Snurri Skrevet 24. april #5721 Skrevet 24. april Istapp skrev (3 minutter siden): Hjemme eller borte, normaliteten er nok å bruke klær igjennom dagen, selv profilerte idrettsutøvere er nok i flertall i normalitetsbegrepet her. Og er det noe idrettsfolk er nøye på, så er det planlagte måltider til spesifikke tider og til riktige mengder osv. Ikke i tide og utide! Det at du mener det er å ta seg uforholdsmessig til rette at tenåringer går rundt i boxer hjemme og finner seg mat i skap og kjøleskap hvis de er sultne får stå for din regning. Jeg mener det sier noe om hvor urimelig og kontrollerende forventningene i huset har vært. 21 17
TynnKatt Skrevet 24. april #5722 Skrevet 24. april Vil det på noe tidspunkt bli offentliggjort hva de vitnene har sagt, som nå ikke blir publisert i media? Eks barnevernskontakten og sånn?
Lillemor_Meg Skrevet 24. april #5723 Skrevet 24. april TynnKatt skrev (1 minutt siden): Vil det på noe tidspunkt bli offentliggjort hva de vitnene har sagt, som nå ikke blir publisert i media? Eks barnevernskontakten og sånn? Mest sannsynlig blir det unntatt offentligheten grunnet taushetsplikten. 7
NoaideBiehtar Skrevet 24. april #5724 Skrevet 24. april Istapp skrev (30 minutter siden): Kan jeg spørre om du i din verden, ikke reagerer på om unger går rundt i boxershorts igjennom hele dagen? Er det vanlig praksis i din verden? I min verden kler vi på oss klær når dagen begynner og vi skifter når vi skal på trening. Stort sett igjennom dagen har vi derfor klær på oss, vi spankulerer ikke rundt hele dager i undertøyet. Men vi lever ulikt og det er greit, men det er faktisk lov å reagere og si sin mening om hva man opplever rundt dette. Men hallo, det er jo dokumentert i alle kanaler at disse gutta trener mange timer hver dag, så både du og bestemor vet at disse gutta ikke går i boxershorts hele dagen. Du trenger ikke konstruere en falsk historie. Men - om barn i et hjem går i undertøy hele dagen, så er det jo foreldrene som tillater det, ikke barna som "tar seg til rette". Barna mine får spise i sofaen. Ikke fordi de tar seg til rette, men fordi jeg tillater det. Om min mor er uenig er det jeg som skal kritiseres, ikke barna mine. 26 12
Monkris Skrevet 24. april #5725 Skrevet 24. april Stille meg spørsmål rundt alle disse vitnene, som ikke har vært der i hverdagen, da både onkel/rektor, nå bestemor med fler; hvor relevant er de opp mot siktelsen? Ingen av de har vært vitne til misbruk, noe som er veldig vanlig når det gjelder misbruk i nære relasjoner; pågår bak lukkede dører. Bestemoren snakket veldig bastant og «kvast» slik jeg leser det, og Martin kommenterer nå til dette: «Kan bare si at hun ikke vet noe om det i det hele tatt. Vi har nesten bare sett henne i bursdager opp gjennom da hun bor i Egersund. Veldig begrenset kontakt i hele oppveksten», skriver Kristoffer i en tekstmelding. Dommerne må jo og forstå at moren til Gjert er der for å beskytte Gjert, godsnakke han, og velger jo også veldig bevist å svare at hun ikke vil svare på spørsmål knyttet til Gjert sin ordbruk mot barna f.eks. Dette må vel dommerne gjennomskue? At her er det ei som ikke er interessert i å fortelle sannheten, og ei som ikke har vært tilstede nok til å vite hva sannheten er? 22 6
Tiara07 Skrevet 24. april #5726 Skrevet 24. april (endret) HSV50 skrev (35 minutter siden): I min verden får man gå rundt i boxershorts/badebukse i huset ja. Mine unger er også vokst opp med en mor som gikk splitter naken fra badet til soverommet til de var relativt store, og dør ikke om de ser meg i truse/bh eller bikini. I mon veden kan en unge som har trent godt komme nydusjet i bokseren og hente seg noe å spise. Vi har som regel klær på om vi setter oss ned sammen og spiser da. 😉 Ellers er jeg vokst opp med «ta deg mat om du er sulten», og at ungene kan spise hva de vil, så lenge det ikke er åpenbart noe som er ment som ingredienser i f.eks. en middag. Også hos besteforeldre. Det er ikke «å ta seg til rette», det er «å føle seg hjemme», som mine barn alltid har gjort - både hjemme og hos besteforeldre. Jeg har verdens beste besteforeldre, men hadde aldri turt å gå i skapene og forsynt meg hos mormoren min uten videre. Hun var gammeldags og veldig opptatt av å oppføre seg fint. Hun hadde reagert veldig hvis vi som ungdommer med søsken og kusiner/fettere hadde gått rundt i undertøy og vaset. Sånn var hennes generasjon og oppdragelse. Hun synes også det var ekstremt ufint å komme inn i stuen uten å ta av jakken, og forventet at vi satt pent og spiste ved middagsbordet. Det andre besteforeldreparet mitt var helt motsatt, men trivdes like godt begge steder - det var bare forskjellig, og ingenting galt med det. Ingenting ondskapsfullt av min mormor fordet om! Endret 24. april av Tiara07 5 8
Krimskrans Skrevet 24. april #5727 Skrevet 24. april Monkris skrev (8 minutter siden): Stille meg spørsmål rundt alle disse vitnene, som ikke har vært der i hverdagen, da både onkel/rektor, nå bestemor med fler; hvor relevant er de opp mot siktelsen? Ingen av de har vært vitne til misbruk, noe som er veldig vanlig når det gjelder misbruk i nære relasjoner; pågår bak lukkede dører. Bestemoren snakket veldig bastant og «kvast» slik jeg leser det, og Martin kommenterer nå til dette: «Kan bare si at hun ikke vet noe om det i det hele tatt. Vi har nesten bare sett henne i bursdager opp gjennom da hun bor i Egersund. Veldig begrenset kontakt i hele oppveksten», skriver Kristoffer i en tekstmelding. Dommerne må jo og forstå at moren til Gjert er der for å beskytte Gjert, godsnakke han, og velger jo også veldig bevist å svare at hun ikke vil svare på spørsmål knyttet til Gjert sin ordbruk mot barna f.eks. Dette må vel dommerne gjennomskue? At her er det ei som ikke er interessert i å fortelle sannheten, og ei som ikke har vært tilstede nok til å vite hva sannheten er? Dommerne ser vel en helhet, men skal først og fremst vurdere om det har skjedd noe straffbart eller ikke. 3
Nutz Skrevet 24. april #5728 Skrevet 24. april Tiara07 skrev (2 minutter siden): Jeg har verdens beste besteforeldre, men hadde aldri turt å gå i skapene og forsynt meg hos mormoren min uten videre. Hun var gammeldags og veldig opptatt av å oppføre seg fint. Hun hadde reagert veldig hvis vi som ungdommer med søsken og kusiner/fettere hadde fått rundt i undertøy og vaset. Det er ingenting galt med det, men sånn var hennes generasjon og oppdragelse. Hun synes også det var ekstremt ufint å komme inn i stuen uten å ta av jakken, og forventet at vi satt pent og spiste ved middagsbordet. Det andre besteforeldreparet mitt var helt motsatt, men trivdes like godt begge steder - det var bare forskjellig, og ingenting galt med det. Dette med å gå rundt i undertøyet hele dagen får meg til å tenke på funkygine med familie, de går jo alltid rundt i undertøyet. For dem virker det helt vanlig, det er forskjell på folk. 10 3
Mooza Skrevet 24. april #5729 Skrevet 24. april Jentainord skrev (56 minutter siden): I diskusjoner mellom meg og mine barn tar min mor konsekvent barnas parti. Irriterende 😂 Men jeg elsker hennes bunnsolide lojalitet til mine barn ❤️ Ja, men kanskje ikke hvis barna dine drar deg til retten, og hun mener at alt i alt har du vært en god foreldre. Det er litt forskjell på interne diskusjoner i en familie, og det å være i en rettsak. Det skal nok noe til for at bestemor, som er av den gamle skolen, skal synes dette er ok. Hun er vokst opp under heeelt andre forhold, og der de hadde langt strengere oppdragelse og forventninger til oppførsel på barn og unge. Hvordan vi ser på oppførsel og oppdragelse er vel farget av når vi er født, hvilken kultur vi kommer fra osv. Det er helt sikkert ulikt innad i landet og. Oppdragelsen i Finnmark skiller seg fra Oslo, på tonen, på språk, på forventninger osv. Hvis du kommer fra en feks-røtter fra Pakistan familie som bor i Oslo, er det sikkert andre forventninger enn fra en norsk-etnisk familie til oppførsel. Bestemor er fra Finnmark, og er født under krigen i Norge,. der hele fuckings Finnmark var brent ned av tyskerne. Hun har vært alene med barn etter mann døde, og har jobbet dobbelt for å forsørge dem..... og ingen av dagens unge kan være i nærheten av å forstå hvor tøft hun har hatt det. Så med det som utgangspunkt, og som en som aldri sikkert kunne gi Gjert noe, så ser hun Gjert har vært der, arbeidet hardt, fulgt dem opp, vært mer løs i oppdragelse enn henne, og han har til og med kjøpt dem bil, hjulpet med hus osv osv. Det er klart at ungene framstår utakknemlige for henne. Gitt hennes bakgrunn. 10 5
Spanky Skrevet 24. april #5730 Skrevet 24. april Siden denne farmoren ikke bor i nærheten, så har hun egentlig ingen peiling på hvordan Gjert er som far. Om noen behandler barn eller partner skikkelig ille innenfor husets fire vegger, uten publikum tilstede, er det jo ingen som vet hva som faktisk skjer. Å hente inn farmoren som en form for karaktervitne for Gjert er ikke uventet, men i den store sammenheng, totalt bortkastet. Når hun da også sier, det vil jeg ikke svare for.. ja da sier det jo seg selv at det er noe som ikke skal frem i dagens lys. 24
Sol79 Skrevet 24. april #5731 Skrevet 24. april Ikke at jeg mener det er relevant, men siden det har blitt en stor diskusjon her. "De eldste barna gikk rundt i boksershortsen mens vi var på besøk, det var selv etter at de hadde blitt voksne." https://www.nrk.no/rogaland/gjert-ingebrigtsens-mor_-_-hele-familien-er-odelagt-1.17391844 Det handler vel kanskje om det man har sett i mange år allerede, manglende respekt for andre enn seg selv. Man går ikke rundt i boksershortsen når man har besøk, det gjør man ikke om man er 10 år en gang. Ser mange mener at det er helt normalt, men da har man feilet litt i barneoppdragelsen. Hva man gjør ellers, spiller ingen rolle, men dette var altså voksne menn som gikk rundt i boksershortsen når det var besøk i hjemmet. 3 11
Jentainord Skrevet 24. april #5732 Skrevet 24. april (endret) Mooza skrev (9 timer siden): Ja, men kanskje ikke hvis barna dine drar deg til retten, og hun mener at alt i alt har du vært en god foreldre. Det er litt forskjell på interne diskusjoner i en familie, og det å være i en rettsak. Det skal nok noe til for at bestemor, som er av den gamle skolen, skal synes dette er ok. Hun er vokst opp under heeelt andre forhold, og der de hadde langt strengere oppdragelse og forventninger til oppførsel på barn og unge. Hvordan vi ser på oppførsel og oppdragelse er vel farget av når vi er født, hvilken kultur vi kommer fra osv. Det er helt sikkert ulikt innad i landet og. Oppdragelsen i Finnmark skiller seg fra Oslo, på tonen, på språk, på forventninger osv. Hvis du kommer fra en feks-røtter fra Pakistan familie som bor i Oslo, er det sikkert andre forventninger enn fra en norsk-etnisk familie til oppførsel. Bestemor er fra Finnmark, og er født under krigen i Norge,. der hele fuckings Finnmark var brent ned av tyskerne. Hun har vært alene med barn etter mann døde, og har jobbet dobbelt for å forsørge dem..... og ingen av dagens unge kan være i nærheten av å forstå hvor tøft hun har hatt det. Så med det som utgangspunkt, og som en som aldri sikkert kunne gi Gjert noe, så ser hun Gjert har vært der, arbeidet hardt, fulgt dem opp, vært mer løs i oppdragelse enn henne, og han har til og med kjøpt dem bil, hjulpet med hus osv osv. Det er klart at ungene framstår utakknemlige for henne. Gitt hennes bakgrunn. Så da er finnmarkinger i dine øyne, berettiget å hive alle som er unge og tilpasset dagens enkle og rike samfunn, under bussen om de opplever en bardnom med mishandling? Jeg er fra Finnmark, og har besteforeldre litt eldre enn henne. De hadde mange barn, og de har som i mange familier hatt endel konflikter mellom både den ene og andre. Det ene barnebarnet som kuttet kontakt med faren sin av div grunner som kun hun hadde kjent på, er det barnebarnet min bestemor tok mest under vingene. Helt opp til voksen alder. Mine besteforeldre som har mye av samme bakgrunn som Gjerts mor, hadde iallfall aldri reagert på boxere og kjølseskapsbesøk. Tvert imot så var mine finnmarksbesteforeldre både blitt avslappa, tolerante og rause fordi de har unnet barn og barnebarn å ha det bedre enn de hadde under oppvekst med krig, evakuering og gjenreisning som betød harde tider med stort sett dårlig råd og mye hard jobb. Alt vi har fått «gratis» har vært hennes glede i livet, for hun har kjent på kroppen hvordan det motsatteer. De fleste omsorgspersoner som har hatt det tøft ønsker at barn og barnebarn får det bedre. Så ikke dra alle finnmarkinger under samme kam som denne bestemoren! Endret 24. april av Jentainord 7
Callisto83 Skrevet 24. april #5733 Skrevet 24. april Sol79 skrev (15 minutter siden): Ikke at jeg mener det er relevant, men siden det har blitt en stor diskusjon her. "De eldste barna gikk rundt i boksershortsen mens vi var på besøk, det var selv etter at de hadde blitt voksne." https://www.nrk.no/rogaland/gjert-ingebrigtsens-mor_-_-hele-familien-er-odelagt-1.17391844 Det handler vel kanskje om det man har sett i mange år allerede, manglende respekt for andre enn seg selv. Man går ikke rundt i boksershortsen når man har besøk, det gjør man ikke om man er 10 år en gang. Ser mange mener at det er helt normalt, men da har man feilet litt i barneoppdragelsen. Hva man gjør ellers, spiller ingen rolle, men dette var altså voksne menn som gikk rundt i boksershortsen når det var besøk i hjemmet. Spesielt å lese at de ikke ville komme i farmorens 80 årsdag. Uavhengig av Gjert som person, så er det noen opplevelser man som barnebarn ikke får om igjen. Slike ting innser man kanskje ikke før man blir eldre. Dette er bare trist. 7 1 6
Sophia_08 Skrevet 24. april #5734 Skrevet 24. april Tiara07 skrev (1 time siden): Jeg har verdens beste besteforeldre, men hadde aldri turt å gå i skapene og forsynt meg hos mormoren min uten videre. Hun var gammeldags og veldig opptatt av å oppføre seg fint. Hun hadde reagert veldig hvis vi som ungdommer med søsken og kusiner/fettere hadde gått rundt i undertøy og vaset. Sånn var hennes generasjon og oppdragelse. Hun synes også det var ekstremt ufint å komme inn i stuen uten å ta av jakken, og forventet at vi satt pent og spiste ved middagsbordet. Det andre besteforeldreparet mitt var helt motsatt, men trivdes like godt begge steder - det var bare forskjellig, og ingenting galt med det. Ingenting ondskapsfullt av min mormor fordet om! De forsynte seg av kjøleskapet og "tok seg til rette" i sitt eget hjem. Gikk rundt i bokser i sitt eget hjem. Ikke hos farmoren! 20 6
Mlk301 Skrevet 24. april #5735 Skrevet 24. april Tiara07 skrev (1 time siden): Jeg har verdens beste besteforeldre, men hadde aldri turt å gå i skapene og forsynt meg hos mormoren min uten videre. Hun var gammeldags og veldig opptatt av å oppføre seg fint. Hun hadde reagert veldig hvis vi som ungdommer med søsken og kusiner/fettere hadde gått rundt i undertøy og vaset. Sånn var hennes generasjon og oppdragelse. Hun synes også det var ekstremt ufint å komme inn i stuen uten å ta av jakken, og forventet at vi satt pent og spiste ved middagsbordet. Det andre besteforeldreparet mitt var helt motsatt, men trivdes like godt begge steder - det var bare forskjellig, og ingenting galt med det. Ingenting ondskapsfullt av min mormor fordet om! Jeg har også hatt to forskjellige sett med besteforeldre. Hos farmor og farfar fikk vi ligge å dra oss, og da vi våknet fikk vi ta med dyna ned og sette oss i sofaen i pysjen. Vi ble pakket inn og dulla med, og det var aldri noen grunn til å rote i skapene fordi farmor serverte oss hele tiden. Ble skikkelig dullet med. Hos mormor og morfar ble vi "pisket" opp, inn på badet hvor vi ble nærmest skrubbet, for så å sitte ordentlig og rett på kjøkkenet og spise frokost. Vi fikk ikke sitte i sofaen før bestemor la ned et pledd for oss å sitte på, men aller helst skulle vi ikke sitte der. Vi respekterte det, men trivdes aldri der. Ikke fordi det var strengt, men mormor var generelt kald og veldig skarp. Det var ingen trygghet og varme å hente hos henne. Begge mine bestemødre er mellom 87 år, så de er fra "samme tid". Mine foreldre har hatt to veldig forskjellige oppvekster, og igjen er det ikke bare regler som er forskjellen, men varmen og kjærligheten som ikke helt fantes i mammas oppvekst. Dette blir uansett avsporing, all den tid farmor Ingebrigtsen forklarte seg om at ungdommene oppførte seg sånn hjemme hos seg selv, ikke hos henne. 12 2
BobbySocks Skrevet 24. april #5736 Skrevet 24. april Jentainord skrev (1 time siden): Så da er finnmarkinger i dine øyne, berettiget å hive alle som er unge og tilpasset dagens enkle og rike samfunn, under bussen om de opplever en bardnom med mishandling? Jeg er fra Finnmark, og har besteforeldre litt eldre enn henne. De hadde mange barn, og de har som i mange familier hatt endel konflikter mellom både den ene og andre. Det ene barnebarnet som kuttet kontakt med faren sin av div grunner som kun hun hadde kjent på, er det barnebarnet min bestemor tok mest under vingene. Helt opp til voksen alder. Mine besteforeldre som har mye av samme bakgrunn som henne, hadde iallfall aldri reagert på boxere og kjølseskapsbesøk. Tvert imot så var mine finnmarksbesteforeldre både blitt avslappa, tolerante og rause fordi de har unnet barn og barnebarn å ha det bedre enn de hadde under oppvekst med krig, evakuering og gjenreisning som betød harde tider med stort sett dårlig råd og mye hard jobb. Alt vi har fått «gratis» har vært hennes glede i livet, for hun har kjent på kroppen hvordan det motsatteer. De fleste omsorgspersoner som har hatt det tøft ønsker at barn og barnebarn får det bedre. Så ikke dra alle finnmarkinger under samme kam som denne bestemoren! Mine finnmarkbesteforeldre stappet i meg mat hele dagen mens jeg løp rundt i trusa, så det er da det rareste forsvaret av ei sur kjærring. Enig med deg. 9 2
Sol79 Skrevet 24. april #5737 Skrevet 24. april Sophia_08 skrev (57 minutter siden): De forsynte seg av kjøleskapet og "tok seg til rette" i sitt eget hjem. Gikk rundt i bokser i sitt eget hjem. Ikke hos farmoren! Går mannen din rundt i bare bokseren når dere har familiebesøk? 1 9
Stay Skrevet 24. april #5738 Skrevet 24. april NoaideBiehtar skrev (3 timer siden): Det er brutalt når en bestemor mener barnebarna er ondskapsfulle og lyver. Det er ord hun aldri får tatt tilbake. Av og til må man ty til sterke ord for å få frem et poeng eller en sannhet. Må være utrolig frustrerende for den parten og høre på alle løynene og overdrivelsene som blir fortalt. Barnebarna har allerede ødelagt forholdet og familien. Lawyam skrev (2 timer siden): Men hva gjør det i en rettsak? Sier det noe som helst om skyld liksom... Nei, men det forsvarer at det kan ha vært mye krangling og irritasjon. Uten at det selvfølgelig forsvarer eventuell vold. Barn som ikke gjør som foreldre sier er utrolig utfordrene. Kan bare tenke meg å ha 7 stae barn som nekter å høre etter. HSV50 skrev (2 timer siden): I min verden får man gå rundt i boxershorts/badebukse i huset ja. Mine unger er også vokst opp med en mor som gikk splitter naken fra badet til soverommet til de var relativt store, og dør ikke om de ser meg i truse/bh eller bikini. I mon veden kan en unge som har trent godt komme nydusjet i bokseren og hente seg noe å spise. Vi har som regel klær på om vi setter oss ned sammen og spiser da. 😉 Ellers er jeg vokst opp med «ta deg mat om du er sulten», og at ungene kan spise hva de vil, så lenge det ikke er åpenbart noe som er ment som ingredienser i f.eks. en middag. Også hos besteforeldre. Det er ikke «å ta seg til rette», det er «å føle seg hjemme», som mine barn alltid har gjort - både hjemme og hos besteforeldre. Det at du går naken har ingenting med denne saken å gjøre. Dummeste jeg har lest. Bakgrunnen her er nok at ungene ikke kommer seg i klær når foreldrene forventer det. Da overskrider de foreldrenes krav og tar seg til rette. Vi vet ikke hva foreldrene har sagt her, men vi vet at de var strenge med måltider, innetider, orden, lekser, og i den kategorien faller nok også det å se anstendig ut inn. Jeg, og alle mine venner, fikk ikke lov å gå å spise bår vi ville. På 80tallet. Vi skulle være sultne til middag, og spise de fleste måltider sammen. Etter skolen kunne vi selvfølgelig ta oss noe mat, men ikke gå å ta hva vi ville i skapene hele dagen, kvelden og natta... NoaideBiehtar skrev (2 timer siden): Men hallo, det er jo dokumentert i alle kanaler at disse gutta trener mange timer hver dag, så både du og bestemor vet at disse gutta ikke går i boxershorts hele dagen. Du trenger ikke konstruere en falsk historie. Men - om barn i et hjem går i undertøy hele dagen, så er det jo foreldrene som tillater det, ikke barna som "tar seg til rette". Barna mine får spise i sofaen. Ikke fordi de tar seg til rette, men fordi jeg tillater det. Om min mor er uenig er det jeg som skal kritiseres, ikke barna mine. Helt feil. Om barna da gjør det på tross av at foreldrene sier nei, så er det jo nettopp det de gjør. De tar seg til rette, utover det som er lov der og da i det hjemmet. 1 1 4
Sophia_08 Skrevet 24. april #5739 Skrevet 24. april Sol79 skrev (2 minutter siden): Går mannen din rundt i bare bokseren når dere har familiebesøk? Nei, hvordan er det relevant? Men barna mine kan fort gjøre det. Ikke hvis vi har besøk av perifere folk, men farmor har de alltid vært avslappet rundt. En kan tolke dette hvordan en vil; som mangel på respekt, eller at de har avslappet forhold til kropp, trygg på seg selv og folk rundt seg. Tenker det sier mer om farmor som kaller barnebarna ondskapsfulle enn barna som sprader avslappet rundt i bokseren.. 19 2
Tiara07 Skrevet 24. april #5740 Skrevet 24. april Mlk301 skrev (42 minutter siden): Jeg har også hatt to forskjellige sett med besteforeldre. Hos farmor og farfar fikk vi ligge å dra oss, og da vi våknet fikk vi ta med dyna ned og sette oss i sofaen i pysjen. Vi ble pakket inn og dulla med, og det var aldri noen grunn til å rote i skapene fordi farmor serverte oss hele tiden. Ble skikkelig dullet med. Hos mormor og morfar ble vi "pisket" opp, inn på badet hvor vi ble nærmest skrubbet, for så å sitte ordentlig og rett på kjøkkenet og spise frokost. Vi fikk ikke sitte i sofaen før bestemor la ned et pledd for oss å sitte på, men aller helst skulle vi ikke sitte der. Vi respekterte det, men trivdes aldri der. Ikke fordi det var strengt, men mormor var generelt kald og veldig skarp. Det var ingen trygghet og varme å hente hos henne. Begge mine bestemødre er mellom 87 år, så de er fra "samme tid". Mine foreldre har hatt to veldig forskjellige oppvekster, og igjen er det ikke bare regler som er forskjellen, men varmen og kjærligheten som ikke helt fantes i mammas oppvekst. Dette blir uansett avsporing, all den tid farmor Ingebrigtsen forklarte seg om at ungdommene oppførte seg sånn hjemme hos seg selv, ikke hos henne. Ja, men poenget er at selv om dette var hjemme hos dem, kan en eldre bestemor reagere og synes de er upppdratte. Jeg følte dog en stor varme fra mormor, og hadde ingen problemer med å innrette meg etter hennes regler. Vi visste hvordan det var. Barn blir ikke utrygge av regler. Det er jo hvordan folk er utenom og reagerer hvis man bryter reglene set handler om… 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå