Orly Skrevet 1. august 2024 #2721 Del Skrevet 1. august 2024 BerntHulken skrev (14 timer siden): Det er vel en ærlig sak? Tenk hva du vil, men må faktisk ikke skrive alt og heg trodde voksne folk oppførte seg bedre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 1. august 2024 #2722 Del Skrevet 1. august 2024 keops skrev (14 timer siden): Har du i det hele tatt sett noe mesterskap/ konkurranse i friidrett før? Nei selvsagt ikke🙄aldri sett i hele mitt liv jeg.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 1. august 2024 #2723 Del Skrevet 1. august 2024 (endret) Wiews skrev (7 timer siden): @HSV50 er en av dem som har de beste innleggene i denne tråden og er absolutt seriøs. Det er mange som liker det hun skriver, det ser man på antall likes hun får. Enig, hun har virkelig gode innlegg i denne tråden. Endret 1. august 2024 av Orly 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 1. august 2024 #2724 Del Skrevet 1. august 2024 Pippi Lotta skrev (58 minutter siden): Som jeg skrev ledelsen har jo kjennskap til hva som har skjed, og de ser ikke ut til å vurdere det som mobing. Den vurderingen stemmer overens med alt jeg vet om saken.... Så er det ikke utenkelig at unge idrettsutøvere sliter med å se sin egen rolle i konflikten, og oppfatter seg mobbet. Det betyr ikke automatisk at konflikten er mobing.... Konflikter kan være kjempe vonde for alle involverte uten at det betyr at det er en mobber og et ofer. Det kan også være ubehagelig å være vitne til krangling, så ikke rart om noen går fra bore (men det trenger ikke betyr mobing).... Hva er det egentlig jeg gjør som er likt med de som "beskyter" Gjert? Påpeker at to øyenvitner (hvor av et er personlig inblanet i konflikten) ikke burde være nok til "døme" en mann eller sitte på internet og fortele verden hva som har skjed? At vi ikke vet hva som skjer og at Henrik ikke burde henges ut på grun av gjetninger? Gjert er etterforsket og det er tatt ut tiltale, det er noe helt annet en Henrik sin situasjon. Og igjend, når du skriver ALLE så mener du to styker? En trener og en god venn av Nordås? Knut Jæger Hansen, treneren til blant annet Karoline Bjerkeli Grøvdal, var den som leverte inn varselet. Han sa, "en slik grad av mobbing og trakassering som vi absolutt ikke skal godta". Men "din vurdering med det du vet om saken" stemmer sikkert. Narve Gilje Nordås "oppfatter seg bare mobbet" og Knut Jæger Hansen har oppfattet det hele feil. Eller? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 1. august 2024 #2725 Del Skrevet 1. august 2024 (endret) NordreSving skrev (16 timer siden): Dette er jeg svært uenig i. For meg fremstår det motsatt. Det virker som folk i tråden med erfaring med vold i for stor grad lar seg emosjonelt farge og identifiserer seg for mye. Det finnes ingen rimelig grunn til å forsvare behandlingen Narve har fått. Jeg føger ikke godt nok med til å mene noe om hva som skjer i forhold til det sportslige og apparatet rundt, men det er mange innlegg i tråden som bruker veldig vanlige reaksjoner hos voldsofre som argument for at noen IKKE har blitt utsatt for vold. Manglende kunnskap om reaksjoner hos voldsofre er et problem langt utover idrettsprestasjoner og hvordan støtteapparatet legges opp. Det oppleves som veldig nedvurderende å legge det på at de som sitter med kunnskap (har man fått behandling/oppfølging så lærer man mye om mekanismer og reaksjoner i slike situasjoner) i en sekkom om at man larr seg "emosjonelt farge og identifisere". Det er ikke så mange andre situasjoner/temaer hvor man vil dra det kortet mot noen som sitter på mer kunnskap enn gjennomsnittet. Endret 1. august 2024 av VitaSana 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. august 2024 #2726 Del Skrevet 1. august 2024 Oida skrev (13 minutter siden): Knut Jæger Hansen, treneren til blant annet Karoline Bjerkeli Grøvdal, var den som leverte inn varselet. Han sa, "en slik grad av mobbing og trakassering som vi absolutt ikke skal godta". Men "din vurdering med det du vet om saken" stemmer sikkert. Narve Gilje Nordås "oppfatter seg bare mobbet" og Knut Jæger Hansen har oppfattet det hele feil. Eller? Min vurdering av å stole på ledelsen i forbundet over en enkelt trener, virker for meg som den mest fornuftige ja. Så tviler jeg heller ikke på at det er mange som opplever seg mobbet, både Narve, Jacop og sikkert flere involverte opplever det trolig slik. Synes dog det er en litte heldig formulering av deg og beskrive det som "å BARE oppleve seg mobbet". Det er jo en veldig stor og vanskelig konflikt, som må være ekstremt belastnee for dem alle sammen. Er ikke noe BARR med å stå i noe slikt! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 1. august 2024 #2727 Del Skrevet 1. august 2024 (endret) Nå har jo Gjert og Narve gitt uttrykk for at de tar akkrediteringen av Filip helt med ro, og Narve ønsker ikke flere dramatiske overskrifter. Jeg postet lenke til artikkel i Dagbladet i går. Jeg tenker også på det som er gitt av eksempler på vitner til mobbing av Narve. Kan det hende at de som opplevde hendelsene som mobbing hadde sett annerledes på saken hvis de hadde kjent konteksten? Eller kjente de den? Endret 1. august 2024 av Capri 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 1. august 2024 #2728 Del Skrevet 1. august 2024 1 hour ago, Orly said: Enig, hun har virkelig gode innlegg i denne tråden. Gjelder det også de innleggene med grove faktafeil som der hun hevder at Nordås ikke har hatt fremgang med Gjert som trener? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 1. august 2024 #2729 Del Skrevet 1. august 2024 (endret) Oida skrev (3 timer siden): Jeg har virkelig problemer med å ta deg seriøst. Du spekulerer og kommer med de villeste teorier for å få historien til å passe inn i ditt narrativ. Som at det nå "kan hende" det er Narve Gilje Nordås og Per Svela som er årsaken til Henrik Ingebrigtsens rabiate oppførsel på treningsleiren. Troller du? Det er mildt sagt spesielt at du kverulerer på varselet mot Henrik Ingebrigtsen og forskjellsbehandlingen av Narve Gilje Nordås. Det med begrunnelse i at det "bare kommer fra trener Hansen, Per Svela og faren til Narve Gilje Nordås". Men det at Knut Jæger Hansen omtaler oppførselen som "en slik grad av mobbing og trakassering som vi absolutt ikke skal godta' passer vel ikke inn i ditt bilde? For Narve Gilje Nordås blir jo ikke mobbet og forskjellsbehandlet. Det er bare Per Svela "som sutrer", som du sier. Du har, med belærende tone, overfor flere av dine meningsmotstandere kommet med uttalelser om tildeling av akkreditering under OL. Det er ikke måte på hvor uopplyst dine meningsmotstandere er som ikke skjønner dette. Derfor kommentaren om Slokviks uttalelse 17 juli og helomvending en ukes tid senere. det er godt å se at du du nå ser det jeg har sagt hele tiden - man skal tro på folk som forteller om mobbing og annen uakseptabel oppførsel. Man skal ikke mene noe om det er en kontekst som gjør at det var akseptabelt. Man skal ta det på alvor og sette inn tiltak for å hjelpe og beskytte dem det gjelder. Som Ingebrigtsen-brødrene, når de fortelle rom fysisk og psykisk vold fra sin far…. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke synes at Henrik sin oppførsel var ok. Og bevisst provosert med å slå tvil og kreve bevis og dom. Og det er fint å se at du forsvarer Narve på samme måte som jeg forsvarer Jacob. Registrerer at det nå loves full gjennomgang og oppfølging av Narve. Som er bra. Som jeg har sagt hele tiden, jeg heier like mye på Narve som på Jacob. Heia Norge! Når det er sagt - jeg synes fremdeles det er riktig at Fillip fikk akkreditering og ikke Svela. Og jeg synes det er helt riktig at Gjert ikke får akkreditering. Og helt riktig at de sendte Fillip og ikke Henrik, når de skulle sende en hjelper for Jacob. Endret 1. august 2024 av HSV50 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 1. august 2024 #2730 Del Skrevet 1. august 2024 (endret) Svava skrev (2 timer siden): Gjelder det også de innleggene med grove faktafeil som der hun hevder at Nordås ikke har hatt fremgang med Gjert som trener? Gidder du å sitere meg på det jeg sier om at han ikke har hatt fremgang under Gjert? Jeg mener jeg sa at han ikke er blitt like god som Jacob, og at Jacob har blitt enda bedre uten Gjert. Men her er åpen for at jeg har uttrykt meg klønete. Jeg mener at Narve er en god løper, jeg heier på Narve (også). I motsetning til alle dem som ikke klarer å heie på Narve uten å samtidig ønske pest og kolera over Jacob, Henrik og Fillip. 🙄 Endret 1. august 2024 av HSV50 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 1. august 2024 #2731 Del Skrevet 1. august 2024 HSV50 skrev (20 minutter siden): det er godt å se at du du nå ser det jeg har sagt hele tiden - man skal tro på folk som forteller om mobbing og annen uakseptabel oppførsel. Man skal ikke mene noe om det er en kontekst som gjør at det var akseptabelt. Man skal ta det på alvor og sette inn tiltak for å hjelpe og beskytte dem det gjelder. Som Ingebrigtsen-brødrene, når de fortelle rom fysisk og psykisk vold fra sin far…. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke synes at Henrik sin oppførsel var ok. Og bevisst provosert med å slå tvil og kreve bevis og dom. Og det er fint å se at du forsvarer Narve på samme måte som jeg forsvarer Jacob. Registrerer at det nå loves full gjennomgang og oppfølging av Narve. Som er bra. Som jeg har sagt hele tiden, jeg heier like mye på Narve som på Jacob. Heia Norge! Når det er sagt - jeg synes fremdeles det er riktig at Fillip fikk akkreditering og ikke Svela. Og jeg synes det er helt riktig at Gjert ikke får akkreditering. Og helt riktig at de sendte Fillip og ikke Henrik, når de skulle sende en hjelper for Jacob. Og lite tillegg til dette. Jeg støtter helhjertet Ingebrigtsen-brødrene. Jeg liker Henrik, selv om jeg opplever at han har vært lite ok mot Narve, i alle fall i 2023. Man kan gjøre mye dumt når man har det vanskelig. Selv om det ikke gjør at det dumme man gjør er ok av den grunn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 1. august 2024 #2732 Del Skrevet 1. august 2024 VitaSana skrev (3 timer siden): Jeg føger ikke godt nok med til å mene noe om hva som skjer i forhold til det sportslige og apparatet rundt, men det er mange innlegg i tråden som bruker veldig vanlige reaksjoner hos voldsofre som argument for at noen IKKE har blitt utsatt for vold. Manglende kunnskap om reaksjoner hos voldsofre er et problem langt utover idrettsprestasjoner og hvordan støtteapparatet legges opp. Det oppleves som veldig nedvurderende å legge det på at de som sitter med kunnskap (har man fått behandling/oppfølging så lærer man mye om mekanismer og reaksjoner i slike situasjoner) i en sekkom om at man larr seg "emosjonelt farge og identifisere". Det er ikke så mange andre situasjoner/temaer hvor man vil dra det kortet mot noen som sitter på mer kunnskap enn gjennomsnittet. Like fullt er det en helt vanlig felle å gå i. Uten sammenlikning forøvrig så er det mange influencere som bruker dette aktivt for å knytte følgerne tettere til seg, og det funker. Det er derfor mange følgere går av skaftet når influenceren får kritikk. Når man blir for ensidig og for følelsesmessig engasjert i en for seg fremmed person er det viktig å være det seg bevisst. Det er bare å ta en titt på tråden og se hva som skjedde da brødrene stod frem med sin historie. Det flommet over av folk som hadde erfaring og ble en voldsom polarisering, noe som farger tråden fortsatt. Og med all mulig respekt, det er en viss forskjell på egenerfaring og det man lærer i terapi og det å ha en faktisk kunnskap gjennom studier slik som psykologer har. Hele saken er stygg og gjøres ikke bedre av denne tråden. Det er mange mennesker som lider på begge sider. Å diskutere dette så sort hvitt som noen gjør her gir grunn til å mistenke at folk ikke greier å ha distanse til saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 1. august 2024 #2733 Del Skrevet 1. august 2024 HSV50 skrev (17 timer siden): Gjesp. Når man begynner å dra fram «du bruker stråmenn» i diskusjonen er vel sånn ca akkurat da jeg ikke melder meg ut. Det er for meg beviset på at den som skriver det ikke har noe vettug å si. det er Jeg er virkelig ikke på KG for å «bli tatt seriøst som debattant». Dette er ikke en seriøs, offentlig debatt. Det er et forbanna forum på Internett med anonyme deltakere. Noen så anonyme at de ikke bruker et nick en gang. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om du tar meg seriøst eller ei. Sorry. Jeg skriver det jeg mener om en sak jeg er opptatt av. Det er ikke et innlegg i en offentlig debatt, det er ikke et intervju eller et leserinnlegg. Du må vel hoppe over mine innlegg om de holder for lav standard for deg. 🤗 Men hvorfor opptar saken deg? Hva bidrar du med? Dette er ikke en dramaserie, men virkelige mennesker av kjøtt og blod. Hvis skjebne du mener deg berettiget til å mene relativt mye om. De aller færreste konflikter er så svart hvitt som det man fremstiller det som og de fleste som er i en konflikt bærer også skyld for at det ble konflikt. Polariseringen er ingen tjent med. Dette er ikke en boksekamp der man skal slå til motstanderen ligger i gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 1. august 2024 #2734 Del Skrevet 1. august 2024 (endret) NordreSving skrev (19 minutter siden): Men hvorfor opptar saken deg? Hva bidrar du med? Dette er ikke en dramaserie, men virkelige mennesker av kjøtt og blod. Hvis skjebne du mener deg berettiget til å mene relativt mye om. De aller færreste konflikter er så svart hvitt som det man fremstiller det som og de fleste som er i en konflikt bærer også skyld for at det ble konflikt. Polariseringen er ingen tjent med. Dette er ikke en boksekamp der man skal slå til motstanderen ligger i gulvet. Så nå har vi gått bort fra stråmennene og er over på å diskutere om temaet burde diskuteres i det hele tatt? Tror muligens, kanskje mitt første innlegg i denne tråden gikk på at man burde slutte å synse så mye om gutta. Saken opptar meg fordi det handler om å ikke bli trodd når man forteller om overgrep. Det handler om kommentarfeltet som renner over av folk som synes synd på Gjert og mener at unger bare har godt av litt bank (de som forsåvidt tror at guttene snakker sant, men mener at såpass må man tåle når Gjert har gjort dem til verdensmestre). Og av folk som mener at dette bare er noe de har funnet opp fordi de ville kvitte seg med faren og beholde pengene selv. Sånn ca. Og ja. Det er mennesker av kjøtt og blod. Både Narve og Jacob og Henrik og Fillip. Og derfor forundrer det meg at man tar så fullstendig side og ønsker ulykke over «motstanderen» - når det er snakk om to dyktige utøvere, to norske medaljekandidater. Jeg vet ikke om du har lest alle innleggene mine, men i såtilfelle burde du ha fått med deg at jeg heier både på Narve og Jacob. Jeg blir ikke sur om Narve slår Jacob i et løp. Jeg hoverer ikke om Jacob slår Narve. Jeg synes Narve har gjort feil ved å velge Gjert som trener, men det betyr ikke at jeg dermed mener at Narve skal tape sine løp som straff! Jeg mener likevel at det er riktig at man, ved begrensede ressurser, prioriterer den som er høyest rangert. Per i dag er det Jacob. Og jeg mener derfor at forskjellsbehandling av Narve og Jacob er helt innafor. Mobbing er ikke innafor. Og så mener jeg at kommentarfeltet i aviser burde vært stengt. At denne tråden burde vært strengere moderert. Og egentlig at man ikke burde hatt en enste tråd her inne hvor man diskuterte navngitte, ekte personer. Det er jo hauger av dem hvor man snakker om ekte mennesker, helt uten å ta inn over seg at de kan lese det som står. 🙄 Endret 1. august 2024 av HSV50 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 1. august 2024 #2735 Del Skrevet 1. august 2024 keops skrev (20 timer siden): Er det ikke nydelig å kunne bruke "janteloven" når vi mangler argumenter? Det er vel fullt mulig å synes noen er totalt usjarmerende selv om de vinner et og annet løp? Etter som du spør: Warholm virker som en moden og allright person. Carlsen virker plaget. Hovland er et sjarmtroll. Håland not so much. Ødegård er god på banen men ikke noe mer. Om han skal droppe den treneren han har vet jeg ikke, jeg synes bare at begrepet "team Ingebrigtsen" kanskje har utspilt sin rolle. Jeg tror Jakop skal få angre dypt å lenge på at han lar seg styre sånn av Henrik i denne fasen av livet. Mye som aldri lar seg reparere av det de driver med nå. Han kommer til å angre at Henrik trener han frem til å bli den beste i verden? Åkai. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 1. august 2024 #2736 Del Skrevet 1. august 2024 Og med all mulig respekt. Dette er KG. Et diskusjonsforum med x antall tråder og tema, inkluder ufattelig mange tråder der hele tråder er dedikert til å diskutere dette mennesket opp og ned i mente. Synsing og rykter og personlige meninger. Det er tråder hvor folk ber om råd om alt fra sykdommer til oppdragelse, forhold og økonomi. Helt uten noe som helst sjekk av kompetansen til dem som gir rådene. Det er litt morsomt når det kommer noen inn i enkeltråder og skal fortelle at personlige erfaringer har mindre faglig tyngde enn kunnskapen til feks en psykolog. Ekstra morsomt når feks barnevernet de siste årene har valgt å ansette en rekke erfaringskskonsulenter for å bedre kvaliteten på barnevernet - fordi man mener at de som selv har vært en del av systemet har en kompetanse ingen kan utdanne seg til å få, og som er verd å lytte til! I det lyset blir det litt snodig å undergrave erfaringene man som voldsutsatte (eller pårørende til voldsutsatte) har med hensyn til feks reaksjonsmønstre. Og vise til at psykologer har bedre peiling. Som om psykologenes kunnskap ikke er basert på erfaringene til nettopp voldsutsatte…. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 1. august 2024 #2737 Del Skrevet 1. august 2024 Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Han kommer til å angre at Henrik trener han frem til å bli den beste i verden? Åkai. Jeg tror han hinter til at Henrik styrer at de har brutt med Gjert/faren. At det er det som ikke lar seg reparere. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 1. august 2024 #2738 Del Skrevet 1. august 2024 BerntHulken skrev (22 timer siden): Jeg likte Ingebrigtsen-familien før. Ikke nå lenger, og håper Jakob tryner i OL. Du håper at verdens beste faller i løpet han bar trent til i flere år. Fordi du ikke liker han. Er du 8 år? 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 1. august 2024 #2739 Del Skrevet 1. august 2024 HSV50 skrev (Akkurat nå): Jeg tror han hinter til at Henrik styrer at de har brutt med Gjert/faren. At det er det som ikke lar seg reparere. Ja, ikke vet jeg. Men de er alle voksne menn som har tatt det man må tro er en veloverveid avgjørelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 1. august 2024 #2740 Del Skrevet 1. august 2024 Hallepalle2 skrev (Akkurat nå): Ja, ikke vet jeg. Men de er alle voksne menn som har tatt det man må tro er en veloverveid avgjørelse. Ja. Jeg vil tro det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå