Silvia515 Skrevet 1. desember 2023 #2101 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (17 minutter siden): Hvem snakker slik ? Hinsides er ikke et uttrykk jeg bruker, min mor med annen dialekt bruker det ofte, har det med dialekt, årgang, å sette "deres" foran samvittighet og risiko er heller ikke naturlig for meg; samvittigheten deres ville nok jeg skrevet, og en stening med 3 "deres" slik pleier jeg å unngå og heller bruke andre ord..ikke skrevet av en norsklærer haha "så helt hinsides fra sannheten som det går an å komme" Jeg er fra Sandnes og bruker ordet "hinsides" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tebrok Skrevet 1. desember 2023 #2102 Del Skrevet 1. desember 2023 On 11/29/2023 at 9:15 AM, Samfunnsdebatt said: https://www.nrk.no/rogaland/politiet-fortsetter-ingebrigtsen-etterforskning---alle-de-fornaermede-avhort-1.16655595 lang artikkel Ser ut som Martin som også har status som fornærmet fortsatt fastholder sin uttalelse i media om ingen vold. Og Elden opplyser politet må avhøre de som lagde nrk dokumentaren team Ingebrigtsen da de var der så mye i årene. Og at det er denne advokaten som gikk ut i media om anmeldelse, som leverte anmeldelse for et av barna. Han skrev ikke i kronikken at de ikke var vold. Han sa at han aldri hadde følt seg redd. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. desember 2023 #2103 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (2 timer siden): Kall det hva du vil. Hun lar være/utsetter å skaffe seg utdannelse slik at hun kan være tilstede på hans stevner osv. Hun har selv uttalt at hun må legge noen av sine ønsker og ting på vent så J kan holde på med toppidrett, ikke noe uvanlig i det. Hun vil ha flere barn men kunn 1 så lenge ham holder på m toppidrett fordi hun må ta mesteparten av ansvaret, Liva til H har uttalt at det blirbikke mer enn 2 så lenge H er toppidrettsutøver osv osv osv. E og J snakker om dette på Lindmo, slik er det for alle som er m toppidrettsutøvere osv. Ikke noe spekulativt. Utrolig merkelig at du spørre egentlig, tipper (håper) du er veldig ung ellers bør du sette deg inn i hva et normalt liv er 😂 Du tar faktisk 1. premie på det dummeste jeg har lest her på KG. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2104 Del Skrevet 1. desember 2023 Silvia515 skrev (31 minutter siden): Jeg er fra Sandnes og bruker ordet "hinsides" sier du "deres samvittighet" eller "samvittigheten deres" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. desember 2023 #2105 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (2 timer siden): Kall det hva du vil. Hun lar være/utsetter å skaffe seg utdannelse slik at hun kan være tilstede på hans stevner osv. Hun har selv uttalt at hun må legge noen av sine ønsker og ting på vent så J kan holde på med toppidrett, ikke noe uvanlig i det. Hun vil ha flere barn men kunn 1 så lenge ham holder på m toppidrett fordi hun må ta mesteparten av ansvaret, Liva til H har uttalt at det blirbikke mer enn 2 så lenge H er toppidrettsutøver osv osv osv. E og J snakker om dette på Lindmo, slik er det for alle som er m toppidrettsutøvere osv. Ikke noe spekulativt. Utrolig merkelig at du spørre egentlig, tipper (håper) du er veldig ung ellers bør du sette deg inn i hva et normalt liv er Hun har ikke ofret noe som helst. Da tror jeg du må lære deg betydningen av det ordet. Men tipper du er veldig ung (eller dum) siden du ikke vet betydningen. Jeg er forresten over 40 år, og vet hva et normalt liv er. Du virker jo helt fjern. Sorry altså. Hun har frivillig, eller fordi hun fant ut at hun kan tjene såpass på SoMe latt vær å utdanne seg. Muligens fordi hun forstod hvor mye hun kunne tjene på å være konen til Jacob. Hun fant ut at hvis hun dropper å utdanne seg kan hun heller reise jorden rundt og leve et luksusliv. Så spør igjen: Hva har hun ofret? Hva for ting har hun lagt på hyllen? Hva er ønskene hun har måtte satt på vent? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2106 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) Bibbi_ skrev (12 minutter siden): Hun har ikke ofret noe som helst. Da tror jeg du må lære deg betydningen av det ordet. Men tipper du er veldig ung (eller dum) siden du ikke vet betydningen. Jeg er forresten over 40 år, og vet hva et normalt liv er. Du virker jo helt fjern. Sorry altså. Hun har frivillig, eller fordi hun fant ut at hun kan tjene såpass på SoMe latt vær å utdanne seg. Muligens fordi hun forstod hvor mye hun kunne tjene på å være konen til Jacob. Hun fant ut at hvis hun dropper å utdanne seg kan hun heller reise jorden rundt og leve et luksusliv. Så spør igjen: Hva har hun ofret? Hva for ting har hun lagt på hyllen? Hva er ønskene hun har måtte satt på vent? dette er off topic og jeg ser ingen grunn til å kverrulere med deg, men hun sier hun må "dilte etter" og "legge ting til side" "brutalt" osv osv, hun bruker ikke spesifikt ofre, men mange vil kalle det å ofre slik også linker nedenfor viser, resten må du spørre enne om, og hold deg gjerne til tråden https://www.dagbladet.no/kjendis/egentlig-er-jeg-veldig-ensom/72071380 https://www.nettavisen.no/livsstil/apner-opp-om-forholdet-det-var-brutalt-i-starten/s/12-95-3424132184 https://www.kk.no/livet/ma-dilte-litt-etter/80466391 https://www.dagbladet.no/kjendis/ma-legge-mye-til-side/80465961 Endret 1. desember 2023 av eeqaz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2107 Del Skrevet 1. desember 2023 Samfunnsdebatt skrev (På 29.11.2023 den 9.15): https://www.nrk.no/rogaland/politiet-fortsetter-ingebrigtsen-etterforskning---alle-de-fornaermede-avhort-1.16655595 lang artikkel Ser ut som Martin som også har status som fornærmet fortsatt fastholder sin uttalelse i media om ingen vold. Og Elden opplyser politet må avhøre de som lagde nrk dokumentaren team Ingebrigtsen da de var der så mye i årene. Og at det er denne advokaten som gikk ut i media om anmeldelse, som leverte anmeldelse for et av barna. https://www.nettavisen.no/livsstil/apner-opp-om-forholdet-det-var-brutalt-i-starten/s/12-95-3424132184 denne er interessaant, men også det at Gjert henvisert til H, når alle 3 brødrene har signert I et svar til kronikken, tilbakeviste Gjert Ingebrigtsen påståndene til sønnene. – De uttalelsene Henrik kommer med er grunnløse. Jeg har aldri utøvd vold mot mine barn, sa Ingebrigtsen via advokat John Christian Elden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. desember 2023 #2108 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (28 minutter siden): sier du "deres samvittighet" eller "samvittigheten deres" ? Fremstår som et opphøyet pompøst språk for meg. Som om hun både irettesetter, dirigerer og truer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. desember 2023 #2109 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (19 minutter siden): https://www.nettavisen.no/livsstil/apner-opp-om-forholdet-det-var-brutalt-i-starten/s/12-95-3424132184 denne er interessaant, men også det at Gjert henvisert til H, når alle 3 brødrene har signert I et svar til kronikken, tilbakeviste Gjert Ingebrigtsen påståndene til sønnene. – De uttalelsene Henrik kommer med er grunnløse. Jeg har aldri utøvd vold mot mine barn, sa Ingebrigtsen via advokat John Christian Elden. Ser ut til at alt i denne artikkelen dreide seg mest om så mye prat fra Jacob om hvor veldig tøft det har vært for Elisabeth å velge bort sosial moro. At vennene hennes synes det var teit, også ballet det på seg. I spedd det her: Og ikke minst overgangen til Gjert, der vi ofte er litt høylytte og tar gjerne en diskusjon. Det er vanskelig å komme fra et normal liv og inn i det her, sier Ingebrigtsen. Det var ganske tøft for henne, når man mer eller mindre blir herset med av familien og kjefting og smelling fordi man ikke tenkte seg fem ganger om fordi man gjorde ett eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. desember 2023 #2110 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) eeqaz skrev (32 minutter siden): dette er off topic og jeg ser ingen grunn til å kverrulere med deg, men hun sier hun må "dilte etter" og "legge ting til side" "brutalt" osv osv, hun bruker ikke spesifikt ofre, men mange vil kalle det å ofre slik også linker nedenfor viser, resten må du spørre enne om, og hold deg gjerne til tråden https://www.dagbladet.no/kjendis/egentlig-er-jeg-veldig-ensom/72071380 https://www.nettavisen.no/livsstil/apner-opp-om-forholdet-det-var-brutalt-i-starten/s/12-95-3424132184 https://www.kk.no/livet/ma-dilte-litt-etter/80466391 https://www.dagbladet.no/kjendis/ma-legge-mye-til-side/80465961 Tror ingen tvinger henne. Se på Liva, hun har sitt eget liv. Elisabeth har MYE å lære av henne. Ikke bare late som det er synd på henne, mens hun lever et luksusliv hun bare kunne drømt om hvis hun ikke var gift med Jacob. Tror Elisabeth har det veldig bra jeg. Endret 1. desember 2023 av Bibbi_ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2111 Del Skrevet 1. desember 2023 Samfunnsdebatt skrev (5 minutter siden): Ser ut til at alt i denne artikkelen dreide seg mest om så mye prat fra Jacob om hvor veldig tøft det har vært for Elisabeth å velge bort sosial moro. At vennene hennes synes det var teit, også ballet det på seg. I spedd det her: Og ikke minst overgangen til Gjert, der vi ofte er litt høylytte og tar gjerne en diskusjon. Det er vanskelig å komme fra et normal liv og inn i det her, sier Ingebrigtsen. Det var ganske tøft for henne, når man mer eller mindre blir herset med av familien og kjefting og smelling fordi man ikke tenkte seg fem ganger om fordi man gjorde ett eller annet. tydelig at hun ikke er spes. glad i svigerfar, og Jakob ser hvorfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2112 Del Skrevet 1. desember 2023 Bibbi_ skrev (4 minutter siden): Tror ingen tvinger henne. Se på Liva, hun har sitt eget liv. Elisabeth har MYE å lære av henne. Ikke bare late som det er synd på henne, mens hun lever et luksusliv hun bare kunne drømt om hvis hun ikke var gift med Jacob. Tror Elisabeth har det veldig bra jeg. Selvfølgelig er det ingen som tvinger henne, og hun har det sikkert bra, du misforstår hele poenget 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. desember 2023 #2113 Del Skrevet 1. desember 2023 Tviler på at et forhold som har vært «så vanskelig for henne» blir plutselig greit. Sånt tror jeg har mye med atferdsmønster å gjøre. Å de har en tendens til å fortsette å være der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2114 Del Skrevet 1. desember 2023 Samfunnsdebatt skrev (14 minutter siden): Tviler på at et forhold som har vært «så vanskelig for henne» blir plutselig greit. Sånt tror jeg har mye med atferdsmønster å gjøre. Å de har en tendens til å fortsette å være der Enig. Hun har jo også i den senere tid vært den av fruene som har uttalt seg om hvor vanskelig ting er, at hun var glad mesterskapet i sommer var over feks, det kan jo også handle om at J er den som er mest i fokus, Filip skrives det jo sjeldent om, fokuset til media er J og delvis H 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. desember 2023 #2115 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) eeqaz skrev (4 minutter siden): Enig. Hun har jo også i den senere tid vært den av fruene som har uttalt seg om hvor vanskelig ting er, at hun var glad mesterskapet i sommer var over feks, det kan jo også handle om at J er den som er mest i fokus, Filip skrives det jo sjeldent om, fokuset til media er J og delvis H Kan det ha noe med om hvem av de som er mest PR-kåte? Endret 1. desember 2023 av Bibbi_ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. desember 2023 #2116 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) NRK velger en variant av saken med å dikte opp via nynorsk språk! 😂 «De skal tenke dykk grundig om korleis de viser Gjert spesielt», stod det i varselet. I den vart det også hevda at biletet som vart teikna av Gjert Ingebrigtsen spesielt og familielivet generelt var «så heilt utanfor sanninga som det går an å kome». Avsendaren forklarte varselet med at det føregjekk ting i familien som «ikkje er bra». https://www.nrk.no/norge/skaparane-av-team-ingebrigtsen-fekk-varsel-om-familien-i-januar-2021-1.16661882 Mangler litt. Ellers er det en bra kronologisk oversikt der. Endret 1. desember 2023 av Samfunnsdebatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 1. desember 2023 #2117 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (2 timer siden): sier du "deres samvittighet" eller "samvittigheten deres" ? Stort sett "dis samvittighet" tror jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 1. desember 2023 #2118 Del Skrevet 1. desember 2023 Silvia515 skrev (5 minutter siden): Stort sett "dis samvittighet" tror jeg Men hadde vi skrevet et brev/mail så skriver vi jo bokmål, iallefall jeg, da blir det jo deres samvittighet/samvittigheten deres kommer ann på hva som passer best. Og ja, hinsides sier man i Sandnes/Stavanger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 2. desember 2023 #2119 Del Skrevet 2. desember 2023 Sharp75! skrev (2 timer siden): Men hadde vi skrevet et brev/mail så skriver vi jo bokmål, iallefall jeg, da blir det jo deres samvittighet/samvittigheten deres kommer ann på hva som passer best. Og ja, hinsides sier man i Sandnes/Stavanger. Det har du rett i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 2. desember 2023 #2120 Del Skrevet 2. desember 2023 Nok en dokumentar fra NRK hvor de dreier på sannheten og viser en annen virkelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå