keops Skrevet 28. juli #2601 Del Skrevet 28. juli HSV50 skrev (På 16.7.2024 den 12.54): Ser forøvrig at ingen i Jacob sitt støtteapparat har søkt om akkreditering til OL. Med begrunnelse at det er mange utøvere og få akkrediteringer, og at Jacob vil bli godt ivaretatt i OL-landsbyen av det støtteapparatet som idrettsforbundet har. Så det bør forhåpentlig stille de som griner om at Gjert ikke får akkreditering. Som om han er den eneste som ikke får det, og at det er for å være slemme han ikke får. Når sannheten er at det rett og slett ikke er nok akkrediteringer til at alle kan ha med en trener. Ser ut som du tar feil. Vi vet nå at Filip skal være med Jacob, og at Henrik "muligens' skal være med å tilrettelegge. Vi vet av erfaring hva det betyr. For å hjelpe Narve skulle angivelig Per Svela få akkreditering. Så gir Per Svela et intervju som står i Vg nå, der kommer det frem at Narve blir systematisk motarbeidet og lagt hindringer i veien for. Videre er Svela lei av å bli brukt som alibi i denne saken av forbundet og Olympiatoppen. Han skal ikke engang dra til Paris, dette har de involverte vært veldig klare over. Så det er nok ikke bare grining fra de av oss som synes det er uhørt at en av våre aller beste utøvere, Narve, ikke blir tatt vare på på en bedre måte. Ingen motstrid mellom å legge til rette for Jacob og samtidig gjøre likedan for Narve. At Jacob ikke takler å ha sin far i nærheten bør kanskje hensyntas under konkurranser, men hvis det betyr at hans norske konkurrenter ikke skal få ha med seg hjelpere i det hele tatt så kan de jo bare droppe å ta med flere enn sin kjæledegge til OL da. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. juli #2602 Del Skrevet 29. juli Nå har vel forbundet uttalt at de får en ekstra akkreditering per økt og at det er naturlig at den går til den med høyest ranking. Som er Jacob. Og jeg tenker at det er tatt hensyn når den er gitt til Fillip (som er nybakt pappa), og ikke Henrik. Henrik har ikke fått akkreditering. Han skal ikke inn på området eller treningsbaner. Han skal vel muligens til Paris, uten at jeg vet noe om det, men dit kan jo både Svela og Gjert også dra. Ellers er jeg enig med alle de som har sagt at det er tragisk at Svela går til pressen nå og lager støy like før OL. Det må ødelegge sykt for Narve, som sikkert får en haug med henvendelser fra pressen nå. Han har jo tidligere vist at han reagerer negativt på alt støyen rundt. Jeg heier på både Jacob og Narve, men har zero problemer med å forstå at når man har begrensede goder, så deler man dem ut til de beste. Jeg kunne forstått kritikken om det var ubegrensede mengder akkrediteringer og man likevel valgte å ikke gi til Gjert eller Svela. Men for pokker, det er ikke det som er saken! Det er x utøvere og ca halvparten så mange akkrediteringer til trenere. Ergo må man prioritere. Og i utgangspunktet skulle ikke Jacob ha med noen han heller. Det er en haug med andre utøvere som ikke får med seg trenere sin. Jeg ser ingen av dem stå og sutre i media over at «x fikk med seg treneren sin, jeg fikk ikke!». Svela forsøker å hente inn sympati og jeg ser ikke bort fra at det også er et forsøk på å sabotere og lage støy for Jacob også. Men jeg er redd det dessverre rammer Narve mest. Hvorfor i alle dager kan man ikke heie på både Narve og Jacob og akseptere det som er sagt om at a) det er bare x antall akkrediteringer til y utøvere. B) Narve er IKKE den eneste som ikke får med treneren sin. C) man må prioritere. Og som sagt. Det er ikke Henrik som blir med, det er Fillip. 12 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. juli #2603 Del Skrevet 29. juli keops skrev (19 timer siden): Ingen motstrid mellom å legge til rette for Jacob og samtidig gjøre likedan for Narve. Men man kan jo ikke gjøre likedan for dem det er hele poenget. Akkrediteringer er en begrenset gode. Skal det være millimeterrettferdig, må det jo være det for alle utøvere da - får ikke Narve med seg Gjert/Svela skal ingen ha med seg trenere. Hvorfor trekke fram Narve spesielt, når det er et titalls andre utøvere som heller ikke får med seg trenere? Hvorfor er ikke det urettferdig? Hvorfor trekke fram Jacob spesielt når det er andre utøvere som har trenere som får enda bedre akkreditering enn det Fillip nå har fått? Forklaringen som forbundet har gitt er helt ok. Kjipt for Narve, ingen problem med å se den, men ikke mer kjipt for ham enn andre utøvere som er der uten trener/støtteapprat. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. juli #2604 Del Skrevet 29. juli HSV50 skrev (47 minutter siden): Nå har vel forbundet uttalt at de får en ekstra akkreditering per økt og at det er naturlig at den går til den med høyest ranking. Som er Jacob. Og jeg tenker at det er tatt hensyn når den er gitt til Fillip (som er nybakt pappa), og ikke Henrik. Henrik har ikke fått akkreditering. Han skal ikke inn på området eller treningsbaner. Han skal vel muligens til Paris, uten at jeg vet noe om det, men dit kan jo både Svela og Gjert også dra. Ellers er jeg enig med alle de som har sagt at det er tragisk at Svela går til pressen nå og lager støy like før OL. Det må ødelegge sykt for Narve, som sikkert får en haug med henvendelser fra pressen nå. Han har jo tidligere vist at han reagerer negativt på alt støyen rundt. Jeg heier på både Jacob og Narve, men har zero problemer med å forstå at når man har begrensede goder, så deler man dem ut til de beste. Jeg kunne forstått kritikken om det var ubegrensede mengder akkrediteringer og man likevel valgte å ikke gi til Gjert eller Svela. Men for pokker, det er ikke det som er saken! Det er x utøvere og ca halvparten så mange akkrediteringer til trenere. Ergo må man prioritere. Og i utgangspunktet skulle ikke Jacob ha med noen han heller. Det er en haug med andre utøvere som ikke får med seg trenere sin. Jeg ser ingen av dem stå og sutre i media over at «x fikk med seg treneren sin, jeg fikk ikke!». Svela forsøker å hente inn sympati og jeg ser ikke bort fra at det også er et forsøk på å sabotere og lage støy for Jacob også. Men jeg er redd det dessverre rammer Narve mest. Hvorfor i alle dager kan man ikke heie på både Narve og Jacob og akseptere det som er sagt om at a) det er bare x antall akkrediteringer til y utøvere. B) Narve er IKKE den eneste som ikke får med treneren sin. C) man må prioritere. Og som sagt. Det er ikke Henrik som blir med, det er Fillip. Godt innlegg fra deg👏 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 29. juli #2605 Del Skrevet 29. juli Bra skrevet @HSV50 Hvis det er én akkreditering til rådighet er det definitivt ikke mobbing å dele ut til utøveren med høyest ranking. https://www.vg.no/sport/i/5EpBXm/norges-friidrettsforbunds-erlend-slokvik-forklarer-hvorfor-filip-ingebrigtsen-fikk-akkreditering-og-ikke-narve-gilje-nordaas-hjelper-per- Dette opplegget med utenomsportslilg støy fungerte kanskje mot Jakob under VM i fjor - men tvilsomt om det virker på samme måte i år. I fjor fremstod team Gjert mer som mobbere enn som ofre, etter mitt skjønn. Og Henrik, som Narve har indikert at han har problemer med, har altså ikke fått akkreditering, så det er ikke sånn at Narves behov er totalt tilsidesatt. Det er fare for at den største bakdelen for Narve nå, er hans eget team som nesten alltid lager støy. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måsies Skrevet 29. juli #2606 Del Skrevet 29. juli Capri skrev (1 time siden): Bra skrevet @HSV50 Hvis det er én akkreditering til rådighet er det definitivt ikke mobbing å dele ut til utøveren med høyest ranking. https://www.vg.no/sport/i/5EpBXm/norges-friidrettsforbunds-erlend-slokvik-forklarer-hvorfor-filip-ingebrigtsen-fikk-akkreditering-og-ikke-narve-gilje-nordaas-hjelper-per- Dette opplegget med utenomsportslilg støy fungerte kanskje mot Jakob under VM i fjor - men tvilsomt om det virker på samme måte i år. I fjor fremstod team Gjert mer som mobbere enn som ofre, etter mitt skjønn. Og Henrik, som Narve har indikert at han har problemer med, har altså ikke fått akkreditering, så det er ikke sånn at Narves behov er totalt tilsidesatt. Det er fare for at den største bakdelen for Narve nå, er hans eget team som nesten alltid lager støy. I forkant av VM i fjor fremsto Nordås/Svela mest som en forlenget arm for at Gjert skulle fortsette å forfølge og straffe ungene for bruddet. Om de bare er nyttige idioter eller er aktivt med på det er ikke godt å si, men de har i hvert fall null troverdighet når de kommer med sånne halvkvedede viser om episoder som «folk som vet hva det handler om vet det». Nordås og Svela har valgt å bli stående ved en trener som etterforskes for mishandling av sine egne tidligere treningskamerater. Å tro at det ikke skal få verken praktiske eller sosiale konsekvenser og at alt bare skal kunne fortsette som før er både naivt og provoserende. Men det virker som det er mer gjennomskuet nå enn før, og mediene gir det ikke like mye oppmerksomhet, litt som når Gjert alltid må ha et stunt på sosiale medier umiddelbart etter at det har skjedd noe bra for Jakob. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 29. juli #2607 Del Skrevet 29. juli Narve har tatt store steg på ett år, men han er fremdeles langt unna å prestere som Jakob. Det er vel ikke unaturlig at den beste blir prioritert? Det er soleklart større sjans for at Jakob tar OL-gull enn Narve, som ikke gjorde det spesielt bra under forrige mesterskap. Narve, Gjert og Per framstår som sutrekopper og bråkmakere, tipper de ødelegger mer for Narve som er en urutinert løper enn for Jakob som er proff. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. juli #2608 Del Skrevet 29. juli Jeg tenker de ødelegger for Narve ja. Han får masse negativt fokus han ikke trenger før løpet. Han sa jo selv at det ødela for mye under EM. Så å fyre opp i media nå er jo bare tåpelig. Og etter hvert ser det jo ut som om flere er enige i at det blir for dumt. Får bare håpe at det blir lite ut av det så de som skal løpe får konsentrere seg om det sportslige. Jeg blir direkte kvalm av alle som ønsker dårlige resultater for Jacob (og tilsvarende for de som ønsker det for Narve, det er jo er par-tre av dem også). Men man må jo himle litt. Når Jacob springer bra, da skal han takke faren, som ikke har trent ham siden 2021. Når Narve springer dårlig, da er det Ingebrigtsen-brødrene sin feil. Eller Narve sin. Da er det aldri Gjert som ikke er god nok trener. Selv om Narve selv sa mer eller mindre rett ut etter EM at han hadde deltatt i for mange konkurranser (og et par av dem ble han jo pushet av Gjert til å delta i). Narve burde tatt i mot tilbudet og trent med Ingebrigtsen-brødrene. Jeg tror det hadde vært mye bedre for ham. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 29. juli #2609 Del Skrevet 29. juli HSV50 skrev (2 timer siden): Men man kan jo ikke gjøre likedan for dem det er hele poenget. Akkrediteringer er en begrenset gode. Skal det være millimeterrettferdig, må det jo være det for alle utøvere da - får ikke Narve med seg Gjert/Svela skal ingen ha med seg trenere. Hvorfor trekke fram Narve spesielt, når det er et titalls andre utøvere som heller ikke får med seg trenere? Hvorfor er ikke det urettferdig? Hvorfor trekke fram Jacob spesielt når det er andre utøvere som har trenere som får enda bedre akkreditering enn det Fillip nå har fått? Forklaringen som forbundet har gitt er helt ok. Kjipt for Narve, ingen problem med å se den, men ikke mer kjipt for ham enn andre utøvere som er der uten trener/støtteapprat. Ja, akkreditering er et begrenset gode, men forklaringene forbundet gir virker noe utydelige og kommer alt for sent. Kan godt trekke frem andre ting ved forbundets avgjørelser når det gjelder disse folkene, som også oppleves som urettferdige. Feks så har jeg en sterk mistanke om at hvis Narve hadde utelatt å melde fra til rette vedkommende om at han hadde krystallsyke inn mot forrige mesterskap, ja så ville han fått et tupp i r*££a fortere ut av laget enn du rekker å si "Gjert". Selv om Jakob er best av dem foreløpig, så er også Narve medaljekandidat i dette mesterskapet. Helt uhørt at han skal bli behandlet på denne måten, det mener jeg ikke skal være så vanskelig å være enig i. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. juli #2610 Del Skrevet 29. juli keops skrev (10 minutter siden): Ja, akkreditering er et begrenset gode, men forklaringene forbundet gir virker noe utydelige og kommer alt for sent. Kan godt trekke frem andre ting ved forbundets avgjørelser når det gjelder disse folkene, som også oppleves som urettferdige. Feks så har jeg en sterk mistanke om at hvis Narve hadde utelatt å melde fra til rette vedkommende om at han hadde krystallsyke inn mot forrige mesterskap, ja så ville han fått et tupp i r*££a fortere ut av laget enn du rekker å si "Gjert". Selv om Jakob er best av dem foreløpig, så er også Narve medaljekandidat i dette mesterskapet. Helt uhørt at han skal bli behandlet på denne måten, det mener jeg ikke skal være så vanskelig å være enig i. Igjen. Hvordan vil du løse dette når det ikke er mer enn en av dem som kunne få med seg en pga antall akkrediteringer? En akkreditering kan ikke deles på mange. Og det er ikke den norske olympiske komite eller idrettsforbundet som bestemmer antall akkrediteringer Norge får. Det logiske er å gi til den som ranker best. Akkurat nå er det Jacob. Og hvem sier at ikke Henrik har fått deg en skrape? Han kan jo ikke kastes ut av et lag han ikke er med på - han er ikke kvalifisert til OL. Og det er ikke han som skal hjelpe Jacob under OL, men Fillip, som er nybakt pappa. Det hadde sikkert vært enklere for brødrene (og familiene) om det var Henrik som var med. Når det er sagt er det urolig mye synsing fra hvermannsen om hva som er tenkt/gjort/sagt og ment. Til og med når det blir sagt rett ut av de som bestemmer at «vi hadde en akkreditering og det var en nobrainer at den skulle gis til den utøveren som rankes som best» så skal det krangles og diskuteres og slenges inn påstander om Henrik(!) som verken er kvalifisert som utøver eller har fått akkreditering som hjelper. En akkreditering som hjelper skulle deles ut. Ble gitt til den løperen som anses som best. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere? 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 29. juli #2611 Del Skrevet 29. juli HSV50 skrev (3 minutter siden): Igjen. Hvordan vil du løse dette når det ikke er mer enn en av dem som kunne få med seg en pga antall akkrediteringer? En akkreditering kan ikke deles på mange. Og det er ikke den norske olympiske komite eller idrettsforbundet som bestemmer antall akkrediteringer Norge får. Det logiske er å gi til den som ranker best. Akkurat nå er det Jacob. Og hvem sier at ikke Henrik har fått deg en skrape? Han kan jo ikke kastes ut av et lag han ikke er med på - han er ikke kvalifisert til OL. Og det er ikke han som skal hjelpe Jacob under OL, men Fillip, som er nybakt pappa. Det hadde sikkert vært enklere for brødrene (og familiene) om det var Henrik som var med. Når det er sagt er det urolig mye synsing fra hvermannsen om hva som er tenkt/gjort/sagt og ment. Til og med når det blir sagt rett ut av de som bestemmer at «vi hadde en akkreditering og det var en nobrainer at den skulle gis til den utøveren som rankes som best» så skal det krangles og diskuteres og slenges inn påstander om Henrik(!) som verken er kvalifisert som utøver eller har fått akkreditering som hjelper. En akkreditering som hjelper skulle deles ut. Ble gitt til den løperen som anses som best. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere? Nei, Henrik kan ikke kastes ut av et lag han ikke har kvalifisert seg for å være med på. Men det er lite i forbundets svar som tyder på at han har fått seg noen skrape, er vel heller en forberedelse på at også han skal være med som hjelpemann på team Jakob. Hva som er en nobrainer eller ikke kan sikkert diskuteres. Hvis det er skrevet i stein at man til evig tid har kun en akkreditering tilgjengelig, så er det jo logisk at den går til beste utøver. Men jeg og flere mener det også er en nobrainer at man avklarer om det er mulig å øke antall akkrediteringer, og i tilfelle hvordan går man frem for å få det. Veldig rart at voksne folk blir skuffet over å ikke få ha med hjelp og tilrettelegging under mesterskap hvis det er så soleklart og opp i dagen hvilke regler som gjelder. Ser at flere journalister og andre lurer på det samme som meg, så selv om mange på kvinneguiden mener dette er lite å lure på så er det åpenbart behov for en oppklaringsrunde om dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. juli #2612 Del Skrevet 29. juli keops skrev (1 time siden): Ja, akkreditering er et begrenset gode, men forklaringene forbundet gir virker noe utydelige og kommer alt for sent. Kan godt trekke frem andre ting ved forbundets avgjørelser når det gjelder disse folkene, som også oppleves som urettferdige. Feks så har jeg en sterk mistanke om at hvis Narve hadde utelatt å melde fra til rette vedkommende om at han hadde krystallsyke inn mot forrige mesterskap, ja så ville han fått et tupp i r*££a fortere ut av laget enn du rekker å si "Gjert". Selv om Jakob er best av dem foreløpig, så er også Narve medaljekandidat i dette mesterskapet. Helt uhørt at han skal bli behandlet på denne måten, det mener jeg ikke skal være så vanskelig å være enig i. Du spekulerer jo bare , det er ikke lov her på kg , heldigvis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 29. juli #2613 Del Skrevet 29. juli Orly skrev (2 minutter siden): Du spekulerer jo bare , det er ikke lov her på kg , heldigvis. Jeg svarte med relevant innhold på et annet innlegg, inntil videre er det sikkert lov, til og med på kg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 29. juli #2614 Del Skrevet 29. juli Hadde Gjert ønsket Svela i Paris og forøvrig vært opptatt av minst mulig energilekkasje for Narves del, hadde Svela mest sannsynlig ikke nektet å reise og team Gjert hadde i alle fall ikke lekket informasjon til jornalister. Det virker som om ‘andres’ behov har trumfet Narves behov, men der kan jeg selvsagt ta feil. Kanskje teamet tenker at denne offentlige ranten er til det beste for Narve, rett før han skal prestere. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. juli #2615 Del Skrevet 29. juli keops skrev (2 timer siden): Nei, Henrik kan ikke kastes ut av et lag han ikke har kvalifisert seg for å være med på. Men det er lite i forbundets svar som tyder på at han har fått seg noen skrape, er vel heller en forberedelse på at også han skal være med som hjelpemann på team Jakob. Hva som er en nobrainer eller ikke kan sikkert diskuteres. Hvis det er skrevet i stein at man til evig tid har kun en akkreditering tilgjengelig, så er det jo logisk at den går til beste utøver. Men jeg og flere mener det også er en nobrainer at man avklarer om det er mulig å øke antall akkrediteringer, og i tilfelle hvordan går man frem for å få det. Veldig rart at voksne folk blir skuffet over å ikke få ha med hjelp og tilrettelegging under mesterskap hvis det er så soleklart og opp i dagen hvilke regler som gjelder. Ser at flere journalister og andre lurer på det samme som meg, så selv om mange på kvinneguiden mener dette er lite å lure på så er det åpenbart behov for en oppklaringsrunde om dette. Nå spekulerer du vilt her. Det er ingen som vet hva som har blitt sagt og gjort mht Henrik. Det er jo ikke noe som blir publisert i VG og Dagbladet. Og som jeg sa, det er bare Svela om har sutret, selv om det ikke er sånn at alle får ha med hjelp og trener til OL. Og det e tjo sannsynligvis fordi de vet det er sånn. Så kan man spørre hvorfor Svela går ut i media. Det har du rett i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. juli #2616 Del Skrevet 29. juli Og kan det virkelig diskuteres at det er en nobrainer å støtte mest opp rundt gullkandidatene? Og du tenker at akkrediteringer er noe som kan trekkes opp av hatten etter behov? Det har vært formidlet flere ganger at hvert land blir tildelt x antall akkrediteringer, at det ikke er nok til at alle utøvere kan ha med sin personlige trener, men at det er et apparat til stede som ivaretar alle utøverne. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 29. juli #2617 Del Skrevet 29. juli HSV50 skrev (5 minutter siden): Og kan det virkelig diskuteres at det er en nobrainer å støtte mest opp rundt gullkandidatene? Og du tenker at akkrediteringer er noe som kan trekkes opp av hatten etter behov? Det har vært formidlet flere ganger at hvert land blir tildelt x antall akkrediteringer, at det ikke er nok til at alle utøvere kan ha med sin personlige trener, men at det er et apparat til stede som ivaretar alle utøverne. Om jeg hadde ment at akkrediteringer kunne trekkes opp av hatten etter behov så hadde jeg vel neppe savnet informasjon om hvordan man eventuelt kan søke/få øket antallet? Jeg spekulerer vel ikke mer enn andre gjør i tråden her. Noen antakelser gjør jo alle seg, om vi satt med fasit så var det jo ingenting å diskutere. Det er jo absolutt noen som vet hva som har blitt sagt og gjort i forhold til Henrik, de som har vært involvert i saken må jo nødvendigvis vite det. Måten forbundet kommuniserer rundt dette gir meg og andre grunn til å tro at brødrene Ingebrigtsen gjør omtrent som de vil, både den ene som fortsatt presterer på høyt nivå, og de andre som begynner å minne mest om en supportergjeng Og det stemmer jo langt i fra at det bare er Svela som har reagert. Jeg forstår det sånn at mange her mener at Narve skal behandles dårlig helt til han legger opp eller får seg ny trener. Dette til tross for at ingen dom har falt, alt er foreløpig ord mot ord. Mange av de ordene er ytret av Henrik, som i forrige mesterskap frådet mot alt og alle på direktesendt tv. Her ble alle unntatt de tre brødrene selvsagt, idiotforklart. Ikke en mann som virker fremmed for å ta regi og male ut en situasjon og krydre med litt ekstra drama dette. Så her er mitt råd at man forsøksvis kan prøve å etterleve den gode regel at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 29. juli #2618 Del Skrevet 29. juli HSV50 skrev (1 time siden): Nå spekulerer du vilt her. Det er ingen som vet hva som har blitt sagt og gjort mht Henrik. Det er jo ikke noe som blir publisert i VG og Dagbladet. Og som jeg sa, det er bare Svela som har sutret, selv om det ikke er sånn at alle får ha med hjelp og trener til OL. Og det e tjo sannsynligvis fordi de vet det er sånn. Så kan man spørre hvorfor Svela går ut i media. Det har du rett i. Vel det "vi vet som er sagt og gjort mht til Henrik", er at Friidrettsforbundet, med Slokvik i spissen, nektet å behandle saken som en varslingssak. Dette med begrunnelse at varslet var gitt over telefon og ikke skriftlig. Det ironiske er at det i Friidrettsforbundets reglement ikke står noe om at varsel må være skriftlig. "Dette vet vi fordi det er publisert i VG". Det ble sagt i et intervju med personen som meldte inn varslet på Henrik Ingebrigtsen. "Vi vet også at det ikke bare er Svela som har sutret". I etterkant av hendelsen på treningsleiren gikk faren til Narve Gilje Nordås ut i et leserinnlegg med at sønnen hadde blitt mobbet og forskjellsbehandlet over tid. Noe personen som leverte varslet også påpekte. Når det kommer til støyen nå er dette noe Friidrettsforbundet kunne forhindret. Om det er slik at det bare er en akkreditering, hvorfor vente til siste minutt med å klargjøre hvem som skulle få den? Hvorfor ikke ha slike ting klart før de drar til Paris? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bestemoren Skrevet 29. juli #2619 Del Skrevet 29. juli AntiBullshit skrev (På 14.7.2024 den 19.38): Det er nok som med alt annet i livet både fordeler og ulemper med å være samboer med en toppidrettsutøver. Det krever nok at man som partner ikke kan forvente å bli prioritert eller leve i et likestilt forhold slik «normale» par kan og gjør. At Elisabeth får kritikk fordi hun ikke lager kompliserte bursdagskaker, syr klær og kostymer og har de samme hobbyene som Liva synes jeg er smålig. De står nok i mye alle Ingebrigtsen-konene både med det sportslige som mennene dedikerer livet sitt til og det familiære dramaet man leser om i media. Noen takler best livet med å fylle det med masse aktivitet og full fart, mens andre trenger ro og at det ikke skjer så mye. Synes det skal være rom for at man har ulike behov og ikke lever livet kliss likt. Dessuten står Elisabeth og Jakop midt i bygging av hus og hage, og for de av oss som har vært gjennom lignende prosesser så vet man hvor mye tid og energi det tar selv om man ikke personlig står og snekrer og pusser så er det mye valg som skal tas og prosesser som skal følges opp. Når man tar høyde for alle disse faktorene, at man er forskjellige, har ulike behov for aktivitetsnivå, gravid/ikke-gravid, husbygging/ferdig hus osv så er det kanskje ikke så rart eller kritikkverdig at det er ulikt innhold i de ulike kanalene til Liva og Elisabeth. Dessuten er det veldig rart å kritisere Elisabeth for å livnære seg av SOME all den tid det er et valg hun kan ta fordi det er nok som er nyskjerrig og følger med på hva hun legger ut. Gode refleksjoner, støttes! 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måsies Skrevet 30. juli #2620 Del Skrevet 30. juli Capri skrev (15 timer siden): Hadde Gjert ønsket Svela i Paris og forøvrig vært opptatt av minst mulig energilekkasje for Narves del, hadde Svela mest sannsynlig ikke nektet å reise og team Gjert hadde i alle fall ikke lekket informasjon til jornalister. Det virker som om ‘andres’ behov har trumfet Narves behov, men der kan jeg selvsagt ta feil. Kanskje teamet tenker at denne offentlige ranten er til det beste for Narve, rett før han skal prestere. Dette handler jo fortsatt bare om å hevne seg på ungene som har brutt. Hver eneste gang. På samme måte som når det postes kryptiske instagram-meldinger på Jakobs store dager (da han giftet seg, da han ble mestvinnende i VM noensinne, osv) Bare at en legger opp til at rampelys-journalister skal ringe ned deg, familien din og vennene dine på noen av dine livs største dager for å spørre deg om konflikten med faren din beviser for meg at det er noe skikkelig ugreit i denne situasjonen, helt uavhengig av hva som har skjedd i forkant.. Det virker som om mediene ikke biter på like mye som før, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå