velociraptor Skrevet 29. april 2024 #2201 Del Skrevet 29. april 2024 Jobbermedbarn skrev (50 minutter siden): Denne tråden og veldig mange andre steder. Det er skummelt også, for det kan føre til at mange ikke kommer til å si fra for man ser at man ikke blir trodd. Enten ikke blir trodd eller får beskjed om at såpass må man tåle, og faktisk bare være takknemlig for å ha fått kost og losji og leksehjelp og whatever. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 29. april 2024 #2202 Del Skrevet 29. april 2024 Mollebolle skrev (1 time siden): Støtter ikke barnemishandling, nå må du skjerpe deg! Sier bare at saken har to sider.....og jeg vet grunnen til at Gjert reagerte som han gjorde. Det er så mange som påstår at de vet uten på noen måte å dokumentere sine påstander. De eneste som vet er sannsynligvis familien. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. april 2024 #2203 Del Skrevet 29. april 2024 Mollebolle skrev (2 timer siden): Det er vel første gang at disse tre brødene holder kjeft. I motsenting til tidligere, hvor de har hatt munndiaré om det meste. Sier ikke at Gjert er uskyldig, men en sak har alltid to sider. Hvis ryktene stemmer, så er grunnen til at vedkommende fikk kjenne farens vrede, ikke helt bra den heller. Du tuller nå? Du sier altså det er greit å slå barna ?? 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. april 2024 #2204 Del Skrevet 29. april 2024 HSV50 skrev (1 time siden): Jeg blir småkvalm av kommentarfeltet. Og brødrene holdt kjeft lenge de. I motsetning til «jeg har ikke gjort noe»-Gjert og domstolen og folkejuryen i kommentarfeltet. Så skrev de en kommentar med sin side av saken. Før og etterpå har de sagt mest «ingen kommentar». 🙏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. april 2024 #2205 Del Skrevet 29. april 2024 Undrende123 skrev (1 time siden): Hva er dette for en ekkel holdning så mange godt voksne folk har mot barnemishandling? Helt forferdelig å lese alle fra boomer-generasjoner støtte Gjert med hjerter og gode tanker og blabla "utakknemlige barn". Helt jævlig, men det forklarer jo samtidig hvorfor så mange barn tier om vold. Det finnes knapt støtte å få fra andre voksne. Det er ikke noe "to sider" i en sak som omhandler vold og mishandling (både psykisk og fysisk). Aldri noensinne. Helt utrolig , barna burde være takknemlige PG de ville ikke nådd langt uten tøffe metoder , makan til idiotiske kommentarer 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 29. april 2024 #2206 Del Skrevet 29. april 2024 Alvorlig tiltale tatt ut. men før eventuell fellende dom er avsagt bør man være forsiktig "å dømme Gjert" og beskrive han som voldsmann og barnemishandler. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 29. april 2024 #2207 Del Skrevet 29. april 2024 anonym 4545 skrev (11 minutter siden): Alvorlig tiltale tatt ut. men før eventuell fellende dom er avsagt bør man være forsiktig "å dømme Gjert" og beskrive han som voldsmann og barnemishandler. Absolutt, men det har virkelig ikke vært den store utfordringen i denne saken. Tom i dag er det jo mange som bagatelliserer den alvorlige dommen og snakker ned brødrene og direkte uttaler at dette bare er tull. Det er helt sjokkerende å betvitne. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg HSV50 Skrevet 29. april 2024 Populært innlegg #2208 Del Skrevet 29. april 2024 (endret) anonym 4545 skrev (16 minutter siden): Alvorlig tiltale tatt ut. men før eventuell fellende dom er avsagt bør man være forsiktig "å dømme Gjert" og beskrive han som voldsmann og barnemishandler. Ingen er skyldig før de er dømt i retten. Det er helt sant. Ingen er frikjent heller. Som folkedomstol i kommentarfeltene har glemt, siden de skriver innlegg opp og ned i mente om disse grusomme sønnene som er så slemme mot faren. Og skulle det stemme at de har fått litt pryl, så hadde de nok egentlig hadde godt av det, og burde vært takknemlige, for de er jo blitt så gode til å løpe. Sånn ca. For du skal hedre din far og din mor. Alltid og uansett. Her er det, uansett utfall av saken, snakk om tre brødre som støtter et yngre og mindreårig søsken. Er valg som nok er basert på egne opplevelser. Hvem i alle dager tror, på ramme alvor, at guttene ville brutt et velfungerende samarbeid med en far og trener på impuls basert på løse påstander fra er søsken?? Og likevel renner media over av besservissere som slenger dritt mot disse fæle menneskene som ikke har respekt for faren og som burde tape alt framover og skamme seg skikkelig. Jeg blir litt tom for ord. De er profilerte. De brøt samarbeidet. Det gikk laaaang tid før de uttalte seg offentlig om hvorfor, og det var først etter er hardkjør fra media og folkejuryen og mye halvkvedet fra Gjert at de ga sin side av saken. I EN kronikk. Også nå velger de å si «dette er privat. Vi vil ikke uttale oss». Det brødrene (og det søskenet hvor det er blitt tatt ut tiltale om mishandling i nære relasjoner) har gjort er å anmelde det de oppfatter som lovbrudd. Og saken er etterforsket og det er tatt ut tiltale. Likevel så renner kommentarfeltene over av «dette er privat og burde holdes innen familien, og stakkars foreldre som opplever et sånn svik fra ungene sine». Jeg begriper det ikke. Når ble mistanke om vold mot barn noe som skal behandles privat? Og hvorfor i alle dager har man åpne kommentarfelt i denne saken? Her burde idiotene som kommenterer beskyttes mot deg selv og alle se impliserte slippe å lese dritten. Endret 29. april 2024 av HSV50 31 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 29. april 2024 #2209 Del Skrevet 29. april 2024 HSV50 skrev (1 minutt siden): Ingen er skyldig før de er dømt i retten. Det er helt sant. Ingen er frikjent heller. Som folkedomstol i kommentarfeltene har glemt, siden de skriver innlegg opp og ned i mente om disse grusomme sønnene som er så slemme mot faren. Og skulle det stemme at de har fått litt pryl, så hadde de nok egentlig hadde godt av det, og burde vært takknemlige, for de er jo blitt så gode til å løpe. Sånn ca. For du skal hedde din far og din mor. Alltid og uansett. Her er det, uansett utfall av saken, snakk om tre brødre som støtter et yngre og mindreårig søsken. Er valg som nok er basert på egne opplevelser. Hvem i alle dager tror, på ramme alvor, at guttene ville brutt er velfungerende samarbeid med en far og trener på impuls basert på løse påstander fra er søsken?? Og likevel renner media over av besservissere som slenger dritt mot disse fæle menneskene som ikke har respekt for faren og som burde tape alt framover og skamme seg skikkelig. Jeg blir litt tom for ord. De er profilerte. De brøt samarbeidet. Det gikk laaaang tid før de uttalte seg offentlig om hvorfor, og det var først etter er hardkjør fra media og folkejuryen og mye halvkvedet fra Gjert at de ga sin side av saken. I EN kronikk. Også nå velger de å si «dette er privat. Vi vil ikke uttale oss». Det brødrene (og det søskenet hvor det er blitt tatt ut tiltale om mishandling i nære relasjoner) har gjort er å anmelde det de oppfatter som lovbrudd. Og saken er etterforsket og det er tatt ut tiltale. Likevel så renner kommentarfeltene over av «dette er privat og burde holdes innen familien, og stakkars foreldre som opplever et sånn svik fra ungene sine». Jeg begriper det ikke. Når ble mistanke om vold mot barn noe som skal behandles privat? Og hvorfor i alle dager har man åpne kommentarfelt i denne saken? Her burde idiotene som kommenterer beskyttes mot deg selv og alle se impliserte slippe å lese dritten. Takk, du sa det som trengtes å si🙌👏 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 29. april 2024 #2210 Del Skrevet 29. april 2024 (endret) Dette kommentarfeltet gjør med uvel. Det er ALDRI ok å utsette barn for fysisk og psykisk vold. ALDRI. Voksne har ansvar for å gi barna sine en trygg start i livet, og et utgangspunkt der man er bra nok som man er og blir respektert for det. Skadene fysisk og / eller psykisk vold påfører et menneske, uansett om man utad er «vellykket», er store. De sitter spikret i deg og preger deg for resten av livet. En grunnleggende usikkerhet om man er bra nok, en grunnleggende usikkerhet på om man kan stole på og etablere nære relasjoner. At andre ikke tror deg er vanlig. At det ikke er så nøye og så skadelig, vet kun dem som har vært utsatt for det. SLUTT å bagatellisere. Endret 29. april 2024 av Friluftsdame 29 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 29. april 2024 #2211 Del Skrevet 29. april 2024 Friluftsdame skrev (6 minutter siden): Dette kommentarfeltet gjør med uvel. Det er ALDRI ok å utsette barn for fysisk og psykisk vold. ALDRI. Voksne har ansvar for å gi barna sine en trygg start i livet, og et utgangspunkt der man er bra nok som man er og blir respektert for det. Skadene fysisk og / eller psykisk vold påfører et menneske, uansett om man utad er «vellykket», er store. De sitter spikret i deg og preger deg for resten av livet. En grunnleggende usikkerhet om man er bra nok, en grunnleggende usikkerhet på om man kan stole på og etablere nære relasjoner. At andre ikke tror deg er vanlig. At det ikke er så nøye og så skadelig, vet kun dem som har vært utsatt for det. SLUTT å bagatellisere. Det er vel ingen her som bagatelliserer mishandling av barn. Hvis jeg er usikker på hva som er fakta i saken (noe retten skal avgjøre) bagatelliserer jeg da barnemishandling? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 29. april 2024 #2212 Del Skrevet 29. april 2024 anonym 4545 skrev (1 minutt siden): Det er vel ingen her som bagatelliserer mishandling av barn. Hvis jeg er usikker på hva som er fakta i saken (noe retten skal avgjøre) bagatelliserer jeg da barnemishandling? Fakta er ofte vanskelig å dokumentere, og det henlegges pga bevisets stilling. Også i andre typer saker vi har hørt om i det siste. Gjert reagerer ikke som andre fedre ville gjort med en bunnløs sorg for at barna har opplevd det slik; han er derimot kampklar mot sine egne. At du er usikker på fakta når 5 av barna velger å anmelde sin far tenker jeg du selv får tenke over. De har ingenting å tjene på å gjøre dette, men de tar kanskje kampen for at det skal bli enklere for andre å gjøre det samme. Å bevise fakta skjønner du sikkert er vanskelig i ettertid. 18 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. april 2024 #2213 Del Skrevet 29. april 2024 anonym 4545 skrev (15 minutter siden): Det er vel ingen her som bagatelliserer mishandling av barn. Hvis jeg er usikker på hva som er fakta i saken (noe retten skal avgjøre) bagatelliserer jeg da barnemishandling? Nja. Det har vært en del på og over kanten-kommentarer i tråden her også. Men jeg har mest uttalt meg om all faenskapen som spys ut i kommentarfeltene på sosiale medier og nettaviser. Det er det høy grad av «såpass må man tåle», «du skal hedre din mor og far» og «jeg fikk pryl og der gjorde meg til et bedre menneske»-kommentarer. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaha Skrevet 29. april 2024 #2214 Del Skrevet 29. april 2024 (endret) Blir sjokkert av alle kommentarene om hvor mye de skal tåle pga. suksessen han har skapt for dem. Enten er det sant, og han er en mishandler. eller så er kanskje ikke alt sant( men noe er nok det uansett, tolkning av hvor grovt etc.). men han velger likevel gå mot hele familiene for å poengtere sin sak, så langt at løpebrødrene blir nødt til å gå ut i media fordi alt de har bedt om er fred fra han, noe han ikke klarer å gi pga. hans egen karriere og ego er viktigere enn kona og 6 barn, samt barnebarn etc. Så synes han uansett viser sterke tegn til egoisme (narrsisme men er ikke psykolog) og er et dårlig forbilde. Så poeng er uansett om de overdriver eller om han har gjort det, finnes det ingen vei hvor han har noen sympati fra min side. Det beste for han hadde vært og ikke pusha på og prøve kverulere. Føler han da uansett har vist sin sanne side. Ingenting hadde vært ute i det offentlige om han ikke bare brydde seg som seg selv. Det siste barna ville var å offentliggjøre masse av familiesituasjonen. Morsomt at mange av de eldre i kommentarfeltet på VG, DB etc hyller han som deler familielivet så åpent, hvor det er tydelig han ikke er helt normal. men når moderne influencere gjør det samme med bilder osv. ringer de barnevernet. Endret 29. april 2024 av hahaha 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melody80s Skrevet 29. april 2024 #2215 Del Skrevet 29. april 2024 Kommentarfeltene under artikler på Facebook om tiltalten er jo helt sinnsyke 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. april 2024 #2216 Del Skrevet 29. april 2024 (endret) Like etter bruddet ble det vel sagt fra brødrene at de ville ha ro og fokus på treningen og å kunne bruke tid på å bygge opp et forhold til Gjert som far og ikke trener, igjen. For min del har jeg vært overrasket over at Gjert har valgt å satse på trenerkarrieren for Narve og på den måten demonstrert at det er trenerrollen og ikke farsrollen som er viktigst for ham. Helt uavhengig av straffesaken mot ham, og om det er holdt i det han anklages for. Det klarer jeg ikke å forstå. Selv om han er uenig i at han har utøvd fysisk eller psykisk vold, så har han jo selv sagt at det å kombinere rollen som far og trener ikke har vært bra for forholdet til sønnene. Og når det blir veldig tydelig at han har rett i det, så velger å bryte helt med sønnene for å være trener for noen andre? Why? Er ikke det å være far den viktigste rollen man kan ha? Er hans identitet mer knyttet til trenerrollen enn farsrollen? Endret 29. april 2024 av HSV50 34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 29. april 2024 #2217 Del Skrevet 29. april 2024 Friluftsdame skrev (36 minutter siden): Fakta er ofte vanskelig å dokumentere, og det henlegges pga bevisets stilling. Også i andre typer saker vi har hørt om i det siste. Gjert reagerer ikke som andre fedre ville gjort med en bunnløs sorg for at barna har opplevd det slik; han er derimot kampklar mot sine egne. At du er usikker på fakta når 5 av barna velger å anmelde sin far tenker jeg du selv får tenke over. De har ingenting å tjene på å gjøre dette, men de tar kanskje kampen for at det skal bli enklere for andre å gjøre det samme. Å bevise fakta skjønner du sikkert er vanskelig i ettertid. Det er tatt ut en alvorlig tiltale. Da er det opptil retten å avgjøre faktum og avsi dom. Alt annet blir spekulasjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 29. april 2024 #2218 Del Skrevet 29. april 2024 anonym 4545 skrev (1 minutt siden): Det er tatt ut en alvorlig tiltale. Da er det opptil retten å avgjøre faktum og avsi dom. Alt annet blir spekulasjoner. Helt riktig. Og likevel renner kommentarfeltene over av folk som er både jury og dommer. Og de domineres av gjengen som mener barn bør hedre sine foreldre, tåle litt pryl om de skal bli gode og aldri burde sagt noe høyt og holdt det innenfor familien osv. De som støtter brødrene påpeker for det meste at saken er etterforsket og det er tatt ut tiltalte og at barn som mener at de er utsatt for vold fra foreldre ikke skal holde kjeft for å hedre far og mor, at ingen barn har godt av litt pryl og at barnemishandling ikke er noe man holder innenfor husets fire vegger. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 29. april 2024 #2219 Del Skrevet 29. april 2024 anonym 4545 skrev (17 minutter siden): Det er tatt ut en alvorlig tiltale. Da er det opptil retten å avgjøre faktum og avsi dom. Alt annet blir spekulasjoner. Helt klart. Men det er ikke det som skjer, folk ler av tiltalen i kommentarfeltene og snakker om uforbeholden støtte til Gjert. Det er så skammelig at man ikke har ord. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 29. april 2024 #2220 Del Skrevet 29. april 2024 melody80s skrev (37 minutter siden): Kommentarfeltene under artikler på Facebook om tiltalten er jo helt sinnsyke Hvor da på Facebook? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå