Orly Skrevet 5. september 2024 #3161 Del Skrevet 5. september 2024 ValarMorghulis skrev (17 minutter siden): Kommentarer til intervjuet til Kristoffer i Aftenposten. Jeg blir kvalm. Ufattelig at folk fremdeles kan sitte bak tastaturet og forsvare Gjert. Håper han blir funnet skyldig og må i fengsel. Lenge. Det er helt utrolig at Gjert selv har vært så mye ute i media etter at denne saken ble kjent. Jeg forstår det ikke. Han har jo alt å vinne på å være så anonym som overhodet mulig her, slik brødrene i utgangspunktet prøvde å holde det. Det er jo helt åpenbart at han er skyldig. Blir til og med skrevet i artikkelen at «statsadvokaten ikke fant noen grunn til å betvile at han hadde gjengitt det faktiske hendelsesforløpet». Saken er kun henlagt fordi den er foreldet (noe som forsåvidt også er helt sinnsykt i en barnemishandlingssak). Blir direkte sjokkert over de kommentarene , hva feiler det sånne folk. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. september 2024 #3162 Del Skrevet 5. september 2024 Ninaen skrev (2 minutter siden): Fælt å si det, men dette lukter gjengen som også hyler om «jævla innvandrere» og «lær dere norsk!», som ikke er særlig stø i rettskriving selv. De er barn av sin tid, og sannsynligvis av sin egen oppdragelse. Og det er overvekt av menn. Tror langt flere damer i «den generasjonen» har innsett i ettertid at ikke alt var bedre før, mens skremmende mange av mannfolka fortsatt er på «litt juling har aldri skada noen». Dette slår meg som «enkle» mennesker som ikke er interessert i å utvikle seg, lære, se verden med nye øyne, og som hadde vært «last man standing» på at jorda er flat den gangen det var et tema. Ingebrigtsen-ungene gjør enormt mye for økt forståelse av vold i nære relasjoner i samfunnet, og de mekanismene som er i spill og kreftene i dem. De betaler en høy pris. Håper de får med seg at vi er mange som takker dem. Og håper at den gjengen i kommentarfeltet snart representerer en utdøende gruppe. NB! Ikke ment som generalisering første del av kommentaren, det er mange i «den generasjonen» som har hodet på rett plass og på ingen måte «støtter» barnemishandling. Vil også tro at mange av disse vi ser eksempel på i kommentarene delt her er blitt sånn fordi de selv er blitt tuktet i oppveksten og tror det skal være sånn. Arvesynd og alt det der. Bare synd de kan skremme folk fra si fra når man ser hvordan «gutta» ikke blir trodd, og ikke minst mistrodd. De reaksjonene her er vår alles store frykt, og årsaken til at man holdt kjeft langt inn i voksen alder Tillegg: ser nå at kommentarfeltet var fra Document.no. Da var kommentaren min mer treffende enn jeg selv skjønte. 🙈Rassistblekka Det er flere damer i det kommentarfeltet som støtter Gjert 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5. september 2024 #3163 Del Skrevet 5. september 2024 Orly skrev (Akkurat nå): Blir direkte sjokkert over de kommentarene , hva feiler det sånne folk. Sjekk hvilket nettsted… De finnes i andre kommentarfelt altså. Men er overrepresentert på Document 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. september 2024 #3164 Del Skrevet 5. september 2024 Ninaen skrev (Akkurat nå): Sjekk hvilket nettsted… De finnes i andre kommentarfelt altså. Men er overrepresentert på Document Jeg har sett hvilket nettsted det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5. september 2024 #3165 Del Skrevet 5. september 2024 Orly skrev (Akkurat nå): Det er flere damer i det kommentarfeltet som støtter Gjert Var mer generelt til det jeg har sett det siste året, burde spesifisert det. Og jada, damene er absolutt på plass altså! Tenkte mer på at andelen damer vs menn som har fjerna seg fra «den type barneoppdragelse er bra!» er høyere 🙂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 5. september 2024 #3166 Del Skrevet 5. september 2024 ValarMorghulis skrev (23 minutter siden): Kommentarer til intervjuet til Kristoffer i Aftenposten. Jeg blir kvalm. Ufattelig at folk fremdeles kan sitte bak tastaturet og forsvare Gjert. Håper han blir funnet skyldig og må i fengsel. Lenge. Det er helt utrolig at Gjert selv har vært så mye ute i media etter at denne saken ble kjent. Jeg forstår det ikke. Han har jo alt å vinne på å være så anonym som overhodet mulig her, slik brødrene i utgangspunktet prøvde å holde det. Det er jo helt åpenbart at han er skyldig. Blir til og med skrevet i artikkelen at «statsadvokaten ikke fant noen grunn til å betvile at han hadde gjengitt det faktiske hendelsesforløpet». Saken er kun henlagt fordi den er foreldet (noe som forsåvidt også er helt sinnsykt i en barnemishandlingssak). Blir kvalm 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 5. september 2024 #3167 Del Skrevet 5. september 2024 FreezeandFawn skrev (40 minutter siden): I følge VG vil Narve stadig vente til etter en rettsak før han bestemmer seg angående treneren. Skjønner Narve fortsatt ikke hva Gjert har gjort? Tror han ikke på de fem ofrene, siden han vil avvente og se om Gjert blir dømt? Dersom Gjert ikke dømmes, er det kun fordi endel av det han er tiltalt for er foreldet, ikke fordi han er uskyldig. At Narve ønsker å ha en trener som har mishandlet sine barn, sier alt om han. Forstår godt at Ingebrigtsenbrødrene syntes det var vanskelig å omgås Narve en periode, for han har gjort det motsatte av å støtte dem fra dag en. Når han ikke engang bryter med Gjert nå, kan man lure på hva slags menneske han er. 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 5. september 2024 #3168 Del Skrevet 5. september 2024 Tartufo skrev (11 minutter siden): Skjønner Narve fortsatt ikke hva Gjert har gjort? Tror han ikke på de fem ofrene, siden han vil avvente og se om Gjert blir dømt? Dersom Gjert ikke dømmes, er det kun fordi endel av det han er tiltalt for er foreldet, ikke fordi han er uskyldig. At Narve ønsker å ha en trener som har mishandlet sine barn, sier alt om han. Forstår godt at Ingebrigtsenbrødrene syntes det var vanskelig å omgås Narve en periode, for han har gjort det motsatte av å støtte dem fra dag en. Når han ikke engang bryter med Gjert nå, kan man lure på hva slags menneske han er. Nei, jeg vet ikke. Jeg har prøvd å vente litt med tankedrodlingen fordi jeg emosjonelt føler så med Ingebrigtsen-barna, og ikke klarer å se det fra den andre siden akkurat nå. Jeg lurer på om det kan være litt sånn kompiskultur, at han, svela og gjert er en god trio. Litt at han "endelig" fikk skinne litt, etter å ha løpt ti meter bak brødrene i åresvis. At han endelig er førsteprioritet hos treneren. At han har fått med seg kommentarfeltene og har følt at han var på rette siden. Eller at han rett og slett ikke har skjønt at det var en overveiende stor sannsynlighet for at det faktisk skjedde. Eventuelt, at han ikke bryr seg. Han er jo en litt snodig skrue, kan godt se for meg at han sliter med angst og er sosialt keitete, kanskje han ikke orker å ta stilling til det. Samtidig synes jeg han har vært skikkelig usmakelig i mediene, så det sitter langt inne for meg å la han ha tvilen til gode. 18 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 5. september 2024 #3169 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) ValarMorghulis skrev (50 minutter siden): Kommentarer til intervjuet til Kristoffer i Aftenposten. Jeg blir kvalm. Ufattelig at folk fremdeles kan sitte bak tastaturet og forsvare Gjert. Håper han blir funnet skyldig og må i fengsel. Lenge. Det er helt utrolig at Gjert selv har vært så mye ute i media etter at denne saken ble kjent. Jeg forstår det ikke. Han har jo alt å vinne på å være så anonym som overhodet mulig her, slik brødrene i utgangspunktet prøvde å holde det. Det er jo helt åpenbart at han er skyldig. Blir til og med skrevet i artikkelen at «statsadvokaten ikke fant noen grunn til å betvile at han hadde gjengitt det faktiske hendelsesforløpet». Saken er kun henlagt fordi den er foreldet (noe som forsåvidt også er helt sinnsykt i en barnemishandlingssak). Slike poster ganger minst 370 har de guttene stått i. Blir så oppriktig flau over slike folk. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de ser verden. Det irriterer meg også så innforjævlig, unnskyld uttrykket, at jo mer som kommer frem om Gjert, jo høyere andel blir det av folk som skriver "trist for alle parter, bør ikke tas i mediene, løpebrødrene er bare ute etter oppmerksomhet og å ødelegge for Narve". Ikke "beklager at vi ikke skjønte at Gjert var en tyrann innenfor husets fire vegger". Endret 5. september 2024 av FreezeandFawn 9 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. september 2024 #3170 Del Skrevet 5. september 2024 Trist å se de kommentarene. Lite opplyste og reflekterte mennesker etter mitt syn. «Hadde de virkelig blitt mishandlet hadde de ikke klart å løpe 100 meter engang»… Tenk å være så bastant når du er til de grader kunnskapsløs. 23 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 5. september 2024 #3171 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) Gjert er den som i anstendighetens navn burde trekke seg som trener, så hadde Nordås og Svela sluppet å ta en avgjørelse. Jeg ser ikke bort fra at de føler seg i skvis mellom lojaliteten for og avhengigheten av Gjert på den ene siden, og på den andre siden vissheten om hva som er moralsk rett å gjøre. Endret 6. september 2024 av Capri Rettet opp en skrivefeil 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 5. september 2024 #3172 Del Skrevet 5. september 2024 Orly skrev (58 minutter siden): Blir direkte sjokkert over de kommentarene , hva feiler det sånne folk. De er på document.no, da får du jo et visst klientell 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 6. september 2024 #3173 Del Skrevet 6. september 2024 Tartufo skrev (5 timer siden): Skjønner Narve fortsatt ikke hva Gjert har gjort? Tror han ikke på de fem ofrene, siden han vil avvente og se om Gjert blir dømt? Dersom Gjert ikke dømmes, er det kun fordi endel av det han er tiltalt for er foreldet, ikke fordi han er uskyldig. At Narve ønsker å ha en trener som har mishandlet sine barn, sier alt om han. Forstår godt at Ingebrigtsenbrødrene syntes det var vanskelig å omgås Narve en periode, for han har gjort det motsatte av å støtte dem fra dag en. Når han ikke engang bryter med Gjert nå, kan man lure på hva slags menneske han er. Han mener at han ikke vil høre på det som er sagt , men vil vente til en evt dom er avsagt. Med andre ord virker det som han ikke tror på det 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 6. september 2024 #3174 Del Skrevet 6. september 2024 Narve fremstår i denne saken som en mann med lite integritet. Ikke så farlig at treneren har oppført seg helt forferdelig mot egne barn, så lenge Narve får den treningen han ønsker seg. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 6. september 2024 #3175 Del Skrevet 6. september 2024 norw skrev (7 timer siden): De er på document.no, da får du jo et visst klientell Man forventer det nesten der ja, i denne saken har de dessverre vært «overalt» i tillegg… helt fra start. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 6. september 2024 #3176 Del Skrevet 6. september 2024 (endret) Orly skrev (2 timer siden): Han mener at han ikke vil høre på det som er sagt , men vil vente til en evt dom er avsagt. Med andre ord virker det som han ikke tror på det Han har jo helt åpenbart "alltid" visst (siden saken sprakk). Forskjellen mellom da og nå er at det ikke er noen unnskyldninger lenger. De ivrigste forsvarerne (som sitter og venter på at vi skal glemme toåringen som ble spylt, gutten som ble dyttet ut i veien og og barnet med en fot på hodet) her inne som har insistert på at saken handler om for høye ambisjoner fra foreldre, uklare grenser mellom trenerrolle og foreldrerolle og kanskje. Kanskje. En og annen episode som gikk over grensen. Og det har jo vært en teoretisk mulighet for at det var "alt" saken handlet om. Da kunne man kanskje se for seg at Nordås og Svela mente at det var "verdt det" å fortsette samarbeidet, selv om det kostet dem forholdet til treningskameratene. Nå vet vi bedre. Vi kunne også sett for oss at de kunne gjennomskuet hvordan de har blitt brukt av treneren sin til å plage og gjøre livet vanskelig for sønnene som ikke vil ha noe med han å gjøre. Både fakta i saken og det som har skjedd i forbindelse med OL som ble en dårlig opplevelse for Nordås og også resultatmessig, kunne gitt dem en anledning til å gjøre et ryddig brudd og si nok er nok. De gjør ikke det. Og da må vi bare anta at de synes det er greit. Og blir han dømt, ja da kommer de garantert til å fortsette å samarbeide med han likevel. For da har han jo fått sin straff, og alt er greit igjen. Er det ikke nok til at de trekker unna nå blir det det aldri, og da illustrerer det at det er noe alvorlig galt med deres moralske kompass. Endret 6. september 2024 av Pinnsvine 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 6. september 2024 #3177 Del Skrevet 6. september 2024 FreezeandFawn skrev (7 timer siden): Slike poster ganger minst 370 har de guttene stått i. Blir så oppriktig flau over slike folk. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de ser verden. Det irriterer meg også så innforjævlig, unnskyld uttrykket, at jo mer som kommer frem om Gjert, jo høyere andel blir det av folk som skriver "trist for alle parter, bør ikke tas i mediene, løpebrødrene er bare ute etter oppmerksomhet og å ødelegge for Narve". Ikke "beklager at vi ikke skjønte at Gjert var en tyrann innenfor husets fire vegger". Jeg synes det er et veldig viktig poeng. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at også flere i tråden her forsvant etterhvert som det ble tydeligere for flere at det som hadde skjedd var mer alvorlig enn "et håndkle en gang". Det sender et signal til alle som har vært utsatt for vold i nære relasjoner om at man ikke bør snakke om det. "Trist for alle parter" gir et inntrykk av at man fortsatt skal ta mer hensyn til den/de som utsatte en for vold og alle som synes det er ubehagelig å forholde seg til hva som har skjedd, enn seg selv. Jeg har ikke det jeg oppfatter er din erfaring, jeg var godt voksen før jeg fikk personlige opplevelse vold i nære relasjoner. Jeg har selv valgt å ikke fortelle om hva som skjedde annet enn til helsepersonell. Både av hensyn til vedkommende og av hensyn til familie og venner. Noen har nok forstått en del, men det er tydelig at de bare ønsker å viske ut årene. De vil helst ikke forholde seg til at det har gitt senskader, og signalene slik jeg oppfatter de er at jeg bare må gå videre og ikke la det påvirke meg. Det ser også ut som om noen i tråden her som jeg opplevde som veldig påståelige i forhold til nedvurdering av alvorlighet og samtidig dømmende overfor brødrene bare forsvant når mer informasjon kom ut. Jeg personlig mener det hadde vært mer rakrygget å innrømme at de ikke burde uttalt seg så bastant og ta lærdom av det. 13 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 6. september 2024 #3178 Del Skrevet 6. september 2024 7 hours ago, Jobbermedbarn said: Trist å se de kommentarene. Lite opplyste og reflekterte mennesker etter mitt syn. «Hadde de virkelig blitt mishandlet hadde de ikke klart å løpe 100 meter engang»… Tenk å være så bastant når du er til de grader kunnskapsløs. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ValarMorghulis Skrevet 6. september 2024 #3179 Del Skrevet 6. september 2024 Ninaen skrev (8 timer siden): Sjekk hvilket nettsted… De finnes i andre kommentarfelt altså. Men er overrepresentert på Document Heldigvis er de overrepresentert på document, der var majoriteten av kommentarene som dette. I andre kommentarfelt er det en og annen slik kommentar innimellom, men nå virker det heldigvis som at flertallet som uttaler seg er på ofrenes side. Tidligere var det en enorm overvekt som holdt med Gjert og mente at brødrene skyldte han "alt". 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 6. september 2024 #3180 Del Skrevet 6. september 2024 ValarMorghulis skrev (1 minutt siden): Heldigvis er de overrepresentert på document, der var majoriteten av kommentarene som dette. I andre kommentarfelt er det en og annen slik kommentar innimellom, men nå virker det heldigvis som at flertallet som uttaler seg er på ofrenes side. Tidligere var det en enorm overvekt som holdt med Gjert og mente at brødrene skyldte han "alt". Det er godt å høre, for i starten var det som du sier ikke sånn. Derfor måtte jeg bare slutte å lese kommentarfelt av hensyn til egen helse. Twitter var et helvete den første helga det sprakk. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå