Pippi Lotta Skrevet torsdag kl 20:51 #4881 Del Skrevet torsdag kl 20:51 HSV50 skrev (1 minutt siden): Jeg er temmelig sikker på at om Gjert hadde sagt «beklager, men jeg kan ikke trene dere for jeg må bruke tiden min på å reparere forholdet til ungene mine», så hadde Narve og Svela forstått det veldig godt. Og sikkert tatt i mot tilbudet om å trene videre med brødrene (som lå på bordet). Jeg har også lurt veldig på h or for en som kun var trener fordi brødrene omtrent truet dem til det, som verken er interessert i idrett eller penger, ikke bare ble lettet da han fikk fyken som trener og grep alle muligheter til å være pappa igjen. Nettopp Narve har vel gitt utryk for at han ble med Gjert på grund av lojalitet, så da er det jo tulete om Gjert har ødelagt forholde til barna over det! Jacop har jo gjort det veldig bra med brødrene som trener også, så det er vel ingen grun til å tro at Narve ville fått dårligere oppfølging om Gjert hadde prioritert barna over sporten heller. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet torsdag kl 20:53 #4882 Del Skrevet torsdag kl 20:53 Angel75 skrev (14 minutter siden): Med så mye faenskap som voldtekt, vold, neddoping m.m så MÅ mine barn ha på snapmap når de går ut og fester. Det ser jeg ikke som et kontrollbehov, men en nødvendighet i dagens samfunn! Som trygghet for mitt barn og meg selv. Det er et langt skritt mellom å kreve det, og ikke minst hvordan man krever det, versus å snakke med barnet og forklare sin bekymring. Det er mulig å forholde seg på en ansvarlig måte til de bekymringene man har for en 18-åring, uten å kontrollere dem. Istedet for å kreve snapkartet til enhver tid, så kan man avtale situasjoner der de har det på fordi de er oppdratt til empatiske mennesker som forstår andres (her foreldrenes) behov. Mye er løst med god kommunikasjon og tillit, og ikke minst et stående tilbud om å hente dem uansett når og hvor og hvor mange venner som skal sitte på. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet torsdag kl 20:55 #4883 Del Skrevet torsdag kl 20:55 Lucille skrev (1 minutt siden): Det er et langt skritt mellom å kreve det, og ikke minst hvordan man krever det, versus å snakke med barnet og forklare sin bekymring. Det er mulig å forholde seg på en ansvarlig måte til de bekymringene man har for en 18-åring, uten å kontrollere dem. Istedet for å kreve snapkartet til enhver tid, så kan man avtale situasjoner der de har det på fordi de er oppdratt til empatiske mennesker som forstår andres (her foreldrenes) behov. Mye er løst med god kommunikasjon og tillit, og ikke minst et stående tilbud om å hente dem uansett når og hvor og hvor mange venner som skal sitte på. Det er også en forskjell på å være 18 og 15. Kristoffer var 18 og burde fått noe tillit. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet torsdag kl 20:57 #4884 Del Skrevet torsdag kl 20:57 Kardemommete skrev (1 minutt siden): Det er også en forskjell på å være 18 og 15. Kristoffer var 18 og burde fått noe tillit. absolutt!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet torsdag kl 20:58 #4885 Del Skrevet torsdag kl 20:58 (endret) Angel75 skrev (27 minutter siden): Med så mye faenskap som voldtekt, vold, neddoping m.m så MÅ mine barn ha på snapmap når de går ut og fester. Det ser jeg ikke som et kontrollbehov, men en nødvendighet i dagens samfunn! Som trygghet for mitt barn og meg selv. Men ting var ganske annerledes for nesten 20 år siden. Tror du at foreldrene var redde for at Kristoffer skulle utsettes for vold, neddoping og/eller voldtekt, og at det var årsaken til at de forventet at han alltid skulle svare på telefonen? Og dersom han ikke svarte en gang, ville han miste tilgangen på bilen - dette går vel ikke an å se på som noe annet enn et ekstremt kontrollbehov.....? Endret torsdag kl 21:02 av Soro123 Skrivefeil 12 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet torsdag kl 21:06 #4886 Del Skrevet torsdag kl 21:06 Angel75 skrev (30 minutter siden): Med så mye faenskap som voldtekt, vold, neddoping m.m så MÅ mine barn ha på snapmap når de går ut og fester. Det ser jeg ikke som et kontrollbehov, men en nødvendighet i dagens samfunn! Som trygghet for mitt barn og meg selv. Hvor mamge av barna dine er myndige? Og hva er det du truer med å ta fra dem om de glemer seg en dag? Om du mener at du har en lignende avtale som Gjert mener jeg.... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kygos Skrevet torsdag kl 21:15 #4887 Del Skrevet torsdag kl 21:15 K_mb skrev (1 time siden): Et vått håndkle slått med kraft er alvorlig nok. Vold er makt og ydmykelse uansett om det er knyttneve eller et håndkle som blir brukt! Og hva er poenget med å bagatellisere? Vold er vold enten det er fysisk, psykisk eller begge deler, og alle former for vold mot barn er forbudt! Var håndkleet vått? Jeg er ikke uenig i at det var galt, det han gjorde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kygos Skrevet torsdag kl 21:18 #4888 Del Skrevet torsdag kl 21:18 Pippi Lotta skrev (31 minutter siden): Du er nyskjerig på det at en tiltalt ikke inrømer kriminaliteten han er tiltalt for? I en rettsstat, så er det av allmenn interesse, ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 21:22 #4889 Del Skrevet torsdag kl 21:22 Tartufo skrev (3 timer siden): Selvfølgelig er det lite sannsynlig at fem vitner lyver. Forstår ikke at du trenger dokumentasjon på det. Å beskylde ofre for løgner får alvorlige konsekvenser for de svakeste i samfunnet. Tror du barn med voldelige foreldre, eller personer som lever i voldelige forhold, tør å fortelle om dette når det er så vanskelig å bli trodd? https://erfaringskompetanse.no/arkiv/den-nyttige-lognen/?srsltid=AfmBOorO5t8hdlA74NAVLAtlM91TFZxhcLGIgkVCQgSEaN_ZmKBugyVe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet torsdag kl 21:24 #4890 Del Skrevet torsdag kl 21:24 Chupacabra skrev (4 timer siden): De som følger en slik sak fra utsiden bør vite sannheten før de støtter noe som helst. Sannheten får man forhåpentligvis som resultat av rettssaken. Resultatet av rettssaken vil ikke utgjøre noen sannhet. Det de har opplevd har de jo opplevd, samme hva utfallet blir. Retten skal "bare" avgjøre om det i løpet av saken har kommet frem tilstrekkelig bevis til at det er bevist utover enhver rimelig og fornuftig tvil at han har gjort det som står i tiltalen. Så om han frikjennes, er det er ikke slik at retten mener at de fornærmede har snakker usant i vitnemålene sine og at det de forteller ikke har skjedd. 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 21:25 #4891 Del Skrevet torsdag kl 21:25 Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Det er mange dager siden Jacopp og datra fortalte de levde i et frykt regime og at de bege ble utsat for vold. Det var Ks sitat jeg viste til, da er vitneførsel i forrige uke ikke relevant. Det var et direktesitat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet torsdag kl 21:26 #4892 Del Skrevet torsdag kl 21:26 lurker skrev (Akkurat nå): Resultatet av rettssaken vil ikke utgjøre noen sannhet. Det de har opplevd har de jo opplevd, samme hva utfallet blir. Retten skal "bare" avgjøre om det i løpet av saken har kommet frem tilstrekkelig bevis til at det er bevist utover enhver rimelig og fornuftig tvil at han har gjort det som står i tiltalen. Så om han frikjennes, er det er ikke slik at retten mener at de fornærmede har snakker usant i vitnemålene sine og at det de forteller ikke har skjedd. Rettsikkerheten må uansett komme først. <rikjennes Gjert er han uskyldig. Så får det heller være en bonus i dette at det har blitt satt fokus på fysisk og psykisk vold i nære relasjer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 21:39 #4893 Del Skrevet torsdag kl 21:39 K_mb skrev (1 time siden): Et vått håndkle slått med kraft er alvorlig nok. Vold er makt og ydmykelse uansett om det er knyttneve eller et håndkle som blir brukt! Og hva er poenget med å bagatellisere? Vold er vold enten det er fysisk, psykisk eller begge deler, og alle former for vold mot barn er forbudt! Vått håndkle - etter hva alle parter har oppgitt snakkes det om et mindre håndkle brukt til å tørke svette i nakken. Du skal jammen svette rimelig mye for å få det til å bli et vått håndkle. Et håndkle hovedoppgave er å absorbere væske. Med å tørke seg underveis under trening selv over lengre treningsøkt, så er vel definisjonen ikke vått håndkle, men fuktig håndkle. Irrelevant, men likevel relevant med tanke på tyngde og kraft. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet torsdag kl 21:40 #4894 Del Skrevet torsdag kl 21:40 Kygos skrev (23 minutter siden): Var håndkleet vått? Jeg er ikke uenig i at det var galt, det han gjorde. Hun som fikk håndkleet deisende i ansiktet påstår at det var vått ja 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet torsdag kl 21:45 #4895 Del Skrevet torsdag kl 21:45 Istapp skrev (Akkurat nå): Vått håndkle - etter hva alle parter har oppgitt snakkes det om et mindre håndkle brukt til å tørke svette i nakken. Du skal jammen svette rimelig mye for å få det til å bli et vått håndkle. Et håndkle hovedoppgave er å absorbere væske. Med å tørke seg underveis under trening selv over lengre treningsøkt, så er vel definisjonen ikke vått håndkle, men fuktig håndkle. Irrelevant, men likevel relevant med tanke på tyngde og kraft. Hva pokker er det for kverulering? Datter sier at håndkleet var vått og fikk et rødt merke av slaget, men for min del gir jeg beng i om det var fuktig eller vått, vold er ikke greit uansett og jeg blir skremt av at det er så mange som pirker på alt for å rettferdiggjøre vold i nære relasjoner! 21 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 21:46 #4896 Del Skrevet torsdag kl 21:46 Angel75 skrev (1 time siden): Med så mye faenskap som voldtekt, vold, neddoping m.m så MÅ mine barn ha på snapmap når de går ut og fester. Det ser jeg ikke som et kontrollbehov, men en nødvendighet i dagens samfunn! Som trygghet for mitt barn og meg selv. Enig, men dette er strengt tatt overvåkning, og følgelig ikke lov, men vi gjør det nettopp for å trygge og ha oversikt dersom noe skal oppstå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 21:48 #4897 Del Skrevet torsdag kl 21:48 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Du er nyskjerig på det at en tiltalt ikke inrømer kriminaliteten han er tiltalt for? Skal G innrømme det han er tiltalt for selv om han mener han ikke har gjort det han er tiltalt for, mener du? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet torsdag kl 21:49 #4898 Del Skrevet torsdag kl 21:49 Istapp skrev (20 minutter siden): https://erfaringskompetanse.no/arkiv/den-nyttige-lognen/?srsltid=AfmBOorO5t8hdlA74NAVLAtlM91TFZxhcLGIgkVCQgSEaN_ZmKBugyVe Hva tenker du denne artikkelen viser? Erfaringskompetanse.no er dyktige de altså (men heller ingen av deres ansatte har skrevet denne artikkelen, det er det en journalist som har gjort, så vidt jeg vet uten noen form for utdannelse innen dette feltet) Hun tar først og fremst utgangspunkt i en bok skrevet av en filosof og en fiksjonsfilm, det er ikke en henvisning til en eneste forskning som underbygger noe som helst. Hvorfor tenker du at dette er en så mye bedre kilde enn artiklene jeg har vist til like over her? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 21:52 #4899 Del Skrevet torsdag kl 21:52 HSV50 skrev (1 time siden): Jeg er temmelig sikker på at om Gjert hadde sagt «beklager, men jeg kan ikke trene dere for jeg må bruke tiden min på å reparere forholdet til ungene mine», så hadde Narve og Svela forstått det veldig godt. Og sikkert tatt i mot tilbudet om å trene videre med brødrene (som lå på bordet). Jeg har også lurt veldig på h or for en som kun var trener fordi brødrene omtrent truet dem til det, som verken er interessert i idrett eller penger, ikke bare ble lettet da han fikk fyken som trener og grep alle muligheter til å være pappa igjen. Narve ønsker vel ikke å trene med brødrene, eller spesielt H som regelrett har vært ufin på treningssamling mot nettopp Narve. Her måtte jo friidrettsforbundet gripe inn og korrigere Hs atferd og munnbruk mot Narve. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet torsdag kl 22:03 #4900 Del Skrevet torsdag kl 22:03 Istapp skrev (6 minutter siden): Narve ønsker vel ikke å trene med brødrene, eller spesielt H som regelrett har vært ufin på treningssamling mot nettopp Narve. Her måtte jo friidrettsforbundet gripe inn og korrigere Hs atferd og munnbruk mot Narve. Ja, H har jo gått i en "god" skole der..... Lurer på hvorfor ikke Friidrettsforbundet har grepet inn når Gjert har oppført seg likedan mot sine sønner - ut fra alt det vi har sett fra treningsbanen og konkurranser i Team Ingebrigtsen, MÅ jo Friidrettsforbundet ha sett noe som var uønsket adferd hos Gjert også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå