Orly Skrevet 29. november 2023 #2081 Del Skrevet 29. november 2023 eeqaz skrev (1 time siden): Hennes liv, hennes valg. Nå er de giftet og hun går ikke tomhendt ut av ekteskapet, at hun ofrer mye for hans karriere er beviselig og dermed skal hun også ha sin del av kaka v skilsmisse. Dessuten out of point 👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 29. november 2023 #2082 Del Skrevet 29. november 2023 KaBom skrev (10 timer siden): Hun jobber jo selv med sosiale medier og driver et selskap som hadde 800k i driftsinntekter i fjor. Hun står som driver og eier 100% av aksjene alene. Det er mer enn hva en lærer stort sett tjener og langt over gjennomsnittslønn. De bygger garasje til rundt 300 kvm. De har god inntekt og når far er sparket, og skal ikke ha sin del av kaka får jakob mer inntekter. Henrik går over trenerteamet og rettferdiggjør sin del, Filip derimot er vel den som bidrar minst inntekstsmessig. Om ikke han engang kan gi Jakob noe på trening er vel han ute av teamet om resultatene eller pengene ikke raser inn i samme tempo. Stille fra den sportslige fronten for tiden, er de på treningsleiren nå ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 29. november 2023 #2083 Del Skrevet 29. november 2023 https://www.nrk.no/rogaland/politiet-fortsetter-ingebrigtsen-etterforskning---alle-de-fornaermede-avhort-1.16655595 lang artikkel Ser ut som Martin som også har status som fornærmet fortsatt fastholder sin uttalelse i media om ingen vold. Og Elden opplyser politet må avhøre de som lagde nrk dokumentaren team Ingebrigtsen da de var der så mye i årene. Og at det er denne advokaten som gikk ut i media om anmeldelse, som leverte anmeldelse for et av barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 29. november 2023 #2084 Del Skrevet 29. november 2023 eeqaz skrev (1 time siden): Hennes liv, hennes valg. Nå er de giftet og hun går ikke tomhendt ut av ekteskapet, at hun ofrer mye for hans karriere er beviselig og dermed skal hun også ha sin del av kaka v skilsmisse. Dessuten out of point Lurer på om hun får halvparten av alt ektemannen har tjent i disse årene. Som nå er mere enn om Gjert hadde trenerandel. Det er vel litt spesielt at inntjeningsevnen er skapt gjennom alle årene før han ble sammen henne. Mens pengene fra dette ryr inn nå mens han er gift disse årene. Skal hun da ha halvparten av alt han tjener, grunnet ekteskap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 29. november 2023 #2085 Del Skrevet 29. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (24 minutter siden): Lurer på om hun får halvparten av alt ektemannen har tjent i disse årene. Som nå er mere enn om Gjert hadde trenerandel. Det er vel litt spesielt at inntjeningsevnen er skapt gjennom alle årene før han ble sammen henne. Mens pengene fra dette ryr inn nå mens han er gift disse årene. Skal hun da ha halvparten av alt han tjener, grunnet ekteskap? Jeg tenker det er et personlg valg de har tatt - altså om de har skrevet ektepakt eller ikke. Ekteskapsloven er ikke noen hemmelghet, og jeg ville forstått godt om de valgte en skjevfordeling dersom ekteskapet ikke holder. Antar de har tenkt igjennom hvordan de ønsker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 29. november 2023 #2086 Del Skrevet 29. november 2023 VitaSana skrev (13 minutter siden): Jeg tenker det er et personlg valg de har tatt - altså om de har skrevet ektepakt eller ikke. Ekteskapsloven er ikke noen hemmelghet, og jeg ville forstått godt om de valgte en skjevfordeling dersom ekteskapet ikke holder. Antar de har tenkt igjennom hvordan de ønsker det. https://www.brreg.no/ektepakt/ektepaktveileder/ektepaktveileder-sjekk-hva-vi-kan-avtale-i-ektepakt/ Ser ikke at det er mulig å skjevdele inntekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 29. november 2023 #2087 Del Skrevet 29. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (10 minutter siden): https://www.brreg.no/ektepakt/ektepaktveileder/ektepaktveileder-sjekk-hva-vi-kan-avtale-i-ektepakt/ Ser ikke at det er mulig å skjevdele inntekt Beklager, det var jeg ikke klar over. Vi satte opp ektepakt hos advokat og var mest opptatt av å sikre hver vår bolg. Min var gjeldfri, så vi betalte sammen ned på hans. Dersom han ikke hadde forlatt meg så alt for tidlig, så ville det vel i praksis vært en skjevdeling av inntekt. Men her er det jo snakk om helt andre summer slik at pengebruk i dagliglivet ikke vil gi slike resultat, så jeg ser det blir noe annet. Jeg synes uansett at diskusjonen egentlig er uviktig i forhold til tråden og en avsporing. Å inngå ekteskap er frivillig, og jeg tror/håper de fleste tenker gjennom valget og eventuelle konsekvenser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 29. november 2023 #2088 Del Skrevet 29. november 2023 (endret) Svært mange som gifter seg vet ikke om alle økonomiske konsekvensene, og vet heller ikke om hvor lite av feil som skal til for at en ektepakt vil bli kjent ugyldig. Jeg vil si refleksjoner om parene er en relevant del av diskusjonen om Team Ingebrigtsen. Vi ser jo parene deltar i dokusåpen. Og vi ser negative dynamikken mellom kjæreste og Gjert. Og vi ser uttalelser om «oss mot verden» fra ektefelle i 2023, og vi ser utskvisingen av Gjert 2023. Økonomi og økonomiske verdier er en del av de fleste familieforhold og ekteskap. Når parene gifter seg så blir (sannsynligvis) toppidrettsutøverens inntekter 100 % felleseie. Så det er en grei del å diskutere rundt. Særlig også da utskvisingen av Gjert førte også til endring av økonomiske inntekter for idrettsutøver og da også unge koner. Endret 29. november 2023 av Samfunnsdebatt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 30. november 2023 #2089 Del Skrevet 30. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (19 timer siden): Svært mange som gifter seg vet ikke om alle økonomiske konsekvensene, og vet heller ikke om hvor lite av feil som skal til for at en ektepakt vil bli kjent ugyldig. Jeg vil si refleksjoner om parene er en relevant del av diskusjonen om Team Ingebrigtsen. Vi ser jo parene deltar i dokusåpen. Og vi ser negative dynamikken mellom kjæreste og Gjert. Og vi ser uttalelser om «oss mot verden» fra ektefelle i 2023, og vi ser utskvisingen av Gjert 2023. Økonomi og økonomiske verdier er en del av de fleste familieforhold og ekteskap. Når parene gifter seg så blir (sannsynligvis) toppidrettsutøverens inntekter 100 % felleseie. Så det er en grei del å diskutere rundt. Særlig også da utskvisingen av Gjert førte også til endring av økonomiske inntekter for idrettsutøver og da også unge koner. De har i allefall kommet seg på treningsleir selv om "Det er tragikomisk hvor mye dritt det er nå. Fy søren, nå gidder jeg ikke mer" https://www.nrk.no/sport/sportsnyheter-1.14660227#1.16658978.1.16658978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 30. november 2023 #2090 Del Skrevet 30. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (På 29.11.2023 den 14.25): Svært mange som gifter seg vet ikke om alle økonomiske konsekvensene, og vet heller ikke om hvor lite av feil som skal til for at en ektepakt vil bli kjent ugyldig. Jeg vil si refleksjoner om parene er en relevant del av diskusjonen om Team Ingebrigtsen. Vi ser jo parene deltar i dokusåpen. Og vi ser negative dynamikken mellom kjæreste og Gjert. Og vi ser uttalelser om «oss mot verden» fra ektefelle i 2023, og vi ser utskvisingen av Gjert 2023. Økonomi og økonomiske verdier er en del av de fleste familieforhold og ekteskap. Når parene gifter seg så blir (sannsynligvis) toppidrettsutøverens inntekter 100 % felleseie. Så det er en grei del å diskutere rundt. Særlig også da utskvisingen av Gjert førte også til endring av økonomiske inntekter for idrettsutøver og da også unge koner. Jeg måtte spørre en jeg kjenner med mer kompetanse, og det kan avtales fullstendig særeie i en ektepakt. Antar det er privat informasjon vi ikke får vite. Sitat Fullstendig særeie – separat økonomi – jf ekteskapsloven § 42 første ledd: Ektefeller med felleseie har felles økonomi. Man kan imidlertid avtale fullstendig særeie i en ektepakt. Hver ektefelle beholder i så fall alle egne inntekter og egne eiendeler og gjeld ved et samlivsbrudd. Det bør skrives i ektepakten hvem som eier de viktigste gjenstandene, og hvilken eierbrøk man har, fordi ektefellene kan være uenige om hvem som eier hva og fordi det er vanskelig for arvingene å vite hvilke gjenstander avdøde eide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. desember 2023 #2091 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (På 29.11.2023 den 7.16): Hennes liv, hennes valg. Nå er de giftet og hun går ikke tomhendt ut av ekteskapet, at hun ofrer mye for hans karriere er beviselig og dermed skal hun også ha sin del av kaka v skilsmisse. Dessuten out of point Hva er det hun ofrer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2092 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) Bibbi_ skrev (16 minutter siden): Hva er det hun ofrer Kall det hva du vil. Hun lar være/utsetter å skaffe seg utdannelse slik at hun kan være tilstede på hans stevner osv. Hun har selv uttalt at hun må legge noen av sine ønsker og ting på vent så J kan holde på med toppidrett, ikke noe uvanlig i det. Hun vil ha flere barn men kunn 1 så lenge ham holder på m toppidrett fordi hun må ta mesteparten av ansvaret, Liva til H har uttalt at det blirbikke mer enn 2 så lenge H er toppidrettsutøver osv osv osv. E og J snakker om dette på Lindmo, slik er det for alle som er m toppidrettsutøvere osv. Ikke noe spekulativt. Utrolig merkelig at du spørre egentlig, tipper (håper) du er veldig ung ellers bør du sette deg inn i hva et normalt liv er Endret 1. desember 2023 av eeqaz 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2093 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) Samfunnsdebatt skrev (På 29.11.2023 den 9.15): https://www.nrk.no/rogaland/politiet-fortsetter-ingebrigtsen-etterforskning---alle-de-fornaermede-avhort-1.16655595 lang artikkel Ser ut som Martin som også har status som fornærmet fortsatt fastholder sin uttalelse i media om ingen vold. Og Elden opplyser politet må avhøre de som lagde nrk dokumentaren team Ingebrigtsen da de var der så mye i årene. Og at det er denne advokaten som gikk ut i media om anmeldelse, som leverte anmeldelse for et av barna. https://www.vg.no/sport/friidrett/i/4opova/friidrett-team-ingebrigtsen-skaperne-fikk-advarsel-i-januar-2021 brødrene skrev at for 2 år siden skjedde det noe som gjorde at det ble fullt brudd, og nrk fikk epost av et familiemedlem for 2 år siden, dvs de har visst om "noe" lenge og allikevel valgt å sende team ingebrigtsen, "forfølge " brødrene vs gjert, narve konflikter i media osv. Bamsegutt, Ingebrigtsen ..trenger mulig litt mer opplæring i etikk den statskanalen. Jeg tror det er samme person som sendte e-post som har anmeldt, det er en i familien som har et særdeles dårlig syn på Gjert, eller muligens bare mer behov for å si fra, litt merkelig at eposten kom i løpet av siste sesong, virker som om noe har eskalert i løpet av de fem årene med TV team eller eskalert med suksess, lett å tenke at det er noen som har kommet inn i familien og som ser ting utenifra som påvirker, men det trenger jo ikke være slik. Sitatet er mer voksent enn hva Ingrid (sluttet m friidrett nov 2021) ville skrevet, tror jeg: filming og fremstilling går på "deres samvittighet og risiko" Filip flyttet til Oslo i 2018, Jakob i 2019 (grunnet for liten plass i forh. til hans skomani iflg EH til VG) H flyttet ut av hybel før G (alle har bodd der fra ung alder, akkurat det synes jeg er merkelig, jeg hadde aldri fått lov til å bli samboer med en samtidig som jeg gikk å V.S og hvis det var helvete hjemme ville jeg heller ikke hatt lyst til å ta med en kjæreste hjem). H. uttalte i mars 2022 at han ville lappe sammen forholdet til faren, men drøyt 1 år senere (når de hverken bor el trener sammen) er da full "oppvask". Det er så lite som er opplagt i en timeline her.. men ingenting er opplagt i saken, garantert noe, ingen røyk uten ild osv. men tja ja greier ikke ta noe standpkt ut i fra det som kan leses i media Endret 1. desember 2023 av eeqaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 1. desember 2023 #2094 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (12 minutter siden): https://www.vg.no/sport/friidrett/i/4opova/friidrett-team-ingebrigtsen-skaperne-fikk-advarsel-i-januar-2021 brødrene skrev at for 2 år siden skjedde det noe som gjorde at det ble fullt brudd, og nrk fikk epost av et familiemedlem for 2 år siden, dvs de har viist om "noe" lenge og allikevl vallgt å sende team ingebrigtsen, "forfølge " brødrene vs gjert, narve konflikter i media osv. Bamsegutt, Ingebrigtsen ..trenger mulig litt mer oppløring i etikk den statskanalen Det var produksjonsselskapet som fikk eposten. Denne skal ikke ha blitt videresendt NRK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2095 Del Skrevet 1. desember 2023 anonym 4545 skrev (6 minutter siden): Det var produksjonsselskapet som fikk eposten. Denne skal ikke ha blitt videresendt NRK. På spørsmål om NRK ble gjort kjent med e-posten, svarer Amundsen følgende: – Vi kommuniserte med NRK rundt dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. desember 2023 #2096 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) eeqaz skrev (42 minutter siden): https://www.vg.no/sport/friidrett/i/4opova/friidrett-team-ingebrigtsen-skaperne-fikk-advarsel-i-januar-2021 brødrene skrev at for 2 år siden skjedde det noe som gjorde at det ble fullt brudd, og nrk fikk epost av et familiemedlem for 2 år siden, dvs de har visst om "noe" lenge og allikevel valgt å sende team ingebrigtsen, "forfølge " brødrene vs gjert, narve konflikter i media osv. Bamsegutt, Ingebrigtsen ..trenger mulig litt mer opplæring i etikk den statskanalen. Jeg tror det er samme person som sendte e-post som har anmeldt, det er en i familien som har et særdeles dårlig syn på Gjert, eller muligens bare mer behov for å si fra, litt merkelig at eposten kom i løpet av siste sesong, virker som om noe har eskalert i løpet av de fem årene med TV team eller eskalert med suksess, lett å tenke at det er noen som har kommet inn i familien og som ser ting utenifra som påvirker, men det trenger jo ikke være slik. Filip flyttet til Oslo i 2018, Jakob i 2019 (grunnet for liten plass i forh. til hans skomani iflg EH til VG) H flyttet ut av hybel før G (alle har bodd der fra ung alder, akkurat det synes jeg er merkelig, jeg hadde aldri fått lov til å bli samboer med en samtidig som jeg gikk å V.S) og hvis det var helvete hjemme ville jeg ikke hatt lyst til å ta med en kjæreste hjem). Synes ingenting er opplagt i saken er, garantert noe, ingen røyk uten ild osv. men tja ja greier ikke ta noe standpkt ut i fra det som kan leses i media Interessante perspektiver. Lurer også på om familiemedlem kan bety partnere, eller hvem det kan være. - Ser jo tydelig i serien at det er ei som misliker Gjert der hvor han prøver å få henne unna mens hun er forkjølet og på besøk i hjemmet til toppidrettsutøverne. - Tenåringer kan jo også være kranglete og konfliktskapende. Det samme med voksne barn som har høy følelse av berettigelse og hevder seg når de får nye lojalitetspersoner som kjæreste de velger først. Og ikke en tvil om at en familie med far som trener og barna som utøvere i norges- og verdenselitenivå må gi en annen belastning på familiedynamikk enn vanlige familier. Lurer på om det har vært noe vold inne i bildet. Eller om det bare er en forbannet frue og sønner som gikk på tvers mot og kranglet heftig med en trenerfar som var vant med å bestemme i en setting hvor ytelsen måtte holdes oppe pga medaljepresset. Og de ble så forbannet at de ville bare bli kvitt han helt da de var blitt selvgående selv og ikke trengte han lengre. (Presset på å skulle bli best, ser vi jo tydelig i serien at kun kommer fra sønnene selv.) Og forbannelsen de fikk enda sterkere da han trente andre utøvere som endte opp med å slå løperekordene deres. Rart at det skrives som det gjør: I e-posten fra familiemedlemmet i 2021, advares det om at bildet som tegnes av Gjert Ingebrigtsen spesielt og familielivet generelt i TV-serien er «så helt hinsides fra sannheten som det går an å komme». Avsenderen begrunner e-posten med at det foregår ting i familien «som ikke er bra». Videre skriver vedkommende at «dere skal tenke dere grundig om hvordan dere fremviser Gjert spesielt». Brevet avsluttes med at produksjonsselskapet nå er advart – og at filming og fremstilling går på «deres samvittighet og risiko». Endret 1. desember 2023 av Samfunnsdebatt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2097 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) Hvem snakker slik ? Hinsides er ikke et uttrykk jeg bruker, min mor med annen dialekt bruker det ofte, har det med dialekt, årgang, å sette "deres" foran samvittighet og risiko er heller ikke naturlig for meg; samvittigheten deres ville nok jeg skrevet, og en setning med 3 "deres" pleier jeg å unngå og heller bruke andre ord..ikke skrevet av en norsklærer haha "så helt hinsides fra sannheten som det går an å komme" «dere skal tenke dere grundig om hvordan dere fremviser Gjert spesielt» «deres samvittighet og risiko» (at filming og fremstilling går på) «som ikke er bra» e-post-innboks 20. januar 2021 Endret 1. desember 2023 av eeqaz 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2098 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) eeqaz skrev (3 minutter siden): Hvem snakker slik ? Hinsides er ikke et uttrykk jeg bruker, min mor med annen dialekt bruker det ofte, har det med dialekt, årgang, å sette "deres" foran samvittighet og risiko er heller ikke naturlig for meg; samvittigheten deres ville nok jeg skrevet, og en stening med 3 "deres" slik pleier jeg å unngå og heller bruke andre ord..ikke skrevet av en norsklærer haha "så helt hinsides fra sannheten som det går an å komme" «dere skal tenke dere grundig om hvordan dere fremviser Gjert spesielt» «deres samvittighet og risiko» (at filming og fremstilling går på) «som ikke er bra» e-post-innboks 20. januar 2021 bodde noen år i Bergen for lenge siden, det er akkurat som om jeg føler noe av dette klinger bedre på bergensk enn stavangersk eller østlandsk Endret 1. desember 2023 av eeqaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. desember 2023 #2099 Del Skrevet 1. desember 2023 eeqaz skrev (2 minutter siden): Hvem snakker slik ? Hinsides er ikke et uttrykk jeg bruker, min mor med annen dialekt bruker det ofte, har det med dialekt, årgang, å sette "deres" foran samvittighet og risiko er heller ikke naturlig for meg; samvittigheten deres ville nok jeg skrevet, og en stening med 3 "deres" slik pleier jeg å unngå og heller bruke andre ord..ikke skrevet av en norsklærer haha "så helt hinsides fra sannheten som det går an å komme" «dere skal tenke dere grundig om hvordan dere fremviser Gjert spesielt» «deres samvittighet og risiko» (at filming og fremstilling går på) «som ikke er bra» e-post-innboks 20. januar 2021 Virker veldig som det er noen som har det i seg å skulle diktere andre mennesker. Veldig rart å sette opp slik truende setning: «Deres samvittighet og risiko» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 1. desember 2023 #2100 Del Skrevet 1. desember 2023 Samfunnsdebatt skrev (1 minutt siden): Virker veldig som det er noen som har det i seg å skulle diktere andre mennesker. Veldig rart å sette opp slik truende setning: «Deres samvittighet og risiko» jeg får litt "us against the world" bergensk vibber over dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå