Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (30 minutter siden):

Så barn av berømte foreldre skal ikke anmelde vold for det kan gå ut over lille Ole? Er rike eller berømte barn vert mindre en fattige barn fra Drammen? Altså du kan ikke menne at dette er en fornuftig tankegang!! Tenk om det aktuelle barnet leser det du skriver her, synes du dette ingebritsen barnet skal gå rundt med dårlig samvittighet på grund av en hypotetisk Ole?

Jøss du svarer jo ALLE her inne🙈

Pippi Lotta skrev (31 minutter siden):

Så barn av berømte foreldre skal ikke anmelde vold for det kan gå ut over lille Ole? Er rike eller berømte barn vert mindre en fattige barn fra Drammen? Altså du kan ikke menne at dette er en fornuftig tankegang!! Tenk om det aktuelle barnet leser det du skriver her, synes du dette ingebritsen barnet skal gå rundt med dårlig samvittighet på grund av en hypotetisk Ole?

jøss..du svarer ivrig de fleste i denne tråden du nedover ser jeg??🙉 Høres nesten personlig ut for deg🤔 Offentlig sak, og man kan få mene hva man ønsker så lenge man ikke er ufin. Jeg er lei dette sirkuset, men har aldri sagt BARN ikke skal anmelde om mistanke om vold, men her vet vi ikke hvilken VOLD det er en gang. Hvis du ser naboen gi tenåringen sin en ørefik er du heldig om barnevernet i det hele tatt tar saken , ser du naboen skamslå tenåringen er det selvfølgelig anmeldelse. Stor forskjell der gitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Tenker likt som deg. Synes det er helt vanvittig at feks flere av nettavisene har kommentarfelt, det er helt utrolig hva voksne mennesker får seg til å skrive. Det er politiet som skal undersøke og domstolen som evt skal dømme, men det må være lov til å reagere på enkeltes uttalelser likevel. Som at denne saken ikke er verdt politiressurser når man ikke engang vet hva politiet skal undersøke videre. 

Helt enig! Pleier aldri å kommentere i sånne saker og er null interessert i sport eller kjendiser, men alt som ble skrevet om brødrene gjorde skikkelig vondt i hjerterota.

• Liker 12
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (7 minutter siden):

Nå har GI allerede fått "sparken", og det er helt greit. Han bør vel kunne få "jobbe i annen bedrift", dvs som trener for NN?

Ja ingen stopper han fra å jobbe som trener for NNi, men ledelsen "i samme bedrift" bestemmer jo fremdeles hvem som får akkreditering. Det er ikke slik at de har uendelig med akkreditering, så de må prioritere noen utvalgte trenere. Det og ikke bli prioritert først av ledelsen har ingen ting med kriminelle eller uskyldig og gjøre.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 time siden):

7 barn. 1 er mindreårig? For all ingen vet.... Tenker uansett mer på mange små hjelpesløse barn der ute som MER hadde trengt en stemme,for dette er et sirkus ut av dimisjon. Såpeopera....  

Det er heldigvis ikke vi her inne, men noen mer kompetente som skal ta stilling til det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (7 minutter siden):

Jeg tror veldig mange av oss som har opplevd vold i nære relasjoner kjenner igjen mekanismene veldig godt og forstår hva som har skjedd fortløpende. Til og med at én går ut og forsvarer. Det er for øvrig veldig vanlig at ikke alle barna i en familie blir utsatt for vold.

Ja, det er nok mange som kjenner seg godt igjen; både de som har opplevd det selv og som jobber med dette og har vært borti mange slike saker. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (15 minutter siden):

jøss..du svarer ivrig de fleste i denne tråden du nedover ser jeg??🙉 Høres nesten personlig ut for deg🤔 Offentlig sak, og man kan få mene hva man ønsker så lenge man ikke er ufin. Jeg er lei dette sirkuset, men har aldri sagt BARN ikke skal anmelde om mistanke om vold, men her vet vi ikke hvilken VOLD det er en gang. Hvis du ser naboen gi tenåringen sin en ørefik er du heldig om barnevernet i det hele tatt tar saken , ser du naboen skamslå tenåringen er det selvfølgelig anmeldelse. Stor forskjell der gitt.

Nå svarer jeg bare en gang per innlegg da 😜 så du kaster kansje litt sten i glasshus her...

Nei vi vet ikke hvilken vold det er snakk om, det har vi selfølgelig ikke noen ting med. Allikevel skriver du at denne anmeldelsen vil ha negative følger for "lile Ole i Dramen". Hva mener du egentlig med det? Synes du Igebrits barnet skal ha dårlig samvittighet over å anmelde og brukket "Ole" sine resurser? 

Jeg bør kansje slutet og svare deg, du svarer jo ikke på noe jeg skriver til deg. 

Så må jeg bare legge til en kommentar til det du skriver her: Høres nesten personlig ut for deg🤔 Høres jo ut som du antyder at jeg er en av brødrene eller noe. Jeg skriver jo ikke som anonym her, så alle som lurer på om jeg er Jacop kan jo gå tilbake og se hva jeg har skrevet tidligere. Tenk så morsomt om en av brødrene hadde startet en bruker på KG for årevis siden, latet som han var en middelaldrende kvinne og latet som han jobbet på en barneskole. Alt for å mange år senere hisse seg opp over deg som mente at politiet ikke skule prioritere en anmeldelse om vold i nære relasjoner. Altså de har vert under cover i ganske mange år i såfal. Alt for å ikke få noen fornuftig svar fra deg en gang 😀 Men jeg tror en bedre forklaring er at jeg jobber med barn (ikke løping) og derfor blir engasjert i saker som omhandler barn og kansje spesielt vold mot barn.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 27
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (38 minutter siden):

Ja ingen stopper han fra å jobbe som trener for NNi, men ledelsen "i samme bedrift" bestemmer jo fremdeles hvem som får akkreditering. Det er ikke slik at de har uendelig med akkreditering, så de må prioritere noen utvalgte trenere. Det og ikke bli prioritert først av ledelsen har ingen ting med kriminelle eller uskyldig og gjøre.

Under forutsetning av at "ledelsen" ikke hensyntar og bygger på per idag udokumentert påstander,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Samfunnsdebatt said:

Dette er vagt. Hva er «hause opp»? Beskriv heller helt konkret hva han har gjort.  

- Insisterte på akkreditering? 
- Engasjerte advokat til noe?

Er det alt? 

Hvorfor skal jeg eller noen andre gjøre arbeidet for deg? Vil du ikke lese deg opp så lar du være, du kan ikke bare forvente at andre skal ramse opp alle konkrete momenter. Det vil jo uansett ha lite å si, vi sitter jo ikke med følelsene brødrene sitter med, vi kan ikke bestemme hva som er riktig av dem å føle og gjøre. 

I etterpåklokskapens lys kan man jo si at de burde anmeldt umiddelbart, men de var vel såpass naive at de trodde Gjert ville respektere å holde avstand.  Og han gjorde jo det en stund, det første året var det lite rabalder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (8 timer siden):

Det er ikke den eldste broren, Kristoffer som uttalte at han ikke var redd faren, men det var Martin. 

Jeg syns veldig synd på Martin. Jeg har nå begynt å se serien om Team Ingebrigtsen. Det er så åpenbart at han har fått lite oppmerksomhet fra foreldrene sine i oppveksten siden han lot være å delta i løp. Det er ikke rart at han nå forsøker å bli «sett» av faren sin, omsider. 

Med en helt annen oppvekst, er det ikke så rart at han ikke har fryktet faren. Han har sluppet å bli nektet å ha kjærester på besøk pga trening. Han har sluppet raseri over at han skulle bli far. Han har sluppet å måtte ut på løpetrening mens dama hans ligger og føder. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser brukere her angriper MEG for å ikke ha lest tråden, når jeg spør om en konkret liste over hva galt Gjert hadde gjort som førte til at hans voksne sønner «måtte» lage leserinnlegg nå i 2023 med offentlige påstander om at han var voldelig under deres oppvekst. Kan dere slutte med dette tullet? Jeg har da lenge både lest og kommentert i denne tråden her. 

Det er typisk at folk velger å angripe person istedenfor å diskutere sak, når de har INGENTING konkret å si fra selve saken som kan støtte deres eget synspunkt. Påfallende at ingen kan si noe konkret galt Gjert gjorde. 

Eneste som står konkret i tråden som gjorde at 3 voksne menn anklaget sin far og trener for vold mot de som barn, ovenfor hele Norge i 2023, er fordi faren:

- klaget på akkrediteringen

- fikk seg advokat

- ble trener for deres konkurrent

Dette gjorde at de «måtte» beskylde han for å være voldelig da de var barn, for å «stå opp for sin side». 

https://www.dagbladet.no/sport/elden-reagerer-unodvendig/80411568 Elden sier også det samme i dag. Uforståelig å se grunnlaget for innlegget i 2023. 

Endret av Samfunnsdebatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (7 timer siden):

Enhver som nekter skyld for påstått(e) straffbar(e) handling(er) er å betrakte som uskyldig inntil vedkommende er dømt/ilagt forelegg, slik jeg som "ikke jurist" har forstått. I denne tråden mener jeg en del må ta dette i betraktning.

Mange som har erfaring med vold i nære relasjoner har også erfaring med at voldsutøver(e) ikke er villig til "å slippe taket". Det blir en form for ettervold, hvor resultatet er som å strø salt i åpne sår og en stadig retraumatisering. Da blir det en avveining om hvem man skal ta hensyn til, og det er ikke nødvendigvis så enkelt for de som står utenfor. Ved å ikke ta stilling i det hele tatt, kan man bli en forlenget hånd for den som har begått/begår vold. For meg så ser det ut som om forbundet har prøvd å finne en balanse hvor de har prøvd å lage en avstand mellom barn og far - som far ikke har akseptert. Det kunne forblitt der, noe som jeg tror ville vært til det beste for alle.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (4 minutter siden):

Ser brukere her angriper MEG for å ikke ha lest tråden, når jeg spør om en konkret liste over hva galt Gjert hadde gjort som førte til at hans voksne sønner «måtte» lage leserinnlegg nå i 2023 med offentlige påstander om at han var voldelig under deres oppvekst. Kan dere slutte med dette tullet? Jeg har da lenge både lest og kommentert i denne tråden her. 

Det er typisk at folk velger å angripe person istedenfor å diskutere sak, når de har INGENTING konkret å si fra selve saken som kan støtte deres eget synspunkt. Påfallende at ingen kan si noe konkret galt Gjert gjorde. 

Eneste som står konkret i tråden som gjorde at 3 voksne menn anklaget sin far og trener for vold mot de som barn, ovenfor hele Norge i 2023, er fordi faren:

- fikk seg advokat

Dette gjorde at de «måtte» beskylde han for å være voldelig da de var barn, for å «stå opp for sin side». 

Som jeg forstod det, kom det mye av all dritt som stod om dem, altså  kommentarer om hvor utakknemlige og grusomme de var. At de skulle være takknemlig mot faren. Bortskjemte drittunger. Og dette er vel de peneste kommentarene.

Altså, det er helt utrolig hva voksne mennesker kan skrive om personer de ikke kjenner. Jammen ikke rart det finnes borrelås på sko til voksne.

Da var det kanskje greit, etter 2 års stillhet fra dem, å komme med deres historie

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Samfunnsdebatt said:

- fikk seg advokat

Nei vi har nevnt flere andre faktorer men du gidder jo ikke registrere det som er mer komplekst. Det er jo ikke bare det Gjert har gjort eller ikke gjort som spiller inn, men hvordan media og publikum har håndtert det. Hadde Gjert vært sinna apekatt uten at media og publikum ga han oppmerksomhet hadde de ikke måttet gå ut med sin versjon. Men når media - og publikum - inkludert deg - stadig gnåler og graver og kritiserer en historie de ikke vet en dritt om og beskylder brødrene for det ene og det andre blir de faktisk tvunget opp i et hjørne der de til slutt måtte uttale seg om sin opplevelse av fakta for å slippe ut av hjørnet. Hvorfor i all verden du forventer en konkret punktliste fatter ikke jeg. Hvis du sliter med å forstå mennesker og følelser og reaksjonsmønstre er nok ikke denne saken noe for deg å mene noe om. 

Nå må du slutte å tulle. Det er jo bare useriøst pjatt og ingen argumenter å spore fra innleggene dine. 

Gjennom flere måneder har pressen og ryktebørsen drevet fram et massivt folkekrav om at historien bak konflikten mellom Ingebrigtsen-brødrene og faren skulle fram i lyset.

Samtidig satte Elden og Gjert i gang et mediesirkus som gjorde det tydelig at de uansett ikke ville gå stille i dørene.

Etter to års taushet følte brødrene seg til slutt tvunget til å fortelle sin historie.

Dette sier brødrenes pressetalsmann. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ingebrigtsen-brodrene-nok-na/o/5-95-1415275

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (8 timer siden):

Bare merkverdig alt skjer på 2 uker ? 3 løpe brødre anklager for vold... 1 annen voksen bror sier dette kan da ikke stemme, mens en annen anmelder.... Bare litt vel mye🙈

Noen ganger så er det den berømte dråpen. Kanskje det er så enkelt. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (9 timer siden):

Bare merkverdig alt skjer på 2 uker ? 3 løpe brødre anklager for vold... 1 annen voksen bror sier dette kan da ikke stemme, mens en annen anmelder.... Bare litt vel mye🙈

Han skrev ikke at det ikke kan stemme. Han skrev bare at han selv aldri har fryktet Gjert.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
richbitch skrev (8 timer siden):

Ser der skrives her at det er et annet familiemedlem enn de tre brødrene som har anmeldt saken. Hvordan vet vi det?

Les tråden? Det ligger link til artikkel om at advokat bekrefter at det er et annet familiemedlem.

.

M.H85 skrev (8 timer siden):

Så ørefiker er i følge deg ikke vold og ikke noe man skal anmelde eller ta tak i…?

Under forutsetning av at "ledelsen" ikke hensyntar og bygger på per idag udokumentert påstander,

Vi vet vel fint lite om hva som er udokumentert, det eneste er at ikke noe er dokumentert i media.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du mener med dette. Ledelsen i alle firmaer og organisasjoner jobber med å lede.... Om jeg får beskjed av skolens ledelse om at jeg skal bytte klasse, så må jeg gjøre det. Det hjelper ingen ting å krangle fordi ledelsen ikke "hensyntar" eller påpeke at det ikke finnes noen dom. Det er ikke vanlig og kreve en politieterforskning for å akseptere ledelsens avgjørelse. Tvert om vitner det om en ganske slitsom medarbeider. Ledelsen har blant annet ansvar for et noenlunde greit arbeidsmiljø, blir konflikt nivået for stort har de da ansvaret for dempe konflikten, gjerne med å omplasere en eller begge parter. La meg fortelle deg at dette skjer på skoler også, men jeg har aldri hørt om en lærer som krever politi etterforskning for å "dokumentere" at det er en konflikt som går ut over arbeidsmiljø eller prestasjoner. Man trenger et levelig arbeidsmiljø i dag uansett hva som er dokumentert eller ikke. 

Så skader det jo ikke å være klar over at ledelsen ofte har mer informasjon en det du en helt tilfeldig person har. Det at Gjert sine ledere ikke forteller deg om alle detaljer, betyr ikke at de ikke vet noe. Det betyr bare at de er bittelitt profesjonele. Jeg hadde ikke blitt mye glad om rektor gikk rundt på bygda og sladret om personalsaker heller....

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (4 minutter siden):

Det er ett annet familiemedlem som har anmeldt.

Brødrene har så langt det latt seg gjøre unngått dette i media, det er Elden og Gjert som har vært pådrivere der. Da så ikke brødrene annen utvei en å komme med ett lite drypp i media.

Har man / hatt familiemedlem / kjæreste som er psykopat så skjønner man problemstillingen veldig lett!

Det er ett helvete å gå igjennom livet med slike personer, og problemet er at de ofte gjør/ sier ting som ikke kan bevises lett. Så snur de situasjonen og gjør offeret til den skyldige.

Vet du at det er et annet familiemedlem en de 3 løpebrødrene som har anmeldt ? Det er uansett mange muligheter enn å ta private saker i media, Gjert og Nordås gikk til Elden av sportslige årsaker, ikke familiære.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...