent. Som også i mange voldtektssaker. Dermed mener jeg - og sikkert også de fem Ingebrigtsen-ungene - at det er viktig at vi får innblikk i hva saken går i, hva som er av bevis og vitnemål. De ønsket som sagt også at morens vitnemål skulle være offentlig. Fordi de ikke har noe å skjule, tydeligvis. Hadde dette vært en helt lukket rettssak hadde man kunne fortsette å spinne sine egne sannheter - som man nå gjør om hva Tone sa eller ikke sa. Fordi ingen vet, men gjør seg opp en mening basert på noen få uttaleser fra advokatene. 10 1
Sveits35 Skrevet 29. april #6202 Skrevet 29. april HSV50 skrev (3 minutter siden): Den sannheten hadde folk laget uansett. Og det er svært vanskelig å få noen dømt for familievold. Så sjansen er stor for at han blir frikjent. Som også i mange voldtektssaker. Dermed mener jeg - og sikkert også de fem Ingebrigtsen-ungene - at det er viktig at vi får innblikk i hva saken går i, hva som er av bevis og vitnemål. De ønsket som sagt også at morens vitnemål skulle være offentlig. Fordi de ikke har noe å skjule, tydeligvis. Hadde dette vært en helt lukket rettssak hadde man kunne fortsette å spinne sine egne sannheter - som man nå gjør om hva Tone sa eller ikke sa. Fordi ingen vet, men gjør seg opp en mening basert på noen få uttaleser fra advokatene. Tone satte to streker under svaret i går for min del. 2
Capri Skrevet 29. april #6203 Skrevet 29. april Eloise12345 skrev (5 minutter siden): Jeg klarer ikke å se hvor bevisene for mishandling er. Jeg hører bare at barna påstår det. Men da er det jo fint for Gjert med åpen rett, så kan du gjøre deg opp denne meningen om saken, basert på fakta og ikke lekkasjer og manipulering. 10
Eloise12345 Skrevet 29. april #6204 Skrevet 29. april (endret) Tartufo skrev (7 minutter siden): Nei, det er vanskelig med bevis i slike saker. Men hva tenker du en mann som Kristoffer, med den jobben han har, tjener på å lyve om dette? Tror du han lyver når han forteller om oppveksten sin til media? Om at han ble mishandlet og at han så yngre søsken bli mishandlet fra de var to år gamle? Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg tror at faren var spesiell og hadde lett for å si ting på en veldig direkte måte (etter å ha sett klipp i tv-serien) Og at han kan virke litt ufordragelig. Men det betyr ikke at Kristoffer eller de andre søsken har rett. De må ha tilstrekkelige bevis for mishandlingen for at han skal kunne dømmes, mener jeg. Slik som i alle andre saker. Tror ikke at han kan dømmes kun i form av hva barna sier av ord. Jeg synes at denne saken er tragisk for alle involverte parter. Mener at saken bør lukkes øyeblikkelig for publikum / presse med hensyn til de involvertes helse. Endret 29. april av Eloise12345 4
Jobbermedbarn Skrevet 29. april #6205 Skrevet 29. april Eloise12345 skrev (8 minutter siden): Jeg klarer ikke å se hvor bevisene for mishandling er. Jeg hører bare at barna påstår det. Men stoler du på at politiet og påtalemyndighetene ser det? De har mye mer innsikt i saken enn oss utenfor og det er tatt ut tiltale som viser at det er mer enn 50% sjanse for at det kan bevises. Det er noe merkelig ved at man tror man vet bedre enn de som har undersøkt saken og tatt ut tiltale. 16 8
HSV50 Skrevet 29. april #6206 Skrevet 29. april Vitnemålet nå viser i alle fall at det var en grunn til at forbundet gjorde det de kunne for å holde Gjert borte fra under trening og konkurranser, for det er jo tydelig at han har gjort det han kan for å forstyrre og ødelegge, blant annet mht den sykkelen. Han sier jo at han først ikke trodde på det men så opplevde at det stemte. 15
Eloise12345 Skrevet 29. april #6207 Skrevet 29. april Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden): Men stoler du på at politiet og påtalemyndighetene ser det? De har mye mer innsikt i saken enn oss utenfor og det er tatt ut tiltale som viser at det er mer enn 50% sjanse for at det kan bevises. Det er noe merkelig ved at man tror man vet bedre enn de som har undersøkt saken og tatt ut tiltale. Det foreligger ikke en dom ennå 7
Tartufo Skrevet 29. april #6208 Skrevet 29. april (endret) Eloise12345 skrev (20 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg tror at faren var spesiell og hadde lett for å si ting på en veldig direkte måte (etter å ha sett klipp i tv-serien) Og at han kan virke litt ufordragelig. Men det betyr ikke at Kristoffer eller de andre søsken har rett. De må ha tilstrekkelige bevis for mishandlingen for at han skal kunne dømmes, mener jeg. Slik som i alle andre saker. Tror ikke at han kan dømmes kun i form av hva barna sier av ord. Jeg synes at denne saken er tragisk for alle involverte parter. Det er rart du ikke tror på fem vitner i en slik sak. Sakene som gjaldt de eldste ble henlagt pga foreldelse, ikke fordi de ikke ble trodd. Det som er tragisk er at slike saker kan bli foreldet. Barn tør ofte ikke fortelle før de er godt voksne. Det er heller ikke lett for barn som blir mishandlet å ha bevis. Denne saken er spesiell da det er mange vitner. Ofte står barn som mishandles helt alene uten mulighet til å få gjerningsmannen dømt. Det er tydelig at din sympati ikke ligger hos ofrene. Synes ikke noe om at du antyder at de lyver. Selv i saker som ikke ender med dom, snakker ofrene vanligvis sant. Endret 29. april av Tartufo 12 17
Sveits35 Skrevet 29. april #6209 Skrevet 29. april (endret) Avispapir skrev (20 timer siden): Du har mange gode poenger. La oss håpe at hun ønsker lukkede dører for å kunne svare helt ærlig på det som spørres om. Hvis hun vitner til "fordel for" barna kan det være hun er redd for at mannen skal lage en scene? Det er umulig å vite hva som kommer frem, men at det er "spesielt" at hun har fått trumfet igjennom dette kan vi være enige om! (De kan ikke ha tenkt særlig mye på hvordan dette vil være for J og I i møte med sine søsken) Den parentesen din på slutten… Jeg tror de har tenkt grundig igjennom akkurat dette. Slik jeg husker vitnemål til de fleste barna som har vært i retten så har en av taktikkene til Gjert, gjennom hele barndommen deres, vært å drive med splitt og hersk. Nå fikk de jammen splittet dem ved å bryte kommunikasjon. I Gjert og Tones verden har de nok vært geniale nå. Endret 29. april av Sveits35 19 1 6
Jobbermedbarn Skrevet 29. april #6210 Skrevet 29. april Eloise12345 skrev (4 minutter siden): Det foreligger ikke en dom ennå Nei, men det har ingenting med det du skrev og det jeg svarte å gjøre. Du skrev at du ikke ser bevis, så svarte jeg at det er merkelig at man tror man vet bedre enn de som har full innsikt i saken. Det taes ikke ut tiltale hvis det ikke finnes bevis. 9 15
Embla82 Skrevet 29. april #6211 Skrevet 29. april (endret) Tiara07 skrev (13 timer siden): 100 prosent enig! Og dette med at hun er så kuet, er laget av folk her inne! Jeg har vært i et manipulativt forhold i mange år. Han sa aldri at jeg ikke fikk lov til ting, men han klarte allikevel å trekke meg lengre og lengre unna alt av nære relasjoner utenom ham. Både jeg og andre så meg som frittalende og uredd. Endret 29. april av Embla82 14 4 1
Jentainord Skrevet 29. april #6212 Skrevet 29. april (endret) Eloise12345 skrev (33 minutter siden): Ikke vanskelige i den forstand, men kanskje Gjert (Tone) måtte ha rutiner og oppdragelse på de. Og at de overreagerer på hans måte å være på? Selvfølgelig må man han rutiner og oppdragelse. Men er dette den riktige måten? Overreagerer? Hadde jeg som barn levde med omså bare den kjeftingen som vi så i serien, så ville jeg vært skadet for livet. Alle barn har forskjellig toleranse for kjeft og bråk, men tror du Gjert noen gang har tatt hensyn til de ulike individene? Tilpasset seg? Moren skrev i boken at hun prøvde å få han til å gjøre dette, men at det var vanskelig. Men som Martin sa, kanskje søsknene tolket han feil, som kontrollerende og manipulativ 🙈 Og som han sa til den yngste: du tror pappa er sint, men jeg er bare lei meg. Bare disse tingene her viser galskapen i denne oppdragelsen, i mine øyne. Endret 29. april av Jentainord 11 1 14
Jobbermedbarn Skrevet 29. april #6213 Skrevet 29. april Sikkert min egen erfaring både personlig og yrkesmessig som slår inn, men det grøsser i meg når voksne mennesker omtaler barn som vanskelige og legger skyld på barns atferd når det handler om vold og mishandling! 15 21
RaulAngelsk Skrevet 29. april #6214 Skrevet 29. april Lupiner skrev (19 timer siden): Jeg undrer meg på hva hun har vært utsatt for selv for å "tåle" slik behandling av egne barn. En mor som ber en far ikke være så hardhendt med barna, det er fælt. Unner ingen å være kuet, truet eller mishandlet av sin partner overhodet, men det er det eneste som gjør hennes passivitet forståelig sett utenfra. Studerer du narsissister og psykopater finner du flere ting som også gir mening..... 5 1
Istapp Skrevet 29. april #6215 Skrevet 29. april lurker skrev (17 timer siden): Jeg er over snittet opptatt av å følge lover og regler, men hadde jeg vært en av de fornærmede i denne saken hadde jeg blåst i om jeg ikke kunne dele. Jeg hadde delt med min partner og mine søsken, om de ønsket det. Spenstig mening, men da altså straffbar.
Sol79 Skrevet 29. april #6216 Skrevet 29. april velociraptor skrev (1 time siden): Du tenker at det at forsvarer og tiltalte er «godt fornøyde», mens barna hadde «sin tyngste dag» ikke indikerer at hun ikke snakket til barnas fordel? Jeg mener ikke noe om det, men spør fordi jeg lurer på om det kun er synsing på KG eller om det er referert i media et sted uten at jeg har sett det. OconMissy skrev (43 minutter siden): Barna har vært vanskelige? Når de var små mener du? Helt uavhengig av Gjert, det er vel ingen som har problemer med å se at Henrik kan ha vært vanskelig? Tartufo skrev (34 minutter siden): Nei, det er vanskelig med bevis i slike saker. Men hva tenker du en mann som Kristoffer, med den jobben han har, tjener på å lyve om dette? Tror du han lyver når han forteller om oppveksten sin til media? Om at han ble mishandlet og at han så yngre søsken bli mishandlet fra de var to år gamle? Hvorfor mener du at jobben til Kristoffer er relevant? Han jobber med beskatning og lønnsrapportering. 2 2
Jentainord Skrevet 29. april #6217 Skrevet 29. april Istapp skrev (3 minutter siden): Spenstig mening, men da altså straffbar. Spenstig? Tror 9/10 som er i en rettssak om ødelagt barndom vil ha en eller to personer de stoler på og trenger å dele dette med. Og dette vil vi heldigvis aldri få vite. Dette er ikke en jobb med taushetsplikt, men deres mor og liv. Er det ingen som tenker på at det er psykisk helse inni bildet for søsknene? Takk og lov at guttene har partenere og barn, sine egne familier å støtte seg på og som gir livskvalitet. Men søsteren han ingen partner, ingen mor å støtte seg på og er «alene». Håpe inderlig hun får den hjelpen hun antakelig trenger for å prosessere. Og at hun har sine personer å betro seg til som hun kan stole på. 15 4 3
Istapp Skrevet 29. april #6218 Skrevet 29. april Monkris skrev (15 timer siden): Da er det jo det samme som at du sier at hun har tillatt og sett på, at Gjert har misbrukt/utført vold mot barna deres, og godtatt at de levde i frykt osv, om man velger å tro på barna. Har hun egne meninger, og våger å stå imot Gjert, så burde hun jo ha stoppet dette for lenge siden. Det er påstander at ting har skjedd, ikke bekreftet. Dersom T ikke er enig i at det har foregått vold fysisk og psykisk og at ingen av barna har utvist noen som helst frykt men vært like gode til å stå i støyen og bidra i støyen, så hvorfor eventuelt skal hun ikke da få mene dette? 5
Jentainord Skrevet 29. april #6219 Skrevet 29. april Istapp skrev (1 minutt siden): Det er påstander at ting har skjedd, ikke bekreftet. Dersom T ikke er enig i at det har foregått vold fysisk og psykisk og at ingen av barna har utvist noen som helst frykt men vært like gode til å stå i støyen og bidra i støyen, så hvorfor eventuelt skal hun ikke da få mene dette? Hun skriver «om man velger å tro på barna». Det å tro på barna er lov, uavhengig av utfallet i saken. 7 5
HSV50 Skrevet 29. april #6220 Skrevet 29. april Istapp skrev (9 minutter siden): Spenstig mening, men da altså straffbar. Ja. Som viser hvor galematias dette er, når Tone tvinger igjennom å vitne under forhold som gjør at to av barna ikke kan snakke med søsken eller partnere om hva moren sa, uten å gjøre noe straffbart. Skal det liksom være noe hun gjør av kjærlighet til barna? Slik jeg har forstått det kunne hun velge å la barna være til stede, men valgte alt alle skulle ut - presse og egne barn. Kun de to barna som har «part i saken» skulle få høre. Men både Fillip og Kristoffer sine saker ble henlagt på grunn av foreldelsesfristen, ikke fordi det ikke kunne bevises eller fordi det ansås som ikke straffbart. Ergo skulle en tro at det absolutt var i deres interesse å høre hva mor mener om det de har anklaget Gjert for. Men nei. 14 1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå