gansketeit Skrevet 4. september 2024 #3061 Del Skrevet 4. september 2024 Pinnsvine skrev (16 minutter siden): Tenk at du bruker tiden din på denne jorden til å sitte og forsvare voldsmenn. Håper ingen rundt deg er avhengig av dine vurderinger for å forbli trygge for i så fall har de et alvorlig problem. Du er rapportert!!!! Forsvarer voldsmenn??? Hva faen er galt med deg????? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 4. september 2024 #3062 Del Skrevet 4. september 2024 Schopenhauer skrev (4 minutter siden): Lite som provoserer meg mer enn voksne folk som forsvarer og bagatelliserer omsorgssvikt. Avskum. Hele den offentlige debatten rundt denne saken viser bare at vi har en enorm vei å gå, og intelligensen hos enkelte er skremmende lav. Er enig i at det har vært skremmende å lese kommentarfelt, men noe av forklaringen tror jeg er at det er for vanskelig å ta innover seg at foreldre kan gjøre sånn mot barna sine. Nå har Kristoffer tatt bladet fra munnen og skrevet virkelig hvordan det var så noen vil forhåpentligvis ta det innover seg nå. Vi som har kunnskap om dette og kanskje følt det på kroppen selv, har jo trodd på gutta fra første stund. 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 4. september 2024 #3063 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) Fjernet. Endret 4. september 2024 av Pinnsvine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 4. september 2024 #3064 Del Skrevet 4. september 2024 Pinnsvine skrev (Akkurat nå): Du går inn for å bevisst undergrave historiene som er ute i mediene ved å direkte og indirekte så tvil om troverdigheten til Kristoffer og så tror du kanskje at du gjør det subtilt men du er like gjennomsiktig som gladpack Er du helt idiot? Jeg prøver å finne ut om bekymringsmeldinger er sendt. Jeg syns nemlig det er helt horribelt at folk sitter og sier at dette har de alltid visst og ikke gjort noe med det. Det er jo noe av det verste. Håper ikke du noensinne må vurdere en slik situasjon, for du virker ikke å være kapabel til det. Men det kommer nok frem etterhvert. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 4. september 2024 #3065 Del Skrevet 4. september 2024 Pinnsvine skrev (4 minutter siden): Du går inn for å bevisst undergrave historiene som er ute i mediene ved å direkte og indirekte så tvil om troverdigheten til Kristoffer og så tror du kanskje at du gjør det subtilt men du er like gjennomsiktig som gladpack Fy faen for en kjerring du er! Du må være forsiktig med å stemple folk. For alt du vet så har jeg opplevd noe av det samme. Du et stygg du!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 4. september 2024 #3066 Del Skrevet 4. september 2024 Fotballfluen skrev (19 minutter siden): Har du noen tanker om rundt hvorfor den ene broren gikk ut og forsvarte faren etter brødrenes kronikk i VG? Det er spesielt at han ikke kjenner seg igjen i dette når det var så alvorlig. Det er klart at søsken kan ha ulik opplevelse av foreldre og oppvekst, men her er det store avvik. Det kan jeg ikke svare på, så det blir bare spekulasjoner. Og det hører ikke hjemme i en slik alvorlig sak. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 4. september 2024 #3067 Del Skrevet 4. september 2024 Pinnsvine skrev (6 minutter siden): Du går inn for å bevisst undergrave historiene som er ute i mediene ved å direkte og indirekte så tvil om troverdigheten til Kristoffer og så tror du kanskje at du gjør det subtilt men du er like gjennomsiktig som gladpack Har du hørt podcasten? Jeg tviler ikke et sekund på Kristoffer, men jeg tviler på de som sier de alltid har visst. Kan du lese? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 4. september 2024 #3068 Del Skrevet 4. september 2024 gansketeit skrev (Akkurat nå): Har du hørt podcasten? Jeg tviler ikke et sekund på Kristoffer, men jeg tviler på de som sier de alltid har visst. Kan du lese? Det er ingen som har sagt "alltid". 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 4. september 2024 #3069 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) Værsågod, jeg har laget en guide til hvilke spørsmål man kan stille i retur når folk kommer inn og "bare skal stille noen spørsmål" eller "bare skal komme med noen betraktninger". Når folk spør Hvorfor gjorde ikke mor noe? Hvorfor brøt de ikke med mor? Hvorfor har ikke alle barna tatt avstand fra far? Hvorfor gjorde ikke skolen noe? Hvorfor gjorde ikke kjærestene noe? Hvorfor tok ikke barna som hadde blitt utsatt for vold fra de var 2-5 år og utgjorde fysisk motstand mot faren sin? Hvorfor flyttet de ikke lenger vekk? Hvorfor brøt de ikke med hele familien? Hvorfor grep ikke politiet inn? Hvorfor sendte ingen bekymringsmeldinger til barnevernet? Hvorfor byttet de ikke etternavn? Jeg er bare opptatt av fakta og denne *bagatellmessige detalj* kan du fortelle mer om dette? Hvorfor er de blide av og til og gjør hyggelige ting hvis de ble utsatt for vold? Er alt dette bare en måte å få det til å virke mindre ille enn det det fortsatt er. Og det man kan spørre tilbake da er; Hvorfor kunne ikke Gjert slutte å utøve vold mot familien sin? Og hvorfor fortsatte han å plage sønnene sine etter de gjorde det helt klart at de ikke ville ha mer med han å gjøre? Det er det ENESTE relevante spørsmålet i denne sammenhengen. Endret 4. september 2024 av Pinnsvine 23 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 4. september 2024 #3070 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) gansketeit skrev (7 minutter siden): Har du hørt podcasten? Jeg tviler ikke et sekund på Kristoffer, men jeg tviler på de som sier de alltid har visst. Kan du lese? Greit - jeg misforsto deg, det beklager jeg og jeg endrer innleggene mine - jeg er farget av alle de som har vært inne i tråden for å "bare stille spørsmål" der det eneste de har som mål er å stemple brødrene som løgnere. Endret 4. september 2024 av Pinnsvine 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 4. september 2024 #3071 Del Skrevet 4. september 2024 Pinnsvine skrev (9 minutter siden): Værsågod, jeg har laget en guide til hvilke spørsmål man kan stille i retur når folk kommer inn og "bare skal stille noen spørsmål" eller "bare skal komme med noen betraktninger". Når folk spør Hvorfor gjorde ikke mor noe? Hvorfor brøt de ikke med mor? Hvorfor har ikke alle barna tatt avstand fra far? Hvorfor gjorde ikke skolen noe? Hvorfor gjorde ikke kjærestene noe? Hvorfor tok ikke barna som hadde blitt utsatt for vold fra de var 2-5 år og utgjorde fysisk motstand mot faren sin? Hvorfor flyttet de ikke lenger vekk? Hvorfor brøt de ikke med hele familien? Hvorfor grep ikke politiet inn? Hvorfor sendte ingen bekymringsmeldinger til barnevernet? Hvorfor byttet de ikke etternavn? Jeg er bare opptatt av fakta og denne *bagatellmessige detalj* kan du fortelle mer om dette? Er alt dette bare en måte å få det til å virke mindre ille enn det det fortsatt er. Og det man kan spørre tilbake da er; Hvorfor kunne ikke Gjert slutte å utøve vold mot familien sin? Og hvorfor fortsatte han å plage sønnene sine etter de gjorde det helt klart at de ikke ville ha mer med han å gjøre? Det er det ENESTE relevante spørsmålet i denne sammenhengen. Du bør egentlig bare komme deg ned fra din høye hest og slutte å anklage folk mens fråden står. Er det du som er sjefen her inne? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 4. september 2024 #3072 Del Skrevet 4. september 2024 LillaGorilla<3 skrev (15 minutter siden): Det er ingen som har sagt "alltid". Dette skrev du: Vi som bor her har visst dette hele tiden. Sandnes er en liten by. Likevel gjør det vondt å høre det direkte fra Kristoffer. Det er jo helt hårreisende, ikke minst det at Tone aldri har beskyttet barna sine. Det gjør henne medskyldig i mishandling av sine barn. Jeg håper barna kan få ro til å bearbeide dette og at de tas godt vare på. Vet ikke forskjellen på "visst hele tiden " og "alltid" i denne sammenheng, men beklager for at jeg siterte feil. Dere har altså ikke "alltid" visst, men dere ha "visst hele tiden". 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 4. september 2024 #3073 Del Skrevet 4. september 2024 Fotballfluen skrev (52 minutter siden): Har du noen tanker om rundt hvorfor den ene broren gikk ut og forsvarte faren etter brødrenes kronikk i VG? Det er spesielt at han ikke kjenner seg igjen i dette når det var så alvorlig. Det er klart at søsken kan ha ulik opplevelse av foreldre og oppvekst, men her er det store avvik. Så kan man jo lure på om det skyldes en person som ikke ønsker at familien skal dras gjennom søla, eller om det er fem andre som har diktet opp historiene. Hva er mest sannsynlig, når fem barn forteller en historie og har vært vitner til ting. Jeg tviler på at Kristoffer fikk et innfall om å springe ned til faren med et balltre og hente søsteren, og at det bare ble akseptert at hun ble boende hos broren og hans familie i et par år, om det ikke var en forutgående historie bak det. Plutselig er det jo ikke «Henrik som står bak det hele». Nå er det eldste bror, han som ikke er en del av de tre som løper aktivt, som forteller sin historie. Som støttes av fire søsken. 15 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 4. september 2024 #3074 Del Skrevet 4. september 2024 Ellers kan jeg bare si at det ikke er enkelt å bryte med foreldre, selv etter psykisk og fysisk mishandling. Jeg har sett det på nært hold at barn som blir psyke av kontakt med forelder, fremdeles har kontakt og går med et håp om at forelderen skal endre seg, innse at hen har gjort noe galt, be om tilgivelse og at man skal få et godt forhold. Barn tåler ufattelig mye av foreldre, og det er vindt og sårt å innrømme over for seg selv og andre at man har foreldre som ikke virker. Her var det jo en konkret handling som utløste bruddet, og at de innså at det måtte settes en stopper for å beskutte mindreårige søsken etter at de selv var flyttet ut. Jeg begriper ikke at man kan ha sett dokumentaren om Team Ingebrigtsen og fremdeles tvile på at Gjert var en kontrollfreak som styrte familien med jernhånd. Mat, søvn, trening, hvem de var med osv. 19 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 4. september 2024 #3075 Del Skrevet 4. september 2024 gansketeit skrev (7 minutter siden): Dette skrev du: Vi som bor her har visst dette hele tiden. Sandnes er en liten by. Likevel gjør det vondt å høre det direkte fra Kristoffer. Det er jo helt hårreisende, ikke minst det at Tone aldri har beskyttet barna sine. Det gjør henne medskyldig i mishandling av sine barn. Jeg håper barna kan få ro til å bearbeide dette og at de tas godt vare på. Vet ikke forskjellen på "visst hele tiden " og "alltid" i denne sammenheng, men beklager for at jeg siterte feil. Dere har altså ikke "alltid" visst, men dere ha "visst hele tiden". Hele tiden: siden saken kom ut/guttene brøt med far og litt før. Semantikk. Det endrer ikke sakens alvor og gjør ikke barnas opplevelser mindre ille. Kun de involverte kjenner alle detaljer. Vi andre trenger ikke grave i det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 4. september 2024 #3076 Del Skrevet 4. september 2024 HSV50 skrev (2 minutter siden): Så kan man jo lure på om det skyldes en person som ikke ønsker at familien skal dras gjennom søla, eller om det er fem andre som har diktet opp historiene. Hva er mest sannsynlig, når fem barn forteller en historie og har vært vitner til ting. Jeg tviler på at Kristoffer fikk et innfall om å springe ned til faren med et balltre og hente søsteren, og at det bare ble akseptert at hun ble boende hos broren og hans familie i et par år, om det ikke var en forutgående historie bak det. Plutselig er det jo ikke «Henrik som står bak det hele». Nå er det eldste bror, han som ikke er en del av de tre som løper aktivt, som forteller sin historie. Som støttes av fire søsken. Og så skal man huske på at barn (også voksne barn) har en enorm lojalitet ovenfor sine foreldre uansett hvor dårlig behandlet de blir, noe som kan være en medvirkende årsak til at omsorgssvikten først kom frem i voksen alder, og at det fortsatt er barn av voldsutøveren som påståelig "ikke kjenner seg igjen". Ekkelt å lest så mye dritt om Henrik rundt om i kommentarfelt, så viser det seg at han har fått juling av faren fra småbarnsalder av. Det er mange som burde ha en vond smak I munnen. 17 1 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkos Skrevet 4. september 2024 #3077 Del Skrevet 4. september 2024 Har lest saken i aftenposten. Stakkars stakkars barn 😭💔 Helt forferdelig. Jeg håper de orker å ta tak som voksne og får hjelp til å bearbeide dette. Av hensyn til egen helse og sine koner og barn 😢 13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaiturid Skrevet 4. september 2024 #3078 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg syns dette begynner å bli dumt. Har aldri likt oppførelsen til disse brødrene. Selvgode drittunger. Fins ikke ydmyke i hele tatt. Jakop leverte dama på føden og dro for å trene. De fleste mannfolk roser damene etter fødsel,men han kommenterte kun at det var så stort for Elisabeth! Hva er greia nå? Jeg tviler absolutt ikke på anklagene,men Gjert møter jo opp som ingen ting har skjedd. Hvis han er farlig, så får de nekte han all mulig tilgang til trening og omgang med folk til saken er oppe og avgjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 4. september 2024 #3079 Del Skrevet 4. september 2024 kaiturid skrev (3 minutter siden): Jeg syns dette begynner å bli dumt. Har aldri likt oppførelsen til disse brødrene. Selvgode drittunger. Fins ikke ydmyke i hele tatt. Jakop leverte dama på føden og dro for å trene. De fleste mannfolk roser damene etter fødsel,men han kommenterte kun at det var så stort for Elisabeth! Hva er greia nå? Jeg tviler absolutt ikke på anklagene,men Gjert møter jo opp som ingen ting har skjedd. Hvis han er farlig, så får de nekte han all mulig tilgang til trening og omgang med folk til saken er oppe og avgjort. Er du seriøs? Jeg blir kvalm ! Å han heter Jacob. Gå å skam deg , for dette var pinlig lesing 34 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaiturid Skrevet 4. september 2024 #3080 Del Skrevet 4. september 2024 Orly skrev (1 minutt siden): Er du seriøs? Jeg blir kvalm ! Å han heter Jacob. Gå å skam deg , for dette var pinlig lesing Å sorry,glemte stor C!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå