HSV50 Skrevet 6. august #2861 Del Skrevet 6. august gansketeit skrev (1 minutt siden): Hvis Warholm ikke vinner blir jeg lei meg, når Ingebrigtsen ikke vinner, not so much. Lurer på hvorfor egentlig. Kanskje bare lei hele sirkuset. Ingebrigtsen-folket er ikke akkurat så ydmyke og mangler litt karisma, er nok kanskje der skoen trykker for min del. Warholm og treneren er alltid favoritten. Og Markus Rooth og familien hans virker som en herlig gjeng. Ok. Hvorfor i alle dager skal en løper være ydmyk?? Det er så jævlig norsk at man ikke skal tro man er noe, og i alle fall at man er bedre enn andre. 10 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 6. august #2862 Del Skrevet 6. august (endret) En ting er å ikke få det til, men å havne utenfor pallen etter at man har brisket seg i månedsvis, det er faktisk flaut. De to tingene henger dog sammen, for måten han løp på vitnet om en tro på seg selv i forhold til de andre løperne som var langt fra reell. Og statistikken etter bruddet med Gjert taler sitt tydelige språk. Endret 6. august av NordreSving Manglet noe 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javisst Skrevet 6. august #2863 Del Skrevet 6. august HSV50 skrev (4 minutter siden): Krenka på hans vegne? Nei. Jeg har ikke problemer med alle mener noe om hvordan han løp. Jacob innrømmer selv at han dreit på draget og ødela for seg selv. Akkurat det er jo åpenbart, han disponerer løpet feil. Jeg har problemer med at en haug med mennesker rett ut godter seg over at han gjorde det og fryder seg over at ham tapte. Holdingen «ha ha, så bra han tapte, så kan han ha der så godt når han tror han er bedre enn alle andre». Som om det er feil å tro man er god til noe. Det har jeg er problem med. Nordmenn sin manglende evne til å glede seg over andre suksess og hang til å godte seg når andre feiler. Så hvis det er åpenbart, og de som kommenterer nettopp det at han fortjente å tape på grunn av hvordan han la opp løpet, så er det ingen som ser ut til å godte seg noe særlig? Fra hva jeg ser er det et par stykker som heller er positive til at han fikk egoet sitt satt på plass så han kan ta lærdom av det. Ingen som direkte fryder seg over at han tapte fra hva jeg kan se og hvert fall ikke på grunn av "at han er bedre enn alle andre". Han tapte fordi han løp som at han er MYE bedre enn alle andre. Han er bedre, men ikke så god at han kan løpe verdensrekord på egenhånd. TLDR: Du overreagerer og hiver deg rundt for å sanke krenkepoeng. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. august #2864 Del Skrevet 6. august Er ikke bare Jakob som er høy på seg selv i så fall, å påstå at Jakob tryner når tre konkurrenter slår den tidligere olympiske rekorden. Nei, han tryner ikke, verdenseliten er bedre enn noen gang, og kan Jakob erkjenne det, så burde publikummere kunne gjøre det samme. Jakob slo også sin egen tidligere olympiske rekord, riktignok med bare 4 hundredeler. Synes han gjorde et godt intervju etterpå. Ønsker ham lykke til på 5000! 15 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javisst Skrevet 6. august #2865 Del Skrevet 6. august HSV50 skrev (4 minutter siden): Ok. Hvorfor i alle dager skal en løper være ydmyk?? Det er så jævlig norsk at man ikke skal tro man er noe, og i alle fall at man er bedre enn andre. Jeg tar det tilbake og tok feil. Beklager. Det var tydeligvis en slik en likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 6. august #2866 Del Skrevet 6. august HSV50 skrev (Akkurat nå): Ok. Hvorfor i alle dager skal en løper være ydmyk?? Det er så jævlig norsk at man ikke skal tro man er noe, og i alle fall at man er bedre enn andre. Hvorfor i alle dager skulle han ikke være det? Hvis du er blant verdens beste så er det bare å stikke nesa i sky? Det er så jævlig norsk å ha beina planta på jorda, sånn som Warholm og Rooth, sinnataggen. Arrrrghhh🫶 Forresten, godt gjort å blande janteloven inn i dette👍 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piffi Skrevet 6. august #2867 Del Skrevet 6. august Jeg synes det er så synd at Narve ikke takket ja til å trene sammen med brødrene når de brøyt med Gjert. At bruddet var riktig kan jeg ikke annet enn å forstå basert på det lille vi vet, men tenk hvordan disse to kunne trent og konkurrert om de var sammen 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 6. august #2868 Del Skrevet 6. august Fredplease skrev (4 minutter siden): Narve kan ikke komme på samme nivå som Jakob da han har ikke trent fra samme alderen som Jakob. Men Narve gjorde det faktisk ganske bra taktisk ut fra sine egne forutsetninger. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Narve_Gilje_Nordås Narve har sprunget siden han var liten, har vært en del av Team Ingebrigtsen, og fortsatte under Gjert etter sønnen brøt med ham. Narve begynte ikke plutselig å trene under Gjert i 2022. Narve er en god løper. Jeg håper han blir enda bedre. Jacob er en god løper, og har også fortsatt å bli bedre etter at han brøt med Gjert. Å tro at det er Gjert som har skapt Narve og Jacob er latterlig. De har talenter, uavhengig av trenere. jacob hadde et dårlig løp i dag. Han er ikke en dårligere løper av den grunn. Jesus. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 6. august #2869 Del Skrevet 6. august Måsies skrev (2 minutter siden): Du tenker på sånt som at han løp 1500 meter på 3,26 i år og forbedret resultatet fra OL i 2021 med 2 sekunder OG løp fortere enn OL i 2021 også i årets OL? Enig. Forferdelig. tenk å ha en personlighet der man sitter og ønsker folk vondt fordi de har blitt behandlet dårlig av foreldrene og brøt med dem. Håper du er greiere med folk rundt deg 👍👍 Amen! Hva er det med folk?? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 6. august #2870 Del Skrevet 6. august HSV50 skrev (2 minutter siden): Ok. Hvorfor i alle dager skal en løper være ydmyk?? Det er så jævlig norsk at man ikke skal tro man er noe, og i alle fall at man er bedre enn andre. Han balanserer på en knivsegg, med arrogansen sin, 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piffi Skrevet 6. august #2871 Del Skrevet 6. august HSV50 skrev (1 minutt siden): https://no.m.wikipedia.org/wiki/Narve_Gilje_Nordås Narve har sprunget siden han var liten, har vært en del av Team Ingebrigtsen, og fortsatte under Gjert etter sønnen brøt med ham. Narve begynte ikke plutselig å trene under Gjert i 2022. Narve er en god løper. Jeg håper han blir enda bedre. Jacob er en god løper, og har også fortsatt å bli bedre etter at han brøt med Gjert. Å tro at det er Gjert som har skapt Narve og Jacob er latterlig. De har talenter, uavhengig av trenere. jacob hadde et dårlig løp i dag. Han er ikke en dårligere løper av den grunn. Jesus. Han hadde jo egentlig et fantastisk løp idag når man ser på fart og tid. Problemet er bare det at han løp i et helt sjukt sterkt felt hvor han måtte løpe enda bedre for å stå i sin sinnsyke overtenning helt inn. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 6. august #2872 Del Skrevet 6. august HSV50 skrev (5 minutter siden): https://no.m.wikipedia.org/wiki/Narve_Gilje_Nordås Narve har sprunget siden han var liten, har vært en del av Team Ingebrigtsen, og fortsatte under Gjert etter sønnen brøt med ham. Narve begynte ikke plutselig å trene under Gjert i 2022. Narve er en god løper. Jeg håper han blir enda bedre. Jacob er en god løper, og har også fortsatt å bli bedre etter at han brøt med Gjert. Å tro at det er Gjert som har skapt Narve og Jacob er latterlig. De har talenter, uavhengig av trenere. jacob hadde et dårlig løp i dag. Han er ikke en dårligere løper av den grunn. Jesus. Ja du tror. Spør hvilke som helst ekspert om det er sant. For at noen skal bli så god er de avhengige av et team. Eller tror du de fint hadde klart det helt på egenhånd? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 6. august #2873 Del Skrevet 6. august Javisst skrev (6 minutter siden): Så hvis det er åpenbart, og de som kommenterer nettopp det at han fortjente å tape på grunn av hvordan han la opp løpet, så er det ingen som ser ut til å godte seg noe særlig? Fra hva jeg ser er det et par stykker som heller er positive til at han fikk egoet sitt satt på plass så han kan ta lærdom av det. Ingen som direkte fryder seg over at han tapte fra hva jeg kan se og hvert fall ikke på grunn av "at han er bedre enn alle andre". Han tapte fordi han løp som at han er MYE bedre enn alle andre. Han er bedre, men ikke så god at han kan løpe verdensrekord på egenhånd. TLDR: Du overreagerer og hiver deg rundt for å sanke krenkepoeng. Krenkepoeng? Var ikke meg som løp. Ta en tur i kommentarfeltene i avisene du og se den dritten som slenges. Det er helt ok å si det som sies om at han disponerte feil og la opp feil taktikk. Det sa jo mannen selv. Men når man mener at det er greit at han fikk egoet satt på plass. Som at det er negativt at man har troen på seg selv og gir utrykk for at man selv tror man er god nok til å vinne. At man ikke er likendes fordi man ikke er ydmyk nok. Bør gå tilbake til å trene under han som er siktet for mishandling…. Krenkepoeng meg i ræva. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. august #2874 Del Skrevet 6. august NordreSving skrev (8 minutter siden): En ting er å ikke få det til, men å havne utenfor pallen etter at man har brisket seg i månedsvis, det er faktisk flaut. De to tingene henger dog sammen, for måten han løp på vitnet om en tro på seg selv i forhold til de andre løperne som var langt fra reell. Og statistikken etter bruddet med Gjert taler sitt tydelige språk. Hvilken statistikk sikter du til? Han hadde personlig beste fra juli i år, og forbedret sin olympiske rekord (riktig nok bare med 4 hundredeler). Jeg synes det er flaut å undergrave prestasjonen til de tre fantastiske idrettsmennene som kom på pallen i år, fordi en har en syk "berettigelse" til å få et gull ut av noen man ikke liker en gang. Ja Jakob tok et dårlig taktikkvalg, han er ung, det er OL, han var gullfavoritt, han fikk overtenning, forhåpentligvis lærer han av dette. Å briske seg er en personlighet, ikke alle kan være en Warholm. Synes det er sprøtt hvor nedlatende folk er til ham. Og det meste av det virker å være fordi en er lei av konflikten med faren og Nordås som Jakob ikke er den som holder liv i. 12 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 6. august #2875 Del Skrevet 6. august gansketeit skrev (1 minutt siden): Ja du tror. Spør hvilke som helst ekspert om det er sant. For at noen skal bli så god er de avhengige av et team. Eller tror du de fint hadde klart det helt på egenhånd? Tror du at Gjert kan ta en hvilken som helst løper og gjøre ham god? Du vet at Svela også trener under Gjert? Med logikken din burde han også vært medaljekandidat. Det er ingen som sier at ikke Gjert har vært en god trener. At metodene hans har virket. Men til hvilken pris? Og som sagt er Jacob bedre nå enn i 2021. Så ja. Et team er selvfølgelig viktig. Man blir ikke en god løper mutters alene. Men man trenger ikke Gjert for å bli god og bli enda bedre. Akkurat det er jo Jacob et veldig godt eksempel på. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 6. august #2876 Del Skrevet 6. august Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden): Hvilken statistikk sikter du til? Han hadde personlig beste fra juli i år, og forbedret sin olympiske rekord (riktig nok bare med 4 hundredeler). Jeg synes det er flaut å undergrave prestasjonen til de tre fantastiske idrettsmennene som kom på pallen i år, fordi en har en syk "berettigelse" til å få et gull ut av noen man ikke liker en gang. Ja Jakob tok et dårlig taktikkvalg, han er ung, det er OL, han var gullfavoritt, han fikk overtenning, forhåpentligvis lærer han av dette. Å briske seg er en personlighet, ikke alle kan være en Warholm. Synes det er sprøtt hvor nedlatende folk er til ham. Og det meste av det virker å være fordi en er lei av konflikten med faren og Nordås som Jakob ikke er den som holder liv i. Det skulle gå frem av innlegget mitt at jeg sikter til plasseringer på 1500 meter. En viktig del av å løpe 1500 meter er jo å kunne være taktisk og her er han i alle fall ikke god. Før løpet skrev flere journalister at det å løpe i tet ikke har lyktes, så man skulle anta at JI faktisk også visste dette. Han har forøvrig hatt overtenning også tidligere uten at han har tatt lærdom av det. En ting er å overvurdere seg selv, men han har vært nedlatende mot Kerr i månedsvis. Som de sa på TV, Kerr pekte på skoene sine som for å si at nå skulle beina snakke. Og så kom det en fyr og slo dem begge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 6. august #2877 Del Skrevet 6. august Da han fikk sølv i VM påstod han at han ville ha vunnet bare han hadde løpt enda fortere hele veien. Det kan synes som den hypotesen heller ikke holdt mål. https://www.nrk.no/sport/jakob-ingebrigtsen-slatt-i-vm-finalen-1.16043333 Og han var heller ikke snauere enn at han mente at han tapte for en mann som egentlig var dårligere enn ham. Akkurat den samme holdningen som han har vist knyttet til Kerr. Men i det minste gjør han en mer ydmyk fremtreden i intervjusonen i år, så vi får håpe han skjønner at han ikke må ta lett på motstanderne ved neste korsvei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 6. august #2878 Del Skrevet 6. august Og så håper jeg Henrik holder munn nå, og ikke klikker i vinkel på alt og alle. Jakob var god, men 3 mann var bedre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 6. august #2879 Del Skrevet 6. august Piffi skrev (37 minutter siden): Han hadde jo egentlig et fantastisk løp idag når man ser på fart og tid. Problemet er bare det at han løp i et helt sjukt sterkt felt hvor han måtte løpe enda bedre for å stå i sin sinnsyke overtenning helt inn. Godt poeng. Men det var dårlig disponert, dessverre. Men fart og tid var som du sier bra. Men der hadde kanskje funka bedre å ikke være den som dro. Henrik hadde vel den beste kommentaren til det på Instagram 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. august #2880 Del Skrevet 6. august NordreSving skrev (24 minutter siden): Det skulle gå frem av innlegget mitt at jeg sikter til plasseringer på 1500 meter. En viktig del av å løpe 1500 meter er jo å kunne være taktisk og her er han i alle fall ikke god. Før løpet skrev flere journalister at det å løpe i tet ikke har lyktes, så man skulle anta at JI faktisk også visste dette. Han har forøvrig hatt overtenning også tidligere uten at han har tatt lærdom av det. En ting er å overvurdere seg selv, men han har vært nedlatende mot Kerr i månedsvis. Som de sa på TV, Kerr pekte på skoene sine som for å si at nå skulle beina snakke. Og så kom det en fyr og slo dem begge. Jeg har tolket stikkene mellom Kerr og Jakob som "friendly banter", erting, terging, å konkurrere. Ikke nedlatende. Begge vet jo at den andre er i verdenseliten, og det går begge veier. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå