Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

keops skrev (12 timer siden):

Ja, jeg har sett serien på nrk.

Forstår ikke helt hvorfor du siterer meg hvis du mener det ikke er verdt å 'korrigere" (?) innlegget.

Jeg har ingen oppfatning av om det er riktig eller feil å fjerne denne serien. Forstår ikke helt hvorfor du synes å ha oppfattet at jeg mener noe om dette 

Jeg synes tidspunktet for krav om avpublisering, og begrunnelse for dette virker søkt. Det hadde vært vesentlig enklere å forstå det om ikke brødrene parallelt med krav om avpublisering markedsfører sin egen serie på annen plattform, der de beviselig spiller på familiekonflikten i teasere. Da blir det til at jeg tenker at økonomiske interesser og seertall er den egentlige gevinsten de er ute etter.

Din indignasjon over innholdet i nrk sin serie tror jeg du heller bør lufte med rikskringkastingen. Det er tross alt de som har produsert denne serien. Den har vært sett av veldig mange, og har vært svært populær. 

Når det gjelder behandlingen av datteren spesielt, så har jeg egentlig reagert mest på at hun ble diskriminert for å være jente. Gjert ville jo i starten ikke trene henne pga dette, men etter en tid så hadde han vel endret mening eller blitt overtalt av noen av de andre.

Det har vel vært ønske om at serien ble fjernet også tidligere, da saken sprakk, men da ville ikke NRK fjerne den. Og Gjerts advokater gjorde vel også et poeng ut av at den var viktig bevis (er jo derfor de har bedt politiet innhente den) og at det var greit/rett at den lå ute. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (20 minutter siden):

Det har vel vært ønske om at serien ble fjernet også tidligere, da saken sprakk, men da ville ikke NRK fjerne den. Og Gjerts advokater gjorde vel også et poeng ut av at den var viktig bevis (er jo derfor de har bedt politiet innhente den) og at det var greit/rett at den lå ute. 

Ja, det har vært ytret ulike ting, og deler av familien har begrunnet det i et behov for å få ro og fred. Meget forståelige grunner det, men så blir det uforståelig. Svært lite ved livet til de involverte som tyder på at de ønsker ro og fred iallfall. Vi blir jo pepret i media med bilder og intervju fra alle små og store hendelser i livet deres.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (17 minutter siden):

Ja, det har vært ytret ulike ting, og deler av familien har begrunnet det i et behov for å få ro og fred. Meget forståelige grunner det, men så blir det uforståelig. Svært lite ved livet til de involverte som tyder på at de ønsker ro og fred iallfall. Vi blir jo pepret i media med bilder og intervju fra alle små og store hendelser i livet deres.

Du klarer ikke å forstå at det er vondt og vanskelig å snakke om vold i nære relasjoner, mens det er hyggelig å snakke om bryllup, barn og prestasjoner på idrettsbanen?? At det ene kan suge krefter og livsglede, mens det andre kan gi det??

Jeg synes det står respekt av at de ikke uttaler seg om saken overhode, med unntak av kronikken (som var på sin plass all den tid Gjert og hans advokater snakket seg varme om hvor uforståelig ting var) og korte presiseringer av faktafeil). 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (Akkurat nå):

Du klarer ikke å forstå at det er vondt og vanskelig å snakke om vold i nære relasjoner, mens det er hyggelig å snakke om bryllup, barn og prestasjoner på idrettsbanen?? At det ene kan suge krefter og livsglede, mens det andre kan gi det??

Jeg synes det står respekt av at de ikke uttaler seg om saken overhode, med unntak av kronikken (som var på sin plass all den tid Gjert og hans advokater snakket seg varme om hvor uforståelig ting var) og korte presiseringer av faktafeil). 

Som jeg sier, vi er alle ulike. At det er hyggelig å prate om hyggelige hendelser er vi enige om, men de aller fleste har vel et noe større behov for privatliv enn enkelte av disse brødrene. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (1 time siden):
keops skrev (2 timer siden):

Første er feilsitering. Til keops: det er 1 person som har ønsket avpublisering og som på ingen måte lever offentlig i dag. Denne saken handler om flere enn Henrik, Filip og Jakob.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (6 timer siden):

Som jeg sier, vi er alle ulike. At det er hyggelig å prate om hyggelige hendelser er vi enige om, men de aller fleste har vel et noe større behov for privatliv enn enkelte av disse brødrene. 

De aller fleste er ikke idrettsutøvere/kjendiser. De tjener penger på sponsoravtaler og på å springe fort. Selvfølgelig vil de profilere seg i media, noe annet ville jo være direkte dumt. Jeg forstår ikke helt hva du mener. Kjendiser har en tendens til å være i medienes søkelys. Et par av dem har vel koner som livnærer seg som influensere - at de er synlige i SoMe er vel heller ingen overraskelse for noen? Mener du at de ikke burde være synlige i media? I så tilfelle hvorfor? Er det i strid med at man skal kunne tro at de har hatt en tøff oppvekst? Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (5 timer siden):

Første er feilsitering. Til keops: det er 1 person som har ønsket avpublisering og som på ingen måte lever offentlig i dag. Denne saken handler om flere enn Henrik, Filip og Jakob.

Den gjør det. Og vedkommende har ikke sagt et kløyva ord om noe som helst offentlig, og er den brødrene ønsker å beskytte. Jeg synes det er bra serien ble avpublisert med tanke på det som har kommet fram i ettertid. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (9 timer siden):

Det er selvsagt uheldig for dem å møte tiltalte på konkurranser, der de bør være fokusert på noe helt annet.

Det som gjorde spesielt inntrykk på meg i Kristoffer Ingebrigtsens intervju i Aftenposten var det han sa om angstanfall under treningsturer med Gjert. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/dR73Xj/intervju-med-kristoffer-ingebrigtsen-nye-voldsanklager-mot-pappa-gjert-ingebrigtsen

Slik som eldstebroren beskriver det i intervjuet og podcasten kan jeg forestille meg at det hadde vært krevende, om det hadde vært han selv som skulle konkurrere, å ha faren på samme arena der en skal prestere i verdensklasse, 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (20 timer siden):

Det hadde vært fint om du ikke hadde fokusert på «feil» ved ofrene. Hva vil du oppnå med det? Uavhengig av om de ønsker publisitet, og uavhengig av deres personlighet, unnskylder ikke det noe av det tiltalte har gjort.

Ofre er ulike, akkurat som alle andre. Nrk-serien ønsket de fjernet først og fremst pga Ingrid. Hun ønsker ikke publisitet. Noen av de andre, som lever av idrett og av å være kjente personer, ønsker naturlig nok mer publisitet. Mener du det har noe med saken å gjøre? Skal de ikke få leve som de vil pga at de har blitt utsatt for overgrep? Skal ofre oppføre seg på en spesiell måte for å fortjene sympati for de ugjerningene som er begått mot dem?

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (13 timer siden):

Det hadde vært fint om du ikke hadde fokusert på «feil» ved ofrene. Hva vil du oppnå med det? Uavhengig av om de ønsker publisitet, og uavhengig av deres personlighet, unnskylder ikke det noe av det tiltalte har gjort.

Ofre er ulike, akkurat som alle andre. Nrk-serien ønsket de fjernet først og fremst pga Ingrid. Hun ønsker ikke publisitet. Noen av de andre, som lever av idrett og av å være kjente personer, ønsker naturlig nok mer publisitet. Mener du det har noe med saken å gjøre? Skal de ikke få leve som de vil pga at de har blitt utsatt for overgrep? Skal ofre oppføre seg på en spesiell måte for å fortjene sympati for de ugjerningene som er begått mot dem?

Jeg leter ikke etter feil ved dem, eller tenker at de skal oppføre seg på en spesiell måte fordi de har vært utsatt for noe.

Jeg tenker at om man er et offer eller ikke, så er det jo fullt mulig å opptre på en måte som ikke oppfattes sympatisk. 

Det må vel være greit å ha en oppfatning av hvordan folk fremstår uavhengig av hva som har skjedd med dem i barndommen. 

Noen av dem synes jeg fremstår direkte usympatiske, enkelte her synes da at det er det samme som å forsvare vold i hjemmet har jeg forstått. De hausser opp rundt familiekonflikten ved å promotere den nye serien som de gjør. Da blir det litt rart om de ikke forstår at det skaper noe støy og reaksjoner. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (49 minutter siden):

Jeg leter ikke etter feil ved dem, eller tenker at de skal oppføre seg på en spesiell måte fordi de har vært utsatt for noe.

Jeg tenker at om man er et offer eller ikke, så er det jo fullt mulig å opptre på en måte som ikke oppfattes sympatisk. 

Det må vel være greit å ha en oppfatning av hvordan folk fremstår uavhengig av hva som har skjedd med dem i barndommen. 

Noen av dem synes jeg fremstår direkte usympatiske, enkelte her synes da at det er det samme som å forsvare vold i hjemmet har jeg forstått. De hausser opp rundt familiekonflikten ved å promotere den nye serien som de gjør. Da blir det litt rart om de ikke forstår at det skaper noe støy og reaksjoner. 

Ingen er perfekte, og vi har alle ulike meninger, men jeg ser ikke poenget med å påpeke hva du misliker med disse brødrene.

Er det noen som har hauset opp denne saken, er det IKKE dem. Og misbruk av små barn kalles IKKE en familiekonflikt.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som reagerte da jeg så serien og tenkte at det ikke er normalt å være så kontrollerende overfor ungene, trener eller ei. Tenkte at det var usunt å ha en far som styrte livet så detaljert for dem. I ettertid har jeg reagert mest på at han insisterer på å fortsette som trener for andre, når han i serien framstilte det som om treningen var litt ork og noe han gjorde for guttene sin skyld. Da begriper jeg ikke hvorfor han på død og liv skal fortsette som trener nå. 

Ellers så jeg en artikkel om at to av bevisene som legges fram er samtaler med foreldrene som Henrik tok opp da han fortalte at de ikke ønsket å fortsette med ham som trenere og hvorfor. Så det er jo dokumentert hva som ble sagt fra begge sider i den forbindelse. Hva som ble sagt er ikke lekket, bare at det ble ganske opphetet stemning. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...