NiceOrNothing Skrevet 19. oktober 2023 #1161 Del Skrevet 19. oktober 2023 Majer skrev (4 minutter siden): Om disse tre løpebrødrene eier noe som helst medfølelse så hadde de sett at de i mange år har hatt muligheten til å få ut 99% av sitt potensiale, men at Nordås ikke var fått den samme muligheten. Hadde de hatt noe som helst empati så hadde de latt han få muligheten til å gjøre det samme. Om de ikke klarer å være i nærheten av Gjert kan de trekke seg med god samvittighet i vissheten om at de hjelper en annen. De kan være medmennesker. Du snur saken på hodet . Skal de ( ofrene ) slutte i sympati , for at en annen (pluss faren) skal fortsette? Hvis noen her skal gi seg på bakgrunn av sympati , må det være Gjert . Uansett forhistorie burde det være en fars interesse å se sønnene lykkes . With or without him. 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #1162 Del Skrevet 19. oktober 2023 Nå må dere ikke la dere lure. Det er vanlig at folk bruker en dårlig handling gjort mot dem selv til å forsvare eget maktmisbruk. Eksempeler er skogeiere i Amazonas som ødelegger regnskogen, Israel og Hamas når de plager sivile og Ingebrigtsenbrødrene når de nekter å gi Nordås fair play. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #1163 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Du snur saken på hodet . Skal de ( ofrene ) slutte i sympati , for at en annen (pluss faren) skal fortsette? Hvis noen her skal gi seg på bakgrunn av sympati , må det være Gjert . Uansett forhistorie burde det være en fars interesse å se sønnene lykkes . With or without him. Egne sønner er ikke noe mer verdt enn andre. Foreldrene mine kommer ikke til å gi meg arv siden det er mennesker som fortjener det mer. Foreldrene deres igjen gjorde det samme. Det er empati. Endret 19. oktober 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 19. oktober 2023 #1164 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) MildeMarie skrev (4 timer siden): Nå er det ikke lenger spekulasjoner. Dette er en offentlig hemmelighet i Sandnes, jodel -moderatorene har gått varme. Det er synd på Gjert som ikke skjønner hva han bør gjøre for å komme videre. At han er flink gir ham ikke «rett» til å fortsette som trener. De som har valgt å idolisere Gjert kommer nok til å finne sine grunner til å fortsette, det er altfor flaut å skifte mening. Endret 19. oktober 2023 av MildeMarie 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplekjekk Skrevet 19. oktober 2023 #1165 Del Skrevet 19. oktober 2023 4 hours ago, refill said: Tja, ingen (seriøse) aviser publiserer kronikker ukritisk . Jeg har skrevet kronikker som indirekte kan berøre barnet mitt, og da har det vært ønske med bekreftelse fra henne om at det er ok, selv om hun er myndig. Det er ikke ukritisk i og med at Gjert og Elden har kommet med tilsvar. Innholdet må brødrene stå for selv. VG ville aldri selv publisert beskyldningene i en artikkel, men i en kronikk er det annerledes. Dessuten var det jo soleklart for VG at kronikken ville skape store klikktall (= annonseinntekter). Jaja, vi får vente på injuriesøksmålene, for de kommer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 19. oktober 2023 #1166 Del Skrevet 19. oktober 2023 34 minutter siden, Jada! said: Brødrene er voksne og de må forholde seg til at andre tar valg de ikke er enige i. Narve ønsker å ha Gjert som trener og da har brødrene to valg. Det ene er å godta at Narve har Gjert som trener og at Narve har rett til å ha støtte fra sin trener under konkurranse, hvis de ikke klarer det så må de rett og slett slutte med friidrett. Men det er jo ikke en rettighet Narve har! Akkreditering er ikke en rettighet! Du kan jo like gjerne påstå det motsatte, at hvis Narve ikke klarer å godta at han ikke har rett på å ha treneren der under konkurranse, så må han rett og slett slutte. Det er jo et særdeles lite konstruktivt råd som er helt verdiløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetutta Skrevet 19. oktober 2023 #1167 Del Skrevet 19. oktober 2023 En sak har også alltid 3 sider. Min sannhet, din sannhet og den virkelige sannheten 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 19. oktober 2023 #1168 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) 4 minutter siden, Huttetutta said: En sak har også alltid 3 sider. Min sannhet, din sannhet og den virkelige sannheten Ja, det er ofte flere sider av en sak. Vi kjenner ikke til hva som er den virkelige sannheten. Det kjipe er at en familiekonflikt kommer åpenlyst ut i media. Dette burde vært ordnet uten at det var nødvendig. Endret 19. oktober 2023 av Eloise12345 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 19. oktober 2023 #1169 Del Skrevet 19. oktober 2023 Ut i fra kommentarer både her og andre steder skulle man tro Henrik dro en Tonya Harding og dengte Narve med en metallstang. Narve var uønsket ved et frokostbord, og han kjente til årsaken. Deretter måtte han kommunisere med treneren sin utenfor stadion i stedet for inne på stadion. Ingen av de tingene er ødeleggende for han, ei heller kan det måle seg mot belastning som brødrene har stått i fra sin far, mediene og selv Narve. 27 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #1170 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Siden en del her ikke evner å se sammenhenger skal jeg prøve meg på et mindre drøyt eksempel... La oss si at jeg ble slått av faren min som jobber på samme arbeidsplass som meg. Han har jobbet der i tjue år mens jeg har vært der i et par år. Jeg har ikke valgt å gå til rettsak mot han. Så har jeg en kollega som er god venn med faren min. Jeg blir forbanna, kjefter kollegaen min ut og ber sjefen min om å få de bort fra mitt åsyn. Hva tror dere skjer? Endret 19. oktober 2023 av Majer 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 19. oktober 2023 #1171 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) https://www.dagbladet.no/studio/sportsstudio/307?post=148612 Det ble et eneste rot. Kjedelig for familien. Endret 19. oktober 2023 av Eloise12345 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 19. oktober 2023 #1172 Del Skrevet 19. oktober 2023 Tradegy skrev (53 minutter siden): På en annen side; Henrik har jo to mindre søsken. Dèt kan også ha vært motivasjonen for å flytte hjem. Overblikk og en større beskyttelse for W & I. Ja, men samtidig flytter han egne barn inn i huset til en person han hevder har vært voldelig i en årrekke. En person som skaper frykt i den grad hos disse voksne mennene at de ikke greier å opptre sivilisert mot en tredjepart som kar seg trene av denne voldsmannen. Verdt å tenke over det. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jada! Skrevet 19. oktober 2023 #1173 Del Skrevet 19. oktober 2023 21 minutter siden, Albbas said: Men det er jo ikke en rettighet Narve har! Akkreditering er ikke en rettighet! Du kan jo like gjerne påstå det motsatte, at hvis Narve ikke klarer å godta at han ikke har rett på å ha treneren der under konkurranse, så må han rett og slett slutte. Det er jo et særdeles lite konstruktivt råd som er helt verdiløst. Men hvordan stiller du deg da til at Henrik får akkreditering? Han har utøvd handlinger ovenfor Narve som skaper usikkerhet og ubehag for Narve, bør ikke det samme gjelde for Narve som for Jacob? Hvis Narve og Jacob stiller likt må Henrik etter din logikk ikke få akkreditering da Narve også må skjermes. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jada! Skrevet 19. oktober 2023 #1174 Del Skrevet 19. oktober 2023 24 minutter siden, FreezeandFawn said: Ut i fra kommentarer både her og andre steder skulle man tro Henrik dro en Tonya Harding og dengte Narve med en metallstang. Narve var uønsket ved et frokostbord, og han kjente til årsaken. Deretter måtte han kommunisere med treneren sin utenfor stadion i stedet for inne på stadion. Ingen av de tingene er ødeleggende for han, ei heller kan det måle seg mot belastning som brødrene har stått i fra sin far, mediene og selv Narve. Det der blir for enkelt. Det finnes ingen grunn til at Henrik hadde rett til å jage Narve vekk fra ett bord Narve allerede satt ved. Om noe er det Henrik og de andre brødrene som må flytte seg hvis det er noen ved ett bord de ikke vil omgås. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresskaret Skrevet 19. oktober 2023 #1175 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jada! skrev (1 minutt siden): Men hvordan stiller du deg da til at Henrik får akkreditering? Han har utøvd handlinger ovenfor Narve som skaper usikkerhet og ubehag for Narve, bør ikke det samme gjelde for Narve som for Jacob? Hvis Narve og Jacob stiller likt må Henrik etter din logikk ikke få akkreditering da Narve også må skjermes. Nå har ikke Henrik lenger en koordinatorrolle, så det er ingen trenere akkreditert for Jakob fremover heller så vidt jeg har skjønt. Det er visstnok ikke så uvanlig, Vebjørn Rodal vant medalje i sin tid uten å ha med sin egen trener før løpet. Men hvor viktig dette er for den enkelte er nok individuelt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 19. oktober 2023 #1176 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) En vennlig anbefaling til dere som ikke tror på Ingebrigtsen sønnene. Ville vært forsiktig med å gi denne meningen i det virkelige liv. For de fleste vil dere framstå usympatiske og lite intelligente. Kan skjønne at det er vanskelig å tro Gjert har gjort det han blir anklaget for hvis dette er en fyr dere har fulgt og likt lenge, men for de av oss som er mer nøytrale virker det åpenbart at alle sønnene ikke ville lyvd om noe slikt. Endret 19. oktober 2023 av Athod 39 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 19. oktober 2023 #1177 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jada! skrev (4 minutter siden): Det der blir for enkelt. Det finnes ingen grunn til at Henrik hadde rett til å jage Narve vekk fra ett bord Narve allerede satt ved. Om noe er det Henrik og de andre brødrene som må flytte seg hvis det er noen ved ett bord de ikke vil omgås. Nei, jeg sier ikke at Henrik hadde rett til å gjøre det. Jeg sier at Narve nok kunne forstå årsaken uten å svi av for mange hjerneceller og at han sannsynligvis ikke ble traumatisert av det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananfis Skrevet 19. oktober 2023 #1178 Del Skrevet 19. oktober 2023 Majer skrev (51 minutter siden): Nå må dere ikke la dere lure. Det er vanlig at folk bruker en dårlig handling gjort mot dem selv til å forsvare eget maktmisbruk. Eksempeler er skogeiere i Amazonas som ødelegger regnskogen, Israel og Hamas når de plager sivile og Ingebrigtsenbrødrene når de nekter å gi Nordås fair play. Stusser veldig på timingen av denne artikkelen, og at det i det hele tatt ble laget en. Jeg er skeptisk til at de fremdeles har et godt(?) forhold til sin egen mor dersom dette skulle vært sant, sålenge hun holder sammen med Gjert. Vil tro at de fleste faktisk ville sett på hennes mangel på beskyttelse/hjelp/stopp som et værre, eller i det minste mer betydelig, tillitsbrudd. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 19. oktober 2023 #1179 Del Skrevet 19. oktober 2023 Ganske utrolig med alle disse meningene ang denne saken. Folk snakker ned brødrene som oppfører seg arrogant... Folk mener at de ikke burde gått ut å sagt noe men holdt det innen familien. ?????????? 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg koktreke Skrevet 19. oktober 2023 Populært innlegg #1180 Del Skrevet 19. oktober 2023 siesta skrev (2 minutter siden): Ganske utrolig med alle disse meningene ang denne saken. Folk snakker ned brødrene som oppfører seg arrogant... Folk mener at de ikke burde gått ut å sagt noe men holdt det innen familien. ?????????? Sant. Detaljene hadde jo til og med blitt i familien om ikke G MÅTTE trene en utøver videre, i nærheten av egne barn. Dette sier jo noe om hans prioriteringer og vurderingsevne. Hadde ungene mine brutt meg meg med denne begrunnelsen hadde jeg gitt dem den tiden og ikke minst avstand, om de ba om det. Forholdet til egne unger er det viktigste for meg og det å respektere deres grenser ville vært nr.1. Mens her ser man en far som insisterer på å følge etter, som uttaler seg både i media, podcast og på some. Går på ingen måte stille i dørene. Når ene sønnen reagerer og det blir bråk så tar han heller ikke et skritt unna, men skaffer seg tidenes medie/kjendisadvokat?! som eskalerer saken i media, frem til barna opplever seg presset til å utlevere det de ønsket skulle være privat, til hele Norge. En skikkelig familietragedie er det uansett, men synes ikke akkurat far har vært klok i sin håndtering her... 42 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå