Sveits35 Skrevet 5. september 2024 #3121 Del Skrevet 5. september 2024 SVK skrev (3 timer siden): Kona er som nevnt tidligere også moralsk medskyldig. Som også gjør det spesielt at hun ikke vil vitne om anklagene er falske. Moren er like skyldig som Gjert. Hun har sett på at ungene blir banket opp. Hun gikk fra dem hver ettermiddag og lot dem være alene med en mann hun visste hadde ustabilt humør og kort lunte. Hvem gjør noe sånt? 14 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 5. september 2024 #3122 Del Skrevet 5. september 2024 Sveits35 skrev (Akkurat nå): Moren er like skyldig som Gjert. Hun har sett på at ungene blir banket opp. Hun gikk fra dem hver ettermiddag og lot dem være alene med en mann hun visste hadde ustabilt humør og kort lunte. Hvem gjør noe sånt? Jeg er også sjokkert over det som har kommet fram i denne saken og hennes handlingslammelse, men det er fortsatt en person som har ansvar for at volden utøves og det er Gjert. Vi vet ingenting om hva hun kan ha blitt utsatt for 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. september 2024 #3123 Del Skrevet 5. september 2024 Just now, Sveits35 said: Moren er like skyldig som Gjert. Hun har sett på at ungene blir banket opp. Hun gikk fra dem hver ettermiddag og lot dem være alene med en mann hun visste hadde ustabilt humør og kort lunte. Hvem gjør noe sånt? Er enig. Derfor jeg skrev moralsk medskyldig. Hun er ikke tiltalt, men hun har jo vært med på handlingene ved å ikke stoppe dem og ved å holde dem skjult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. september 2024 #3124 Del Skrevet 5. september 2024 Er enig med de som skriver at det ikke burde være foreldelse for barnemishandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 5. september 2024 #3125 Del Skrevet 5. september 2024 Pinnsvine skrev (12 minutter siden): Jeg er også sjokkert over det som har kommet fram i denne saken og hennes handlingslammelse, men det er fortsatt en person som har ansvar for at volden utøves og det er Gjert. Vi vet ingenting om hva hun kan ha blitt utsatt for Man skal beskytte barna foran seg selv uansett hva man blir utsatt for. 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 5. september 2024 #3126 Del Skrevet 5. september 2024 Det Gjert har gjort er helt forferdelig og det gjorde vondt langt inn i sjela å lese Kristoffers historie. Men Tone har også sviktet grovt. Hun har visst hva barna ble utsatt for og latt være å hjelpe dem. Dobbelt svik for barna og ingen trygge voksne å henvende seg til.💔 17 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 5. september 2024 #3127 Del Skrevet 5. september 2024 Har hørt den første episoden i aftenpostenpodcasten…for en far… - en som kjefter sønnen huden full etter hver trening og kamp - når han er 6 år. Seks år!! Hva i huleste får en sånn far til å tenke at det er en god ide å få hele huset fullt av unger man kan mishandle. For, kjeft på det nivået (vet det også er fysiske ting) er mishandling. Å alltid være forberedt på kjeft, bråk. Og så, fysiske greier (behøver ikke å være dramatiske saker med beinbrudd osv) som gjør at enhver opptakt til bråk gjør en redd for at det skal eskalere skikkelig. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 5. september 2024 #3128 Del Skrevet 5. september 2024 Sveits35 skrev (2 timer siden): Kanskje den ene sønnen som forsvarer Gjert ikke ble kvalt og kastet rundt i stua, eller kastet ut i en veibane med kjørende biler? Da Gjert trødde på hodet til Henrik i bakken i villt sinne var han vel enda ikke født. Ja, akkurat det jeg mente. Han må jo garantert ha fått med seg den generelle stemninga og kontrolleringa, men godt mulig han aldri har sett de verste tingene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 5. september 2024 #3129 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) Jeg har hatt en lang pause fra denne tråden, ene og alene fordi det ble for sårt og provoserende å se måten brødrene ble omtalt på, både her, men særlig i sosiale medier. Jeg håper tonen forandrer seg også der nå. Flere sier de er sjokkert over hva som har kommet frem. Tror vi er mange som ikke er så sjokkerte. Kanskje vi som har vært utsatt for lignende har lettere for å kjenne lusa på gangen. I forhold til det en nevnte om Jakob sin fremtoning i media. Det har både virket å være kultur i familien med selvskryt. De har fått enormt med oppmerksomhet i veldig mange år, og blitt hauset opp i mediene. I tillegg har man gjerne mye innesperret frustrasjon. Ofte har man også i stor grad både holdt ting skjult, gått på tå hev, luktet etter dagens "humør" i luften, og generelt vært kronisk i overlevelsesmodus. Det endrer noe ved egen selvfølelse, man setter på seg en maske, og man verken tør eller klarer å være seg selv. De har også vært mindre sosiale med andre utenfor familien enn den gjengse nordmann på deres alder. Jeg synes det virker som de, altså løpebrødrene, observerer og lærer. Jakob har endret sin måte å svare på i mediene etterhvert som kritikken har kommet. Dette ble litt rotete og lite gjennomtenkt, beklager, jeg ble bare så oppriktig glad for at Kristoffer sin historie traff så mange. Håper denne saken nå endelig kan sette fokus på å beskytte barn som lever under slike forhold. Endret 5. september 2024 av FreezeandFawn 20 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 5. september 2024 #3130 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg er litt flau, nei, ikke litt, veldig flau, over å innrømme at vi i familien likte tv-dokumentaren om familien, syntes den drøye oppførselen var litt vittig, røff familisjargong og at brødrene på lik linje gjorde narr av faren og hans påstander/regler. Det var ikke i mine tanker at dette kunne være i nærheten av det det har vist seg å være, jeg lot NRK (eller var det tv2, eller begge?) legitimere hele skiten, når de viste det kunne det jo ikke egentlig være sånn, mer et lite drama for å skape god tv, ikke som en vanlig familie, liksom. Når man nå har hørt det brødrene sier, med det bakteppet, er det underlig å tenke på at man så på det som underholdning… - da er det jo helt textbook farevarsler… 11 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 5. september 2024 #3131 Del Skrevet 5. september 2024 Mannen til noen jeg kjenner var for sint mot ungene da de var små. Hun forsvarte dem alltid, trøstet dem, og grunnen til at hun ikke gikk, var for at de ikke skulle måtte være alene med han. 4 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 5. september 2024 #3132 Del Skrevet 5. september 2024 velociraptor skrev (3 timer siden): Man skal beskytte barna foran seg selv uansett hva man blir utsatt for. Jeg er selvfølgelig enig med deg i det, men det er ikke alltid at hjernen samarbeider i situasjoner med opplevd livsfare, og man vet ikke selv hvordan man blir når man lever under et slikt regime over lang tid. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 5. september 2024 #3133 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) Hverken Gjert eller Tone kan ha vurdert handlingene som så alvorlige og skadelige som de faktisk er. At begge har utgitt bok om hhv oppdragelse (Gjert: Hvordan oppdra en verdensmester) og Tone om sin rolle som mamma og omsorgsperson (Alltid mamma), må bety at de har sett på sin egen innsats på familiefronten som så god at den er verdt å skrive bok om. Eller kanskje har det underbevisst eller bevisst vært viktig å overbevise seg selv og andre om at familielivet var en suksesshistorie på alle måter? Hvem vet. Det er uansett helt absurd med disse bøkene mtp det som beskrives av flertallet av søsknene. Det hører med til Kristoffers fortelling at det også har vært gode perioder, f.eks perioden da første sesong av Team Ingebrigtsen ble spilt inn. Han beskriver også et savn av voksenkontakt med Gjert. Det er sårt og hjerteskjærende å høre på. Det han ikke nevner i podcasten, tror jeg, er at han savner sin mor. Endret 5. september 2024 av Capri Typo 14 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 5. september 2024 #3134 Del Skrevet 5. september 2024 Handful skrev (1 time siden): Mannen til noen jeg kjenner var for sint mot ungene da de var små. Hun forsvarte dem alltid, trøstet dem, og grunnen til at hun ikke gikk, var for at de ikke skulle måtte være alene med han. Den kan jeg se, men det er neppe et gyldig argument for å ikke støtte barna etter at de har flyttet ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 5. september 2024 #3135 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) «Ut fra hva jeg har hørt så ligger problemet mer hos foreldregruppa [til barna i klassen] enn hos barna, og det tror jeg på basert på hva jeg har erfart» sier mor på sin offentlige Snapchat-kanal som hun bruker som primærinntektskilde før hun avsluttet med «ja nei litt gossip på en vanlig torsdag det trengs» og smiler inn i kamera. Hvorfor sprer hun bygderykter på snap kan man jo spørre seg? Trives hun best med å gjøre seg upopulær blant andre foreldre? Mysterium Anna altså Endret 5. september 2024 av AntiBullshit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 5. september 2024 #3136 Del Skrevet 5. september 2024 AntiBullshit skrev (1 time siden): «Ut fra hva jeg har hørt så ligger problemet mer hos foreldregruppa [til barna i klassen] enn hos barna, og det tror jeg på basert på hva jeg har erfart» sier mor på sin offentlige Snapchat-kanal som hun bruker som primærinntektskilde før hun avsluttet med «ja nei litt gossip på en vanlig torsdag det trengs» og smiler inn i kamera. Hvorfor sprer hun bygderykter på snap kan man jo spørre seg? Trives hun best med å gjøre seg upopulær blant andre foreldre? Mysterium Anna altså Feil tråd? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. september 2024 #3137 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) Jeg postet i feil tråd. Endret 5. september 2024 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 5. september 2024 #3138 Del Skrevet 5. september 2024 Lurer på hva Narve nå tenker i forhold til sin trener. Fortsetter han samarbeidet nå, eller avventer han å gjøre noe før saken har vært i retten. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 5. september 2024 #3139 Del Skrevet 5. september 2024 tonebelinda skrev (6 minutter siden): Lurer på hva Narve nå tenker i forhold til sin trener. Fortsetter han samarbeidet nå, eller avventer han å gjøre noe før saken har vært i retten. Virker som både Narve og Svela har tunnelsyn og de vil nok ikke snu. De kommer til å fortsette sin kamp mot den urettferdigheten de mener de må gjennomgå gang på gang. De virker å trives når de får ildnet opp støyen foran hvert mesterskap også. Veldig utrivelige folk. 12 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. september 2024 #3140 Del Skrevet 5. september 2024 tonebelinda skrev (35 minutter siden): Lurer på hva Narve nå tenker i forhold til sin trener. Fortsetter han samarbeidet nå, eller avventer han å gjøre noe før saken har vært i retten. Han hadde vunnet på å ta avstand , men det gjør han nok ikke. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå