Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2023 #1581 Del Skrevet 26. oktober 2023 M.H85 skrev (4 minutter siden): Du får mene hva du vil. Jeg bestemmer heldigvis også selv hva jeg måtte mene. Så fint du tenker dette sirkuset er flotte greier for hele Norge å delta i🤢 Haha dette må være tidenes strå man på KG. Altså jeg ber deg ikke klandre (sansynlivis) mindreårig barn for å kontakte politiet, så later du som jeg har skrevet noe som helst om at "hele Norge deltar". Altså selv om du lager en strå man så må du jo skrive noe som henger bite litt sammen med det du svarer på... 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 26. oktober 2023 #1582 Del Skrevet 26. oktober 2023 totti_1 skrev (2 minutter siden): Elden: "Det er ikke vold i tradisjonell forstand" Tror ikke det blir det beste forsvaret 😅 Uheldig uttalelse på mange måter. Hvor står dette? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 26. oktober 2023 #1583 Del Skrevet 26. oktober 2023 Vintermåne skrev (3 minutter siden): nå er det ikke sånn at det er ENTEN denne saken ELLER noen andres sak …… det at noen offentlig velger å stå opp mot vold i nære relasjoner/ «oppdragervold» vil antagelig gavne «de små hjelpeløse barna» der ute mer enn at det fratar dem noe…. Tviler på det du🙈 Kjent familie = mye oppmerksomhet. Tror neppe dette hjelper på resursene for lille Ole fra Drammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2023 #1584 Del Skrevet 26. oktober 2023 FreezeandFawn skrev (5 minutter siden): Det er ikke den eldste broren, Kristoffer som uttalte at han ikke var redd faren, men det var Martin. Oki beklager vanskelig og holde styr på alle, men Martin er vel også voksen? Så da vet vi fremdeles at det er tre aktuelle barn. En myndig og to mindreårige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2023 #1585 Del Skrevet 26. oktober 2023 M.H85 skrev (1 minutt siden): Tviler på det du🙈 Kjent familie = mye oppmerksomhet. Tror neppe dette hjelper på resursene for lille Ole fra Drammen... Så barn av berømte foreldre skal ikke anmelde vold for det kan gå ut over lille Ole? Er rike eller berømte barn vert mindre en fattige barn fra Drammen? Altså du kan ikke menne at dette er en fornuftig tankegang!! Tenk om det aktuelle barnet leser det du skriver her, synes du dette ingebritsen barnet skal gå rundt med dårlig samvittighet på grund av en hypotetisk Ole? 21 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 26. oktober 2023 #1586 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): Uheldig uttalelse på mange måter. Hvor står dette? Bare google ordene og Elden. Det kan være Elden refererte til påstandene og ikke hva Gjert selv har inrømmet. Det er viktig å huske... Jeg tenker uansett at det er rart om Gjert ikke innrømmer noe, om 5 vitner (eldstebroren også) sier han lyver. Da er Gjert mellom barken og veden. Enten innrømme "ikke vold i tradisjonell forstand" eller benekte alt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 26. oktober 2023 #1587 Del Skrevet 26. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Oki beklager vanskelig og holde styr på alle, men Martin er vel også voksen? Så da vet vi fremdeles at det er tre aktuelle barn. En myndig og to mindreårige. Ja, det stemmer. Martin er mellom Filip og Jakob i alder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2023 #1588 Del Skrevet 26. oktober 2023 totti_1 skrev (1 minutt siden): Bare google ordene og Elden. Det kan være Elden refererte til påstandene og ikke hva Gjert selv har inrømmet. Det er viktig å huske... Jeg tenker uansett at det er rart om Gjert ikke innrømmer noe, om 5 vitner (eldstebroren også) sier han lyver. Da er Gjert mellom barken og veden. Enten innrømme "ikke vold i tradisjonell forstand" eller benekte alt. Men i påstanden er det jo ikke spesifisert hvordan volden har foregått..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 26. oktober 2023 #1589 Del Skrevet 26. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Så barn av berømte foreldre skal ikke anmelde vold for det kan gå ut over lille Ole? Er rike eller berømte barn vert mindre en fattige barn fra Drammen? Altså du kan ikke menne at dette er en fornuftig tankegang!! Tenk om det aktuelle barnet leser det du skriver her, synes du dette ingebritsen barnet skal gå rundt med dårlig samvittighet på grund av en hypotetisk Ole? Helt enig! Måten brødrene blir omtalt på facebook, at de burde klappe igjen og bare være takknemlige for at faren stilte opp som trener, synes jeg er så drøyt. Om det kommer ut at det viser seg å stemme disse anklagene, så håper jeg mange går i seg selv og ransaker egne verdier og egen samvittighet. 31 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 26. oktober 2023 #1590 Del Skrevet 26. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Men i påstanden er det jo ikke spesifisert hvordan volden har foregått..... Ovefor Gjert er det sikkert det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2023 #1591 Del Skrevet 26. oktober 2023 totti_1 skrev (Akkurat nå): Ovefor Gjert er det sikkert det? Tror du? De har vel ikke så mye kontakt. Om vi hypotetisk sier at brødrene har diktet opp en falsk volds anklage, er det ikke da rart og ringe faren og informere om detaljer i denne falsk anklagen? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 26. oktober 2023 #1592 Del Skrevet 26. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Tror du? De har vel ikke så mye kontakt. Om vi hypotetisk sier at brødrene har diktet opp en falsk volds anklage, er det ikke da rart og ringe faren og informere om detaljer i denne falsk anklagen? Friidrettsforbundet har nok gitt Elden en nøye redegjørelse tenker jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 26. oktober 2023 #1593 Del Skrevet 26. oktober 2023 Ser der skrives her at det er et annet familiemedlem enn de tre brødrene som har anmeldt saken. Hvordan vet vi det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 26. oktober 2023 #1594 Del Skrevet 26. oktober 2023 Enhver som nekter skyld for påstått(e) straffbar(e) handling(er) er å betrakte som uskyldig inntil vedkommende er dømt/ilagt forelegg, slik jeg som "ikke jurist" har forstått. I denne tråden mener jeg en del må ta dette i betraktning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2023 #1595 Del Skrevet 26. oktober 2023 FreezeandFawn skrev (5 minutter siden): Helt enig! Måten brødrene blir omtalt på facebook, at de burde klappe igjen og bare være takknemlige for at faren stilte opp som trener, synes jeg er så drøyt. Om det kommer ut at det viser seg å stemme disse anklagene, så håper jeg mange går i seg selv og ransaker egne verdier og egen samvittighet. Ja! Helle saken er tragisk, jeg føler egentlig ikke jeg burde skrive her en gang fordi det burde jo egentlig bare være en privat sak. Men så blir jeg så provosert over måten folk snakker om brødrene og barna på at jeg greier ikke la være. 10 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 26. oktober 2023 #1596 Del Skrevet 26. oktober 2023 (endret) richbitch skrev (4 minutter siden): Ser der skrives her at det er et annet familiemedlem enn de tre brødrene som har anmeldt saken. Hvordan vet vi det? Mette Yvonne Larsen, som er advokat for løpebrødrene og andre familiemedlemmer, har bekreftet dette til Nettavisen. Lenke finner du på en to-tre sider tilbake. Endret 26. oktober 2023 av FreezeandFawn 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2023 #1597 Del Skrevet 26. oktober 2023 anonym 4545 skrev (Akkurat nå): Enhver som nekter skyld for påstått(e) straffbar(e) handling(er) er å betrakte som uskyldig inntil vedkommende er dømt/ilagt forelegg, slik jeg som "ikke jurist" har forstått. I denne tråden mener jeg en del må ta dette i betraktning. Man kan få sparken uten å ha begått straffbare handlinger. Man kan bli nedprioritert på jobb uten og ha begått straffbare handlinger. Man kan få andre forhold eller forutsetninger for å utføre jobben sinn uten og ha begått noen straffbare handlinger. Kansje du skulle ta dette i betraktning? Brødrene har ikke anmelde Gjert for noen ting. De har bare bet om et trygt arbeidsmiljø som ikke skaper redsel hos de. 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 26. oktober 2023 #1598 Del Skrevet 26. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Man kan få sparken uten å ha begått straffbare handlinger. Man kan bli nedprioritert på jobb uten og ha begått straffbare handlinger. Man kan få andre forhold eller forutsetninger for å utføre jobben sinn uten og ha begått noen straffbare handlinger. Kansje du skulle ta dette i betraktning? Brødrene har ikke anmelde Gjert for noen ting. De har bare bet om et trygt arbeidsmiljø som ikke skaper redsel hos de. Nå har GI allerede fått "sparken", og det er helt greit. Han bør vel kunne få "jobbe i annen bedrift", dvs som trener for NN? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 26. oktober 2023 #1599 Del Skrevet 26. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Ja! Helle saken er tragisk, jeg føler egentlig ikke jeg burde skrive her en gang fordi det burde jo egentlig bare være en privat sak. Men så blir jeg så provosert over måten folk snakker om brødrene og barna på at jeg greier ikke la være. Tenker likt som deg. Synes det er helt vanvittig at feks flere av nettavisene har kommentarfelt, det er helt utrolig hva voksne mennesker får seg til å skrive. Det er politiet som skal undersøke og domstolen som evt skal dømme, men det må være lov til å reagere på enkeltes uttalelser likevel. Som at denne saken ikke er verdt politiressurser når man ikke engang vet hva politiet skal undersøke videre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 26. oktober 2023 #1600 Del Skrevet 26. oktober 2023 Lykkelia skrev (8 timer siden): Problemet med det du skriver er at du kaller guttene «ofre». Da har du allerede dømt Gjert for det guttene hevder at han har gjort. Hvem vet om han blir dømt, men saken er ikke så opplagt når han og kona fremdeles er gift, og en av sønnene forsvarer faren i media. Og uansett er man i en rettsstat uskyldig til det motsatte er bevist. Om Gjert burde holdt en lavere profil er en annen sak, men det er hans jobb å bestemme det, og ikke friidrettsforbundets. Slik ståa er nå forskjellsbehandler forbundet utøvere på en måte som ikke er grei. Og pga. måten friidrettsforbundet begrunnet akkrediteringsnekten, forstår jeg absolutt at Gjert kontaktet advokat. Jeg ville ikke ønsket å ha sånne beskyldninger hengende over meg i all offentlighet hvis jeg var så kjent, og mente at jeg var uskyldig. Jeg tror veldig mange av oss som har opplevd vold i nære relasjoner kjenner igjen mekanismene veldig godt og forstår hva som har skjedd fortløpende. Til og med at én går ut og forsvarer. Det er for øvrig veldig vanlig at ikke alle barna i en familie blir utsatt for vold. 29 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå