Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ernst Lersveen har skrevet en kommentar i nettavisen, med en liten videosnutt på facebook. Han mener det ikke var tilfeldig at Kristoffer sin historie kom ut nå, og at Gjert blir forhåndsdømt. Kommentarfeltet var veldig annerledes enn kommentarfeltet under aftenposten-saken, fullt av folk som støtter Gjert. Blir så matt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnsvine skrev (18 timer siden):

Elden og Gjert har holdt på i media over lang tid. Gjert har pushet på alt som kan skape konflikt i forbindelse med idrettssatsingen, insistert på akkreditering, insistert på å være i nærheten, og i tillegg hadde han en turné som en angrende synder i media i forkant av brødrenes kronikk. Det blir for dumt.

IMG_2778.jpeg

Det er Gjert og hans støttespillere sin adferd i media som har "bekreftet" barnas påstander for meg. Han har valgt konfrontasjon ved absolut alle anledninger. Krevd å være til stede på barnas arbeidsted, snaket ned media, fåt advokaten til å skrive om barna sine, latt andre utøvere snake om barna sine og aldri virket villig til å gi en cm for et bedre forhold. Han fremstår som han totalt mangler evne til å minske konflikten, mens barna har holdt seg stille og i veldig stor grad håntert konflikten gjenom forbundet (ikke gjenom avisene). Jeg synes det viser veldig mye selvkontroll fra barna og ikke svare på alle angrepene fra Gjert og co. Helle saken er selfølgelig tragisk, men det er spesielt tragisk at Gjer har preset dette frem i offentligheten selv. Om han hadde greid å ta lit avstand og gitt barna rom når de ba om det er det ikke sikkert noe av dette hadde havnet i avisen. Advokaten hans må enten være komplet idiot ellers så nekter Gjert å høre på han. 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (8 timer siden):

Ernst Lersveen har skrevet en kommentar i nettavisen, med en liten videosnutt på facebook. Han mener det ikke var tilfeldig at Kristoffer sin historie kom ut nå, og at Gjert blir forhåndsdømt. Kommentarfeltet var veldig annerledes enn kommentarfeltet under aftenposten-saken, fullt av folk som støtter Gjert. Blir så matt. 

Hjelpes. For en kommenter fra Lersveen. Kristoffer får aldri sagt sitt i noen rettsak, hans sak er foreldet. Han er ikke en part i den. Og kommentarfeltet tror jeg jeg kal stå over gitt. 

Blir matt jeg også. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (1 time siden):

Hjelpes. For en kommenter fra Lersveen. Kristoffer får aldri sagt sitt i noen rettsak, hans sak er foreldet. Han er ikke en part i den. Og kommentarfeltet tror jeg jeg kal stå over gitt. 

Blir matt jeg også. 

Har mista all respekt for Lersveen de siste åra. Han er blitt en gubbe. (Gubbe i denne sammenheng har ingenting med alder eller kjønn å gjøre, det er en tilstand/personlighet/atferd 🙈)

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bestemoren
Cassida skrev (28 minutter siden):

Hvis man har lest og hørt podcast om Kristoffer så tror jeg at han virkelig ikke har hatt lyst til å dele sin historie. T.o.m konen har ikke fått høre alt før.Han sier rett ut at hvis faren hadde trukket seg tilbake, sluttet som trener, holdt lav profil så hadde det nok ikke føltes nødvendig. Men det må trigge når man ser kommentarfelt med støtte og en fortsatt tilstedeværelse i media og i søkelyset, med den ene podcasten som et eksempel.

Jeg vil takke Kristoffer for hans historie fikk meg til å ta frem noe jeg selv har begravd under mange år og lag med beskyttelse. Og det er min egen barndom med en kontrollerende, aggressiv og voldelig far. Den fulle historien vet heller ikke min mann gjennom 23 gode år. Hvorfor? Skam? Ved å ignorere så blir det mindre sant?

Det var da Kristoffer reflekterte over hvordan det påvirket jobb og egen familie at det nådde inn. Det kjente jeg meg igjen i. Min egen familie forstår ikke hvorfor jeg reagerer på plutselige høye lyder, som at et glass ved uhell faller i gulvet. Jeg farer opp og kan reagere på det med uforklarlig sinne, men det handler om en iboende redsel om at helvete plutselig kan være løs. Jeg leste og hørte Kristoffers historie og ble umiddelbart uvel, den historien kjente jeg på kroppen. Sånt blir med deg for evig, jeg har levd lenger utenfor barndomshjemmet mitt enn i men likevel er det det som preger meg. Men jeg har skapt meg et godt liv, god mann og er en god mor, man kan heldigvis bryte mønstre. Med arr som aldri gror uansett hvor godt begravd de ligger. 

Det var sterkt også å høre fra din historie, @Cassida. Takk for at du deler og supplerer eldstebroren sin fortelling. Jeg mener det var helt riktig at han sto fram med sin opplevelse og detaljer. Dette var hans tidspunkt og mulighet.
Lersveen sin kommentar var av det slaget han pleier å komme med.
Elden ga i intervjuene etter at NRK trakk serien, et lite innblikk i forsvarsstrategien, at serien presenterte sannheten - en høylydt, men vanlig familie… Det faller i grus bl.a. når datteren forteller at hun utenfor kameraene vegret seg, ikke ville være med, men ble presset og replikk-instruert. Veldig bra hvis dette kan føre til større varsomhet i framtidige tv-prosjekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (33 minutter siden):

Det faller i grus bl.a. når datteren forteller at hun utenfor kameraene vegret seg, ikke ville være med, men ble presset og replikk-instruert. Veldig bra hvis dette kan føre til større varsomhet i framtidige tv-prosjekter. 

Tenkte det samme. Får håpe medienorge kan ta lærdom av dette og virkelig reflektere rundt bruk av barn/unge i programmer. 

Ang. Lersveen så fikk jeg mest lyst til å skrive "hold kjeft" i det kommentarfeltet. Så forbaska lavmål. Så Gjert skal få uttale seg, men ikke ungene hans? Gratulerer med det 🤦‍♀️

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassida skrev (1 time siden):

Hvis man har lest og hørt podcast om Kristoffer så tror jeg at han virkelig ikke har hatt lyst til å dele sin historie. T.o.m konen har ikke fått høre alt før.Han sier rett ut at hvis faren hadde trukket seg tilbake, sluttet som trener, holdt lav profil så hadde det nok ikke føltes nødvendig. Men det må trigge når man ser kommentarfelt med støtte og en fortsatt tilstedeværelse i media og i søkelyset, med den ene podcasten som et eksempel.

Jeg vil takke Kristoffer for hans historie fikk meg til å ta frem noe jeg selv har begravd under mange år og lag med beskyttelse. Og det er min egen barndom med en kontrollerende, aggressiv og voldelig far. Den fulle historien vet heller ikke min mann gjennom 23 gode år. Hvorfor? Skam? Ved å ignorere så blir det mindre sant?

Det var da Kristoffer reflekterte over hvordan det påvirket jobb og egen familie at det nådde inn. Det kjente jeg meg igjen i. Min egen familie forstår ikke hvorfor jeg reagerer på plutselige høye lyder, som at et glass ved uhell faller i gulvet. Jeg farer opp og kan reagere på det med uforklarlig sinne, men det handler om en iboende redsel om at helvete plutselig kan være løs. Jeg leste og hørte Kristoffers historie og ble umiddelbart uvel, den historien kjente jeg på kroppen. Sånt blir med deg for evig, jeg har levd lenger utenfor barndomshjemmet mitt enn i men likevel er det det som preger meg. Men jeg har skapt meg et godt liv, god mann og er en god mor, man kan heldigvis bryte mønstre. Med arr som aldri gror uansett hvor godt begravd de ligger. 

Vi er flere🙏❤️

• Liker 1
  • Hjerte 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (På 5.9.2024 den 14.36):

Jeg er litt flau, nei, ikke litt, veldig flau, over å innrømme at vi i familien likte tv-dokumentaren om familien, syntes den drøye oppførselen var litt vittig, røff familisjargong og at brødrene på lik linje gjorde narr av faren og hans påstander/regler.

Det var ikke i mine tanker at dette kunne være i nærheten av det det har vist seg å være, jeg lot NRK (eller var det tv2, eller begge?) legitimere hele skiten, når de viste det kunne det jo ikke egentlig være sånn, mer et lite drama for å skape god tv, ikke som en vanlig familie, liksom. 
Når man nå har hørt det brødrene sier, med det bakteppet, er det underlig å tenke på at man så på det som underholdning… :(  - da er det jo helt textbook farevarsler…

Eg såg bakteppet når eg såg serien.skreiv om det i tråden her for lenge siden. Jobber innen barnevernet

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Pilleville said:

Eg såg bakteppet når eg såg serien.skreiv om det i tråden her for lenge siden. Jobber innen barnevernet

Akkurat - ja er det ikke det de sier: du ser det ikke før du tror det….

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (1 time siden):

Svaret ditt var til en som var flau over å ha likt serien.

Det tenker jeg man ikke skal være - i etterkant så kan man kanskje se tegn/signaler men jeg tror ikke at man skulle forvente at man så det der og da. Det var en familie med tidvis full krangel men det var jo også episoder med godt humør og god stemning.

Så at det ikke var en helt A4 famile var veldig tydelig - men at det var en familie hvor faren gjennom år sanns. har mishandlet og terrorisert flere familiemedlemmer var ikke så tydelig.  

Jeg var blant de som likte serien og er ikke flau over det - tenker det er veldig ok at de trekker serien dog med det som har kommet fram.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (35 minutter siden):

Svaret ditt var til en som var flau over å ha likt serien.

Det tenker jeg man ikke skal være - i etterkant så kan man kanskje se tegn/signaler men jeg tror ikke at man skulle forvente at man så det der og da. Det var en familie med tidvis full krangel men det var jo også episoder med godt humør og god stemning.

Så at det ikke var en helt A4 famile var veldig tydelig - men at det var en familie hvor faren gjennom år sanns. har mishandlet og terrorisert flere familiemedlemmer var ikke så tydelig.  

Jeg var blant de som likte serien og er ikke flau over det - tenker det er veldig ok at de trekker serien dog med det som har kommet fram.

Den første sesongen var bra. Fikk en guffen følelse utover i de neste sesongene. Første gang jenta skulle konkurrere og Gjert var der for å legge til rette… startnummeret var ikke på plass og han hundset sånn med henne at jeg orket nesten ikke se på. Filip og kona blandet seg inn langt på overtid. Usj

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sveits35 skrev (2 timer siden):

Den første sesongen var bra. Fikk en guffen følelse utover i de neste sesongene. Første gang jenta skulle konkurrere og Gjert var der for å legge til rette… startnummeret var ikke på plass og han hundset sånn med henne at jeg orket nesten ikke se på. Filip og kona blandet seg inn langt på overtid. Usj

Jeg husker også godt sesongen hvor Ingrid vurderte å satse på løpingen sånn som brødrene, og at jeg stusset på at brødrene var så veldig på henne med spørsmål om hun virkelig ville dette? Og Gjert som noe kryptisk også snakket om at det kunne bli utfordrende å trene en jente fordi jenter er mer følsomme og trenger mer emosjonell støtte/trøst/ros enn gutter - fritt sitert etter minne her altså. Nå i ettertid så skjønner jeg kanskje litt mer hva brødrene og Gjert snakket/hintet om - om Ingrid i idrettens navn virkelig ønsket seg Gjerts «disiplin» på lik linje med hva guttene hadde fått 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (8 timer siden):

Det er Gjert og hans støttespillere sin adferd i media som har "bekreftet" barnas påstander for meg. Han har valgt konfrontasjon ved absolut alle anledninger. Krevd å være til stede på barnas arbeidsted, snaket ned media, fåt advokaten til å skrive om barna sine, latt andre utøvere snake om barna sine og aldri virket villig til å gi en cm for et bedre forhold. Han fremstår som han totalt mangler evne til å minske konflikten, mens barna har holdt seg stille og i veldig stor grad håntert konflikten gjenom forbundet (ikke gjenom avisene). Jeg synes det viser veldig mye selvkontroll fra barna og ikke svare på alle angrepene fra Gjert og co. Helle saken er selfølgelig tragisk, men det er spesielt tragisk at Gjer har preset dette frem i offentligheten selv. Om han hadde greid å ta lit avstand og gitt barna rom når de ba om det er det ikke sikkert noe av dette hadde havnet i avisen. Advokaten hans må enten være komplet idiot ellers så nekter Gjert å høre på han. 

I tillegg til alt du nevner her var han gjest i podcasten til Abid Raja, hvor han han snakket om hvor vondt det var å ikke bli invitert i sønnens bryllup. Det viser at han eier ikke selvinnsikt.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiews skrev (56 minutter siden):

I tillegg til alt du nevner her var han gjest i podcasten til Abid Raja, hvor han han snakket om hvor vondt det var å ikke bli invitert i sønnens bryllup. Det viser at han eier ikke selvinnsikt.

I tillegg forteller han vel disse historiene for at folk skal synes synd på han og å sette barna i dårlig lys. Han har ingen problemer med å spille offerkortet og å sette barna sine i dårlig lys, men han mener det er et angrep på rettsstaten om barna hans tar igjen ved å  gjøre det samme.  Det er en ekstrem narsissisme. Spesielt med tanke på hva han har utsatt barna for i barndommen deres. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sunstone skrev (20 timer siden):

Ny dc server 😊IMG_3844.jpeg.7769e585448504daf018de36e6b9bd35.jpeg

Kan du sende meg link/invitasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiews skrev (14 timer siden):

Ja det er sant jeg glemte podcasten. Må være veldig belastene for barna at han helle tiden hat spilt ofer på den måten. Synes også det er rart at Raja og konen ga han en talerstol på den måten, de burde jo ha kompetanse til å ta hensyn (kona er vel barnepsykolog). 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (29 minutter siden):

Ja det er sant jeg glemte podcasten. Må være veldig belastene for barna at han helle tiden hat spilt ofer på den måten. Synes også det er rart at Raja og konen ga han en talerstol på den måten, de burde jo ha kompetanse til å ta hensyn (kona er vel barnepsykolog). 

Dette har de vel forklart i ettertid, at de ikke visste noe annet enn at brødrene hadde brutt med treneren sin. De visste ingenting om at konflikten handlet om noe mer enn at trenerrollen slet på forholdet mellom far og sønner.

Det var jo etter denne podcasten at brødrene gikk ut med sin historie.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...