Carabilla Skrevet 26. november 2023 #2061 Del Skrevet 26. november 2023 (endret) Hun kunne fint klart å ta seg en utdanning selv om Jacob fortsatt satser på toppidrett. Liva har klart det og er nå igang med master med to unger å ta seg av i tillegg. Elisabeth er bare lat og koser seg med å kun ha det behagelig med jacob sine penger, styre med interiør og bestemme detaljer i husbygging osv...får håpe ekteskapet holder, ellers har hun ingenting å falle tilbake på. Endret 26. november 2023 av Carabilla 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 26. november 2023 #2062 Del Skrevet 26. november 2023 Tror Elisabeth bare har pause fra lærerstudiet for å være mer med Jakob på reiser og konkurranser? Hun hoppet jo av studiet sommeren etter bruddet med Gjert mener jeg. Men det var hvor lenge en kan pause da… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 26. november 2023 #2063 Del Skrevet 26. november 2023 Herregud, de er unge, de kan da lett studere sammen eller hver for seg senere, når Jakob legger opp. Kjenner mange som har studert i 30 og 40 årene. , 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 27. november 2023 #2064 Del Skrevet 27. november 2023 Vendetta skrev (På 26.11.2023 den 1.05): Kan noen oppklare hva brødrene har gjort, helt konkret, som tyder på bøllete fremtreden? Og hva skjedde for to år siden? Spør fordi jeg ikke har fått det med meg, bare lest bruddstykker i tråden. Jeg synes løpebrødrene fremstår som gode personer i tvserien og ellers i det jeg har sett av intervjuer. Er ikke i tvil om at de har hatt det tøft til tider pga trenerfar og spesiell familiedynamikk. Kjente det stakk i hjertet da (tror det var filip) snakket om at han/de kunne kjenne på et press fra ung alder om å prestere fordi foreldrene brukte så mye tid og energi på dem. Jeg ønsker hele familien alt godt og håper de finner veien ut av alt det vonde familiedramaet. Nevnt her i tråden gjaldt bøllete oppførsel det som friidrettsforbundet reagerte på angående Henriks oppførsel på en samling i utlandet mot Narve GN. Eksakt hva som skjedde for 2 år siden er bare spekulasjoner fra andre enn de som var tilstede, det skal angivelig (iflg løperbrødre) vært en hendelse for 2 år siden som var utløsende årsak til brudd med trenefar. Nå er alle voksne, har brutt med ikke bare "trenerfar" men også far og trenger ikke kjenne på press fra han angående prestasjoner lengre. For eksempel Filip, som har underprestert lenge, kan legge opp om han vil og finne på noe bedre å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 27. november 2023 #2065 Del Skrevet 27. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (På 25.11.2023 den 23.56): En ung kvinne uten utdanning og jobb. Som lever på pengene til ungdomskjæresten sin. Med forbehold om at du kan ha mer innsyn i hhv hennes og ekteparets økonomi enn jeg har, ser det ut til at aksjeselskapet hennes gjorde det bra nok i fjor til at hun kunne klart seg godt på den inntekten hvis hun måtte. Så er hun jo åpenbart ressurssterk nok til å organisere en god del rundt Jakob også, slik at han kan konsentrere seg mest mulig om jobben sin. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 28. november 2023 #2066 Del Skrevet 28. november 2023 https://www.vg.no/sport/i/GM7kO9/politiet-om-gjert-ingebrigtsen-saken-alle-barna-har-status-som-fornaermet lite informasjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 28. november 2023 #2067 Del Skrevet 28. november 2023 On 11/26/2023 at 6:43 PM, Carabilla said: Hun kunne fint klart å ta seg en utdanning selv om Jacob fortsatt satser på toppidrett. Liva har klart det og er nå igang med master med to unger å ta seg av i tillegg. Elisabeth er bare lat og koser seg med å kun ha det behagelig med jacob sine penger, styre med interiør og bestemme detaljer i husbygging osv...får håpe ekteskapet holder, ellers har hun ingenting å falle tilbake på. Hun tjener vel egne penger på annonseinnlegg på Instagram? Vil tro hun velger å støtte Jakob og ha fleksibilitet til å være med på mesterskap, kanskje spesielt nå som de står i en tøff situasjon privat. Og hvis hun ikke er helt sikker på hva hun vil studere er det jo like greit å vente. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. november 2023 #2068 Del Skrevet 28. november 2023 velociraptor skrev (På 27.11.2023 den 0.18): Herregud, de er unge, de kan da lett studere sammen eller hver for seg senere, når Jakob legger opp. Kjenner mange som har studert i 30 og 40 årene. , Ufornuftig og ugjennomtenkt. HUn skulle definitivt vært irettesatt, at hun baserer sin fremtid på hans karriere er fullstendig hodemist. Vi snakker her om to ungdomskjærester som har forhastet seg med absolutt alt og i dag sjokkerende nok er gift. Finnes absolutt ingen garantier for at dette forholdet varer, mange tilsvarende forhold gjør det ikke. At hun baserer seg på han og legger egen utdanning på hylla eller setter den på vent, det viser bare hvor ufornuftig hun er. Synes hun/de tar mange umodne beslutninger, noen må snarest irettesette henne og sette skapet på plass, forhåpentligvis nå frem med mer gjennomtenkte løsninger som kanskje kan få henne til å korrigere hva hun gjør. Hun kan ikke basere sin fremtid på at de to skal være sammen resten av livet og hans inntekt, at han skal klare seg er jeg ikke bekymret for da han nær er sikret å gjøre det. Hun derimot, ryker dette forholdet så klart hun sitter igjen med sorteper etter å ha vaset slik hun gjør nå. Innser hun ikke det selv, da må andre ta affære og gå inn og få henne til å innse det. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 28. november 2023 #2069 Del Skrevet 28. november 2023 tvertimot skrev (37 minutter siden): Ufornuftig og ugjennomtenkt. HUn skulle definitivt vært irettesatt, at hun baserer sin fremtid på hans karriere er fullstendig hodemist. Vi snakker her om to ungdomskjærester som har forhastet seg med absolutt alt og i dag sjokkerende nok er gift. Finnes absolutt ingen garantier for at dette forholdet varer, mange tilsvarende forhold gjør det ikke. At hun baserer seg på han og legger egen utdanning på hylla eller setter den på vent, det viser bare hvor ufornuftig hun er. Synes hun/de tar mange umodne beslutninger, noen må snarest irettesette henne og sette skapet på plass, forhåpentligvis nå frem med mer gjennomtenkte løsninger som kanskje kan få henne til å korrigere hva hun gjør. Hun kan ikke basere sin fremtid på at de to skal være sammen resten av livet og hans inntekt, at han skal klare seg er jeg ikke bekymret for da han nær er sikret å gjøre det. Hun derimot, ryker dette forholdet så klart hun sitter igjen med sorteper etter å ha vaset slik hun gjør nå. Innser hun ikke det selv, da må andre ta affære og gå inn og få henne til å innse det. Helt uenig i premisset. Det er null stress om hun begynner å studere etter en hypotetisk skilsmisse når hun er 35. Tipper 1/3 jeg kjenner har byttet yrke, student på nytt, omskolert seg i voksen alder uansett. Kan like gjerne si det er meningsløst å kaste bort flere hundre tusen på å studere når man er i begynnelsen av 20-årene og ikke aner hvordan man vil ønske å leve når man er 40. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 28. november 2023 #2070 Del Skrevet 28. november 2023 Man blir ofte ikke god uten litt ‘press’. Se på Elon Musk, han ble banket gul og blå, og skulle vise verden at han dugde.. ((han kuttet kontakten til faren til slutt) - Se filmen ‘Shine’: vidunderbarn som ble banket av faren for å bli god på piano, sønnen ble god, men fikk sammenbrudd. Og faren sa aldri unnskyld. Synd det har blitt sånn. Faren burde jo fått hjelp til å se saken med andres øyne. Da kunne han kanskje bedt om tilgivelse for at han hadde skadet de.Og sønnene kunne prøve å se saken med hans bakgrunn og historie. Noen ‘dissosierer’ også, og får slags blackout mht husken, fordi hjernen vet han har gått langt over streken. (for øvrig ‘banket’ faren min oss litt. Etter hans død så ser jeg det som at det kom av traumer/PTSD etter å ha vært krigsfange, han snakket aldri om grusomhetene. Men, når ting ble vanskelig å løse med ord, så ble det heller fysisk. Det er MANGE sånne historier) Jeg håper de kan finne tilbake, og at faren ser bjelken i øyet sitt og blir mer ydmyk. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 28. november 2023 #2071 Del Skrevet 28. november 2023 tvertimot skrev (47 minutter siden): Ufornuftig og ugjennomtenkt. HUn skulle definitivt vært irettesatt, at hun baserer sin fremtid på hans karriere er fullstendig hodemist. Vi snakker her om to ungdomskjærester som har forhastet seg med absolutt alt og i dag sjokkerende nok er gift. Finnes absolutt ingen garantier for at dette forholdet varer, mange tilsvarende forhold gjør det ikke. At hun baserer seg på han og legger egen utdanning på hylla eller setter den på vent, det viser bare hvor ufornuftig hun er. Synes hun/de tar mange umodne beslutninger, noen må snarest irettesette henne og sette skapet på plass, forhåpentligvis nå frem med mer gjennomtenkte løsninger som kanskje kan få henne til å korrigere hva hun gjør. Hun kan ikke basere sin fremtid på at de to skal være sammen resten av livet og hans inntekt, at han skal klare seg er jeg ikke bekymret for da han nær er sikret å gjøre det. Hun derimot, ryker dette forholdet så klart hun sitter igjen med sorteper etter å ha vaset slik hun gjør nå. Innser hun ikke det selv, da må andre ta affære og gå inn og få henne til å innse det. Hun jobber jo selv med sosiale medier og driver et selskap som hadde 800k i driftsinntekter i fjor. Hun står som driver og eier 100% av aksjene alene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. november 2023 #2072 Del Skrevet 28. november 2023 KaBom skrev (2 minutter siden): Hun jobber jo selv med sosiale medier og driver et selskap som hadde 800k i driftsinntekter i fjor. Hun står som driver og eier 100% av aksjene alene. Hun lever som du sier i skyggen av sin mann, hun hadde hatt ytterst lite å hente om hun ikke var i den situasjonen, i alle fall er det ikke noe hun kan basere fremtiden på. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 28. november 2023 #2073 Del Skrevet 28. november 2023 tvertimot skrev (Akkurat nå): Hun lever som du sier i skyggen av sin mann, hun hadde hatt ytterst lite å hente om hun ikke var i den situasjonen, i alle fall er det ikke noe hun kan basere fremtiden på. Altså hun er 23 år, har god inntekt, erfaringer med profesjonelle samarbeid, er medeier i flere boliger, ingen barn. Jeg hadde ingenting av det da jeg var 23 år. Studerte, jobbet litt ved siden av og eide absolutt ingen bolig. Gikk bra med meg. Hun skal nok klare seg hvis det blir slutt. 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. november 2023 #2074 Del Skrevet 28. november 2023 KaBom skrev (25 minutter siden): Altså hun er 23 år, har god inntekt, erfaringer med profesjonelle samarbeid, er medeier i flere boliger, ingen barn. Jeg hadde ingenting av det da jeg var 23 år. Studerte, jobbet litt ved siden av og eide absolutt ingen bolig. Gikk bra med meg. Hun skal nok klare seg hvis det blir slutt. Ingen grunn til at du eller andre skal føle dere mindre suksessrike enn henne, hun er ikke der hun er eller eier det hun eier fordi hun er så fortreffelig og flink sammenlignet med andre. Klart at lever man i skyggen av en med Jakob sin karriere så åpner det seg muligheter for henne som ikke andre har. HUn er like fult helt uansvarlig og baserer sin fremtid på han, noe som er fullstendig toskete og noe foreldrene eller andre burde irettesette henne for, få henne til å forstå at hun kan ikke basere fremtiden sin på det. Alt i alt har hun bare vært heldig med hvem hun fikk som partner, slik er litt tilfeldig og i mine øyne er det riktigere å beundre noen som tar bedre valg enn henne, at hun bortprioriterer utdannelse er rett og slett umodent og feil. Huske at ungdomskjærester ikke har de beste odds, og dette forholdet har gått forhastet frem og det i seg selv er et dårlig tegn som viser at beslutninger ikke er tuftet på fornuft. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 28. november 2023 #2075 Del Skrevet 28. november 2023 Tråden er ryddet for krenkelser og svar til dette. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 28. november 2023 #2076 Del Skrevet 28. november 2023 tvertimot skrev (2 minutter siden): Ingen grunn til at du eller andre skal føle dere mindre suksessrike enn henne, hun er ikke der hun er eller eier det hun eier fordi hun er så fortreffelig og flink sammenlignet med andre. Klart at lever man i skyggen av en med Jakob sin karriere så åpner det seg muligheter for henne som ikke andre har. HUn er like fult helt uansvarlig og baserer sin fremtid på han, noe som er fullstendig toskete og noe foreldrene eller andre burde irettesette henne for, få henne til å forstå at hun kan ikke basere fremtiden sin på det. Alt i alt har hun bare vært heldig med hvem hun fikk som partner, slik er litt tilfeldig og i mine øyne er det riktigere å beundre noen som tar bedre valg enn henne, at hun bortprioriterer utdannelse er rett og slett umodent og feil. Huske at ungdomskjærester ikke har de beste odds, og dette forholdet har gått forhastet frem og det i seg selv er et dårlig tegn som viser at beslutninger ikke er tuftet på fornuft. Skulle tro hun er et barn slikt du skriver… «irettesette»… Hun er voksen og gjør som hun vil. Tipper dette vil gå helt fint, enten de forblir gift eller ei. Jeg studerte selv i alder av 40 og det gikk strålende! Og om hun ender med å ikke gjøre ferdig utdannelsen, vel da er hun ikke den eneste som lever godt som influencer eller på mannens penger… Er du kanskje litt misunnelig?🤪 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. november 2023 #2077 Del Skrevet 28. november 2023 Frøken Ludvig skrev (25 minutter siden): Skulle tro hun er et barn slikt du skriver… «irettesette»… Hun er voksen og gjør som hun vil. Tipper dette vil gå helt fint, enten de forblir gift eller ei. Jeg studerte selv i alder av 40 og det gikk strålende! Og om hun ender med å ikke gjøre ferdig utdannelsen, vel da er hun ikke den eneste som lever godt som influencer eller på mannens penger… Er du kanskje litt misunnelig?🤪 Voksen og voksen, jeg ser henne ikke som det. Synes hun bygger et luftslott nå, og klart det kan gå greit så lenge hun er sammen med en som drar inn mye penger. Men her snakker vi om to som har funnet hverandre veldig tidlig og har forhastet seg med alt, klart at hun må få seg forutsetninger til å skulle kunne leve og stå selvstendig på egne ben, ved å ikke ta utdannelse eller vente med det så ødelegger hun rett og slett for seg selv (luftslottet hun lever i). Det er direkte uansvarlig, og nettopp hvorfor andre som er mer moden og som ser uansvarligheten i den bobla hun er i nå, at de må si ifra til henne om hvor dumt noe slik er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 28. november 2023 #2078 Del Skrevet 28. november 2023 Det er vel slik at alle inntekter etter man er gift blir 100 % felleseie? 50 % til hver av partene ved brudd. Av alt av inntekter, bolig og formue som er skapt i tiden de har vært gift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 29. november 2023 #2079 Del Skrevet 29. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (1 time siden): Det er vel slik at alle inntekter etter man er gift blir 100 % felleseie? 50 % til hver av partene ved brudd. Av alt av inntekter, bolig og formue som er skapt i tiden de har vært gift. Ikke rettferdig og hvordan det burde være, synes personlig det er helt feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 29. november 2023 #2080 Del Skrevet 29. november 2023 tvertimot skrev (9 timer siden): Ufornuftig og ugjennomtenkt. HUn skulle definitivt vært irettesatt, at hun baserer sin fremtid på hans karriere er fullstendig hodemist. Vi snakker her om to ungdomskjærester som har forhastet seg med absolutt alt og i dag sjokkerende nok er gift. Finnes absolutt ingen garantier for at dette forholdet varer, mange tilsvarende forhold gjør det ikke. At hun baserer seg på han og legger egen utdanning på hylla eller setter den på vent, det viser bare hvor ufornuftig hun er. Synes hun/de tar mange umodne beslutninger, noen må snarest irettesette henne og sette skapet på plass, forhåpentligvis nå frem med mer gjennomtenkte løsninger som kanskje kan få henne til å korrigere hva hun gjør. Hun kan ikke basere sin fremtid på at de to skal være sammen resten av livet og hans inntekt, at han skal klare seg er jeg ikke bekymret for da han nær er sikret å gjøre det. Hun derimot, ryker dette forholdet så klart hun sitter igjen med sorteper etter å ha vaset slik hun gjør nå. Innser hun ikke det selv, da må andre ta affære og gå inn og få henne til å innse det. Hennes liv, hennes valg. Nå er de giftet og hun går ikke tomhendt ut av ekteskapet, at hun ofrer mye for hans karriere er beviselig og dermed skal hun også ha sin del av kaka v skilsmisse. Dessuten out of point 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå