Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

SVK skrev (4 minutter siden):

Elden mener avpubliseringen gjør at NRK tar part i straffesaken og angriper uskyldspresumsjonen. 

https://www.vg.no/sport/i/wgR5AP/elden-reagerer-paa-avpublisering-av-team-ingebrigtsen

Gjert valgte nok Elden som advokat siden Elden er en som elsker å prosedere i mediene. Hadde Gjert virkelig ønsket at saken skulle bli avgjort kun i rettssalen så hadde han nok både latt vær å lage den podcasten med Raja og han hadde valgt en advokat som er mindre opptatt av å prosedere i mediene. 

Det er selvsagt ikke sånn at NRK må eller burde ha et støtende program oppe frem til det er kommet en dom i saken. 

Hjelpes. Snakk om å i absolutt alle situasjoner velge konflikt-veien og ikke respektere ungene i det hele tatt. Det er 100% tydelig at han mener at han har rett og at han ikke skal bevege seg en millimeter i retning av ungene for å forstå hva de tenker, føler og mener. Shame!

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elden og Gjert har holdt på i media over lang tid. Gjert har pushet på alt som kan skape konflikt i forbindelse med idrettssatsingen, insistert på akkreditering, insistert på å være i nærheten, og i tillegg hadde han en turné som en angrende synder i media i forkant av brødrenes kronikk. Det blir for dumt.

IMG_2778.jpeg

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (39 minutter siden):

Hjelpes. Snakk om å i absolutt alle situasjoner velge konflikt-veien og ikke respektere ungene i det hele tatt. Det er 100% tydelig at han mener at han har rett og at han ikke skal bevege seg en millimeter i retning av ungene for å forstå hva de tenker, føler og mener. Shame!

Jeg ser at han også sier at han regner med at serien er tilgjengelig slik at de kan bruke den i straffesaken. Har man litt erfaring ser man hvordan dette kommer til å bli brukt, men regner med at det vil være sakkyndige til stedet som har kompetansen med barn når det gjelder vold i nære relasjoner. Og ja, jeg vet at Gjert har krav på forsvarer og han skal tale Gjert sin sak, men problemet er at det er alt for lite kunnskap om barn og vold i nære relasjoner i rettssaker. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (2 timer siden):

Jeg er enig, jeg syns det er helt uforståelig at mor her blir hos far. En ting er fornektelse tidligere, og at hun ikke har skjønt hvor ille det har vært/eller muligens vært under hans kontroll. Men at hun nå, etter alt som har kommet frem, velger å stå ved hans side? At hun ikke allerede har løpt til dem og lagt seg flat og vist sin uforbeholdne støtte? Å velge bort alle sine barn for en mann som har skadet barna dine? Det er for meg helt ubegripelig. 

Samme ulla begge to tenker jeg da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SVK said:

Elden mener avpubliseringen gjør at NRK tar part i straffesaken og angriper uskyldspresumsjonen. 

https://www.vg.no/sport/i/wgR5AP/elden-reagerer-paa-avpublisering-av-team-ingebrigtsen

Gjert valgte nok Elden som advokat siden Elden er en som elsker å prosedere i mediene. Hadde Gjert virkelig ønsket at saken skulle bli avgjort kun i rettssalen så hadde han nok både latt vær å lage den podcasten med Raja og han hadde valgt en advokat som er mindre opptatt av å prosedere i mediene. 

Det er selvsagt ikke sånn at NRK må eller burde ha et støtende program oppe frem til det er kommet en dom i saken. 

En del av barna var også mindreårige da serien ble laget. Når foreldrene mishandlet barna så blir selvsagt deres samtykke  på vegne av barna til å lage en serie for å sette familien i best mulig lys problematisk for å si det mildt. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna forteller at de har opplevd barndommen sin som traumatisk, er det ekstremt rart å bare benekte alt, slik Gjert og kona gjør. De virker ikke det minste nysgjerrig på hvorfor barna ser tilbake på barndommen sin på denne måten, eller triste for at barna ser på oppveksten med voksne øyne og tenker- her var det mye som ikke var bra - og velger anmeldelse. De står bare på sitt. Alt var så fint, att. De må være i total fornektelse?

Endret av Lineaaa
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lineaaa skrev (Akkurat nå):

Når barna forteller at de har opplevd barndommen sin som traumatisk, er det ekstremt rart å bare benekte alt, slik Gjert og kona gjør. De virker ikke det minste nysgjerrig på hvorfor de ser tilbake på barndommen sin på denne måten, eller triste for at barne ser på oppveksten med voksne øyne og tenker- her var det mye som ikke var bra - følg velger anmeldelse. Det står bare på sitt. Alt var så fint, att. De må være i total fornektelse?

Ja, det er de. Jeg har konfrontert egne foreldre med hendelser, og de benekter alt som har skjedd. Det er helt sinnsykt å være vitne til. Lurer på om de ikke husker eller om de bare nekter å innrømme feil? 

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TulleJenny skrev (25 minutter siden):

Ja, det er de. Jeg har konfrontert egne foreldre med hendelser, og de benekter alt som har skjedd. Det er helt sinnsykt å være vitne til. Lurer på om de ikke husker eller om de bare nekter å innrømme feil? 

Jeg har samme erfaring som deg. Min forelder mente hen har aldri gjort noen feil, mens jeg derimot hadde gjort ørten, selvfølgelig. 

• Liker 8
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (57 minutter siden):

Når barna forteller at de har opplevd barndommen sin som traumatisk, er det ekstremt rart å bare benekte alt, slik Gjert og kona gjør. De virker ikke det minste nysgjerrig på hvorfor barna ser tilbake på barndommen sin på denne måten, eller triste for at barna ser på oppveksten med voksne øyne og tenker- her var det mye som ikke var bra - og velger anmeldelse. De står bare på sitt. Alt var så fint, att. De må være i total fornektelse?

Man vet ikke om kona har tatt en prat med barna og muligens erkjent hele eller deler av deres oppfatning.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tatt en titt på TI sin Instagram så er det ingen tvil om denne kvinnen støtter sin mann.

Livet går sin vante gang, de har pusset opp,vært på ferie og feiret bryllupsdag. Selv OL-gullet sønnen vant, altså OL-GULL! Det gjeveste av det gjeve og alle toppidrettsutøvere sin store drøm og mål i karrieren blir forbigått og ikke nevnt, mens fra tidligere år skryter hun av den samme sønnen. 

Datter og 4 sønner har tatt avstand grunnet en barndom preget av fysisk og psykisk vold. Det er noe som heter at den som tier samtykker. Og før noen begynner med å argumentere med at hun kan være et offer også, jada det er mulig det, men allikevel har hun latt dette pågå i årevis uten å beskytte barna sine, og har nå ofret barn og barnebarn mens hun tviholder på barnemishandleren.

• Liker 6
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om det et en god strategi fra Elden/Gjert sin side å bruke den avpubliserte tv-serien som en del av forsvaret.

«Etter det TV 2 erfarer, har datteren sagt at hun ble presset til å være med i den populære NRK-serien, at faren ga henne beskjed om hva hun skulle si, og at hun ofte hadde det veldig tøft og gruet seg før innspilling. Flere ganger gråt hun, har hun sagt.»

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ingebrigtsens-datter-ble-presset-til-a-vaere-med-pa-tv-serie/16972989/

Barns rett til privatliv og medbestemmelse er det også gitt f i, virker det som.

(Beklager hvis lenke er postet her tidligere og jeg har oversett den.)

Endret av Capri
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (57 minutter siden):

Etter å ha tatt en titt på TI sin Instagram så er det ingen tvil om denne kvinnen støtter sin mann.

Livet går sin vante gang, de har pusset opp,vært på ferie og feiret bryllupsdag. Selv OL-gullet sønnen vant, altså OL-GULL! Det gjeveste av det gjeve og alle toppidrettsutøvere sin store drøm og mål i karrieren blir forbigått og ikke nevnt, mens fra tidligere år skryter hun av den samme sønnen. 

Datter og 4 sønner har tatt avstand grunnet en barndom preget av fysisk og psykisk vold. Det er noe som heter at den som tier samtykker. Og før noen begynner med å argumentere med at hun kan være et offer også, jada det er mulig det, men allikevel har hun latt dette pågå i årevis uten å beskytte barna sine, og har nå ofret barn og barnebarn mens hun tviholder på barnemishandleren.

Blir mye antakelser nå. Men jeg tviler sterkt på at barnebarna er involvert i noen konflikt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (Akkurat nå):

Blir mye antakelser nå. Men jeg tviler sterkt på at barnebarna er involvert i noen konflikt. 

Etter å ha lest dine innlegg her, så velger å ikke diskutere med deg. Du er et typisk nettroll jeg ikke gidder å bruke tid på. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (30 minutter siden):

Etter å ha lest dine innlegg her, så velger å ikke diskutere med deg. Du er et typisk nettroll jeg ikke gidder å bruke tid på. 

Jeg skriver meningene mine. Ser ikke hva du reagerer så sterkt på. Fordi jeg tviler på at små barn er blitt trukket inn i dette? Det hadde vært et nytt overgrep i så tilfelle. Barn skal beskyttes mot sånt. Hvis de ikke klarer det så er det bare en ting å gjøre, flytte bort fra husveggene til besteforeldrene. Ha en riktig fin kveld.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (11 minutter siden):

Jeg skriver meningene mine. Ser ikke hva du reagerer så sterkt på. Fordi jeg tviler på at små barn er blitt trukket inn i dette? Det hadde vært et nytt overgrep i så tilfelle. Barn skal beskyttes mot sånt. Hvis de ikke klarer det så er det bare en ting å gjøre, flytte bort fra husveggene til besteforeldrene. Ha en riktig fin kveld.

Så du ville latt barna dine omgås folk du vet er voldelige, skremmende. 

Skal ikke si 100% sikkert men tror iallefall Gjert bare omgås 2 av 9 barnebarn. Forstår godt dersom det stemmer at de holder barna borte fra ham, hadde gjort det samme.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (4 minutter siden):

Så du ville latt barna dine omgås folk du vet er voldelige, skremmende. 

Skal ikke si 100% sikkert men tror iallefall Gjert bare omgås 2 av 9 barnebarn. Forstår godt dersom det stemmer at de holder barna borte fra ham, hadde gjort det samme.

Jeg tenker saken er veldig kompleks. Og barn skal beskyttes mot konflikter. At Gjert og Tone har vært dårlige foreldre betyr ikke at de er dårlige besteforeldre. Slik du framstiller det så er det jo hårreisende at minsteguten bor med Gjert og Tone. Er det også skremmende?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sveits35 skrev (17 minutter siden):

Det handler nok mer om at når man tar avstand fra et menneske fordi det mennesket har påført deg traume i barndommen gjennom å utføre  fysisk og psykisk vold ,  så ønsker du vel neppe å ha det menneske i livet ditt gjennom dine egne barn. Dette spekulerer du da i at kanskje ikke er tilfelle. At man leverer egne barn til en barnemishandler man selv har brutt kontakten med av den årsak!

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (2 minutter siden):

Det handler nok mer om at når man tar avstand fra et menneske fordi det mennesket har påført deg traume i barndommen gjennom å utføre  fysisk og psykisk vold ,  så ønsker du vel neppe å ha det menneske i livet ditt gjennom dine egne barn. Dette spekulerer du da i at kanskje ikke er tilfelle. At man leverer egne barn til en barnemishandler man selv har brutt kontakten med av den årsak!

Det er mye spekulasjoner på denne tråden etterhvert og diskusjonen om småbarna er sklidd helt ut. Jeg har dessverre sklidd utpå her selv.  Håper det snart blir ryddet opp her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...